Nie wiem jak jeżdżę tylko na 300V 10W-40.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Warto spróbować. Robienie remontu przy przebiegu 80 000 to dla mnie jakaś abstrakcja.Zamieszczone przez zsolpywNic nie pomoze bo to jest lepkosc 'zimnego oleju'. Im nizsza tym zawsze jest lepsza. Natomiast zwiekszanie drugiego czlonu lepkosci cos tam zmniejsza pobor przy nieszczelnych piescieniach. Mozesz niby dac 5W50. Ale masz ewidentnie problem mechaniczny. Pobor oliwy maly jak na takie silniki, ale ewidentnie wyglada ze jeden tlok przepuszcza. Mam pomysl eksperymentu przed remontem ewentualnym... mozliwe ze masz pierscienie oblepioe nagarem, nagar w rowkach tlokow.... moznaby sprobowac zastosowac bardzo agresywna plukanke (np. BG109). Moze bylaby szansa rozpuscic nagary. Jak nie pomoze o pewnie remont pomoze
Komentarz
-
-
Na jakich olejach jezdzisz ?? Jak Castrol Magnatec to rob plukanke :twisted:
ja bym zastosowal te BG109, to b. silny srodek. Moze wczesniej na pare tysiecy do oleja jakas slabiej dzialajaca i przed wymianana dolac BG109...
tylko poczekaj na opinie madrzejszych odemnie
Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
ja osobiście nie łączę zastosowania płukanki z wiarygodnością oleju, na którym jeździ auto, a faktem, że płukanka ma pomóc i umożliwić dokładniejsze opróżnienie uładu ze zużytego oleju (a nie zdziałanie cudu również)
a resztki zużytego oleju wpływają np. na lepkość otrzymaną po zalaniu nowego oraz na jego formulację (oczywiście w ograniczonym zakresie, ale wpływają)
wspomniał o tym kolega tomek evo, sprzedawca, a bardzo rozsądnie się wypowiadający
Komentarz
-
-
czyli na bardzo dobrym oleju (M1 0W40 aż nadto spełnia wymagania silnik 1.6 BFQ) , który powinien w pełni chronić/smarować ten silnik. Wątpliwa sprawa, by sama zmiana oleju zdziałała cuda ale jeżeli ewentualna zmiana lepkości ma pomóc to zalej Neste 5W50. Płukanka a zwłaszcza "agresywna" nie jest wskazana. Mobil1 ma w sobie wystarczający potencjał neutralizacji kwaśnych produktów spalania-wysoki TBN, by w silniku nie pozostawić syfu.Zamieszczone przez tourtourJeżdżę na M1 0w40.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
tourtour, a sprawdzales kompresje, probe olejowa ????
Przy taki malym przebiegu i na dobrym oleju uszkodzenie pierscieni jest niespotykane raczej... a tymbardziej jednen tlok, dosc dziwne... dlatego obstawialem nagar. Ale skoro lales M1 i rozsadnie wymieniales wiec tez malo prawdopodobne.
Zmiana oleju moze zmniejszy spozycie, ktore i tak jest male, ale nic nie naprawiSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Kompresji nie mierzyłem. Nie mam miernika. W weekend podjadę do jakiegoś warsztatu i poproszę o pomiar.
Mam trochę mętlik w głowie. Pobór oleju niewielki, silnik pancerny, olej raczej dobry, zmieniany na czas. Pytanie do Paolo czy płukanka coś może zaszkodzić?
Do tej pory między wymianami nie stosowałem płukanek. Zlewałem to co było i zalewałem świeży olej.
Komentarz
-
-
łeeee no to może od tego trzeba było zacząć...nie ma co dywagować. Sprawdź kompresję - u kumatego mechanika a potem ew. można się zagłębiać "dalej".Zamieszczone przez tourtourKompresji nie mierzyłem
ja bym nie stosował żadnej agresywnej płukanki, na razie nie ma to w Twoim przypadku sensu. Mobil1 0W40 jest na tyle dobry jakościowo, że wstrzymałbym się przed jakimiś ruchami z olejem i płukankami. Kompresja-pierścienie-świece-przewody-jakiś problem z wypadającym zapłonem :roll: ... szedł bym tym tropem.Zamieszczone przez tourtourczy płukanka coś może zaszkodzić?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Link zapożyczony od elemenateur - http://mklr.pl/275919/Serwis-olejowy#obrazek-1 :bajer
Skoda wrowadza nowy"pakiet wyposażenia" dla Octavek ... :2kcZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tankuję tylko na Orlenie i nie widzę Platinum Pro tylko zwykłe, ale też ceny są wysokie, taki urok stacji beznynowych. W hurtowniach z których korzystam też widziałem tylko zwykłe, nawet niedawno kupowałem dla kogoś Orlen Diesel 5w40. Ta linia Platinum Pro przypomina mi sytuację z serią Quazar Lotosa, fajne oleje i niby do kupienia ale nikt ich nie widział w sklepach, a serwisowo Kia i Subaru w chorych cenach. Biały kruk :lol: A potem zdziwienie że ludzie nie kupują i nie zalewają, na dodatek nie ma dobrej reklamy, prasy, i brak na stacjach to jak ma być dobrze? :roll: Kiedyś pamiętam jak często korzystałem z BP, to najpierw były tylko ich oleje a potem w ramach grupy, pojawił się Castrol i nic więcej nie było, teraz nie wiem jak jest bo już nie tankuje u nich :roll:
Komentarz
-
-
ostatnio widziałem Platinum 0W40 i 0W30 na stacji Orlen - trasa A2 Warszawa - Poznań. Cena Platinum 0W30 na półce ... 83 zł za 1 L :shock:Zamieszczone przez robertowiczW sklepach malo jest 0w40 czy wycofali?
Obecnie czekam na paczkę od konkona celowo zamówiłem do sprawdzenia Lotosa 5W40 i 5W30 z VW 504.00/507.00 :bajer Porównam je z Shelem 0W30, który jest poprawny ale
nie urywa.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Pisałem, że znalazłem na stacji Platinum Pro 0w40 za 69,90 zł za 1l :shock: . Ceny zaporowe.Zamieszczone przez cytrynowiecTankuję tylko na Orlenie i nie widzę Platinum Pro tylko zwykłe, ale też ceny są wysokie, taki urok stacji beznynowych...
Tu można zamówić Platinum MaxPower 0w40 i 0w30 w rozsądnych cenach - http://www.petro-oil.eu/index.php?page=shop
Komentarz
-
-
Jak pisałem wcześniej, na stacji benzynowej oleje są w chorych cenach, ale...może ten Platinum Pro jest tak dobry że musi tyle kosztować :lol:Zamieszczone przez degeneratPisałem, że znalazłem na stacji Platinum Pro 0w40 za 69,90 zł za 1l :shock: . Ceny zaporowe.
Szału nie ma, ale sprzedaż jakaś jest http://allegro.pl/listing/listing.ph...0-aut-1-4-0310
to chyba nie ten target jest dla nich najlepszy, bardziej przemysł i rolnictwo chyba...
Komentarz
-
-
panowie, możecie coś blizej napisac, albo podrzucic link, o płukankach?
mam teraz castrol edge 5w30 a chcę przejśc z powrotem na mobil-1 nl 0w40 i się zastanawiam, czy płukanka nie jest potrzebna, ale nie mam pojęcia o tych specyfikach do płukania i ile na takiej płukance kilometrów zrobic przed zalaniem świezym olejem.
pomożecie?
Komentarz
-
-
http://forum.octaviaclub.pl/nviewtop...=93065&start=0Zamieszczone przez arcypodrzucic link, o płukankach?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz