Zamieszczone przez Tippo
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez tomek evoTen olej ma chyba "najpełniejszą" bazę syntetyczną PAO-Estrową z olejów dostępnych "komercyjnie" na rynku
Zamieszczone przez tomek evobardzo wysoki poziom cynku (ponad 1800 ppm)
Tak dla potomności - co by nie zginęło w otchłani internetu :wink:
Parametry Mobil ESP 0W40
Vis 40C 72,7
Vis 100C 13,14
VI 185
TBN 8,33
TAN 2,48
Ash 0,85
PP -48C
FP(open) 230C (otwarty tygiel)
CCS -30C 2942
CCS -35C 5180
NOACK 8,7%
sulfur 0,205%
Mo 88
P 821
Zn 860
Ba 0
B 237
Mg 8
Ca 1900
Jak na olej "eco"to całkiem zacny skład dodatków i dobre parametry posiada ten Mobil
Oczywiście "zwykły' Mobil1 0W40 będzie miał te parametry jeszcze "wzbogacone".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Troszkę napiszę po zrobieniu płukanki i zmianie oleju z 10w/40 na 5w/40 Shell Helix Ultra przy przebiegu 422 800 km. Przejechałem ok 700 km od wymiany i jestem mile zaskoczony, nawet nie spodziewałem się takich rezultatów bo bardziej podszedłem do tematu eksperymentalnie niż z wiarą w poprawę.
Rozruch silnika po dłuższym postoju jest bardziej miękki i szybciej się uruchamia, praca znacznie cichsza (zero jakiś odgłosów jak do tej pory na wcześniej zalanej oliwie), wkręca się szybciej na obroty a przy wyłączaniu również zauważalna różnica. Jak do tej pory poziom oleju utrzymuje się na poziomie jak został zalany. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ze zmiany Napiszę jeszcze swoje spostrzeżenia po przebiegu 10kkm
Komentarz
-
Zamieszczone przez yunior81co mozecie polecic do Meganki III 1,2 TCE 115KM ? Musi spelniac norme Renault.
Od RobertaM z naszego forum 404 Not Found :wink: pewnie jakiś rabacik Robert doliczy :szeroki_usmiech
Tutaj "pozostała lista" LinkPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Tez ujezdzam Neste CP 0w-40 od okolo 2000 km. Na razie mam podobne odczucia.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
Witajcie
Panowie wiem że to nie forum motocyklowe ale może mi pomożecie bo gdzie indziej zapytam niż tu i uzyskam rzetelną odpowiedź!
Poszukuję dobrego oleju 4t do sporta suzuki 900 pojemności 136 KM 51 tyś przebiegu. Lepkość 10w50 wybrałem valvoline 10w50 110zł/4l, LM 10w50 160zł/4l motul 7100 10w50 200zł/4l castrol 10w50 120zł/4l Wszystkie mam dostepne w sklepie stacjonarnym oprócz Valvoline który musiał bym kupić przez internet
Co osoba to inne zdanie. Jedni zachwalają catrola inni mówią że najbardziej go ubywa itp
Czy faktycznie motul wart jest swojej ceny? Jedna osoba powiedziała że valvoline 10w50 jest gorszy od motula 5100 który jest semi. Znajomy w hurtowni olejów ma i motula i catrola popatrzył na mnie i powiedział żebym nalał catrola. motocykliści znów mówią że na castrolu silnik i skrzynia metalicznie pracują.
mam niezły metlik w głowie a mój pierwszy wybór to był valvoline i LM
Pozdrawiam
Komentarz
-
Castrola ogolnie sie nie poleca. Zostawia nagar w silniku i slabe parametry do ceny ma. Wlasnie podpadlem chlpakom z korpo, ale nie dbie o to :PSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
Zamieszczone przez tasekPoszukuję dobrego oleju 4t do sporta suzuki 900 pojemności 136 KM 51 tyś przebiegu.
OLEJE SILKOLENE DO MOTOCYKLI
---> SILKOLENE COMP 4 XP 10W40
---> SILKOLENE PRO 4 5W40
---> SILKOLENE SUPER 4 10W40
---> SILKOLENE PRO 4 10W50PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez tomek evoTen olej ma chyba "najpełniejszą" bazę syntetyczną PAO-Estrową z olejów dostępnych "komercyjnie" na rynkuLeon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Zamieszczone przez koka...ciekawostka - byłem na jakimś australijskim forum olejowym i szukałem opinii o Penrite 0W40, a tam miejscowi specjalnie nie pałają entuzjazmem w ocenach ... za to kręcą ich całkiem inne produkty. Mniej więcej wygląda to tak - 1 miejsce Mobil 1 0W40, 2. Castrol Edge 0W40, 3. Penrite 0W40 - cudze chwalicie, swego nie znacie ?
Komentarz
-
ahmed799, jak możesz opisz według schematu twoje spostrzeżenia w temacie o płukankach wtedy bedziemy mieli wszystko w jednym miejscu.Temat jest parę postów niżej
Mój kolega pyta: Co polecacie do Audi A3 2.0 TSI 2008r stan licznika ok180tyś :roll: auto jest zalane olejem jaki leją w salonie BMW 5w30 ale na 8000tyś.km. silnik kończy drugą butelkę jedno litową na dolewkach. Ponoć te silniki tak mają-niby.Zapalił się serwis i kolega chce zmienić na coś innego.Jazda dojazd do pracy 2x 15km spokojnie autostradą czasem przeloty po 200+.Jego inny kolega poleca mu jakiegoś Valvoline 5w40 co ma wpłynąć na obniżenie spalania oleju
Komentarz
-
Zamieszczone przez kokayłem na jakimś australijskim forum olejowym i szukałem opinii o Penrite 0W40, a tam miejscowi specjalnie nie pałają entuzjazmem w ocenach ... za to kręcą ich całkiem inne produkty. Mniej więcej wygląda to tak - 1 miejsce Mobil 1 0W40
Zamieszczone przez degeneratwidzisz na tym forum (nie mówiąc o innych) specjalny zapał do wyrobów Orlen lub Lotos
I żeby nie było że tak sobie piszę "bzdety" to byłem zadowolony po zalaniu Lotosa Synthetic Plus do silnika w mojej Octavce na tyle, że 2 dni temu złożyłem u konkona zamówienie na kolejną partię Lotosa, tym razem do trzech różnych samochodów :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Tez ostatnio zalewam Lotosza
Do Tipo 10W40, do Octy 5W40. Teraz do Tipo wejdzie 5W40, do skody zapodam Mobil1 0W40.
Niewiem co jest z 0W40, Lotos widac na necie kiedys mial takowy, ale juz nie oferuje... dziwne. Natomiast Orlen niby oferuje ale znalesc w sklepie/allegro niezmozliwosc.
Z rodzimych 0W40 mamy jeszcze Specola! ale tutaj opinie sa dosc podzielone :diabelski_usmiechSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
Czy w przypadku opisanym w ponizszym wątku warto zmieniać olej z 0w na 5w?
Forum - Octavia Club Polska
Komentarz
-
Nic nie pomoze bo to jest lepkosc 'zimnego oleju'. Im nizsza tym zawsze jest lepsza. Natomiast zwiekszanie drugiego czlonu lepkosci cos tam zmniejsza pobor przy nieszczelnych piescieniach. Mozesz niby dac 5W50. Ale masz ewidentnie problem mechaniczny. Pobor oliwy maly jak na takie silniki, ale ewidentnie wyglada ze jeden tlok przepuszcza. Mam pomysl eksperymentu przed remontem ewentualnym... mozliwe ze masz pierscienie oblepioe nagarem, nagar w rowkach tlokow.... moznaby sprobowac zastosowac bardzo agresywna plukanke (np. BG109). Moze bylaby szansa rozpuscic nagary. Jak nie pomoze o pewnie remont pomozeSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
Okazało się że SILKOLENE również mam na miejscu. tylko SILKOLENE COMP 4 XP 10W40
czy SILKOLENE PRO 4 10w40 xp wybrać do nie wyczynowej jazdy? raczej turystyka i jazda wkoło komina
Skoro te oleje są takie dobre to dlaczego wsród motocyklistów słyszy się tylko motul, bel ray, LM, shell również zbiera dobre opinie. a na sikolene nawet maniacy odpowiadają co to jest?
a jak sikolene ma się np do motula 7100 lub LM?
Czy taki estrowy sikolene nie narobi mi kuku w silniku z przebiegiem 50 tyś? Poprzedni właściciel lał motula 5100 10w50
SILKOLENE COMP 4 10W40 XP
Parametry
Gęstość w 15°C [kg/m³]:
0,866
Lepkość CCS w -25°C [cP]:
5395
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:
98,59
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:
15,20
Wskaźnik lepkości:
163
Temperatura płynięcia [°C]:
-36
SHELL ADVANCE ULTRA 4 10w40
Parametry
Gęstość w 15°C [kg/m³]:
0,858
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:
98,6
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:
15,8
Wskaźnik lepkości:
172
Temperatura płynięcia [°C]:
-36
Komentarz
Komentarz