Ja widze co się dzieje z Shellem Ultra 5W30 w Suzuki SX4....nie polecam ogólnie
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
-
-
Zbliża mi się wymiana oleju. Powiedzcie koledzy co sądzicie o Motulu Specific 0W30 503.00/506.00/506.01.
Tutaj link do jego danych --> http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-60.html
Drugą opcją jaką rozważam jest jeszcze Fuchs TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30. Podobne właściwości co Motul. http://www.motoroel.com/aitdownloada...itfile_id/359/
Ma ktoś jakieś doświadczenie z nimi? Czy będą lepsze od Motula X-lite 0W30 do mocniejszego 2.0TFSI?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AntX-lite 0W30 mam zalanego w tej chwili. Zacząłem się zastanawiać nad tym Motulem, bo tak samo jest 0W30 i spełnia 503.00. Tak więc skoro Motul ma w swojej ofercie dwa oleje 0W30 (i oba na bazie estrów), to chciałbym wiedzieć który z nich będzie lepszy nie patrząc na cenę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AntTITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30
Zamieszczone przez Seeddo Twojego silnika lepszym wyborem bedzie X-lite
Fuchs Titan Supersyn 0W/30
API SL/CF Aprobaty: VW 502 00 VW 505 00 Rekomendacje: ACEA A3/B4 VW 503 01
Gęstość w 15 C 0,849
Temperatura zapłonu- 226 C
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 5380
Lepkość kinematyczna w 40 C - 67,6
Lepkość kinematyczna w 100 - 11,9
Lepkość HTHS - 3,5
Wskaźnik Lepkości - 168
Temeratura zapłonu 226
Temperatura płynięcia - 63 C :szeroki_usmiech
NOACK - 7,0 Super !
pidziek - Jaki TBN? API SL daje nadzieję na niezły pakiet myjący(ZDDP) oparty o cynk, forsfor i wapń.
X-lite 0W/30
STANDARDY: ACEA A3/B4, API SL/CF
APROBATY: VW 503.01/502.00/505.00 - MB 229.3
Parametry techniczne
Gęstość 20°C 0.853
Lepkość kinematyczna 40C 68.7
Lepkość kinematyczna 100C 11.9
HTHS at 150C 3.6 mPa.s wysoki
Wskaźnik lepkości 171
Temperatura płynięcia -54C :P
Temperatura zapłonu 232C
TBN 11.2 mg KOH/g
LazerWay V 0W/30
STANDARDY: ACEA A5/B5, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00/505.00 - MB 229.3
Parametry techniczne
Gęstość 15°C 0.859
Lepkość kinematyczna 40°C 72 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C 12,2 mm²/s
HTHS at 150°C nie mniejszy niż ≥ 2,9 nie większy niż ≤ 3,5
Wskaźnik lepkości 170
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 6030 mPas
Temperatura płynięcia -51°C
Temperatura zapłonu 230°C
TBN 11.2 mg KOH/gPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOpidziek - Jaki TBN? API SL daje nadzieję na niezły pakiet myjący(ZDDP) oparty o cynk, forsfor i wapń.
Fantastyczny olej.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
OK spoko - wg (A3B4) ACEA z 2008 mógłby mieć TBN wyższy niż 8.0 lub wyższy niż 10.0 wg ACEA 2010 - ale SuperSyn nie ma ACEA 2010 i nie ma też ACEA 2008 ... pewnie będzia miał TBN +-10.
Zapomniałem napisać ...odpalałem dziś przy -14 (godzina 11.00) żony auto zalane Motulem X-Lite 0W/30 - w nocy chyba było coś koło -20. Miłe zaskoczenie - zero klepania na zimnym silniku, bezproblemowy start ( a akumulator nie pierwszej młodości).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Patrzę sobie na nowy X-lite 0W-30 i zastanawiam się czemu znikła norma 503.01 oraz słowo ester? Czy Motul zaczyna robić klientów i wlał tam minerała HC? Jeśli tak to trzeba będzie szukać czegoś innego.
Za to cena się nie zmieniła - ok.200 PLN.
Niektórzy polecacze tego oleju "nabrali wody w usta"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariuszbynie ma normy 503.01 to nie ma i estrów
"X-lite 0W-30 bez HC są tylko:101530 z MSDS art. No. 101530 nie ma HC a w składzie jest m.in.: O,O-BIS(1,3-DIMETHYLBUTYL AND ISO-PR) ESTERS"
Cytat z odpowiedzi Motul Polska: (forum subaru) " W najnowszej serii olejów MOTUL 8100, ze względu ciągłego rozwoju ich składników i mając na uwadze aspekty użytkowe zdecydowaliśmy się zrezygnować z dodatku olejów estrowych w skałdzie. Oleje serii 8100 zawierające niegdyś w składzie oleje estrowe miały jedynie 24 miesięczny okres magazynowania, obecne produkty mogą być przechowywane do czasu ich użycia aż do 5 lat.
Jakość oleju X-lite 0W30 mierzona różnymi rodzajami testów stanowiskowych i silnikowych została podniesiona w porównaniu do poprzedniej estrowej formulacji"
:wink: tyle w temacie...
Co to za zapis " Przekroczyłeś maksymalny limit uploadu (25 MB) " nie mogę k...fa umieścić załącznika :PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
X-lite jest na estrach. Pisałem jakiś czas temu do Motul Deutschland - wklejałem odpowiedź:
"Witam.
Olej Motul X-lite 0W-30 oraz Specyfic 506.01 0W-30 jest wytworzony na bazie estrowej bez dodatków HC. Fakt nie umieszczenia napisu "ester" na opakowaniu jest spowodowany ujednoliceniem nowych etykiet serii 8100. Nie jest również prawdą jakoby oleje Motul były pozycjonowane na odrębne rynki z różnym składem - pomijając fakt, iż byłoby to nieuczciwe - byłoby to po prostu nieopłacalne."
Na nowym X-lite, kotry zalałem do siebie jest wyrazny napis z tyłu:
Olej na bazie estrowej. Więc o co tu chodzi?
Komentarz
-
-
Co to za zapis " Przekroczyłeś maksymalny limit uploadu (25 MB) " nie mogę k...fa umieścić załącznika
Panowie jak chcecie blizszy kontak z kims z motula to na wspomnianym forum subka czesto bywa niejaki Piotr P-Motul DE Technical Support Manager.
Wracajac do mojego Millersa 0W40, jak na razie same superlatywy,od zalania przejechane co prawda ledwo co ponad 1Kkm, ale silniczek nagrzewa sie w mig,kultura pracy tez jest ok.Spalanie szczerze to raczej porownywalne do tego co zalala fabryka, choc ostanio na 79-ce K-ce-Krk jadac 60-100(kilka malych wyprzedzan,ale bez szalu) spalil wdlg komp 6.8 co poczytuje za niezly wynik biorac pod uwage cztery lapy i 211PS. Zobaczymy jak to dalej bedzie, ile motorek bedzie palil oliwki itd( do teraz mmi nawet nie drgnal),podsumowujac na chwile obecna jestem b.zadowolony.........
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedMotul X-lite 0W-30 oraz Specyfic 506.01 0W-30 jest wytworzony na bazie estrowej bez dodatków HC.Zamieszczone przez slawek72na wspomnianym forum subka czesto bywa niejaki Piotr P-Motul DE Technical Support Manager
Aaaa i jak już będziecie wylewać :wink: tego "złego" X-lite 0W/30 to nie w kanał, tylko ekologicznie do tego podejdźcie :haha:
Żeby było jasne - wcale nie uważam, że ten olej jest zły i że dodatek HC go dyskwalifikuje!
ooo i mam Motul Japan ---> sami sobie poczytajcie http://www.motul.co.jp/product_line_...4stroke10.html :wink: ale widać napis "Ester" na opakowaniu.
Zamieszczone przez Seedbez dodatków HC
Zamieszczone przez slawek72To jest funkcja "Anty-Paolo"-PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b8tzNo to może jakieś podsumowanie przemyśleń ze 107 stron?
Który najlepszy do:
TSI:
-1,2
-1,4
-1,8
-2,0
MPI:
-1,4
-1,6
-1,8
-1,8T
-2,0
FSIOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b8tzNo to może jakieś podsumowanie przemyśleń ze 107 stron?
Który najlepszy do:
TSI
MPI
FSI
??????
Do TSI proponuję: http://www.yacco.com/produits/PDF/fi..._1600_0W30.pdf ( http://www.yacco-bulgaria.com/homolo...%2038-2010.pdf )
Kiedyś, w silniku HDI używałem Yacco 5w40 VX1000 - bardzo pozytywne odczucia - http://www.yacco.com/produits/PDF/fi...-_SAE_5W40.pdf
To tak, żeby jakąś nowość na forum podać :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26W nowej specyfikacji Motul leje minerała HC nawet do serii 300V (do 25%).
Moze po prostu trzeba poprosić dystrybutora o podanie kodu CN (8 do 10 cyferek) oleju i po temacie ?
Na podstawie kodu CN określa sie "syntetyczność" syntetyka.
To pytanie do dystrybutora bo sprzedawca raczej może nie wiedzieć.
Zapewne pytanie przejdzie echem .. :PProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZnowu sie zacznie ....
Przykład: "Technologia Podwójnych Estrów w Motulu 300V" nie przeszkadza by były tam"destylaty cięzkie parafinowe, obrabiane wodorem" 25<50% - karta z 2011 roku
Zamieszczone przez PidziekZapewne pytanie przejdzie echem ..
Spoko - Fuchs już rozłożony został w kartach w poprzednim wątku.
To zostaje jeszcze Amsoil i Millers....pidziek, nie to,żebym się czepiał ale Klient ma prawo wiedzieć co faktycznie kupujeZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTo zostaje jeszcze Amsoil i Millers....pidziek, nie to,żebym się czepiał ale Klient ma prawo wiedzieć co faktycznie kupuje
Mozesz zapytać o kod CN jakiegoś oleju dystrybutora bo na podstawie tego określa się tematy podatkowe akcyzy oraz to czy olej ma cos wspólnego z prawdziwym syntetykiem
Jak to ładnie zaznaczyłeś czerwona ramka... :lol: :lol:
Millers info dostepne w Świdnicy u wyłacznego na PolskęProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz