Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: jaki olej fabryczny

    Zamieszczone przez marcink_1
    Witam!!!
    Chciałbym się zapytać czy ktoś nie wie jaki olej jest zalewany fabrycznie do 1,4 TSI rocznik 2009.

    Pozdrawiam
    Marcin
    tego nie wie niestety nikt, możesz zapytać w ASO to coś Ci odpowiedzą na odczepnego, ale generalnie jest zalewany olej zgodny z normą.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz


    • Re: jaki olej fabryczny

      Zamieszczone przez szkoda
      Zamieszczone przez marcink_1
      Witam!!!
      Chciałbym się zapytać czy ktoś nie wie jaki olej jest zalewany fabrycznie do 1,4 TSI rocznik 2009.

      Pozdrawiam
      Marcin
      tego nie wie niestety nikt, możesz zapytać w ASO to coś Ci odpowiedzą na odczepnego, ale generalnie jest zalewany olej zgodny z normą.
      To jak będę wymieniał to na jaki? Przecież nie wszystkie można zamiennie stosować.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez marcink_1
        to na jaki?
        wybierz olej który będziesz chciał zalewać i najlepiej nie zmieniać przez dłuższy czas - byle był z obowiązującą normą VW, oleje syntetyczne w 99% są mieszalne z sobą.
        VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
        benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
        cząstek stałych bez dodatku paliwa.
        VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
        silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
        dodatku paliwa.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Re: jaki olej fabryczny

          Zamieszczone przez marcink_1
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez marcink_1
          Witam!!!
          Chciałbym się zapytać czy ktoś nie wie jaki olej jest zalewany fabrycznie do 1,4 TSI rocznik 2009.

          Pozdrawiam
          Marcin
          tego nie wie niestety nikt, możesz zapytać w ASO to coś Ci odpowiedzą na odczepnego, ale generalnie jest zalewany olej zgodny z normą.
          To jak będę wymieniał to na jaki? Przecież nie wszystkie można zamiennie stosować.
          Fabrycznie wlewają Castrol longlife 5w30 jesli się nie myle, ten podstawowy. A wiem to z serwisu od znajomego. I taki wlałem u siebie przy 12tys przebiegu. Pozdro

          Komentarz


          • Witam,
            zbliża mi się dolewka oleju (dziś sprawdzałem olej i poziom zbliża się do minimum, przebieg 6650km) i teraz pytanie jaki mam olej kupić? Mam logo Castrola na korku i czy jakbym zakupił Castrola SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 to by było dobrze?
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Mihau
              Castrola SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
              to Castrol Edge robiony dla ASO. Kup sobie Edg-a i pojedź ze swoim na wymianę. Mają obowiazek Ci zmienić bez gadania. Będzie pewnie taniej i będziesz wiedział co masz wlane....bo z tymi z beczki różnie bywa w ASO :?
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • a mam szukać normy VW503.00 czy VW504.00, bo już sam nie wiem :roll:

                bo pierwszą wymianę planuje na 10 000, a potem co 15 000 będę zmieniał i teraz chcę kupić coś co podejdzie pod to co mam zalane, żeby do tych 10k dojechać.
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz


                • Najszybciej znajdziesz olej z normą 504.00 i 507.00 kup taki i napewno bedzie Ok.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Ok dzięki i kupie chyba takie coś.

                    A potem zmienię już na Mobil 1 ESP Formula 5w30 tak jak mi napisałeś wcześniej
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz


                    • Właśnie taki jak wyżej jest wlewany fabrycznie. Ja na taki sobie zmieniłem przy 12tys. Właśne kupiłem i pojechałem do Aso ze swoim olejem, u nich dokupiłem tylko filtr.

                      Komentarz


                      • Zmienialem olej w Emida (KRK) po ok. 1500 i wtedy dostalem Castrol Edge 5w30 - taki jak wyzej.

                        Po 25000 robilem przeglad w InterAuto (KRK) i dostalem Mobil 1 ESP Formula 5W-30, taką tez kupilem dolewke przed wakacjami (na szczescie jezdzi nieruszona w bagazniku).
                        Maciej

                        Komentarz


                        • Jak długo można trzymac olej od czasu zakupu\produkcji zanim się go zuzyje??

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez dingodingo
                            Jak długo można trzymac olej od czasu zakupu\produkcji zanim się go zuzyje??
                            Nie dłużej niż 3 lata.

                            Komentarz


                            • Panowie dlaczego wymieniacie olej po 10 000 km, przecież samochód sam wskaże kiedy jechać wymienić, a to powinno być około 30 000 km lub 2 lata?
                              Czy jest więc sens wymieniać go wcześniej jeżeli producent nie daje takich zaleceń???

                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz


                              • Profilaktycznie, gdyż serwis czasami nie wie co leją w fabryce do samochodu i wolą zalać już czymś co będą lali regularnie. A druga sprawa jest taka, że turbiny w naszych samochodach wolą mieć świeższy olej
                                Ja sam będę zmieniał co 15 000 km.
                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                Komentarz


                                • U mnie komp pokazuje, że olej należy zmienić przy 18.100 km (90 % miasto - 10% trasa).

                                  Jak odbierałem z salonu to pokazywał 28.500 km.

                                  Komentarz


                                  • loyd....w Twoim silniczku 1.4 TSI CAXA olej będzie szybciej "spracowany"
                                    Zamieszczone przez loyd
                                    (90 % miasto - 10% trasa).
                                    jazda po mieście robi swoje, pamiętaj że akurat w tym silniku świeży i dobry olej ma znaczenie. Sam widzisz jak szybko "komputer" zweryfikował wymianę oleju. Jak dla mnie 15 tys i zmiana, zawsze tak powtarzałem. Zmiana oleju to +- jakieś 250 zł, chyba co 15 tys km można się zdobyć na taki wydatek. Oczywiście są tacy co zmieniają wg wskazań kompa ale te 20-30 tys przejechane na oleju bez zmiany to jednak zbyt dużo, producenci zwracają teraz większą uwagę na ekologię :hi: niż na to by silnik był maksymalnie chroniony.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Mihau
                                      Profilaktycznie, gdyż serwis czasami nie wie co leją w fabryce do samochodu i wolą zalać już czymś co będą lali regularnie. A druga sprawa jest taka, że turbiny w naszych samochodach wolą mieć świeższy olej
                                      Ja sam będę zmieniał co 15 000 km.
                                      mam właśnie przebieg 6200 km dolewkę ok. 200 ml już zrobiłem castrol edge 5W30 long life a wymianę planuję tak jak kolega czyli na 10000 km i mam w związku z tym pytanie czy po wymianie oleju i filtra poza ASO trzeba coś resetować w kompie ? na pierwszy przegląd chcę pojechać tak jak wyświetli mi komputer czyli po ok. 28000 km. Dodam że po pierwszym przeglądzie przechodzę na wymianę co 15000 km i czy mogę wtedy zastosować olej castrol edge 5W40? w poprzednim samochodzie kupowałem właśnie ten olej i wszystko było ok.

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz


                                      • dzień dobry wszystkim. na początek słowo do administratora. w moim ostatnim temacie nagrodzonym przez ciebie kolejnym punktem karnym zadałem pytanie na które nie znalazłem wcześniej odpowiedzi, a chodziło mi o to czym się kierować przy wyborze oleju. w dalszym ciągu nie dowiedziałem się ze wskazanego przez ciebie tematu nic o tym czym się na prawdę kierować. (i nie mówię tu o nazwach producentów oleju czy ile komu spala oleju auto z przebiegiem 250 kkm)
                                        tak wiec odwiedziwszy inne fora i obdzwoniwszy paru przedstawicieli handlowych zorientowanych firm dowiedziałem się jak się na prawdę mają sprawy i pragnę się podzielić swoją wiedzą.
                                        po pierwsze zawsze kierujemy się zaleceniami producenta w moim przypadku jest to norma VW 504 ..., lub 502 ... .
                                        następnie olej musi być przystosowany do konkretnego rodzaju paliwa diesel, turbodiesel, benzyna.
                                        kolejna sprawa to oznaczenia płynności i lepkości oleju w zależności od temperatury. wszystko co jest przed literką W określa płynność oleju w zimie zaś to co jest po W określa lepkość w lecie. każdy musi sobie znaleźć w internecie tabele tych oznaczeń i zapoznać się z nimi (tak twierdzą znawcy z koncernów) ja osobiście nie do końca kumam czy lepiej mieć olej o większej lepkości i większe opory w normalnej jeździe czy większa lepkość i dobre smarowanie przy ekstremalnych katach silnika. jak poszperacie bardziej w instrukcjach waszych aut dojdziecie do słusznego wniosku że przy trochę ponad normalnym stylu jazdy należy kierować się kilometrażem przebiegów jak i wskazaniami komputera serwisowego (kto ma ten bajerek w aucie ten wie o czym mówię) i tak. jeżeli masz zamiar jeździć po 10 - 15 kkm od wymiany do wymiany lej 5W40 jeżeli masz zamiar jeździć według wskazań kompa lej 5W30 (przebiegi mogą kształtować się nawet do 30 kkm pomiędzy wymianami) jeżeli znacznie mocniej obciążasz swój agregat lej oleje z liczbą większa od 40 po W czyli np 5W60.
                                        jeżeli chodzi o syntetyki, pół syntetyki i minerały to sprawa ma się tak że nowe auta od dobrych paru lat zalewane są w fabryce syntetykami lub pół syntetykami na bardzo dobrych bazach mineralnych i jaki olej zalejesz przy pierwszy przeglądzie to tylko twoja decyzja. jeżeli auto nie bierze ci oleju lub olej nadmiernie nie zabrudza się, nic nie kombinuj tylko lej ten sam rodzaj oleju a jaki to będzie producent to ma mniejsze znaczenie (przy przestrzeganiu norm producenta silnika) w przeciwnym wypadku (czyli gdy auto łyka olej) przy złożeniu ze twój silnik nie wymaga uszczelnienia myślę tu o wymianie uszczelniaczy na zaworach , regeneracji turbiny czy ma nierówne i niskie sprężanie w cylindrach lej olej tego samego rodzaju ale bardziej gęsty lub w niektórych przypadkach wymień na inny rodzaj. Zawsze wymieniaj klasa w dół z syntetyka na półsyntetyk itd. nigdy nie kombinuj w górę czyli z pół syntetyka na syntetyk lub z co gorzej z minerału na wyżej. produkty syntetyczne posiadają więcej środków myjących w swoim składzie i mogą wypłukując zabrudzenia jeszcze bardziej rozszczelnić twój silnik.
                                        bardzo duży w pływ na to czy twój silnik będzie brał olej czy nie poza wadami materiałowymi ma styl użytkowania. a mianowicie im ekstremalnie auto się eksploatuje tym bardziej zużywają się części współpracujące ciernie. i mówię tu miedzy innymi o częstym uruchamianiu zimnego silnika, przewadze krótkich tras wtedy się olej nie nagrzeje do temperatury ustalonej przy normalnej pracy, poruszaniu się po zapylonych trasach, awariach typu przegrzanie silnika, uszkodzenie EGR lub turbosprężarki, wyciskaniu 100% mozliwosci na zimnym silniku.
                                        po takim rozeznaniu tematu i przeanalizowaniu możliwości cenowych o których specjalnie nic tu nie mówię bo to jest żaden argument dla silnika, wybrałem Castrola Edge 5W30. Niech panewki korbowe i turbina maja lekko na starcie a rekomendowany przez Skode producent niech za moje pieniądze pracuje nad coraz lepszymi olejami

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez TO_MEK
                                          pragnę się podzielić swoją wiedzą
                                          bez urazy i bez zbędnego komentarza, wypada jednak poczytać dokładnie i więcej bo ktoś może przeczytać to co napisałeś i wziać sobie to do serca.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • jeśli auto ma LPG, to czy olej powinien być wymieniany częściej? Czy ASO zmienia np na QG0?
                                            Czy oleje longlife sa duzo drozsze od "zwyklych"?
                                            czy auto z LPG zyska na doborze jakiegoś specjalnego oleju, czy też jego wybor jest najzupelniej obojetny (tzn wybierac po prostu tak jak dla benzyniaka, posiadanie LPG nie ma znaczenia)?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Marx
                                              jeśli auto ma LPG, to czy olej powinien być wymieniany częściej? Czy ASO zmienia np na QG0?
                                              Czy oleje longlife sa duzo drozsze od "zwyklych"?
                                              czy auto z LPG zyska na doborze jakiegoś specjalnego oleju, czy też jego wybor jest najzupelniej obojetny (tzn wybierac po prostu tak jak dla benzyniaka, posiadanie LPG nie ma znaczenia)?
                                              1) Jeśli jest LPG, to ASO powinno przestawić na QG2, czyli co 15 tys. km

                                              2) przy wymianach co 15 tys. nie ma konieczności stosować olejów longlife. Trzeba je stosować przy zmiennych przeglądach czy wydłużonych do 30 kkm.
                                              Te oleje raczej są droższe, czy dużo, to rzecz względna np. Mobil 1 5W50 jest droższy od Mobil 1 4W40 o kilka PLN na litrze ...

                                              3) Są oleje opisywane jako specjalne do LPG, np. olej MOTUL SPECIFIC CNG/LPG 5W-40, ale w przeciwieństwie do wielu innych, nie ma na nim żadnej aprobaty VW, co nie znaczy że jest niedobry. Ja ze względu na chęć uniknięcia dyskusji w ASO (auto na gwarancji) wybrałem olej z aprobata VW 502 00.

                                              Just a moment...
                                              też tak sądzę ...

                                              Komentarz


                                              • pomyłka :P

                                                Komentarz


                                                • to jaki jest najtanszy olej ktory moge wlac do 1,6 przy zalozeniu ze wymiana co 15 tys km?

                                                  Komentarz


                                                  • Witam
                                                    Przeczytałem wszystkie odpowiedzi i już byłem przekonany, że będę wiedział co kupić.
                                                    W czerwcu 2010 r. kupiłem OI 1.6 w książce serwisowej było napisane - Mobil 1 5 w 50. Po przejechaniu 15 tyś km. co nastąpiło w październiku 2010 r. nie zauważyłem aby silnik brał choćby kroplę oleju. Po tym czasie doszedłem do wniosku, że czas zmienić olej na nowy. Zakupiłem zatem Mobil 1 5 w 50 i zalełem silnik specyfikiem. Ku mojemu zdźiwieniu po przejechaniu 2 tyś km zauważyłem, że oleju delikatnie ubywa. Zastanawiam się co może być tego przyczyną:
                                                    1/ czy to że kupiłem olej z niewiadomego pochodzenia (tj. ze sklepu internetowego). Co więcej olej był w butli ze starą naklejką wskazująca, iż spełnia jedynie normę 505.00?
                                                    2/ czy to że przez dwa dni po wymianie jeżdżiłem ze zbyt dużą ilością oleju (w tym czasie nie cisnąłem)
                                                    3/ czy to, że powinienem trzymać się ściśle norm VW tj. zalać olej spełniający normę 500.00 lub 502.00 czyli Mobil 1 0 w 40 (502.00) - tylko dlczego jeżdżąc na Mobil 1 5w50 przez 15 tyś km nie musiałem nic dolewać?

                                                    Co sądzić o pomyśle. Kupić Mobil 1 0w40 (502.00) i obserwować czy będzie pił olej? Czy też kupić w normalnym sklepie (np. markecie) Mobil 1 5w50 zalać i znów obserwować?






                                                    nie przeglądając uprzednio instrukcji obsługi kupiłem Mibil 1 5 w 50.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X