Dziękuję za wszystkie porady w zakresie 0w40, ale chciałbym pozostać jednak przy 5W30 jak zaleca producent.
Producent nie zaleca SAE 5W-30 tylko olej z normą VW 504 lub 502 :wink:
Zamieszczone przez cytrynowiec
michal8937 jeżeli ma być 504.00 to jest spory wybór, bo jeżeli ma być 502.00 to już poważnie zastanowiłbym się nad 0w-30 lub 0w-40 większy wybór, oleje o lepszych parametrach.
Neste sprzedaje swoje bazy które produkuje sam firmie takiej jak Valvoline.
Te "swoje bazy" Neste pozyskuje w głównej mierze z zakładów z Sitrah...
Neste Oil i Bahrain Petroleum Company (BAPCO) oraz Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), rozpoczęły od lutego 2011r. przemysłową produkcję oleju bazowego w nowej fabryce w Sitrah na wschodnim wybrzeżu Bahrajnu.
Oleje bazowe Neste Oil (Nexbase) to:
Hydroizomeryzowane katalitycznie "odwoskowane" oleje mineralne (z dopuszczeniem H1) – oleje Nexbase Serii 3000: 3020, 3030, 3043, 3050, 3060, 3080
Poli-alfa-olefiny (z dopuszczeniem H1) – Nexbase Serii 2000: 2002, 2004, 2006, 2008
Poli-alfa-olefiny o wyższych klasach lepkości: Luvodur PAO400 (VG40) oraz Luvodur PAO1000 (VG100)
Neste Oil ma w swojej ofercie oleje bazowe VHVI i EHVI.
VHVI (Bardzo wysoki wskaźnik lepkości) oleje rafinowane z ropy mogą być wykonane przy użyciu specjalnych technik dzięki temu są to oleje wysoko obrobione (przetworzone) i posiadają właściwości, prawie tak dobre jak te posiadające bazę typową dla syntetycznych olejów (PAO). Za pomocą tej metody ekstrakcji rozpuszczalnikiem, woski formowane w procesie rafinacji ropy naftowej są usuwane z wodoru parafinowego – powstaje produkt systematycznie „zbudowany” bez „pęknięć i załamań struktury wiązań oleju bazowego”. Otrzymany olej może być uwodorniony a właściwości otrzymanych w ten sposób produktów są lepsze od produktów HC pozyskiwanych w stary sposób.
Produkcja Neste Oil EHVI (Extra Wysoki wskaźnik lepkości) oleju bazowego … odbiega od powyższego schematu. Neste Oil stosuje katalityczną izomeryzację i uwodornienie cząsteczek węglowodoru, co powoduje poprawienie stabilności oleju bazowego i jego zaskakująco dobrą odporność na mróz – parametry EHVI przekraczają te w oleju pozyskiwanym przez VHVI.
Oleje bazowe Neste Oil są sprzedawane pod znakiem towarowym NEXBASE Ÿ i są klasyfikowane w większości jako hydroisomery - III+ grupa olejów bazowych ale są też produkty zawierające bazowo PAO.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
poczytaj porady powyżej - nie jeździj na 5W30 tylko na 0W40, wybór zależy od tego ile chcesz wydać na bańkę oleju, najtańsze (Specol, Helix) to ok 100 zł za 4 l, średnia półka do 200, najwyższa 200 i powyżej - prościej już chyba napisać się nie da. Poza tym masz trzymać się norm: albo 502, albo 504
chętnie uwięziłbym Paolo Esco do czasu aż napisze tabelkę z olejami 0W40 z porównaniem parametrów i ułożoną od najsłabszego do najlepszego, tabelkę tę następnie pokazywano by każdemu, kto zapyta: jaki olej?
Z tabelką fajny pomysł. A co do oleju to koledze chodziło chyba o to, że oleje 5w30 nie są jakieś wybitne i w sytuacji, gdy nie musisz wcale się trzymać tej lepkości możesz wybrać olej o lepkości 0w40 lub moim zdaniem ewentualnie 0w30 (np. Shella AV-L z 504/507), które będą charakteryzować się lepszymi parametrami.
jednak nie wszystkie oleje są dostępne u nas, ale też oleje mają zmieniane formulacje co jakiś czas. Wątpię, ale też jestem ciekaw komu by się chciało to zrobić :P
jednak nie wszystkie oleje są dostępne u nas, ale też oleje mają zmieniane formulacje co jakiś czas. Wątpię, ale też jestem ciekaw komu by się chciało to zrobić :P
Ruskimi bym się nie sugerował, nas interesuje to, co jest dostępne u nas i aktualne parametry danego oleju. Może wspólnie zróbmy taką tabelkę, jakiś edytowalny dokument czy coś, bo tu już jest taki bałagan, że nie wiadomo co jest czym, trzeba się naklikać by dostać się do przydatnych wiadomości. Po postach komercyjnych już nie wspominam.
poczytaj porady powyżej - nie jeździj na 5W30 tylko na 0W40, wybór zależy od tego ile chcesz wydać na bańkę oleju, najtańsze (Specol, Helix) to ok 100 zł za 4 l, średnia półka do 200, najwyższa 200 i powyżej - prościej już chyba napisać się nie da. Poza tym masz trzymać się norm: albo 502, albo 504
Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
Kasa nie gra roli , oczywiście w rozsądnej wielkości, ale chciałbym aby z zakupem oleju nie było problemu.
Ruskimi bym się nie sugerował, nas interesuje to, co jest dostępne u nas i aktualne parametry danego oleju. Może wspólnie zróbmy taką tabelkę, jakiś edytowalny dokument czy coś, bo tu już jest taki bałagan, że nie wiadomo co jest czym, trzeba się naklikać by dostać się do przydatnych wiadomości. Po postach komercyjnych już nie wspominam.
Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech
Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech
A tak rzeczowo? Co jest nie tak z tymi olejami, które zapodałem wcześniej?
Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech
A tak rzeczowo? Co jest nie tak z tymi olejami, które zapodałem wcześniej?
jednak nie wszystkie oleje są dostępne u nas, ale też oleje mają zmieniane formulacje co jakiś czas. Wątpię, ale też jestem ciekaw komu by się chciało to zrobić :P
Autor cytowanego wątku i tym samym rankingu olejów na koniec "drobnym druczkiem" napisał podsumowanie mniej więcej takiej treści: "dlaczego nie wymieniłem lub wymieniłem takie czy inne oleje - nie pytajcie. To są czysto moje osobiste przekonania, nie będę ich wyjaśniać, aby nie przeciągać sporów. U każdego inne poglądy" i to jest również właściwe podsumowanie wszystkich stron niniejszego wątku. Dobrze, że chociaż oleje 502 i zmiany co 8-10kkm przestały już leczyć TSI z zużycia oleju :lol: , chociaż nadal niektórzy piszą od czasu do czasu, ze 504 i LL to samo zło i panewki wylewa się razem z olejem przy zmianie co 30kkm :lol: A mojemu TSI wczoraj stuknęło 150kkm i jest zaledwie po 6 zmianie oleju w trybach LL. pierwsze 4kkm zrobił na fabrycznym, ok. 106kkm zrobił na Millers XF 5W30 504/507 (3 zmiany), 35kkm na Millers EE 5W30 504/507 (2 zmiany) i ostatnie 5kkm na Shell 0W30 też 504/507. Dostał w tym czasie 3 dawki Cerateca co ok. 45kkm. Dolałem łącznie ok. 0,5-0,8l oleju w dwóch transzach. Temperatury oleju najniższe na Millers EE, ale powyżej 22kkm zaczynał tracić swoje unikalne właściwości i temperatura wzrosła o kilka st. Obecnie Shell jest zbliżony pod względem objawów (praca silnika, temperatury) do Millersa XF - zobaczymy jak będzie zimą i za 25kkm Jak ktoś jeździ ok. 15kkm rocznie do trybów LL poleciłbym najdroższego z nich Millersa EE 504/507 - zmiana co dwa lata, jak ktoś dużo jeździ to jednak Shell jest znacznie tańszy, a i tak zmienia się częściej niż co rok. I podobnie jak u kolegów na Wschodzie - to jest moje subiektywne zdanie na podstawie eksploatacji, a nie zapewnień producentów. Dlaczego w zestawieniu nie ma innych olejów - bo ich nie używałem. :lol:
[ Dodano: Sro 26 Paź, 16 11:04 ]
Zamieszczone przez michal8937
Zamieszczone przez leonn
Zamieszczone przez michal8937
Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech
A tak rzeczowo? Co jest nie tak z tymi olejami, które zapodałem wcześniej?
nie ma żadnych przeciwskazań do zalewania 5W30 i nie są wcale gorsze od 0W40, mają tylko inny interwał temperatur - ale nie jesteśmy ani w Dubaju, ani na Alasce aby akurat ten parametr miał aż tak istotne znaczenie by napisać, że
Czyli praktycznie nikt nie ma zamiaru rzeczowo się odnieść do zadanego przeze mnie pytania o dobry olej o lepkości 5W30, bądź też określić, który z tych przeze mnie podanych będzie najlepszy?
A więc..... pierwsze wrażenia po zalaniu LM 0W40 są bardzo pozytywne, silnik odpala cichutko ( jak na obecne temperatury od +4 do +10 ), sama praca tez jest raczej miekka i przyjemna. Jak na 1,6 BFQ ( żeby nie zapeszyć ) powiem , że jest lepiej niż dobrze :wink: Porównując zapalanie do 1,2 TSi 110KM na LM TT 5W30 to BFQ zapala rewelacyjnie. Jak będzie przy minusowych temp., zobaczymy.
Komentarz