Zamieszczone przez msemafor
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Co do xado się nie wypowiem ale jak do 300 km to chyba nie ma co ryzykować samemu. Co do Archoila AR2300 to producent okresla na 100 mil czyli 1,6 tys. kilometrów ale dobrze jest zrobić więcej - najlepiej 3-4 tysiące. Do tego ten dodatek dobrze działa jak olej złapie odpowiednią temperaturę a jeżdżąc w takich temperaturach jak teraz mamy na krótkich dystansach to czyszcenie będzie mało efektywne. Moja rada zalać AR2820 i potrzymać 30 minut a AR2300 dodać na wiosnę jak będzie ciepło i zostanie 3-4 tys. do wymiany. Można też zalać AR2300 na cały interwał lub zastosować AR9100, który też świetnie czyści.
-
-
Albo może zrób tak:Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
Dzięki tomek evo za wskazówkę.
XADO Vitaflush - 250 ml - w celu dokładnego oczyszczenia i przy dużym zabrudzeniu należy przejechać 200 do 300 km przed wymianą. Jak podejść do tego "300 km" bo do wymiany przejadę jakieś 500 km? Nie za dużo i przez to można więcej złego zrobić, niż dobrego? Akurat mam to dostępne lokalnie i do piątku, kiedy odbieram auto mógłbym to mieć przy sobie.
To może w drugą stronę - jaki powinien być minimalny przebieg z AR2300, żeby skutecznie wyczyścił pozostałości po CASTROL 5W30 z ASO użytkowanym przez 18 tys. km? Może po prostu wymienię ten olej trochę później, niż teraz pomimo faktu, że zgodnie z dobrym zwyczajem po zakupie auta dobrze jest wymienić olej + filtry.
1.plukanka plus wymiana oleju wraz z filtrem
2. Do nowego oleju AR2300 na cały interwal
Komentarz
-
-
Do cjx-a bym tego nie wlewałZamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisA u mnie przy najbliższej wymianie zamiast kolejnego 0W40 wpada Eurol Syntence FS 0W30 + mix witamin AR.
Jak się sprawdzi to FS 0W30 będzie jedynym olejem w mojej flocie ;-)OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
dlaczego? jeszcze nie dłubniętyZamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Do cjx-a bym tego nie wlewałWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
dlaczego? jeszcze nie dłubnięty
Wiem MichaleOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Rozwiń temat proszę - to zero przed W nie styka czy lejąca 30tka ?Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Wiem Michale
Bo jeśli masz na myśli ze panewy skasztani to problem upatrywałbym mimo wszystko zbyt wolnych obrotach co obserwując obecnie kierowców -niszczą nagminnie silniku swoim stylem jazdy.
a jeśli masz obawy ze HTHS za niski i film zerwie to tutaj bez obaw im wyższe obroty tym lepkość może być mniejsza ale z poprawka ze dotyczy to aut niemodzonych bo temperatury i wyrzut paliwa w autach na torze i zmodyfikowanych rozwala wszystko i trzeba lepkością większa kompensować
Komentarz
-
-
Spokojnie, płukanka xado jest jakaś inna. Jest w niej jakiś środek jak emulsja, trudno to wylać do końca. Wlałem do 1.6 240KM a potem wiadomo 0W-30 xado fabryczne z dodatkami, olej o zapachu szamponu. Emulsja dalej się utrzymuje na bagnecie, trzeba spalić ten olej ale osad na ameliniowym bagnecie dalej.
Niskie hths to większe zużycie wraz z wzrostem obrotów dla silników spalinowych >3.5 będzie okSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
504 507 to jest 3,5 na szczęście jak i reszta norm VW za wyjątkiem chyba 508/9Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisSpokojnie, płukanka xado jest jakaś inna. Jest w niej jakiś środek jak emulsja, trudno to wylać do końca. Wlałem do 1.6 240KM a potem wiadomo 0W-30 xado fabryczne z dodatkami, olej o zapachu szamponu. Emulsja dalej się utrzymuje na bagnecie, trzeba spalić ten olej ale osad na ameliniowym bagnecie dalej.
Niskie hths to większe zużycie wraz z wzrostem obrotów dla silników spalinowych >3.5 będzie ok
Nie piszę o ACEA A1/5A5 bo tam lepkość wogole jest umowna w porównaniu z wymaganiami naszych konstrukcji silników.
Cały czas draże temat czy aby na pewno większe zużycie występuje wraz ze wzrostem obrotów -bo podczas większej prędkości względnej elementów „mijających” tworzy się niezgrabnie to nazwę poduszka hydrokinetyczna nadążającą za tymi elementami (przepraszam tribologów że kaleczę i trywializuję)
Ja problem upatruję w kontakcie metal metal przy metal pressure czyli powolnym dociskaniu i naprężeniach jakie występują szczególnie przywołanych obrotach i chęci przyspieszania.
Komentarz
-
-
Z sensem tu prawicie zdaje mi się
, więc pozwolę sobie zapytać się co polecicie do 1.6 Vti EP6C 2014r, 90k km? Jazda sookojna, typowo miejska z trasa od święta. Teoretycznie olej powinien spełniać normę PSA 2290 (5w30) lub 2312 (0w30, których nie ma za duzo z tego co widzę). Poki co wybrałem Motula X-clean FE, ale może bedziecie mieli inne, lepsze propozycje? Z góry dzięki!
Komentarz
-
-
W30 bym sie obawial bardziej niz o 0 chociaz to olej na pograniczu w40 jesli chodzi o lepkosc w 100’C- pytanie jakie temp. bedzie lapal w latoZamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Rozwiń temat proszę - to zero przed W nie styka czy lejąca 30tka ?
Bo jeśli masz na myśli ze panewy skasztani to problem upatrywałbym mimo wszystko zbyt wolnych obrotach co obserwując obecnie kierowców -niszczą nagminnie silniku swoim stylem jazdy.
a jeśli masz obawy ze HTHS za niski i film zerwie to tutaj bez obaw im wyższe obroty tym lepkość może być mniejsza ale z poprawka ze dotyczy to aut niemodzonych bo temperatury i wyrzut paliwa w autach na torze i zmodyfikowanych rozwala wszystko i trzeba lepkością większa kompensowaćOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dobry tok myślenia, bo skoro 0w40 dał radę a FS 0w30 jest blisko w40 i dodatkowo ma niewiele ale zawsze wyższy punkt zapłonu i jeszcze będzie wzbogacony AR mixem - czyli ZDDP i większą odpornością - to może dać rade, piszę może bo jak wyżej pisałem UOA by potwierdziło.Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpisW30 bym sie obawial bardziej niz o 0 chociaz to olej na pograniczu w40 jesli chodzi o lepkosc w 100’C- pytanie jakie temp. bedzie lapal w lato
Na marginesie widziałem UOA po ok. 15 kkm, co prawda z diesla modzonego, ale z AR 9200 v2 - i przy rozrzedzeniu paliwem 2,5% Eurol FS 0w30 nadal miał lepkość 11,00 - przy 100C i TBN 4,79 więc....dał radę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Do listy dorzuć :
Millers XF longlife 0W40
Eurol Synergy 0W40
Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40
Castrola i Valvo bym wykreślił. Z reszty każdy będzie b. dobry.
Ostatecznie zdecydowałem sie na Ravenola SSL 0w40 - dzieki za podpowiedzi.
W poniedziałek wymiana, zobaczymy jak sie bedzie sprawował po Mobilu NewLife
Komentarz
-
-
w jakich proporcjach robicie / lejecie mix-aZamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisA u mnie przy najbliższej wymianie zamiast kolejnego 0W40 wpada Eurol Syntence FS 0W30 + mix witamin AR...
?
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Właśnie Specol 0W40 wleciał do 1,6 16V BCB. W tym silniku pierwszy raz. Do tego filtr Filtrona.
Na bagnecie pomiędzy wymianami co 15kkm ubywało w tym silniku, na poprzenich olejach 0W40 lub 5W40, ok. 300ml, ale na podstawie testu bibuły, wydaje mi się, że pojawia się benzyna w oleju.Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.
Komentarz
-
-
Sorry, że nie o Octavii ale już uzgodniłem na podstawie Waszych wiedzy i wskazówek olej do mojego auta. Teściowie mają Peugeota 1.6 VTI z 2015r. bez LPG 50 tyś. km. przebiegu, w którym też przyszedł czas wymiany oleju. Jaki olej Waszym zdaniem byłby najlepszy do tego auta? Obecnie zalany jest TOTAL Classic 5W30 ale z pewnością jest coś lepszego, co podczas zimy zmniejszy negatywne działanie "zimnych startów".
Nie jestem pewny więc proszę o potwierdzenie lub zanegowanie - czy EUROL Synergy 0W40 byłby OK na zimę do Peugeota 301 1.6 VTI?Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
-
Koledzy "Alfiarze" piszą, że AR9200v2 lejemy zawsze "po całości", czyli 40 ml/litr a AR9100 minimum 20-25 ml/litrZamieszczone przez pedros Zobacz wpis50/50
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Szanowni koledzy,Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpisSorry, że nie o Octavii ale już uzgodniłem na podstawie Waszych wiedzy i wskazówek olej do mojego auta. Teściowie mają Peugeota 1.6 VTI z 2015r. bez LPG 50 tyś. km. przebiegu, w którym też przyszedł czas wymiany oleju. Jaki olej Waszym zdaniem byłby najlepszy do tego auta? Obecnie zalany jest TOTAL Classic 5W30 ale z pewnością jest coś lepszego, co podczas zimy zmniejszy negatywne działanie "zimnych startów".
Nie jestem pewny więc proszę o potwierdzenie lub zanegowanie - czy EUROL Synergy 0W40 byłby OK na zimę do Peugeota 301 1.6 VTI?
Proszę nie odbierać tego jako poganianie ale dziś chciałbym zamówić olej i filtry do ww. Peugeota teściów bo do swojej Octavii 1.4 TSI już mam uzgodnioną wycenę. Ze względów logistycznych dobrze byłoby, żeby to wszystko przyszło w jednej przesyłce, a w mojej Octavii komputer woła o wymianę już od 250 km. Trochę mi się z tym spieszy bo obecnie mam wlany Castrol z ASO. Doradźcie proszę, czy EUROL Synergy 0W40 będzie dobry do Peugeota 301 z 2015r. 1.6 VTI 50 tys. km przebiegu bez LPG i jeśli nie ten olej to który byłby najlepszy do tego motoru na zimę (PSA zaleca TOTAL QUARTZ INEO 5W30 ale wiemy jak z tymi zaleceniami jest - trochę troski o dobre smarowanie i sporo marketingu oraz umów handlowych).
Z góry wielkie dzięki za wszelkie porady i wskazówki.Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
-
Wielkie dzięki pedros za szybką odpowiedź. Czy zasadnym jest wspomóc działanie ww. oleju AR9100? Czy to już byłoby raczej działanie "na wyrost"?Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisNie znam silników peugeota ale jeśli zależy Tobie na wyśmienitej ochronie ze stajni Eurol fo zwróć uwagę na Eurol Ultrance PSA 0W30 -napakowany PAO i lepkość adekwatna zgodnie z zaleceniami producenta. To taki odpowiednik Syntence dla VAG.
Pisząc "Syntence dla VAG" miałeś na myśli faktycznie EUROL Syntence czy EUROL Synergy, o którym ja pisałem. A pisałem dlatego, że do swojej Octavii 1.4 TSI będę wlewał właśnie EUROL Synergy 0W40 (zresztą na podstawie Twojej wskazówki) i myślałem, że do Peugeota 1.6 VTI też byłby dobry.
Przed wymianą obowiązkowo płukanka AR 2820 przez 0,5 godziny.Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-

Komentarz