Zamieszczone przez prezes73
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez prezes73Zamieszczone przez pedrosNa stronie mają przejrzystą strukturę dobierania oleju. W sumie dużego wyboru nie ma :diabelski_usmiech ale parametry bardzo ciekawe.
Cena jak cena to rzecz wtórna.
Ale cóż można gdybać... trzeba przetestowac
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Sorki, wtrącę się :lol:
Co do TSI oliw z normą 502 polecam z czystym sumieniem Neste City Pro 0W40
Przynajmniej organoleptycznie, spośród przetestowanych przeze mnie 4 oliw z normą VW502 silnik pracuje najbardziej przyjemnie dla ucha, poza normą też super sprawował się silikone 5W30.
Tak dla tych niezdecydowanych info :wink:
Ani jeden jaki przetestowałem oliw z normą 504 nie dawał tyle przyjemności słuchowych co właśnie Neste z 502, MB229.5
Ktoś może mi przypomnieć jaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm? Nie umiem odszukać.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestjaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła
Jeździłem na Race Pro S 5W30, ten to dopiero nie ma praktycznie żadnej normy a olej jest zaj...ty ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Zamieszczone przez bob_bestten olej wg listy VW nie ma aprobaty VW502 - sam się nad nim zastanawiałem ale gwarancja mnie wyleczyła
Jeździłem na Race Pro S 5W30, ten to dopiero nie ma praktycznie żadnej normy a olej jest zaj...ty ;-)
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 10:09 ]
Zamieszczone przez KarelASO u mnie pisało: "Olej klienta, zamknięty, zgodny z VW 502.00/505.00". I tyle wystarczy.
PS. Autko zalane Neste CityPro 0W-40, za rekomendacją konkona kupione Xado Stage 1, ale czekam aż minimalnie spadnie poziom oleju, bo jest "górny max".
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 10:16 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez bob_bestjaki olej Shell'a oparty na technologii GTL był jednym z polecanych do TSI - do wymian co 15kkm?
Myślę teraz czy zalać znów M1 NewLife 0W40, czy może Shell Heliv Ultra 0W40 czy Motula X-max 0W40. Rozpatruję jednocześnie przejście z powrotem na 5W30 - tylko tego tematu nie ogarniałem i nie umiem sobie odpowiedzieć który olej dobry (pamiętam jedynie że polecany był Lazerway i chyba chyba ok. będzie ten Shell co dałeś wyżej).
Czy przy 42kkm warto robić płukankę? Podpowiedzcie proszę co użyć. ASO nie będzie miało problemu z tym?Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Wg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecWg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
Ponowię - czy i jaką płukankę zrobić przy 42kkm w 1.4TSI? Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
Czy do takiej jazdy lepiej brać 0W40 czy jednak 0/5W30? Jaki olej 0/5W30 można polecić?
Wymiana tak czy tak max. 1 rok/15kkm - skracać raczej nie będę, choć teraz będzie po 12kkm - przed wyjazdem na wczasy chcę mieć świeży olej.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestZamieszczone przez cytrynowiecWg mnie wszystko się ze sobą wiąże. Warunki jazdy, lepkość, jakość oleju, przebieg, pobór i płukanka. Dobierasz lepkość, potem jakość (marka), potem go użytkujesz, potem jak jest pobór (olej stracił właściwości i nadaje się do zmiany), zmieniasz go, a więc ustalasz interwał (przebieg) a przy tym robisz płukankę aby wypłukać syf i dobrze oczyścić silnik dla nowego oleju i tak dalej... :wink:
UOA potwierdzają że w TSI w większości przypadków granicą interwału jest 10 kkm, potem albo i czasami przed tym przebiegiem TAN przekracza TBN i zaczyna rosnąc zużycie elementów silnika bo już nie ma ochrony żadnej a wręcz przeciwnie.
Ponowię - czy i jaką płukankę zrobić przy 42kkm w 1.4TSI? Jazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
Czy do takiej jazdy lepiej brać 0W40 czy jednak 0/5W30? Jaki olej 0/5W30 można polecić?
Wymiana tak czy tak max. 1 rok/15kkm - skracać raczej nie będę, choć teraz będzie po 12kkm - przed wyjazdem na wczasy chcę mieć świeży olej.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_bestCzy przy 42kkm warto robić płukankę?Zamieszczone przez bob_bestJazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:01 ]
PAOLO ESCO dał linka do ciekawego Shella 0W30 z normą 504. Może się skuszę i zdradzę Millersa następnym razem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez bob_bestCzy przy 42kkm warto robić płukankę?Zamieszczone przez bob_bestJazda głównie trasami, miasto niewiele (5%) ale po 2-3 km wtedy. Trasa zwyczajowo 120-140km/h; sporadycznie wypalam nagar (180-200km/h) - ale to 5% przebiegu.
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:01 ]
PAOLO ESCO dał linka do ciekawego Shella 0W30 z normą 504. Może się skuszę i zdradzę Millersa następnym razem
Mnie kusi teraz spróbowanie Shella (jeszcze nie wiem czy 0W40 czy 0W30), ale mam jeszcze trochę 0,5l NL na dolewki więc szkoda wywalać.
[ Dodano: Wto 17 Maj, 16 16:37 ]
Zamieszczone przez prezes73Zamieszczone przez bob_bestNa psychikę może i działa, ale jak coś w motorze padnie to psychika może nie wystarczyć
Zamieszczone przez PAOLO ESCOhttps://www.neste.com/fi/en/node/30321Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
cytrynowiec, poczytaj ten wątek.
Ja stosuję delikatną płukankę LM (czyli nie pro-line) co drugą wymianę oliwy (czyli raz do roku). Koszt śmieszny, może pomoże, może nie, ale nie zaszkodzi. Na pewno chętniej oliwa spływa - widać to po ilości zalanego oleju.
Co do Neste i 502.00, to może być tak, że po prostu producent oleju deklaruje zgodność produktu z normą, ale nie jest on oficjalnie certyfikowany przez VW, stąd brak na wykazie. Oczywiście każdy sam szacuje ryzyko, producent jak będzie chciał to i tak znajdzie "haki" (że brak adnotacji, czy olej był zamknięty, czemu robiona płukanka, itd.). Trzeba byłoby jechać tylko na częściach ASO, wszystko pieczętować w ich obecności i najlepiej rejestrować wszelkie prace przy aucie - absurd
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Karelproducent jak będzie chciał to i tak znajdzie "haki" (że brak adnotacji, czy olej był zamknięty, czemu robiona płukanka, itd.).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarelKoszt śmieszny, może pomoże, może nie, ale nie zaszkodziZamieszczone przez KarelNa pewno chętniej oliwa spływa - widać to po ilości zalanego oleju.
Komentarz
-
-
Markowy produkt, używany zgodnie z instrukcją i nie ma żadnych problemów. Płukanek jest kilka rodzajów i mają różny skład, więc nie ma sensu wrzucać ich wszystkich do jednego koszyka.
Na znanym forum olejowym, jest cały wątek o auto-chemii, m in. o płukankach.
Komentarz
-
Komentarz