eee tam - powiem szczerze, że mi to akurat nie przeszkadza. Lubię wiedzieć co wlewam do silnika a tak w "ciemno" to nie za bardzo mi się uśmiecha sprawdzać ile "syntetyku jest w syntetycznym oleju". Ale jeśli wiem co wlewam - bo producent to wykazał - to robię to świadomie dobierając olej tak by jak najlepiej sprawował się on w danym silniku. Skoda to nie bolid F-1 :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
W sobotę bede miał okazję obejżeć silnik Hondy z przebiegiem podobno ponad 1 500 000km jeżdzonej na oleju 5W40 pewnej firmy nawet popularnej, auto rocznie robi na samej benzynie ok. 120 000 km rocznie !
Ja bym podsumował inaczej nie ma najlepszego oleju jest najlepiej dobrany a od tego są sprzedawcy, dystrybutorzy
Dodam tylko, że Motul wlewa olej mineralny do X-lite oraz 300V ze względu na termin przydatności, bo oleje estrowe muszą być użyte do 2 lat od daty produkcji.
Seria 300V została wydłużona do 3lat. Wydaje mi się, że lanie minerała przez Motula to strzał w stopę, bo olej ten wykorzystują ludzie "pro", którzy interesują się olejami, a Motul zniżył się do poziomu Castrola/Mobila i reszty.
zalezy od producenta ale przeważnie w granicach 4-5 lat. Przechowywany w odpowiednich warunkach.
Cytat z Motula: " Oleje serii 8100 zawierające niegdyś w składzie oleje estrowe miały jedynie 24 miesięczny okres magazynowania, obecne produkty mogą być przechowywane do czasu ich użycia aż do 5 lat."
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Pidziek, co ma kod cn do wiatraka? okazało się że nie musisz za amsa płacić akcyzy?
Wybacz ale nie każdy na tym forum musi wiedzieć jaki kod CN ma konkrentny produkt.
Wystarczy że Urząd Celny wie a P. Kowalski nie musi koniecznie.
Mam na mysli jedno , w większosci oleje klasyfikowane wg. kodu CN są jako środki smarne podlegajace opodatkowaniu poprzez akcyzę ale to uściśla Urząd Celny i właściwe instytucje i taki jest niestety obowiazek kazdego wprowadzającego oleje na teren RP - w 90% płaci sie akcyzę bo oleje są pochodzenia mineralnego.
Druga sprawa jest taka że niektóre oleje o pewnym numerze CN są zwolnione z tego podatku ponieważ są olejami syntetycznymi (min. 75% zawartości bazy syntetycznej).
Ot taka mała drobna różnica.
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Dodam tylko, że Motul wlewa olej mineralny do X-lite oraz 300V
Masz jakieś wiarygodne źródło ?
Amsoil podaje termin ważnosci i leżakowania - 5 lat.
Oleje mineralne mozna równiez przechowywać 5lat czy te po hydrocrakingu, estrowe faktycznie krócej ale nie pamietam czy jest to strichte 2 lata
Wydaje mi się, że lanie minerała przez Motula to strzał w stopę, bo olej ten wykorzystują ludzie "pro", którzy interesują się olejami, a Motul zniżył się do poziomu Castrola/Mobila i reszty.
Boże - kolejny hejter - to znamienne dla tego wątku - tego typu opinie można wypowiadac po przeprowadzeniu szeregu testów, badań w ekstremalnych warunkach.
Druga sprawa - bylo wyraznie powiedziane w tym watku, ze:
" Cytat:
MSDS NIE JEST dokumentem formulacji produktu czyli nie można na jego podstawie wnioskować z czego jest wyprodukowany olej.
Numery CAS substancji nie opisują jaką metodą dana substancja została otrzymana."
Ale ja używam X-lite bo w porównaniu do Motul 504.00
- nie słychać łańcucha przy rozruchu
- spala go 3 krotnie mniej
- ma czysty kolor, 504.00 po 500km pałowania w lato po autostradzie w granicach odcięcia zrobił się czarny
Powinien być jeszcze dostępny w tym roku, może w przyszłym
Witajcie, wczoraj odebralem swoja czeszke, 1.6 FSI DSG. przebieg 43 tysie km.
Oczywiscie mam zmienne przeglady QG1. No ale od ostaniej wymiany minelo juz 15tysi km.
Wedlug ksiazki serwisowej przy zmiennych przebiegach ma byc norma 504. Jesli przejde na stale to moze byc: 501.01, 502 i 504.
Z norma 504 dostepne mam tylko:
1. Castrol EDGE 5W-30 (FST) fully synthetic engine oil
2. Motul VW SPECIFIC 504 00-507 00 5W-30
3. Mobil 1 ESP 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
4. Millers Oils XF Longlife 5w-30
5. Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Premium Fully Synthetic Engine Oil
6. Amsoil Synthetic Engine Oil European Formula (AEL) 5w-30
7. Fuchs TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 Premium Synthetic VW504.00, VW507.00
8. Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 Synthetic Engine Oil
9. Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 Synthetic Engine Oil
Z norma 502:
1. Castrol EDGE 0W-30 (FST) fully synthetic engine oil
2. Mobil Super 3000 X1 5W-40 Engine Oil (formerly Mobil Synt S 5W-40)
3. Motul 8100 X-cess 5W-40 Petrol and Diesel fully synthetic engine oil
4. Motul 8100 X-lite 0W-30 petrol and diesel fully synthetic engine oil
5. Motul VW SPECIFIC 505 01,502 00,505 00 5W-40 VW
6. Fuchs TITAN SUPERSYN 5W-40 High Performance, Fully Synthetic, Engine Oil
7. Fuchs TITAN SUPERSYN SAE 0W-30 Fully Synthetic, Super Fuel Economy
8. Amsoil Synthetic Engine Oil (AFL) 5w-40 European Formula
9. Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40 synthetic engine oil
10. Millers Oils XFS 5w-40 Full Synthetic Engine Oil
11. Millers Oils XFS 5w-50 Full Synthetic Engine Oil
12. Castrol Edge 5W-40 A3/B4 advanced synthetic engine oil
13. Fuchs Titan Supersyn Longlife 5w-40 synthetic engine oil
14. Mobil 1 0W-40 New Life Fully Synthetic Engine Oil
15. Castrol EDGE 0W-40 (FST) A3/B4 fully synthetic engine oil
16. Castrol Magnatec 5W-40 C3 Fully Synthetic Engine Oil
Troche tego jest :shock:
A co z tym olejem: Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30 Fully Synthetic Engine Oil? ACEA A5 / B5 to niby lepiej bo A5?
W poprzedniej skodzie uzywalem Motula VW spec ale nie bylem zadowolony, wedlug moich doznan sluchowych BXE chodzil glosniej niz na serwisowym oleju.
Czy moglisbyscie mi podpowiedziec ktora norme zastosowac? I ktory olej z ta norma?
W poprzednim poscie padlo stwierdzenie ze na X-lite ciszej chodzi rozrzad.
Nie chcialbym rozpetac nowej burzy ani wojny ale naprawde interesuje mnie Wasze zdanie.
No dobrze ale moja czesia ma BLF czyli lancuch rozrzadu, wiec ciszej jak w sam raz
Ale dalej nie jest dla mnie jasne, czy wybrac olej z norma 504 czy 502.
Zastanawiam czy nie wybrac Millers Oils XF Longlife 5w-30, czy ktos z Was na nim jezdzi?
Jakies wrazenia i spostrzezenia?
Ale dalej nie jest dla mnie jasne, czy wybrac olej z norma 504 czy 502.
Wolałbym 502- wiekszy wybor olejów mniej ekologicznych pozatym stały okres wymiany co jest zdrowsze dla silnika
Sprobowałbym w Twoim silniku Millersa XFS 5w40 - powinienes byc zadowolony- jezdze na takim w Clio 1,4 16V i jest naprawde oki.
Ale niech wypowiedzą się inni.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
U mnie wymiany max. do 10tkm. Zastanawiam się czy nie zalać jakiegoś Amsoila albo Fuchs RACE PRO S 5W-40. Jest jeszcze Motul 300V, który w chwili obecnej jest dostępny 5W30 i 5W40. Niedługo ma być 0W40 --> http://www.motul.com/pl/pl/news/770. Miał ktoś do czynienia z którymś z nich w TFSI/TSI?
U mnie wymiany max. do 10tkm. Zastanawiam się czy nie zalać jakiegoś Amsoila albo Fuchs RACE PRO S 5W-40. Jest jeszcze Motul 300V, który w chwili obecnej jest dostępny 5W30 i 5W40. Niedługo ma być 0W40 --> http://www.motul.com/pl/pl/news/770. Miał ktoś do czynienia z którymś z nich w TFSI/TSI?
Ja bym pozostał przy lepkości (na ciepło) XW-30, do jakiej został zaprojektowany układ smarowania,
cytat z forum Subaru:
"szybciej się spali taki 15w50 niż 5w30 bo 15w50 dużo wolniej przepływa przez silnik i dłużej biedactwo jest na tłokach które mają np 300stC. Tam ma prawo się przypalić
coś w tym jest bo w końcu to wynika z różnicy lepkości HTHS - która jest de facto miarą oporu w cyrkulacji oleju :idea: oczywiście HTHS nie może być zbyt niska - w zależności od zaleceń producenta (spasowania, zastosowanych materiałów i ich współczynników tarcia) ale zbyt wysoka HTHS podbija ciśnienie oleju i jeśli przekroczy ono zaprojektowaną wartość zaworu przelewowego w pompie oleju to od tego momentu "smażalnia" gotowa bo silnik jest myty/chłodzony tylko częścią oleju a reszta wraca do miski.
Podobnie w filtrze oleju - zbyt wysokie opory przepływu oleju przez materiał filtrujący = częściej otwarty bypass = smarowanie brudnym olejem = zużycie silnika"
300V były testowane w Imprezach,GTR,Evo i ponoć te oleje są na max. 5tyś km i/lub 3 m-ce. Dużo bardziej w tych mocnych autach sprawdza się jednak X-lite 0W-30.
300V były testowane w Imprezach,GTR,Evo i ponoć te oleje są na max. 5tyś km i/lub 3 m-ce. Dużo bardziej w tych mocnych autach sprawdza się jednak X-lite 0W-30.
Ciekawe kto wywnioskował takie brednie, oczywiście jak 300V jest uzywany na OS-ach czy rajdzie to nie da rady dłużej niż 3 miesiące czy kilka tyś mil ale jak normalnie z sporadycznymi trac day-a,moi to cały rok daje rady, na pewno 300V da rady dłużej od X-Lite.
Oczywiscie lepiej zmienić olej po OS-ie w silniku który jest warty więcej niż 2 nowe Octavie to tak się robi ale w zwykłych zastosowaniach takie oleje pokroju CFS, 300V daja sobie radę.
Niech sobie ktoś zaleje 5W30 CFS albo 5W40 CFS do TFSI to zobaczy różnice wględem hydrocraków z pieknymi normami VW.
300V były testowane w Imprezach,GTR,Evo i ponoć te oleje są na max. 5tyś km i/lub 3 m-ce. Dużo bardziej w tych mocnych autach sprawdza się jednak X-lite 0W-30.
Ciekawe kto wywnioskował takie brednie, oczywiście jak 300V jest uzywany na OS-ach czy rajdzie to nie da rady dłużej niż 3 miesiące czy kilka tyś mil ale jak normalnie z sporadycznymi trac day-a,moi to cały rok daje rady, na pewno 300V da rady dłużej od X-Lite.
Oczywiscie lepiej zmienić olej po OS-ie w silniku który jest warty więcej niż 2 nowe Octavie to tak się robi ale w zwykłych zastosowaniach takie oleje pokroju CFS, 300V daja sobie radę.
Niech sobie ktoś zaleje 5W30 CFS albo 5W40 CFS do TFSI to zobaczy różnice wględem hydrocraków z pieknymi normami VW.
Przecietny "Kowalski" nie zauważy bez wskaźników temp i cisnienie oleju.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Komentarz