Zamieszczone przez pedros
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Dobry skubaniec ....
taka myśl mnie naszła ze ten olej plus ar9100/9200 mix mogłoby zastąpić 504/507 ...
Zastanawiające jest to, że wg kart u niektórych firm noaki tych olejów są wysokie na poziomie 10 - 11, choć weryfikacji VOA jeszcze nie było w tym temacie, ale...może się coś zmieni
Oleje już lane w aso, ale lekka panika u userów jest...no bo jak to...0w20....to woda przecież
Nie wiem czy to znasz:
ww.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2863468#Post286 3468
zawsze możesz spróbować
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe
- dobra baza z dużym udziałem PAO
- dobrymi dodatkami AW EP
- oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi
mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis0W20i 5W20 to ja xxx czasu temu lałem zarówno do benzyniaka jak i 1,9 TDI - i to bez żadnych dodatków. Benzyniak do tej poru u ojca śmiga. Zero poboru oleju i żadnych wycieków.
pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...
No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:
Die zweite Analyse mit dem SHU AV-L. Im direkten Vergleich erkennt man deutlich den Einfluß des Restöls des vorigen Intervalls - beim Ölwechsel verbleiben gut 0,7 Liter im Ölkühler. Ansonsten bin ich recht angetan. Der Verschleiß ist für ein…
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Prekursor tak jakoś pomyślałem, ze się odezwiesz.
pedros no właśnie pompa....ale z drugiej strony jak masz olej rozrzedzony paliwem przez brak wypalania dpf to jakie tam lepkości są...żadne...
No to wrzucę jeszcze coś ciekawego odnośnie niskich lepkości w starych silnikach:
Die zweite Analyse mit dem SHU AV-L. Im direkten Vergleich erkennt man deutlich den Einfluß des Restöls des vorigen Intervalls - beim Ölwechsel verbleiben gut 0,7 Liter im Ölkühler. Ansonsten bin ich recht angetan. Der Verschleiß ist für ein…
To ja dorzucę coś z mądrości pewnego producenta
Komentarz
-
-
Dr Pedros
Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisDr Pedros
Dlatego porównywanie lepkości w olejach HC mija się z celem gdyż w większości przypadków jest podnoszona sztucznie polimerem (chyba już o tym gdzieś pisałeś) i teraz ktoś dodaje jeszcze zagęszczacz oleju na własną rękę i ma qupę w silniku.
Dobry artykuł człowiek całe życie się uczy.
olej oparty na PAO (4) + GTL może mieć VI ok 168
a tani GTL +HC może mieć VI = 180 ale osigniety droga na skróty czyli modyfikacja
... i nie wykluczałbym oliw o węższej rozpiętości lepkościowej.
Natomiast nadal podkreślam częsta wymiana oleju zwalnia nas z absorpcji tematem olejowym i wcale nie trzeba doktoratu robić - wystarczy sobie upatrzyć przyzwoity olej i stosować prawidłowy interwałOstatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Królu złoty -my mówimy o przebiegach normalnych -Ty nawet 5kkm na jednym oleju nie wytrzymasz
wracajac do poważnych spraw -bardziej kontekst wydajności pompy olejowej ma tutaj znaczenie bo hths można oszukać by nie było to szkodliwe
- dobra baza z dużym udziałem PAO
- dobrymi dodatkami AW EP
- oczywiście sama konstrukcja silnika i materiałami utwardzonymi
mnie do „wody” w silniku nie trzeba przekonywać ale nadal wzdrygam się na 0W20 a w kolejce już stoją 0W16 a nawet 0W8 ( piekło zamarza w hooy)
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
W kontekscie pomp oleju to nie jestem w stanie odpowiedzieć czy jest wydajność modulowana w jakikolwiek sposób ale istnieje korelacja ciśnienia z lepkością (i oczywiście również z temperaturą oleju).
To konstrukcja silnika musi być gotowa na zmienne ciśnienie oleju w tym znacznie obniżone.
cisnienie, które gasi kontrolkę to średnio 0,3 -0,4 bara i już przyczyn ciśnieniu (na biegu jałowym jest cyrkulacja oleju i jest powiedzmy dostateczne smarowanie).
Wraz z obrotami ciśnienie oleju wzrasta ale tutaj już niecka korelacji liniowej w funkcji przepływu oleju i tu :
dochodzimy do źródeł guseł i miejskich legend
ktorych brzmienie wyglada tak
- stare auta maja jeździć na grubym oleju -oczywiście mineralnym
-do sportowego stylu jazdy koniecznie gruby olej 10W60 najlepiej ....
chore
bo właśnie im wyższe obroty w silniku tym potrzebny jest przepływ oleju a nie samo ciśnienie bo załóżmy silnik BMW przy 5 K obrotach macisnienie
3,7 bar na oleju 5W30
4,4 na oleju 10W50
z tym ze 5W30 krąży kilkadziesiąt procent szybciej niedoprowadzajac do osadzania się depozytów a przede wszystkim odbierając genialnie ciepło z 6 cylindrów.
Cisnienie oleju jest krytyczne w systemach gdzie właśnie ciśnieniem regulujemy fazy rozrządu albo inne elementy osprzętu (napinacz łańcucha rozrządu).
reasumujac lepkość oleju machać zgodna z zaleceniem producenta z delikatnymi poprawkami na charskter jazdy i strefę klimatyczna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis0W-40 i 15W-40 to ten sam przepływ oleju na ciepło, trzeba mieć trochę wyobraźni roberto... a potem może pomyśleć ile oleju przepływa przy xW-40 a xW-20 przy tym samym ciśnieniu 3,5 bar max
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Założ manometr i zmierz bo nie mam tyle wyobraźni co Ty jak widac- moj pokazuje przy danych obrotach i podobnej temperaturze inne
podglad na ciśnienie ładnie pokazuje jakich lepkości powinno się używać
Komentarz
-
-
Witam serdecznie Panowie!
Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.
Pozdrawiam serdecznie!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fesch Zobacz wpisWitam serdecznie Panowie!
Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.
Pozdrawiam serdecznie!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fesch Zobacz wpisWitam serdecznie Panowie!
Pytanie mam do Was, co zalalibyście osobiście do 1.8 TFSI 170KM? Stosuję od początku 0W40 Penrite 10 Tenths + dodatki Archoila, ale obecnie zalałem Ravenola RUPa 5W40 z powodu braków Penrite u dilerów.
I tak się zastanawiam, czy aby dobrze robię.. Hmm
Olej zmieniam kilka razy w roku, co max 9 tyś kilometrów.
Pozdrawiam serdecznie!
Penrite klasa sama w sobie .
Ravenol - ogólnie bardzo dobry olej w swojej klasie .
Archoil -dodatki bajka.
Często wymieniasz olej - same plusy.
Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Mam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpisMam Punto 2 2005 rok z silnikiem1.2 benzyna, przebieg 120kkm zalany olejem Specgold 5w40 z AR9100 na tym zestawie jest 10kkm przebiegu i jestem zadowolony silniczek pracuje jak szwajcarski zegarek,cichutko i płynnie.Po przejsciu z seleni 10w40 myślałem ,że będą jakieś wycieki a tu nic nawet przestał się pocić z uszczelki z dekla głowicy.A teraz do sedna,czy jest sens zalać go na zimę olejem 5w30,przebiegi dzienne to około 20km w jedną stronę dojazdu do pracy mojej żonki i jazda w większości po mieście częste odpalanie i gaszenie.Myślę ,że w zimie na 5w30 miałby trochę lżej.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
Nie 5W30 ale 0W40 (może być też z AR9100).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndrzejK Zobacz wpis
fakt nie wziąłem tej lepkości pod uwagę,może i tak spróbuje i na pewno z Ar9100
Komentarz
-
Komentarz