Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ

    Skoda octavia 1u5, 2004r silnik BFQ,
    Od pewnego czasu zimny silnik mi pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach.
    To samo się dzieje na benzynie i gazie.
    Ciągle się zapala check engine: błąd 16514.

    Po podłączeniu VCDS :
    v.0a.jpg

    Z dokumentacji wynika iż lambda regulator powinna być od -10% do +10%, W momencie wystąpienia błędu jest, tak jakby nie było już regulacji.
    Wartość rzeczywista lambda od 0,99 do 1,01 ( u mnie od 0,76 do 1,09)
    Wartość zadana lambda od 0,99 do 1,01

    Czy te objawy oznaczają że sonda lambda jest już do wymiany?
    Mogę coś jeszcze sprawdzić, zanim kupię sondę ?

  • #2
    ]"]403 Forbidden
    Ostatnio edytowany przez raddmin; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • #3
      Jest trochę tematów z tym błędem na forum, musisz poczytać.
      Czy błąd występuje tylko na zimnym silniku ?
      Ja miałem taki błąd, w czasie jazdy się pojawiał, grzałka sondy się "rozłączała" i wymiana pomogła.
      16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
      P0130 - 35-00 - -
      Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

      Komentarz


      • #4
        Na zimnym i ciepłym.
        Spalanie mam na poziomie 8,5 l gazu ( 80% trasa).


        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez raddmin Zobacz posta
          Skoda octavia 1u5, 2004r silnik BFQ,


          W momencie wystąpienia błędu jest, tak jakby nie było już regulacji.

          Czy te objawy oznaczają że sonda lambda jest już do wymiany?
          Mogę coś jeszcze sprawdzić, zanim kupię sondę ?
          Po wystąpieniu błędu silnik nie "patrzy" na wskazania sondy, pracuje według zapisanych ustawień w ECU.

          Pod samochodem jest złącze od sondy tam można zmierzyć oporność i napięci grzałki. (może tak być że sterownik po wykryciu błędu odłączy ci napięcie grzania sondy).

          Na filmie jest pokazane jak to można zrobić, tylko że w Octavii jest gorszy dostęp bo pod samochodem od strony pasażera jest czarna puszka w niej dwie wtyczki od sondy 1 i 2.
           
          Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

          Komentarz


          • #6
            Jutro sprawdzę rezystancję.
            Prosze o interpretacje logów:
            002+033
            003+020 w pliku zip
            033 wolne obroty
            Przed każdym logiem był kasowany błąd 16514.

            Wolne obroty 033 pozycja 1:
            33_1.png

            W jakim zakresie pracuje tego typu sonda, od 0 do ponad 3V ?


            Wolne obroty 033 pozycja 2:
            33_2.png
            W 85 sekundzie przełączyłem PB na gaz.

            002 +033
            log_2_33.png

            003+020
            log_3_20.png



            Załączone pliki
            Ostatnio edytowany przez radddmin; [ARG:4 UNDEFINED].

            Komentarz


            • #7
              Jeszcze log 001+031+033 na którym widać jak napiecie jest ponad 3V, a regulacja 0. Ale wtedy już pobudził się błąd p16514
              Załączone pliki

              Komentarz


              • #8
                Wedle servisówki sonda w BFQ pracuje w zakresie 0,130 - 1 ,50 V ( mieszanka bogata ) , 1,50 - 4,80 V ( mieszanka uboga )

                Komentarz


                • #9
                  Pisałem o 033 . Na wolnych obrotach wartość zadana to 1.40 - 1.60 V

                  Komentarz


                  • #10
                    Generalnie na wolnych obrotach jest zbyt bogato . Przez to może nierówno pracować . Jedna z możliwości to uszkodzona grzałka sondy . Sprawdzałeś w grupie 030 czy przed wystąpieniem błędu ogrzewanie działa ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Czy możesz podać odczyt z grup 002 i 003 po przekroczeniu 80 stopni ( silnik pracuje na wolnych obrotach ) ?

                      Komentarz


                      • #12
                        temp log >80 stopni
                        Grzałki lambdy ON
                        Odbiorniki wszystkie OFF

                        2_3_30.jpg

                        2_3_30a.jpg

                        Komentarz


                        • #13
                          33_2_3.jpg

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                            Wedle servisówki sonda w BFQ pracuje w zakresie 0,130 - 1 ,50 V ( mieszanka bogata ) , 1,50 - 4,80 V ( mieszanka uboga )
                            No i tak ma byc, bo to z ETKI numer 1K0 998 262 D ewentualnie Bosch 0 258 007 351.

                            Jak sonda rano ma zaczac prace, to widac ze sie nie rozgrzewa i wywala blad, jak ma zaczac pracowac w pelnym zakresie 0-5V


                            Ciekawa jest tez ta temperatura wody 110'C ??
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Oglądam te tabelki i już widać że obciążenie silnika jest zbyt wysokie ( miejscami powyżej normy ) . Na wolnych obrotach te wartości powinny oscylować w granicach 20% . Wg servisówki takie wartości mogą świadczyć o uszkodzonej przepływce , uszkodzonym wtryskiwaczu lub świecy . Na wolnych obrotach czas wtrysku powinien wynosić 2.06 ms . U Ciebie miejscami znacznie się wydłuża do 3.09 ms . Teraz pytanie , dlaczego tak się dzieje ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Sonda grzeje do chwili zaistnienia błędu i przejścia w tryb awaryjny .

                                Komentarz


                                • #17
                                  Rezystancja starej sondy na zimnym silniku 4,3 Ohm więc OK.
                                  Podmienilem sondy nowa pracuje stabilniej, na luzie od 1,4 do 1.6 V.
                                  Po przejechaniu 120 km, pojawił się błąd PO171(sonda za katalizatorem mieszanka uboga),
                                  ​​​​ale lampka check siebie zapaliła.
                                  Jak będę miał chwilę to porobie logi.

                                  Niestety na zimnym silniku, nadal falują obroty.
                                  Sugestie ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jaki przebieg ma ten samochód ? Obroty falują w jakim zakresie po uruchomieniu ? Pompa SAI załącza się po rozruchu ? Falowanie na zimnym to raczej skutek jakiejś drobnej nieszczelności w dolocie ( kolektor - głowica ) , uszczelki pomiędzy połówkami kolektora , pozostałości LPG w kolektorze ( wtryskiwacze przepuszczają ) , pęknięta odma , słaba uszczelka przepustnicy ....Czujnik temperatury można by podmienić .... Czy na zimnym silniku wartości temperatury są realne ?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Warto jeszcze sprawdzić / wymienić wężyk podciśnienia odma - kolektor .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez raddmin Zobacz posta
                                        Po przejechaniu 120 km, pojawił się błąd PO171(sonda za katalizatorem mieszanka uboga),
                                        A kto powiedzial ze to sonda za katalizatorem ?? Mieszanka za uboga jest badana przed katalizatorem. Te 120km zrobiles na LPG ??

                                        Czas wykasowac bledy i pojezdzic logujac korekty krotkie i dlugie. Wyglada ze dodatkowo jesli to bylo na LPG to jest problem moze z wtryskami ( MED ??) Tylko diagnostyka cos powie.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Odma wyczyszczona. Czujnik temperatury OK.

                                          Zrobione 1 tys. od wymiany sondy.
                                          Podczas jazdy ani razu nie zapalił się check engine.
                                          Po podpięciu vag, zawsze był błąd 16555, Kasowałem z 15 razy.
                                          Nagrzany silnik pracuje dobrze i na benzynie i na LPG.

                                          Problem jest na zimnym silniku na benzynie, Nierówno pracuje. Po podpięciu VCDS zauważyłem wypadanie cylindrów.
                                          Raz wyskoczył błąd 16688 Cylinder 4 , profilaktycznie zmieniłem świece, bez efektu. Innym razem nie zapalił się żaden błąd ale bloki 14, 15, 16 pokazują wypadanie cylindrów.
                                          2.jpg

                                          3.jpg

                                          4.jpg

                                          Pomierzyłem wtryskiwacze benzyny wszystkie około 14 Ohm.

                                          Podłączyłem się vcds i robiąc test elementów wykonawczych robiąc test Zawór recylkulacji spalin N18, słychać delikatne syczenie w okolicy świecy nr1, czy tak ma być?
                                          Jak sprawdzić ewentualnie w którym dokładnie miejscu zasysa powietrze?


                                          Zastanawia mnie jeszcze dlaczego czas wtrysku na wolnych obrotach na lpg jest zawsze taki sam, a na benzynie się zmienia.
                                          ben gaz.jpg

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Czas wtrysków LPG sprawdzasz w sterowniku LPG a nie w sterowniku benzyny . Błąd 16555 zapewne jest sporadyczny i dlatego check się nie zapala . Generuje się pewnie w chwili przełączenia na LPG albo w czasie rozgrzewki . Lewe powietrze albo zakłócenia w pracy instalacji LPG . Ustal czy w czasie odpalenia zimnego silnika na benzynie i w czasie rozgrzewki do 90 stopni na benzynie pojawia się 16555 .

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Błąd 16555 pojawia się tylko przy temperaturze silnika <85°C.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Wykasuj bledy i wrzuc loga z korekt krotko i dlugoterminowych 31/32.Krotkoterminowa korekta powinna zaraz zaczac szalec. Dwa moze byc tak, ze na gazie korekta idzie w jedna strone, potem na benzynie sterownik zaczyna glupiec i koryguje w druga strone, a jak mu nie idzie to blad wywala.

                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Wczoraj nie zauważyłem .... zobacz jak w tej chwili zmieniły się parametry powietrza w stosunku do tego co było wcześniej . Masz wartości poniżej 2g/s ( powinno być min 2g/s na wolnych obrotach ) Zapewne korekty krótkoterminowe na wolnych też znacznie poszły w górę . Albo nowa lambda tak dziwnie steruje albo jednak jest nieszczelność i silnik radośnie podciąga sobie powietrze bokiem . Faktycznie może być tak że chwilowo komputer nie jest już w stanie skorygować i wywala 16555 . Czy po nagrzaniu na wolnych obrotach też wypadają zapłony ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X