Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Samsung89
    Drive
    • 2018
    • 63

    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    to chyba nirunikniona tendencja do zmniejszania grubości filmu olejowego o obniżania HTHS...
    Tak, to juz taki trend, lecz nowoczesne konstrukcje dobrze sobie radza z takimi olejami, ale nie zapominajmy o pakiecie dodatkow. To wszystko musi wspolpracowac.

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Życie zweryfikuje fantazję inżynierów ale jestem w stanie zgodzić się ze obniżanie lepkości to klucz

      Komentarz

      • cytrynowiec
        L&K
        • 2015
        • 1056
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        pedros znasz? http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...0w-20-svezhee/

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Dobry skubaniec ....
          taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...

          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

            Dobry skubaniec ....
            taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...
            Tak mają te 508/509...takie wymogi, że póki co, żeby osiągnąć założenia normy trzeba sięgnąć bardzo głęboko po najlepsze cukierki
            Zastanawiające jest to, że wg kart u niektórych firm noaki tych olejów są wysokie na poziomie 10 - 11, choć weryfikacji VOA jeszcze nie było w tym temacie, ale...może się coś zmieni
            Oleje już lane w aso, ale lekka panika u userów jest...no bo jak to...0w20....to woda przecież


            Nie wiem czy to znasz:

            ww.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2863468#Post286 3468

            zawsze możesz spróbować

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
                Królu złoty -my mówimy o przebiegach normalnych -Ty nawet 5kkm na jednym oleju nie wytrzymasz

                wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe

                - dobra baza z dużym udziałem PAO
                - dobrymi dodatkami AW EP
                - oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi

                mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                  0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
                  Prekursor tak jakoś pomyślałem, ze się odezwiesz.

                  pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...

                  No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:

                  Die zweite Analyse mit dem SHU AV-L. Im direkten Vergleich erkennt man deutlich den Einfluß des Restöls des vorigen Intervalls - beim Ölwechsel verbleiben gut 0,7 Liter im Ölkühler. Ansonsten bin ich recht angetan. Der Verschleiß ist für ein…


                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                    Prekursor tak jakoś pomyślałem, ze się odezwiesz.

                    pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...

                    No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:

                    Die zweite Analyse mit dem SHU AV-L. Im direkten Vergleich erkennt man deutlich den Einfluß des Restöls des vorigen Intervalls - beim Ölwechsel verbleiben gut 0,7 Liter im Ölkühler. Ansonsten bin ich recht angetan. Der Verschleiß ist für ein…


                    To ja dorzucę coś z mądrości pewnego producenta








                    Komentarz

                    • Robert1
                      Ambiente
                      • 2017
                      • 170
                      • Volkswagen

                      Dr Pedros
                      Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
                      Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.
                      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                        Dr Pedros
                        Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
                        Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.
                        Dlatego ostatni jestem do oceniania oleju po VI (indeksie lepkości) bo mając sytuacje

                        olej oparty na PAO (4) + GTL może mieć VI ok 168
                        a tani GTL +HC może mieć VI = 180 ale osigniety droga na skróty czyli modyfikacja

                        ... i nie wykluczałbym oliw o węższej rozpiętości lepkościowej.


                        Natomiast nadal podkreślam częsta wymiana oleju zwalnia nas z absorpcji tematem olejowym i wcale nie trzeba doktoratu robić - wystarczy sobie upatrzyć przyzwoity olej i stosować prawidłowy interwał
                        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                          Królu złoty -my mówimy o przebiegach normalnych -Ty nawet 5kkm na jednym oleju nie wytrzymasz

                          wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe

                          - dobra baza z dużym udziałem PAO
                          - dobrymi dodatkami AW EP
                          - oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi

                          mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)
                          Drogi kolego piszesz po raz n- ty o pompach oleju i ich wydajnosci i dostosowaniu motoru do danej lepkosci wiec wytlumacz mi prostemu człowiekowi jak to jest ze w 2016 roku norma 504.00 i oleje 5w30 a chwile pozniej 508.00 i 0w20 a pompa oleju ta sama- ba te motory te same i swietnie spisuja sie na 0w40 i 5w40 ?
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            0W-40 i 15W-40 to ten sam przepływ oleju na ciepło, trzeba mieć trochę wyobraźni roberto... a potem może pomyśleć ile oleju przepływa przy xW-40 a xW-20 przy tym samym ciśnieniu 3,5 bar max
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              W kontekscie pomp oleju to nie jestem w stanie odpowiedzieć czy jest wydajność modulowana w jakikolwiek sposób ale istnieje korelacja ciśnienia z lepkością (i oczywiście również z temperaturą oleju).
                              To konstrukcja silnika musi być gotowa na zmienne ciśnienie oleju w tym znacznie obniżone.

                              cisnienie, które gasi kontrolkę to średnio 0,3 -0,4 bara i już przyczyn ciśnieniu (na biegu jałowym jest cyrkulacja oleju i jest powiedzmy dostateczne smarowanie).

                              Wraz z obrotami ciśnienie oleju wzrasta ale tutaj już niecka korelacji liniowej w funkcji przepływu oleju i tu :
                              dochodzimy do źródeł guseł i miejskich legend

                              ktorych brzmienie wyglada tak

                              - stare auta maja jeździć na grubym oleju -oczywiście mineralnym

                              -do sportowego stylu jazdy koniecznie gruby olej 10W60 najlepiej ....

                              chore

                              bo właśnie im wyższe obroty w silniku tym potrzebny jest przepływ oleju a nie samo ciśnienie bo załóżmy silnik BMW przy 5 K obrotach macisnienie

                              3,7 bar na oleju 5W30
                              4,4 na oleju 10W50

                              z tym ze 5W30 krąży kilkadziesiąt procent szybciej niedoprowadzajac do osadzania się depozytów a przede wszystkim odbierając genialnie ciepło z 6 cylindrów.

                              Cisnienie oleju jest krytyczne w systemach gdzie właśnie ciśnieniem regulujemy fazy rozrządu albo inne elementy osprzętu (napinacz łańcucha rozrządu).

                              reasumujac lepkość oleju machać zgodna z zaleceniem producenta z delikatnymi poprawkami na charskter jazdy i strefę klimatyczna.

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                0W-40 i 15W-40 to ten sam przepływ oleju na ciepło, trzeba mieć trochę wyobraźni roberto... a potem może pomyśleć ile oleju przepływa przy xW-40 a xW-20 przy tym samym ciśnieniu 3,5 bar max
                                Założ manometr i zmierz bo nie mam tyle wyobraźni co Ty jak widac- moj pokazuje przy danych obrotach i podobnej temperaturze inne
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                                  Założ manometr i zmierz bo nie mam tyle wyobraźni co Ty jak widac- moj pokazuje przy danych obrotach i podobnej temperaturze inne
                                  Fajnie widać jak na żywca dolewa się motodoktora jak ciśnienie skacze...

                                  podglad na ciśnienie ładnie pokazuje jakich lepkości powinno się używać

                                  Komentarz

                                  • fesch
                                    Classic
                                    • 2018
                                    • 7

                                    Witam serdecznie Panowie!

                                    Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
                                    I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
                                    Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.

                                    Pozdrawiam serdecznie!

                                    Komentarz

                                    • Samsung89
                                      Drive
                                      • 2018
                                      • 63

                                      Zamieszczone przez fesch Zobacz wpis
                                      Witam serdecznie Panowie!

                                      Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
                                      I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
                                      Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.

                                      Pozdrawiam serdecznie!
                                      Na papierze wyglada bardzo dobrze, wysokiej jakosci mieszanka olejow bazowych plus dodatki typu MoDTC-3 oraz Wolfram. Zeby sie przekonac jak sie sprawuje w tej jednosce napedowej warto zrobic badanie zuzytego oleju.

                                      Komentarz

                                      • Robert1
                                        Ambiente
                                        • 2017
                                        • 170
                                        • Volkswagen

                                        Zamieszczone przez fesch Zobacz wpis
                                        Witam serdecznie Panowie!

                                        Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
                                        I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
                                        Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.

                                        Pozdrawiam serdecznie!
                                        Lejesz wszystko co najlepsze
                                        Penrite klasa sama w sobie .
                                        Ravenol - ogólnie bardzo dobry olej w swojej klasie .
                                        Archoil -dodatki bajka.
                                        Często wymieniasz olej - same plusy.
                                        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                        Komentarz

                                        • fesch
                                          Classic
                                          • 2018
                                          • 7

                                          Cześć! Czyli rozwialiście wszystkie moje wątpliwości.
                                          Dziękuję bardzo za pomoc!
                                          Pozdrawiam serdecznie!

                                          Komentarz

                                          • AndrzejK
                                            Drive
                                            • 2017
                                            • 70
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            Mam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpis
                                              Mam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.
                                              Nie 5W30 ale 0W40 (może być też z AR9100).
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • AndrzejK
                                                Drive
                                                • 2017
                                                • 70
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis

                                                Nie 5W30 ale 0W40 (może być też z AR9100).
                                                fakt nie wziąłem tej lepkości pod uwagę,może i tak spróbuje i na pewno z Ar9100

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Gdzieś można znaleźć informacje o K2 5W-40?
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • tomek evo
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 474
                                                    • Superb II combi (3T5)

                                                    Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpis

                                                    fakt nie wziąłem tej lepkości pod uwagę,może i tak spróbuje i na pewno z Ar9100
                                                    Wg. mnie 0W40 to bardzo fajna lepkość, szczególnie do benzyn. Parametry na "samym dole i samej górze" lepsze od 5W30, w pozostałym zakresie bardzo zbliżone (to już od konkretnego oleju zależy) a w 0w40 jest z reguły lepsza baza (czasami dużo lepsza na PAO). Gold 0W40 jest naprawdę bardzo dobrym olejem w mojej ocenie. Może nie jest to ścisła czołówka ale powyżej "średniej rynkowej". Cenowo wychodzi dużo drożej niż Gold 5w30 ale i tak nie jest drogi na tle konkurencji.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...