A jak już jesteśmy przy ileju do 1.4 tsi (504.00) a przed wakacjami będę musiał robić przegląd to zapytam: jaki najlepiej olej wlać na przeglądzie ?
Może być ten CASTROL EDGE co na zdjęciach wyżej ? A może wlać ten słynny MOTUL o którym ciągle tu słyszę ? (tylko który ? - może ktoś podać linka ?). A może jeszcze co innego ?
Skoro są takie duże marże w ASO to lepiej kupić sobie olej samemu ?
Może być ten CASTROL EDGE co na zdjęciach wyżej ? A może wlać ten słynny MOTUL o którym ciągle tu słyszę ? (tylko który ? - może ktoś podać linka ?). A może jeszcze co innego ?
może być i jeden i drugi.
Skoro są takie duże marże w ASO to lepiej kupić sobie olej samemu ?
oczywiście :!:
[ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 08:13 ]
(w ogóle polecam zamówienie u któregoś z naszych sprzedających chłopaków zestawu przeglądowego np. filtr oleju, powietrza, kabiny + olej, kurierem dostajesz do domu i cenom ASO pokazujesz grzeczne fuck off :fuck1 )
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ja motul
ale to wszystko jedno
(castrol jest lepiej dostępny jeżeli chodzi o dokupienie literka na dolewki, nagłej awarii czy cuś w tym stylu, czyli wygodniejszy w użyciu )
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Są wśród nich oleje 5W-30 i 5W-40 czy ma to jakieś znaczenie który z nich wybiorę?
Chciałem kupić Valvoline lub Motul (zgodnie z rekomendacjami z tego wątku) tylko który?
Dzis sprawdzalem olej (a dawno tego nie robilem) i ku mojemu zaskoczeniu bylo na minimum (po 7.5 tys na liczniku), dolalem pol literka shella 5w-30 (taka mam wlepe w ksiazce serwisowej wiec domniemam ze takim w fabryce byla zalana)
Bardziej jednak zadziwily mnie zolte gluty pod korkiem oleju, jakby sie ktos zesmarkal.
Chyba w ogole zmienie oliwe na nową :roll:
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
szkoda, tez tak mysle, szczegolnie ze w zime jezdzilem dosyc malo, w lato nie ubylo ani grama oleju wiec to jest pewnie przyczyna, nie wiem tez czy przy takiej jezdzie zmienny okres przegladu ma sens bo czy jest OK przy takiej eksploatacji auta jezdzic na jednej oliwie ponad 20 kkm ?
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
szkoda, tez tak mysle, szczegolnie ze w zime jezdzilem dosyc malo, w lato nie ubylo ani grama oleju wiec to jest pewnie przyczyna, nie wiem tez czy przy takiej jezdzie zmienny okres przegladu ma sens bo nie wiem czy jest OK przy takiej eksploatacji auta jezdzic na jednej oliwie ponad 20 kkm
w BSE bez LPG wyluzuj się na maksa
wykorzystaj komfort jaki daje ten silnik, który pozwala się obsługiwać bezbrandzlingowo.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Są wśród nich oleje 5W-30 i 5W-40 czy ma to jakieś znaczenie który z nich wybiorę
w zasadzie różnią się "tylko" lepkością... 5W/30 będzie lepiej, lżej pompowalny, szybciej będzie krążył w układzie i tak samo odbierze ciepło z silnika i zabezpieczy go w górnych granicach temperatur ...parametr który jest ważny to temperatura zapłonu + Lepkosc w temp. 100 C oraz wskaznik/indeks lepkości. Więc może się okazać że dobry 5W/30 będzie pod tym względem lepszy niż 5W/40. Warto to sprawdzić przed zakupem :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:37 ]
Zamieszczone przez patrykL
przeciez to dwa rozne oleje, jeden to helix extra, a drugi to av-l
Shell Helix Ultra AV-L 5W30 to odpowiednik poprzednika Shell Helix Ultra VX 5W-30
a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 poozstał przy poprzedniej nazwie Shell Helix Ultra Extra 5W-30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30ACEA: C2/C3 (A3/B3/B4)
VW 504.00/507.00
Praktycznie to samo tylko, że Shell Helix Ultra AV-L jest olejem najnowszej generacji Low SAPS opracowany specjalnie do najnowszych silników VW a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 to jego "poprzednik" w technologii Mid SAPS i może być stosowany w szerszej gamie jednostek silnikowych różnych producentów nie wymagających oleju Low SAPS.
Parametry w kartach charaktrystyki oleju mają identyczne.
[ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:41 ]
Zamieszczone przez eaglemirek
Przegląd ...po 15kkm olej 502.00 przejście na stałe okresy 15kkm lub 1 rok
Też dużo miasta i krótkich odcinków. Tylko po autostradach przedmuchiwanie turbinki, wychodzi niewiele drożej a turbinka i łańcuszek na pewno nie będą Ci miały tego za złe że dostaną nowy olej
k
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Witam!
Kupiłem OCTAVIE 2.0 Benzyna 115KM (silnik AQY) , rocznik 2000, sprowadzony z Niemiec.
I mam pytanie jaki olej do niej wlać?Nie wiem jaki olej był wlany bo nigdzie nie ma żadnej nalepki , samochód ma przejechane 160000km , zastanawiam się nad kilkoma:
Valvoline MaxLife 10W40 ,
Motul 6100 synergie+ 10W40
LOTOS SEMISYNTETIC 10W/40
Castrol Magnatec 10W40
MOBIL SUPER 2000 10W40
nie wiem czy samochód bierze olej bo nie jeżdżę na razie dużo, ale nic nie przecieka i silnik jest suchy.
Są wśród nich oleje 5W-30 i 5W-40 czy ma to jakieś znaczenie który z nich wybiorę
w zasadzie różnią się "tylko" lepkością... 5W/30 będzie lepiej, lżej pompowalny, szybciej będzie krążył w układzie i tak samo odbierze ciepło z silnika i zabezpieczy go w górnych granicach temperatur ...parametr który jest ważny to temperatura zapłonu + Lepkosc w temp. 100 C oraz wskaznik/indeks lepkości. Więc może się okazać że dobry 5W/30 będzie pod tym względem lepszy niż 5W/40. Warto to sprawdzić przed zakupem :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:37 ]
Zamieszczone przez patrykL
przeciez to dwa rozne oleje, jeden to helix extra, a drugi to av-l
Shell Helix Ultra AV-L 5W30 to odpowiednik poprzednika Shell Helix Ultra VX 5W-30
a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 poozstał przy poprzedniej nazwie Shell Helix Ultra Extra 5W-30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30ACEA: C2/C3 (A3/B3/B4)
VW 504.00/507.00
Praktycznie to samo tylko, że Shell Helix Ultra AV-L jest olejem najnowszej generacji Low SAPS opracowany specjalnie do najnowszych silników VW a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 to jego "poprzednik" w technologii Mid SAPS i może być stosowany w szerszej gamie jednostek silnikowych różnych producentów nie wymagających oleju Low SAPS.
Parametry w kartach charaktrystyki oleju mają identyczne.
[ Dodano: Sob 09 Kwi, 11 16:41 ]
Zamieszczone przez eaglemirek
Przegląd ...po 15kkm olej 502.00 przejście na stałe okresy 15kkm lub 1 rok
Też dużo miasta i krótkich odcinków. Tylko po autostradach przedmuchiwanie turbinki, wychodzi niewiele drożej a turbinka i łańcuszek na pewno nie będą Ci miały tego za złe że dostaną nowy olej
Witam!
Kupiłem OCTAVIE 2.0 Benzyna 115KM (silnik AQY) , rocznik 2000, sprowadzony z Niemiec.
I mam pytanie jaki olej do niej wlać?Nie wiem jaki olej był wlany bo nigdzie nie ma żadnej nalepki , samochód ma przejechane 160000km , zastanawiam się nad kilkoma:
Valvoline MaxLife 10W40 ,
Motul 6100 synergie+ 10W40
LOTOS SEMISYNTETIC 10W/40
Castrol Magnatec 10W40
MOBIL SUPER 2000 10W40
nie wiem czy samochód bierze olej bo nie jeżdżę na razie dużo, ale nic nie przecieka i silnik jest suchy.
przeczytałem chyba cały temat i mnie już oczy bolą a ponieważ to już 2 przegląd na OG1 postanowiłem że nie będę zalewał silniczka tym co mają i wezmę swój baniak z LIQUI MOLY Top Tec 4200 5l. Zgodnie z opisem norma VW 504 jest więc do 1.8 TSI jak znalazł
Jak się pytałem w Emidzie to za 1l Castrola przy wymianie kasują 70 zł a od czasu 1 przeglądu na OG1 silnik zaczął brać olej jak najęty (wsumie dolałem 5 litrów od przeglądu).
Wrazeniami z LM podzielę się w przyszłym tygodniu
a ja mam takie pytanko, mam zamiar zmienić olej z syntetyka na półsyntetyk bo niestety już w nadmiarze bierze olej, cudowna zaleta 2.0 8v...
znajomy mechanik sprowadza z niemiec olej motorcraft 10w40, bardzo sobie chwali, chce to też zalać to mojej octavii, wiem że to olej robiony niby dla forda a tak naprawdę to jest castrol jeśli się nie mylę, czy można taki olej spokojnie zalać do skody ? kusi też korzystna cena bo po znajomości
no ostatnio wsysł litr castrola 0w40 po 2500km, rok temu litr wciągał tak po 6000km też takiego castrola. zaznaczam że silnik nie cieknie, nie poci się, zupełnie nic się z nim nie dzieje, jeździ auto tak jak ma jeździć, no tylko że łyka olej...
dodam jeszcze że auto ma 228tys oryginalnego przebiegu, z czego na lpg 182tys
Komentarz