Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • A kto upala 5 tyś po torze na jednym oleju? To 10 wymian hamulców i 5 x opon a na olej już nie starcza?
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Paolo: jak stawiasz Eneosa obok Neste ?

      Cytrynowiec: Ceratec vs 9100 jak oceniasz ?

      NAdal szukam cudownego środka na przypalające się od oleju pierscienie w pewnym silniku który zalany jest świerzym syntetykiem i mam ...dylemat :-)))
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Pidziek
        przypalające się od oleju pierscienie w pewnym silniku który zalany jest świerzym syntetykiem
        to nie da rady, bo olej musi być świeży ...
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Pidziek
          ...NAdal szukam cudownego środka na przypalające się od oleju pierscienie w pewnym silniku ...
          Silnik to 1.4 TSI CAVD :?:

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Pidziek
            NAdal szukam cudownego środka
            Magnatec w tym Tobie nie pomoŻe Link :spin:

            Zamieszczone przez Pidziek
            jak stawiasz Eneosa obok Neste ?
            nooo normalnie na półce w garażu, korkiem do góry żeby się olej nie wylał ... to najlepszy sposób
            Załączone pliki
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • PAOLO ESCO, nie chcę obrażać Twojej "półki" ale wzorcowa półka pokazana jest u kolegi Enriquez, a prezentuje się następująco:

              [youtube] [/youtube]

              w dużym nacisku na 0:40. Post z tematu : ..

              Komentarz


              • Pidziek, włącz korektę tekstu, bo faktycznie w oczy razi :roll: Prowokacja marna, pamiętaj że liczą się FAKTY :diabelski_usmiech

                Komentarz


                • Witam po dłuższej przerwie. Trzy słowa na temat Neste. Konkretnie o neste city pro LL 5w30. Właśnie kupiłem kolejny baniaczek tego oleju, co mi się wcześniej właściwie nie zdarzało (za każdym razem szedł jakiś inny olej) Wniosek z tego oczywiście taki, że olej mi odpowiada. Dobijam do 20 tys. przebiegu na tym oleju. Ma nadal słomkową barwę. Zużycie jest małe, nie dolałem ani kropli. Pomimo ze od czasu do czasu upalam auto na autostradzie. Subiektywne wrażenia dobre. Silnik nie rzęzi, popychacze po odpaleniu, jeśli słychać to bardzo krótko . W dotyku ma tłustą konsystencję. Zdecydowanie polecam temu olej. Auto to renault megane 1.4 16v zasilany lpg.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez pablito555
                    Witam po dłuższej przerwie. Trzy słowa na temat Neste. Konkretnie o neste city pro LL 5w30. Właśnie kupiłem kolejny baniaczek tego oleju, co mi się wcześniej właściwie nie zdarzało (za każdym razem szedł jakiś inny olej) Wniosek z tego oczywiście taki, że olej mi odpowiada. Dobijam do 20 tys. przebiegu na tym oleju. Ma nadal słomkową barwę. Zużycie jest małe, nie dolałem ani kropli. Pomimo ze od czasu do czasu upalam auto na autostradzie. Subiektywne wrażenia dobre. Silnik nie rzęzi, popychacze po odpaleniu, jeśli słychać to bardzo krótko . W dotyku ma tłustą konsystencję. Zdecydowanie polecam temu olej. Auto to renault megane 1.4 16v zasilany lpg.
                    Bo to dobry olej jest, bliźniak Synpowera 5w30. Jasność i klarowność przy LPG to raczej standard.
                    Przebieg 20 kkm spory, a przy LPG to jeszcze bardziej. Jestem ciekaw jak tam TBN, bo lpg to degraduje dużo szybciej niż paliwo.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez cytrynowiec
                      Przebieg 20 kkm spory, a przy LPG to jeszcze bardziej. Jestem ciekaw jak tam TBN, bo lpg to degraduje dużo szybciej niż paliwo.
                      Dlatego taki przebieg bo po pierwsze, robię dość dużo km, ponad 30 tys. rocznie. Po drugie, jakieś 80% przebiegu jest poza miastem. Styl jazdy zazwyczaj spokojny.
                      Swego czasu dokopałem się na oil-club.ru do kilku analiz oleju przepracowanego w autach zasilanych LPG. Z tym spadkiem TBNu nie było tak źle. Poza tym zastanawia mnie, dlaczego oleje opracowane specjalnie pod LPG, to oleje MID SAPS, vide- Motul specyfic, FUCHS. Pomimo tego, że LPG zawiera o wiele więcej siarki niż benzyna, nie powoduje to szybkiego spadku TBN.

                      Komentarz


                      • Dużo to pojęcie względne, Octa u mnie robi więcej rocznie a to nie jedyne auto jakim jeżdżę :wink: Siarka w LPG przyjacielem silnika nie jest :wink: Możesz wrzucić te UOA z LPG? Chętnie zobaczę.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez pablito555
                          Pomimo tego, że LPG zawiera o wiele więcej siarki niż benzyna, nie powoduje to szybkiego spadku TBN.
                          Zgadza się, tym bardziej jak auto na lpg jeździ dużo po trasie.
                          A czy ten city pro LL 5w30 to jest jeszcze w tej starej formulacji na bazie PAO?

                          Komentarz


                          • Zakupiony LM Synthoil Energy 0W40 do 1,6 BFQ.... zobaczymy jakie beda "doznania"

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez pablito555
                              Zamieszczone przez cytrynowiec
                              Przebieg 20 kkm spory, a przy LPG to jeszcze bardziej. Jestem ciekaw jak tam TBN, bo lpg to degraduje dużo szybciej niż paliwo.
                              Dlatego taki przebieg bo po pierwsze, robię dość dużo km, ponad 30 tys. rocznie. Po drugie, jakieś 80% przebiegu jest poza miastem. Styl jazdy zazwyczaj spokojny.
                              Swego czasu dokopałem się na oil-club.ru do kilku analiz oleju przepracowanego w autach zasilanych LPG. Z tym spadkiem TBNu nie było tak źle. Poza tym zastanawia mnie, dlaczego oleje opracowane specjalnie pod LPG, to oleje MID SAPS, vide- Motul specyfic, FUCHS. Pomimo tego, że LPG zawiera o wiele więcej siarki niż benzyna, nie powoduje to szybkiego spadku TBN.
                              Tbn już nie jest jedynym wyznacznikiem. Takie oleje dedykowane maja więcej napakowanych inhibitorow korozji o podnosi SAPS i zasyfia silnik. W olejach LL role detergentów pełnia inne substancje niż w tradycyjnych formulacjach.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                Dużo to pojęcie względne, Octa u mnie robi więcej rocznie
                                Dlatego napisałem dość dużo :wink:
                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                Możesz wrzucić te UOA z LPG? Chętnie zobaczę.
                                Linków niestety nie zapisywałem. Ale tak na szybko to jest np tu

                                [ Dodano: Pią 21 Paź, 16 20:06 ]
                                Zamieszczone przez leonn
                                czy ten city pro LL 5w30 to jest jeszcze w tej starej formulacji na bazie PAO?
                                Diabli wiedzą, nie wnikam w to. Ale moje subiektywne doznania każą mi sądzić, że ma PAO dodam , że poprzedni mój olej to Orlen maxexpert F (A5/B5). Ściemniał jak mało który, ale to akurat nie musi świadczyć o nim źle. Ponadto stosunkowo dużo mi bo ubyło, ale w sumie nie dolewałem. Raczej do niego nie wrócę. Litrowa butelka została mi i leży w garażu.

                                Komentarz


                                • Witam serdecznie po przerwie

                                  A więc tak, do Laguny mojej poszedł Total 0W-40 + AR 9100... powiem, że rewelacja, silnik jeszcze nigdy nie pracował mi tak cicho i miękko oraz to uczucie lekkiego biegu i delikatność zmiany obrotów silnika przy zmianie biegów! Jestem mega zaskoczony Total deklaruje 40 - 50 % PAO w tym oleju, więc jest to możliwe
                                  Przed tą zmianą miałem Specol'a 5W-40 Gold + Atomex 2esters + revitalizant i fajny efekt był, ale krótko i nie wiem od czego to zależało, ogólnie po pewnym przebiegu(ok. 4000 km) nie byłem zadowolony z odpaleń i zlałem go w kanał
                                  Iveco dostało Totala ECS 5W-30 + AR 9100 i też jest ok, ale ogólnie na Ravenol'u FEL + Atomex 2esters + revitalizant było lepiej
                                  Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                  Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                  Komentarz


                                  • Przeczytałem ostatnie kilkadziesiąt stron tematu i mam taki mętlik w głowie, że sam nie wiem co kupić. Pacjent 1.4 TSI - pierwszy przegląd po zakończeniu gwarancji. Przez wszystkie lata był karmiony olejem z ASO. Teraz chcę mu dać coś lepszego , ale nadal w lepkości 5W30.

                                    Co z tej listy wybrać?
                                    1. Motul specific,
                                    2. Mobil 1 esp,
                                    3. Volvoline synpower,
                                    4. Castro edge Titan

                                    Wpadł mi w oczy jeszcze Motul 8100 X-Max - czy występuje on w wersji 5W30 i czy nadaje się do 1.4 TSI?
                                    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                    https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                    https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                    https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                    Komentarz


                                    • Neste sprzedaje swoje bazy któe produkuje sam firmie takiej jak Valvoline.
                                      Oczywiście Valvoline to nie jest nawet podobny olej do Neste ale bazy bierze z tej firmy z tego co wiem oczywiście mowa o olejach oryginalnych a nie takich z dzikich rozlewni jakich pełno
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • michal8937, Zalewam do CAXA NESTE CITY PRO 0W40 i jestem bardzo zadowolony, wymiana co 10-12kkm.

                                        Komentarz


                                        • W 1.4 TSI dobrze sprawdzają się oleje lepkości 0w40. Wybór w tej klasie lepkości jest bardzo duży. Oprócz bardzo dobrego ww. Neste godne polecenia są jeszcze m.in Motul x-max, Meguin Super Leichtlauf Driver, Shell Helix Ultra (dobra średnia półka) i niestety ale drogi Penrite 10tenths premium. To z tych co lepiej znam co nie znaczy, że inne nie są dobre bo kilka dobrych 0w40 oprócz ww. pewnie jeszcze się znajdzie.

                                          Komentarz


                                          • Dziękuję za wszystkie porady w zakresie 0w40, ale chciałbym pozostać jednak przy 5W30 jak zaleca producent. Który olej będzie dvey w tej lepkości oraz taki, że był łatwo dostępny?
                                            Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                            https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                            https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                            https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez michal8937
                                              Dziękuję za wszystkie porady w zakresie 0w40, ale chciałbym pozostać jednak przy 5W30 jak zaleca producent. Który olej będzie dvey w tej lepkości oraz taki, że był łatwo dostępny?
                                              REPSOL ELITE COMMON RAIL 5W-30 Link

                                              Komentarz


                                              • Ale z dostępnością to chyba nie wygląda za kolorowo.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez pablito555
                                                  Linków niestety nie zapisywałem. Ale tak na szybko to jest np tu
                                                  Dzięki.

                                                  [ Dodano: Nie 23 Paź, 16 16:57 ]
                                                  Krisss_28, Krisss_28, dobra robota :wink:

                                                  [ Dodano: Nie 23 Paź, 16 17:03 ]
                                                  michal8937 jeżeli ma być 504.00 to jest spory wybór, bo jeżeli ma być 502.00 to już poważnie zastanowiłbym się nad 0w-30 lub 0w-40 większy wybór, oleje o lepszych parametrach.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez tomek evo
                                                    Ale z dostępnością to chyba nie wygląda za kolorowo.
                                                    Można znaleźć:
                                                    PHU TEXOIL
                                                    Oilchem - dystrybutor Eni, Texaco, Orlen oleje motoryzacyjne, przemysłowe, środki smarne

                                                    Warto pytać w sklepach mających oleje Repsoil do motocykli - pewnie sprowadzą i ten.

                                                    Może PENRITE ENVIRO+ 5W-30 (504.00) albo FUCHS TITAN RACE PRO S – 5W-30.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X