Zamieszczone przez pedros
Zobacz wpis
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
Nie wysmiewajcie sie z lepszej ochrony przeciwzuzyciowej przepracowanego oleju, bo to prawda.
Just a moment...
Wymiana oleju co 5 tys. km w cywilnych samochodach bardziej szkodzi niz pomaga i nie mam na mysli tylko srodowiska i portfela. Poszukajcie analiz na BITOG robionych kilka razy z tego samego oleju - przyrost Fe spada.
Ja nigdy nie wymialem zbyt wczesnie oleju, zwlaszcza przy docieraniu, silniki zyleta. Wymienialem ostatnio lancuch w 1.2 TSI, bo zaczal terkotac, w porownaniu z nowym zero rozciagniecia, winny byl wadliwy napinacz. Silnik w srodku jak nowy a nie ma lekko, olej wymiany co 15 tys.
Komentarz
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisRację mają wszyscy koledzy, preferujący 0Wxx przed 5Wxx - koniec, kropka. Do mojego Ravenola 5W40 VST, który zresztą okazał się przeciętnym olejem, po 3000 km od wymiany wlałem AR 9100 i zaraz zrobiłem 500 km trasy. Praca silnika poprawiła się, silnik "złagodniał", "wygładził" się i wyciszył ale już w drodze powrotnej wszystko wróciło do normy i już obecności dodatku nie słyszę to tak a propos wrażeń słuchowych po AR. Myślę też, że jego obecność nie zmienia temperatury oleju, a jeśli już to marginalnie.
Następny olej to 0W40 502.00 i najlepiej MB 229.5 bez żadnych dodatków w opcji całorocznej.
Tak apropo temperatury i dodatków, może przypomne, że mam 0W40 + LM MotorProtect, miałem rożne kombinacje 0W40 i różnych dodatków, ale nigdy nie zauważyłem w nich różnicy temperatur oleju podczas jazdy np. nonstop autostradą 1.6 Mpi.
Co zauważyłem po zastosowaniu LM Motor Protrct to to, że olej podczas ciągłej jazdy autostradą np do Chorwacji w temp zew +30- 35C osiąga on mniejszą temp o 2- 6C niż na czystym 0W40,, czy nawet z Cerateciem, czy z Visco stabil.
Zauważyłem też że np przy długim podjeżdzie pod górę autostradą olej mniej się nagrzewa, ale i szybciej się schładza, np podczas zjazdu z góry, czy postoju w korku na bramkach, czy parkingu.
Miałem już nie posyłać do Blackstone oliwy, ale tak bardzo mnie ciekawi co MotorProtect zostawi w silniku, że na jesień leci do jankesów.
Minus to cena i brak dostępności w PL.
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisNie wysmiewajcie sie z lepszej ochrony przeciwzuzyciowej przepracowanego oleju, bo to prawda.
Just a moment...
Wymiana oleju co 5 tys. km w cywilnych samochodach bardziej szkodzi niz pomaga i nie mam na mysli tylko srodowiska i portfela. Poszukajcie analiz na BITOG robionych kilka razy z tego samego oleju - przyrost Fe spada..
Hehehe...
A coś aktualnego z 2017 roku znajdziesz? Np z 5W30?
Bo akurat 5-6tys na dzisiejsze 5W30 to max co może ta oliwa wytrzymać i kanał
No ale Ty mażesz oczywiście zmieniac co 50tys jak już się zatrze... tzn "dotrze"
Komentarz
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Bo akurat 5-6tys na dzisiejsze 5W30 to max co może ta oliwa wytrzymać i kanał
Co ma wspólnego lepkość oleju z czasem jego "przydatności"?
Just a moment...
Tutaj koleś robił analizę statystyczną pomiarów z BITOG dla jednego silnika, krzywe lekko opadają, na pewno się nie wznoszą.
Nie chcę nikogo namawiać do wymian do 30 tys., ale wymiana co 5 tys. w pierdziawce toczącej się po drogach publicznych (nawet 300 konnej) może nie być zbyt dobre dla silnika i dla zdrowia psychicznego (ociera się o natręctwo).
Motocykle to inne silniki, inne oleje, to jest forum samochodowe.
Komentarz
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisTak apropo temperatury i dodatków, może przypomne, że mam 0W40 + LM MotorProtect,..
a prawda, miałeś jeszcze Gear Protect ... "zapodałeś" go ?
Ostatnio edytowany przez koka; 38304.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
Wnosisz po zapachu wyglądzie czy na słuch?
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisCo ma wspólnego lepkość oleju z czasem jego "przydatności"?
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisJust a moment...
Tutaj koleś robił analizę statystyczną pomiarów z BITOG dla jednego silnika, krzywe lekko opadają, na pewno się nie wznoszą.
Nie chcę nikogo namawiać do wymian do 30 tys., ale wymiana co 5 tys. w pierdziawce toczącej się po drogach publicznych (nawet 300 konnej) może nie być zbyt dobre dla silnika i dla zdrowia psychicznego (ociera się o natręctwo).
Aha, trochę info z interwału jaki się kończy czyli 10 kkm na Eurolu FS 0w30+AR9100/9200. Trasa głównie autostradowa ok. 1 kkm, zakres temp. +30-34C w obydwie strony. Głównie jazda na temp.150 - ale czasami jak to bywa przy większych aglomeracjach częstsze hamowania i potem szybkie dążenie do wyrównania zadanej prędkości. Generalnie na maxidocie max 107C w jedną stronę przy takich akcjach a z powrotem już bardziej stabilna jazda na bardzo długich odcinkach i nie wzruszone 106C.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis... a jak Ci pasuje Specol to nic nie stoi na przeszkodzie mają też 0w40.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisWnosisz po zapachu wyglądzie czy na słuch?
Ja jestem głuchy i ślepy
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisCo ma wspólnego lepkość oleju z czasem jego "przydatności"?
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisa tak w ogóle to jak ten Meguin się spisuje w opcji całorocznej ? bierze coś ? - no bo lato i autostrady jak praca silnika ? do BSE wchodzi chyba 4,5 l oleju - wlałeś całą butelkę Motora Protecta ? (ja mam tylko 3,2 l stąd każdy dodatek działający na temperaturę oleju jest dla mnie interesujący) no i w końcu czy są jeszcze jakieś powody do radości z posiadania w oleju LM Motor Protect oprócz temperatury oleju ? no i lepszego samopoczucia, rzecz jasna analiza wskazana ...
a prawda, miałeś jeszcze Gear Protect ... "zapodałeś" go ?
Silnik chodzi cicho i „miękko”, czy w zimie, czy w lecie zimne starty nie zauważam różnic zero stuków , puków, klekotania, czy tym podobnych odgłosów, powyżej 3500obr na autostradzie fajnie mruczy.
Po 11tys(w tym 7tras 1300km) od wymiany widzę że ze 200-300ml trzeba dolać do max, czyli standard jak na mojego BSE.
Tak wlałem całą butelkę Motorprotecta, wlałem najpierw 4L oleju potem MP i uzupełniłem stan olejem do max.
Dodatki przeciwzużyciowe mają ograniczyć zużycie silnika zobaczymy, czy jest to dodatek lepszy niż Ceratec.
Niestety jeszcze nie zmieniłem oleju w skrzyni, więc Gear Protect czeka.
Jak szukasz b.dobrego 0W40 to już zalazłeś
Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.
Komentarz
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisJak szukasz b.dobrego 0W40 to już zalazłeś
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisalbo z AR9100, bo jeszcze jedna dawka mi została ...
Komentarz
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
ACEA: A5/B5 ale z drugiej strony VW 502.00/503.00
Od siebie dorzucam: Eurol Synergy 0W-40 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
Komentarz
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisTo tego AR wlej do skrzyni albo gdzieś inndziej (może zawiasy posmaruj), a MP możemy wziąść ma 1/2, bo noszę się z zakupem na zimę
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis...Tak wlałem całą butelkę Motorprotecta, wlałem najpierw 4L oleju potem MP i uzupełniłem stan olejem do max.
Dodatki przeciwzużyciowe mają ograniczyć zużycie silnika zobaczymy, czy jest to dodatek lepszy niż Ceratec.
Link
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
oświećcie mnie - który parametr (parametry) decydują o zaliczeniu oleju do klasy 0w? Np. Mobil1 ESP 0w40 ma lepkość w 40 st. - 73 a w 100 st. - 13.2 i jest 0w. A taki Lazerway ll ma w 40 st - 72 a w 100 st. - 12.3 i jest sklasyfikowany jako 5w30? Czemu Mobil jest 0w? Od kiedy to 0w się zaczyna???
Komentarz
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
W skrzyni jest LM GP (z marnym skutkiem) więc mieszać nie będę ... AR9100 jest na pewno bezpiecznym dodatkiem (zresztą potwierdzają to analizy) ale polecam go do olejów niskopopiołowych, głównie w celu poprawy czystości silnika - niespecjalnie widzę sens stosowania go w olejach full saps. Tak w ogóle to jestem coraz bardziej sceptyczny w kwestii stosowania dodatków do olejów silnikowych i przekładniowych. W zw. z takim podejściem ograniczę się do stosowania oliw w pierwotnej postaci, starając się znaleźć "złoty środek", gdzie cena nie będzie podstawowym kryterium wyboru (ale bez przesady). Jedynym dodatkiem, który okresowo będzie się pojawiał w silniku, to AR2300. Swoją drogą, to 1/2 flaszki LM MP dla ciebie to za mało, dla mnie może od biedy by starczyło - ale pójdzie Meguin 0w40 w czystej postaci. Jedno już wiem na pewno - póki co mój silnik najlepiej dogaduje się z SAE 0W40 i w tej lepkości (tylko full saps) chcę się poruszać, bez potrzeby stosowania różnej maści "dopalaczy", "witamin", etc.
może być, ale papierowo (np. NOACK, CCS) znalazłoby się coś lepszego - np. Ravenol SSL ?
Komentarz
-
Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpisa jaki ty masz silnik?
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekm Zobacz wpisoświećcie mnie - który parametr (parametry) decydują o zaliczeniu oleju do klasy 0w? Np. Mobil1 ESP 0w40 ma lepkość w 40 st. - 73 a w 100 st. - 13.2 i jest 0w. A taki Lazerway ll ma w 40 st - 72 a w 100 st. - 12.3 i jest sklasyfikowany jako 5w30? Czemu Mobil jest 0w? Od kiedy to 0w się zaczyna???
tabela dużo mam nadzieje wyjaśni. Lepkość w 40 stopniach to tylko punkt kalibracyjny bo dla wartości zimowych liczy się zimny pierwszy start stąd pompowalnosc i lepkość w -35 dla 0WXX I odpowiednio lepkość w -30 stopniach dla 5W jest brana pod uwagę.
pomimo rozciągłości gradacji warto zwrócić uwagę na oleje 0WXX do całorocznej eksploatacji ze względu na technicznie wymuszony duży udział dobrej bazy (zazwyczaj).
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
oczywiście ironizuję .... jeśli "gwóźdź" nie był hatowany dodatkowo albo podmieniony w drodze do imadla to wynik mi bardzo podoba się.
ciekawe czy są juz pierwsze rzetelne raporty z zużycia silnika po powiedzmy 300 kkm pedzonych cały rekurs na AR 9K ?
Komentarz
-
tak wylonilem kilka pretendentow. 0w40
1)neste city pro 0w40 (z aprobatami wg mnie na papierze troche gorszy niz revenol ale pewniak jesli idzie o jakosc)
2)ravenol ssl 0w40 (tu czytalem ze byly jakies fakapy z jakoscia - nawet paolo mial z tym doczynienia, na papierze rarytas nawet ma molibden)
3)Valvoline SynPower 0W-40 (bezpieczny sredniak z aprobatami)
4)meguin 0w40 (tutaj nie ma oficjalnej aprobaty 502 z tego co widze to na gwarancji srednio)
co myslicie
Komentarz
-
widział "ktoś" rafinerię/zakład produkcyjny Castrola...? Przecież to tylko zachowany znak towarowy a sama była firma Castrol od dawna jest składową BP. ...a blendują 'C" tam gdzie "popadnie" - przetarg/wygrana oferta/"receptura" i jazda z blendowaniem...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
- Polubień 1
Komentarz
Komentarz