Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koka
    Rider
    • 2015
    • 321
    • Seat

    Zamieszczone przez robertowicz
    paba, czyli pakiet ar9100 do oleju fullsaps szkodzi?
    też się nad tym zastanawiam ... czy myślicie, że do starego silnika VW 1.6 16V AZD ze względu na zatykający się EGR (wymieniłem na nowy) czy też normę EURO 4 (kat też wymieniony) należałoby stosować olej C 3 ? zawsze starałem się lać fullsaps-y (wiadomo z jakich względów) ale to może błąd ? instrukcja (2002 rok) mówi o 502.00 albo 503.00 ale kiedy to było ... może właśnie ar9100 + olej C 3 to właściwie dobrany zestaw ?
    Leon 1.6 16V 105 KM

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      może właśnie ar9100 + olej C 3 to właściwie dobrany zestaw ?
      _________________
      Ze względu na EGR równe to była moje pierwsza myśl jak tylko pojawil się ten AR. :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • konkon
        Rider
        • 2008
        • 667
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        Zamieszczone przez pedros
        Tak w żołnierskich słowach jaka jest różnica między nimi?
        lepsza baza i skuteczniejszy modyfikator tarcia oparty na moly
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez rustin
          pw wylaczyles.
          już włączone :wink:

          [ Dodano: Pon 11 Kwi, 16 09:57 ]
          Zamieszczone przez koka
          do starego silnika VW 1.6 16V AZD ze względu na zatykający się EGR (wymieniłem na nowy) czy też normę EURO 4 (kat też wymieniony) należałoby stosować olej C 3 ?
          "stary" silnik 1,6 mógł kiedyś tylko pomarzyć o takich olejach z VW 502.00 jakie mamy obecnie. Śmiem wątpić by olej z C-3 miał w czymkolwiek pomóc zatykaniu się EGR (problem raczej tkwi w samym systemie recyrkulacji spalin, jego obiegu)...co innego w silniku diesla z DPF-em.
          Zamieszczone przez koka
          kat też wymieniony
          dlaczego wymieniałeś katalizator?
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • koka
            Rider
            • 2015
            • 321
            • Seat

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez koka
            kat też wymieniony
            dlaczego wymieniałeś katalizator?
            bo się rozsypał i dzwonił (ceramiczny) ... zresztą podobnie jak tzw. prekat przy kolektorze wydechowym, teraz mam pustą puszkę przy kolektorze i kat główny - metalowy AWG EURO 4 + oczywiście 2 sondy - na razie jest ok no może wydech trochę głośny się zrobił ... ale to chyba wina tłumika środkowego (polski zamiennik).
            Leon 1.6 16V 105 KM

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez koka
              bo się rozsypał i dzwonił (ceramiczny)
              rozumiem, że nie było problemów z zatruciem katalizatora (komunikatów) przy stosowaniu olejów FullSaps ?
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • koka
                Rider
                • 2015
                • 321
                • Seat

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                rozumiem, że nie było problemów z zatruciem katalizatora (komunikatów) przy stosowaniu olejów FullSaps ?
                nie - raczej posypał się "ze starości" przy 150 tys nalotu i olej miał z tym niewiele wspólnego ... być może przyczynił się sposób użytkowania - auto robiło przez 5 lat po 4 km dziennie (jeździł wtedy na Shellu 5W40) ... tylko ciekawi mnie to, że większość wyszukiwarek olejowych na stronach producentów wskazuje do tego silnika oleje C-3 ...
                Leon 1.6 16V 105 KM

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez koka
                  nie - raczej posypał się "ze starości" przy 150 tys nalotu i olej nie miał z tym nic wspólnego
                  dzięki za info. Logicznym jest, że VW nie zalecałby olejów z VW 502.00 do swoich silników gdyby one negatywnie miały oddziaływać na układy katalityczne.

                  Zamieszczone przez koka
                  większość wyszukiwarek olejowych na stronach producentów wskazuje do tego silnika oleje C-3 ...
                  taka "tendencja i moda" ... wszystko teraz musi być eco ... co nie zawsze oznacza najlepsze zabezpieczenie dla silnika... wyszukiwarki w większości pokazują głupoty :roll:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 342
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Może prozaiczne ale ...
                    Czy korek spustowy oleju z silnika z metalową podkładką w 1,4 TSI CAXA jest korkiem wielokrotnego użytku czy jednorazówką :?:

                    Wiadomo, że kosztuje tylko kilka PLN, ale trzeba za nim też dodatkowo pobiegać. Czy jest konieczność jego wymiany przy każdym spuście oliwy z silnika, czy wkręcać stary korek ?.

                    Komentarz

                    • zsolpyw
                      Elegance
                      • 2012
                      • 897

                      Sony, jesli jestes zapobiegliwy wystarczy zmiana podkladki. Zmierz srednice i zmieniaj na podkladki miedziane.
                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                      Jeżdżę w blasku
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                      Komentarz

                      • degenerat
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 242
                        • Toyota

                        Zamieszczone przez Sony
                        Może prozaiczne ale ...
                        Czy korek spustowy oleju z silnika z metalową podkładką w 1,4 TSI CAXA jest korkiem wielokrotnego użytku czy jednorazówką :?:

                        Wiadomo, że kosztuje tylko kilka PLN, ale trzeba za nim też dodatkowo pobiegać. Czy jest konieczność jego wymiany przy każdym spuście oliwy z silnika, czy wkręcać stary korek ?.
                        Lepiej wymień całość ("śruba"+podkładka) potrafi ciec po wymianie tylko podkładki. Niestety znam to z własnego doświadczenia.

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Czy jest konieczność jego wymiany przy każdym spuście oliwy z silnika, czy wkręcać stary korek ?.
                          U mnie korek to koszt 6zł i zmieniam co wymianę. Instukcja zaleca wymianę korka przy każdej wymianie oleju.

                          Komentarz

                          • Krisss_28
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 123

                            Do mnie dziś doleciała paczuszka z dodatkami AR 2300, Atomex F8 oraz AR 6400-CR, które będę testował na moim busie Iveco Daily 50C15.

                            Za dodatki i dobrą cenę dziękuję Konkonowi i Oil Spa!

                            Zdam relację, czy cokolwiek się zmieniło po użyciu owych dodatków, ale wierzę, że jest to swego rodzaju profilaktyka w trosce o dobry stan mojego woła roboczego
                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Krisss_28
                              AR 2300, Atomex F8 oraz AR 6400-CR
                              to zaszalałeś, nie lepiej było zainwestować w świeży olej i zrobić szybciej wymianę? ... ale mix ... mam nadzieję, że nie wpakujesz tego na jeden raz :shock: ...lepiej napisz jakim olejem zalałeś Iveco.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Krisss_28
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 123

                                Chciałem znacznie pokaźniejszy zestaw, ale opony nowe(6 szt.) + zestaw klocków, szczęk i tarcz na tył, troszkę mi budżet nadszarpnęło heh Ale co się odwlecze, to nie uciecze, będę kupował po trochę

                                Iveco zalane jest olejem Total Quartz Ineo ECS 5W-30 C2, przed wymianą na 2 - 3 tys. wleci AR2300 + w końcowej fazie AR6400-CR.

                                Druga butelka AR2300 wleci w niecałej ilości do Laguny(tam jest słabiutki Elf Evolution 900 NF), troszkę wleję do wspomagania

                                Atomex F8 do Iveco wleci już na świeżych filtrach i oleju, do tego czasu domówię na wymianę oleju VeryLube Absolut Cleaner i do oleju wleci Atomex 2x esters z revitalizantem

                                Zastanawiam się, czy do skrzyni i tylnego mostu w Iveco dodac AR9100 czy Xado Maximum Transmission... :lol:
                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                Komentarz

                                • mbar
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 53

                                  Przyszła mi paczka od galon-oleje z Neste City Pro 0W40 i z tego co widzę, jest to starsza odmiana tego oleju. Teraz mam pytanie, czy jest ona (fizykochemicznie), taka sama, z aktualną, opisaną na stronie Neste, czy też zmieniali coś w składzie?



                                  TYPICAL CHARACTERISTICS 0W-40
                                  Densitykg/m3 15oC 860
                                  Flash PointoC (COC) 220
                                  Pour PointoC -54
                                  Viscosity Index 181
                                  ViscositycSt/ 40 oC 80
                                  ViscositycSt/ 100 oC 14
                                  Viscosity cP/ -35 °C 5500
                                  Borderline pumping temp. °C -45
                                  Chodzi o to, że aktualna wersja ma takie dopuszczenia:

                                  ACEA A3/B4
                                  API SN/CF
                                  VW 502.00/505.00
                                  MB 229.3 and 229.5
                                  BMW LL-01
                                  Renault RN 0700/0710
                                  Natomiast w sklepie, gdzie kupiłem, okazało się, że są starsze:

                                  SAE 0W - 40, ACEA A3/B4, API SJ/CF (także SH/CF/EC II)
                                  SPECYFIKACJE: VW 500.00/505.00, VW 502 00, MB 229.1, BMW LL-98, MB 229.1
                                  Pretensji do sklepu nie mam, bo to w sumie ja nie doczytałem

                                  Olej jest przeznaczony do silnika TCe 90, więc "norma" Renault by się przydała. ALE w książeczce serwisowej mam napisane, że mam wlewać olej A3/B4, ani słowa o olejach RN 0700/0710.
                                  Czyli spokojnie mogę zalać to "starsze" Neste, co dostałem?

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez mbar
                                    Czyli spokojnie mogę zalać to "starsze" Neste, co dostałem?
                                    data produkcji...? Jeżeli poniżej 5L lat to możesz spokojnie zalewać.

                                    [ Dodano: Pią 15 Kwi, 16 21:39 ]
                                    Zamieszczone przez mbar
                                    est to starsza odmiana tego oleju. Teraz mam pytanie, czy jest ona (fizykochemicznie), taka sama, z aktualną, opisaną na stronie Neste, czy też zmieniali coś w składzie?
                                    "stara" wersja z MB 229.1 http://avtobrend24.ru/d/590794/d/nes...-pro-0w-40.pdf vs aktualna wersja https://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx...rp=340&type=tt
                                    Załączone pliki
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • mbar
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 53

                                      OK, czy ktoś byłby w stanie potwierdzić, czy to rocznik 2011, czy 2014? Mi się wydaje, że 2014, ale to by było dziwne, że z tego roku jest stara specyfikacja (skoro była zmieniona w 2013).

                                      Zdjęcia:

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez mbar
                                        OK, czy ktoś byłby w stanie potwierdzić, czy to rocznik 2011, czy 2014? Mi się wydaje, że 2014, ale to by było dziwne, że z tego roku jest stara specyfikacja (skoro była zmieniona w 2013).

                                        Zdjęcia:

                                        https://goo.gl/photos/S5NnfwvUYDbZmVKv9
                                        A czy to ważne.?
                                        Olej jest bdb poza tym juz go masz :diabelski_usmiech

                                        Aby nanieść na opakowanie nowe normy potrzebne sa zabiegi rejestracyjne producenta. .. caly swiat idzie5w kierunku olejów eko i te stare normy przeciez mozna droga deklaracji i zasiedzenia używać zwłaszcza ze te wymienione nie sa zle dla silnika ale dla osprzętu moga byc zbyt bogate.

                                        Reasumując: zalewaj

                                        Komentarz

                                        • Krisss_28
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 123

                                          Wczoraj zaaplikowałem AR2300 do Iveco oraz do mojej Renault Laguny. AR2300 został dolany do silników i do układów wspomagań kierowniczych. Muszę szczerze przyznać, że w Lagunie zarówno praca silnika uległa znacznej poprawie(mniej drgań, delikatniejsze uruchomienia i gaszenia oraz bardzo cicha praca) i wspomaganie zaczęło lżej działać - płynniej. W Lagunie przetaczałem stary olej we wspomaganiu, więc to nie kwestia starego oleju + dodatek, tylko samego dodatku
                                          Zobaczymy jak będzie w Iveco, tam poszła cała butelka do silnika i tyle samo co do Laguny do wspomagania - tam będę musiał jeszcze później przetoczyć parę razy olej, bo wczoraj dopiero drugi raz ściągałem go ze zbiorniczka

                                          Panowie, czy może orientujecie się czym poza gołymi parametrami różnią się następujące oleje:
                                          Elf Evolution 900 SXR 5W-40 vs Elf Evolution NF 5W-40?
                                          Parametry lepsze ma SXR
                                          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                          Komentarz

                                          • Krisss_28
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 123

                                            Zamieszczone przez Łukasz eN
                                            Nie o takie różnice mi chodziło, bo o tym ja doskonale wiem, jaki olej z linii Totala jest zamiennikiem Elfa
                                            Ja się pytam o różnice w składzie oleju Elf Evolution 900 SXR 5W-40, w stosunku do Elf Evolution NF 5W-40
                                            Korzyść jest po stronie SXR, ale chciałbym wiedzieć z czego to wynika i czy jest bogatszy w dodatki
                                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                            Komentarz

                                            • cytrynowiec
                                              L&K
                                              • 2015
                                              • 1056
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Krisss_28, popatrz na karty:



                                              Pierwszy 1000 zrobiony, jest jeszcze bardziej miękko i cicho.Lepsza reakcja na gaz.Ciekawa sprawa z temp. oleju na maxidot.
                                              Styl jazdy cały czas taki sam i warunki podobne więc wątpię że to przypadek, a na początku dochodziła do 100C a nawet lekko przekraczając, w miarę większego przebiegu rośnie wolniej niż wcześniej i ta 100 osiągalna jest coraz rzadziej, natomiast na postoju bardzo szybko spada o 2-3 stopnie czasami więcej. Spalanie bez zmian.Olej z dodatkiem bardzo jasny, prawie niewidoczny na bagnecie.

                                              Komentarz

                                              • Krisss_28
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 123

                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Krisss_28, popatrz na karty:



                                                Pierwszy 1000 zrobiony, jest jeszcze bardziej miękko i cicho.Lepsza reakcja na gaz.Ciekawa sprawa z temp. oleju na maxidot.
                                                Styl jazdy cały czas taki sam i warunki podobne więc wątpię że to przypadek, a na początku dochodziła do 100C a nawet lekko przekraczając, w miarę większego przebiegu rośnie wolniej niż wcześniej i ta 100 osiągalna jest coraz rzadziej, natomiast na postoju bardzo szybko spada o 2-3 stopnie czasami więcej. Spalanie bez zmian.Olej z dodatkiem bardzo jasny, prawie niewidoczny na bagnecie.
                                                Kurcze nie odpalają się te linki - wyskakują błędy... Dlatego nie do końca wiem do czego nawiązujesz, do oleju, czy do jakiegoś dodatku.
                                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                Komentarz

                                                • koka
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 321
                                                  • Seat

                                                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                  Pierwszy 1000 zrobiony, jest jeszcze bardziej miękko i cicho.Lepsza reakcja na gaz.Ciekawa sprawa z temp. oleju na maxidot.
                                                  Styl jazdy cały czas taki sam i warunki podobne więc wątpię że to przypadek, a na początku dochodziła do 100C a nawet lekko przekraczając, w miarę większego przebiegu rośnie wolniej niż wcześniej i ta 100 osiągalna jest coraz rzadziej, natomiast na postoju bardzo szybko spada o 2-3 stopnie czasami więcej. Spalanie bez zmian.Olej z dodatkiem bardzo jasny, prawie niewidoczny na bagnecie.
                                                  coś tak nie bardzo pamiętam ... ale chyba dotyczy to Specola 0W30 i AR9100 ? Płukałeś czymś przed wymianą ? u mnie czeka Specol 5W40 i AR9100 ale jeszcze muszę trochę "popłukać" na AR2300 ...
                                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...