Tylko jak znaleźć pewne źródło - jak pewno podróbki (tak jak i w przypadku alkoholu) trafiają do hurtowni i sklepikarz tez nie jest świadomy ze kupuje lewiznę.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Nie wiem jak wygląda sytuacja z dystrybucją olejów Castrola i Mobila w PL bo nie zgłębiałem tematu. W przypadku wielu produktów można sprawdzić czy dany sprzedawca jest na liście Klientów u dystrybutora lub przedstawiciela na PL/producenta. Jeśli go nie ma to jeszcze nic nie znaczy ale wtedy warto podpytać skąd bierze towar czy jest to import poza oficjalną siecią dystrybucji (np. sporo Motula idzie nie przez przedstawicielstwo) czy kupuje gdzieś w PL.
W przypadku wielu olejów po zakupie można sprawdzić u producenta po kodach na opakowaniu co i jak. Najlepiej zadzwonić i wypytać. Jak ktoś zacznie kręcić to temat odpuszczamy. Sprzedawcy będący autoryzowanymi sprzedawcami/dystrybutorami kilku marek są zdecydowanie bardziej wiarygodni bo nawet sprzedając towar innego producenta z założenia będą pilnować swojej renomy.
Większośc sklepów internetowych jest dla mnie osobiście wiarygodna.niewiarygodni są sprzedawcy na allegro bez dłuższej historii, osoba prywatna, brak możliwości odbioru, bark FV tak, że w razie czego ciężko dochodzić praw czy nawet zidentyfikować podmiot. Na pewno sklep stacjonarny to plus ale małe sklepy nie będące częścią oficjalnej sieci dystrybucyjnej są narażone na nieświadomą sprzedaż podróbek. Ja śpię spokojnie bo wszystko kupuje albo od producenta albo przedstawiciela na pl albo dużych dystrybutorów o ustalonej renomie więc ryzyko jest ograniczone do minimum
.
Komentarz
-
-
Sprawdź w instrukcji.Zamieszczone przez michal8937Kurcze, tego nie wiem.
A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.
Komentarz
-
-
Sprawdziłem i do Forda musi być taki olej. Co byście polecali i do Forda i do VW? Myślałem, że kupię po Motulu, ale piszą, że one mają dodatki HC i lepiej brać Millersa?Zamieszczone przez degeneratSprawdź w instrukcji.Zamieszczone przez michal8937Kurcze, tego nie wiem.
A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
VW - Motul x-max 0w40Zamieszczone przez michal8937Sprawdziłem i do Forda musi być taki olej. Co byście polecali i do Forda i do VW? Myślałem, że kupię po Motulu, ale piszą, że one mają dodatki HC i lepiej brać Millersa?Zamieszczone przez degeneratSprawdź w instrukcji.Zamieszczone przez michal8937Kurcze, tego nie wiem.
A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
Wymienione przez Ciebie oleje to ACEA A5/B5, A1/B1 jak koniecznie nie trzeba to bym takiego nie lał.
Weź Shell Helix Ultra 5w30 ACEA A3 ma dopuszczenie VW 502.00 do TSI CAXA będzie dobry.
Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30
Komentarz
-
-
Najprościej jest olać mainstream i nie pchać się świadomie pod jadący pociąg i szukać mniejszych producentów, których produkty posiadają aprobaty producentów.Zamieszczone przez mati8201Tylko jak znaleźć pewne źródło - jak pewno podróbki (tak jak i w przypadku alkoholu) trafiają do hurtowni i sklepikarz tez nie jest świadomy ze kupuje lewiznę.
Ja do dzisiaj wspominam a nawet mam jeszcze olej Aveno z pierwszej serii cena śmieszna a jakość z pewnością nie ustepujaca innym produktom w tej samej klasie.
Komentarz
-
-
[quote="degenerat"][quote="michal8937"][quote="degenerat"]Chcę z normą 5W30. Czyli te motule nie są takie złe? W czym jest leoszy Eco nergy od Specific 913 D?Zamieszczone przez michal8937
VW - Motul x-max 0w40
Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
[quote="michal8937"][quote="degenerat"][quote="michal8937"]Nie wiem czy jest lepszy. Jak Ci pasuje to lej Specifica - oleje podobne. W tej specyfikacji raczej nie znajdziesz innych niż HC. Proponowany przez Ciebie Millers to też raczej HC + odrobina PAO. http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/Zamieszczone przez degeneratChcę z normą 5W30. Czyli te motule nie są takie złe? W czym jest leoszy Eco nergy od Specific 913 D?Zamieszczone przez michal8937
VW - Motul x-max 0w40
Ford - Motul eco nergy 0w30 ostatecznie 5w30
[ Dodano: Pią 08 Lip, 16 19:44 ]
W PRL kotlet mielony w stołówce nazywano "przeglądem tygodnia" - teraz proponujesz coś takiego do samochodu. Może być trudno zjadliwe.Zamieszczone przez micrusecOleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami
Do czego to do 1.2 TSI CBZB 
Komentarz
-
-
1 tys. km na Specol-u Gold 5W40 i potem 500 km z dolanym AR 9100 - Specol "optycznie i słuchowo" niczym nie odbiega od wielu markowych i droższych produktów a być może jest nawet lepszy, bo jest nadzwyczaj "cicho, miękko, aksamitnie" a zużycie na 1 tys. jest na granicy błędu pomiarowego. Póki co stawiam go na równi z Neste 0W40 (mogłem spokojnie brać Specol-a 0W40, też pewnie dałby radę). Po dolaniu AR 9100 niewiele się zmieniło, może jest jeszcze ciszej na jałowym.Zamieszczone przez pedrosNajprościej jest olać mainstream...Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
A tam od razu niestrawność kulinarna ... zjem Snikersa bo chyba gwiazdorze :PZamieszczone przez degeneratW PRL kotlet mielony w stołówce nazywano "przeglądem tygodnia" - teraz proponujesz coś takiego do samochodu. Może być trudno zjadliwe.Zamieszczone przez micrusecOleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami
Do czego to do 1.2 TSI CBZB 
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka1 tys. km na Specol-u Gold 5W40 i potem 500 km z dolanym AR 9100 - Specol "optycznie i słuchowo" niczym nie odbiega od wielu markowych i droższych produktów a być może jest nawet lepszy, bo jest nadzwyczaj "cicho, miękko, aksamitnie" a zużycie na 1 tys. jest na granicy błędu pomiarowego. Póki co stawiam go na równi z Neste 0W40 (mogłem spokojnie brać Specol-a 0W40, też pewnie dałby radę). Po dolaniu AR 9100 niewiele się zmieniło, może jest jeszcze ciszej na jałowym.Zamieszczone przez pedrosNajprościej jest olać mainstream...
Tysiąc km to mało jeszcze ale jestem przekonany że warto pochylić się nad tym producentem. Czekamy niecierpliwie ba prawdziwe :diabelski_usmiech analizy ????????
Komentarz
-
-
Trochę już śledzę ten olejowy wątek i chciałem się tylko upewnić, czy za bardzo nie ryzykuję zmieniając producenta oleju, którego wymianę mam za 4 tys. km. Wymiana będzie za jakieś 2 miesiące w O1 2007r. BFQ z LPG przy przebiegu 134 tys. km. (obecnie 129 tys. km). Poprzednie 3 wymiany co 15 tys. km. był wlewany MOTUL X-Max 0W40 po płukance LM.
Teraz myślę o dodaniu już teraz płukanki Archoil2300 i przy przebiegu 134 tys. km. wymiana na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100 lub NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100.
Trasa, jaką pokonuję codziennie to 80 - 100 km, z czego 30 - 35 km jazda miejska, a reszta drogą szybkiego ruchu (ok. 120 km/h). Nie odnotowuję wyraźnego apetytu silnika na olej, dolewki są symboliczne.
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
Zmienić na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100?
Zmienić na NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100?
Płukankę Archoil2300 wlać już teraz czy jeszcze poczekać?
Dzięki za wszystkie rady i wskazówki.
Komentarz
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
-
Propozycja: Wlej jakikolwiek z listy - poprzedź płukanką - i nie wlewaj dodatkówZamieszczone przez msemaforTrochę już śledzę ten olejowy wątek i chciałem się tylko upewnić, czy za bardzo nie ryzykuję zmieniając producenta oleju, którego wymianę mam za 4 tys. km. Wymiana będzie za jakieś 2 miesiące w O1 2007r. BFQ z LPG przy przebiegu 134 tys. km. (obecnie 129 tys. km). Poprzednie 3 wymiany co 15 tys. km. był wlewany MOTUL X-Max 0W40 po płukance LM.
Teraz myślę o dodaniu już teraz płukanki Archoil2300 i przy przebiegu 134 tys. km. wymiana na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100 lub NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100.
Trasa, jaką pokonuję codziennie to 80 - 100 km, z czego 30 - 35 km jazda miejska, a reszta drogą szybkiego ruchu (ok. 120 km/h). Nie odnotowuję wyraźnego apetytu silnika na olej, dolewki są symboliczne.
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
Zmienić na SPECOL Spec Gold Synthetic SN/CF 0W40 + Archoil AR9100?
Zmienić na NESTE City Pro 0W40 + Archoil9100?
Płukankę Archoil2300 wlać już teraz czy jeszcze poczekać?
Dzięki za wszystkie rady i wskazówki.
Komentarz
- Zostać przy MOTULU i dodać mu ewentualnie Archoil 9100?
-
min. dlatego, że nigdy nie wiesz jak dany dodatek będzie "reagował" z konkretnym olejem. Pisaliśmy w "prehistorycznych" czasach o tym na forum. Ja mam swoje zdanie w tym temacie ale jeżeli ktoś chce lać to proszę bardzo ... Sam teraz zalałem olej z Ceratec ale bardziej w celach sprawdzenia pewnych zachowań się oleju z dodatkiem ale o tym po upewnieniu się co do moich obserwacji jeszcze napiszę...Zamieszczone przez tomek evoCzemu nie wlewać dodatków?
hmmm na 4-5 km a co potem ... ? Zlanie oleju razem z tym dodatkiem :roll: To się mija z celem... Co do stosowania dodatków obniżających lepkość mam pewną uwagę ale napiszę o tym dopiero po zlaniu mojego oleju z Ceratec i zalaniu "innego" oleju (celowo nie piszę jakiego) ... muszę sprawdzić jak w trasie pod wysokim obciążeniem i w wysokich temperaturach "sam olej" będzie się zachowywał w stosunku do mixu z wszelkimi dodatkami. Nie chcę pochopnie oceniać danego oleju z dodatkami ale uwagi istotne w tym temacie mam. Jak mi dacie czas to po zrobieniu trasy PL-Włochy-PL w sierpniu opiszę moje spostrzeżenia co do olejów z dodatkami i bez :wink: Oczywiście z zastrzegam, że będzie to dotyczyło konkretnego oleju i dodatku.Zamieszczone przez tomek evoAR 2300 bym zalał na 4-5 tys. km.
ps. Lotos 5W40 z Ceratec w silniku 1,4 16V CGGA w moim byłym (obecnie ojca) Tur II sprawdza się dobrze w obecnych warunkach pogodowych i w trakcie jazdy "wokół komina".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
no tak ... też się tego boję ... ale skład AR9100 nie budzi zastrzeżeń a i analizy były robione... nie wiem jak tam inne dodatki, ale ten wydaje się bezpieczny, za to już wiem że AR9100 w moim przypadku być może poprawił mi samopoczucie ale czy on jest czy nie "to jeden pies" ... przynajmniej "na ucho i oko" - no i jakoś nie czuję żeby silnik lżej się kręciłZamieszczone przez PAOLO ESCOmin. dlatego, że nigdy nie wiesz jak dany dodatek będzie "reagował" z konkretnym olejemZamieszczone przez tomek evoCzemu nie wlewać dodatków?
a to dlaczego ? w końcu to płukanka ... i to dobra. Wlanie tego na kilka tys. przed wymianą to b. dobry pomysł. Jak ktoś nie ma zbyt zafajdanego silnika czy też ma obawy, to wystarczy nawet przejechać kilkaset km - warunek to praca w temperaturze roboczej a nie zimą "wokół komina". Na AR2300 mój silnik pracował lepiej niż teraz na AR9100, na którym póki co trochę się zawiodłem ale ciągle daję mu jeszcze szansę, no i niecierpliwie czekam na analizy Specola, który wg mnie odesłał Lotosa i jeszcze parę innych do kąta ...Zamieszczone przez PAOLO ESCOhmmm na 4-5 km a co potem ... ? Zlanie oleju razem z tym dodatkiem :roll: To się mija z celem...Zamieszczone przez tomek evoAR 2300 bym zalał na 4-5 tys. km.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Ja to jestem za słaby na dyskusję z wami na tematy olejowe ale taka analiza wykonana przez sprzedawce dla mnie jest tyle warta co papier toaletowy. Oczywiście to jest moje prywatne zdanie ale sens byłby gdyby zebrać się po pare złotych i kupić taki olej jako Kowalski. Wtedy taki olej można poddać analizie i go ocenić. Bo jaka mamy pewność,ze to olej zwykły a nie tak "dokoksowany" , ze takim Motulem można co najwyżej zrobić płukankę przed zalaniem naszego analizowanego oleju.
Mam pytanie do PAOLO ESCO, jakie jest twoje zdanie na temat oleju 5w30 na autostrady bo nie daje mi to spokoju. Poczytałem nawet na racing forum i tam tez twierdza, ze olej 5w50 na autostrady jest lepszy a tutaj pisza ze to nie prawda i 5w30 jest lepszy bo wodnisty olej lepiej smaruje.Poprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku. Czyli łopatologicznie wynika,ze jak olej na autostradzie rozrządza się od temp. to słabiej smaruje ( większa szansa zerwania filmu olejowego) czyli gęstszy np w50 byłby lepszy. Czy się mylę :?:
Komentarz
-
-
A Wy tutaj dalej drukujecie , :shock: no ten temat na pewno dobije do 1000 strony.
Po powrocie z Chorwacji zmieniam Meguina 0W40 po 14tys (zgadnijcie na jaki 0W40?) 8)
Oliwa leci do analizy, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że jest to jedna z lepszych oliw 0W40 na bazie PAO dostępnych na rynku. Olej po 14tys nadal chodzi tak samo jak zaraz po wymianie, na ostatniej trasie do i z Chorwacji temperatura oliwy była nonstop 106-116°C. Praca w wysokiej temperaturze nie robi wiekszego wrażenia na tych olejach vollsynthetisches
Kup litr Mobila 0W40 i testuj mix, moim zdaniem mieszanka super! Jak się nie zrobi od razu mleko to wytrzyma spokojnie 20tys km nie masz nic do stracenia :wink:Zamieszczone przez micrusecOleje są ponoć mieszalne ze sobą, co się stanie jak zmiksuje 1 litrowe resztki w postaci MO XF 0W40 z LM 0W40 do tego PENRITE 0W50 i dokupię coś "markowego" litrowego 0W40 by dobić do wymaganych 4 litrów ? Pomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami
Do czego to do 1.2 TSI CBZB 
Wszystko zależy o jakim silniku jest mowa, ale 5W30 to Eco-syf i nie ma znaczenia, czy to na autostradzie, czy nie, nie wytrzymuje dłużej niż inne ..W40Zamieszczone przez shokPoczytałem nawet na racing forum i tam tez twierdza, ze olej 5w50 na autostrady jest lepszy a tutaj pisza ze to nie prawda i 5w30 jest lepszy bo wodnisty olej lepiej smaruje.Poprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku.
Komentarz
-
-
Tu się pod Ciebie podłączę z moja obserwacją z Włoch - Valvo 5W40 przy 36* i 140/h nie przekroczyło 111* - co Meguin potrafił osiągnąć poniżej 25*. Pewnie Meguin nie osiągnął by 121Zamieszczone przez leonnz Chorwacji temperatura oliwy była nonstop 106-116°C
Na chwilę obecną jest przejechane 3,5tkm (w tym Włochy) ubytków zero, organoleptycznie jest ok. Oby tak dalej
Skąd ja to znamZamieszczone przez micrusecPomysłu nie mam co zrobić z litrowymi resztkami
Też mam 1 litr Meguina 0W30 i nie bardzo jest co z nim zrobić. Może do Pandy dołożę? Brakuje mi 0,5 na kolejną wymianę :P Valvo było w 4 litrowym i to jego kolejny
Jaki ma olej ten kolega i samochód? Mało konkretne te obserwacje, tyle jestem Ci w stanie powiedzieć bez jakiekolwiek samochoduZamieszczone przez shokPoprosilem nawet kolegę co ma czujnik ciśnienia i temp oleju i wynika ze im olej cieplejszy tym mniejsze ciśnienie panuje w silniku.
Komentarz
-
-
koka, bo na samym AR 9100 różnice nie są tak duże, choć są. 9100/9200 to już co innego, lepszego :wink: Testy trwają w tej chwili na 4 autach gdzie 2 to tylko AR 9100 a dwa to mix 9100/9200.Zamieszczone przez kokaNa AR2300 mój silnik pracował lepiej niż teraz na AR9100, na którym póki co trochę się zawiodłem ale ciągle daję mu jeszcze szansę
Komentarz
-
Komentarz