Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana świec w AZJ 2.0 benzyna+lpg

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana świec w AZJ 2.0 benzyna+lpg

    Pytanko,
    Octa przejechała już 90 tys km i postanowiłem wreszcie wymienić świece na NGK.
    Czy da się wymienić świece bez dostępu z kanału. Zrobiłem wstępne ogledziny i problem dotyczy kolektora ssącego, który trzeba rozpołowić i do tego jeszcze może przeszkodzić w tym bagnet od oleju. Ta plastikowa pomarańczowa rura stawia opór chcąc ją wymontować od góry. Ma ktoś doświadczenie i sposób lub radę na to ?
    Pozdrawiam
    M

  • #2
    Jeszcze tego nie robiłem u siebie ale też mnie to czeka.
    Z tego co zgłębiałem temat to trzeba rozpołowić kolektor ssący tu musisz się koniecznie zaopatrzyć wcześniej w nowe uszczelki. Podobno można to zrobić bez zdejmowania kolektora stosując klucz z przegubem ale jakoś nie bardzo widzę osobiście tą gimnastykę.
    Jakbyś się do tego zabrał to wrzuć jakiś opis jak Ci się to udało.

    Wrzucam opis z forum golfa:

    Wymiana świec potrzeba porada. - Forum.VWGolf.pl
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Nigdy nie zdejmowałem kolektora do tej czynności.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        robekcool, możesz rozwinąć myśl jak to robiłeś?

        Komentarz


        • #5
          Mam wątpliwość co do ustawienia szczeliny świecy PZFR5D-11. Na allegro i podają 0,7mm a w książce haynes'a 1,0mm.
          Która wartość jest prawdziwa?

          Komentarz


          • #6
            Jakby ktoś udostępnił dane momentów dokręcania śrub kolektora i różnych gratów to byłbym wdzięczny.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez marcinusek Zobacz posta
              Mam wątpliwość co do ustawienia szczeliny świecy PZFR5D-11. Na allegro i podają 0,7mm a w książce haynes'a 1,0mm.
              Która wartość jest prawdziwa?
              Dokładnie di silnika AZJ dedykowana jest świeca NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.A i jeszcze jedno jeżeli będzie Cię ktoś namawiał na świece 3 elektrodowe to do LPG one nie podchodzą.


              филип
              Przerabiasz przód O1 na FL zobacz http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48456

              Komentarz


              • #8
                Mam już kupione te świece tylko nie mam pewności co do szczeliny. Na iparts podają 0,7mm więc tak ustawię.

                Komentarz


                • #9
                  Z tego co się się orientuję w moim AQY jest 0,8 a w AZJ 1,07 więc może lepiej zostawić jak masz teraz.
                  филип
                  Przerabiasz przód O1 na FL zobacz http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48456

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
                    Dokładnie di silnika AZJ dedykowana jest świeca NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.A i jeszcze jedno jeżeli będzie Cię ktoś namawiał na świece 3 elektrodowe to do LPG one nie podchodzą.

                    Nie wiem jak w AZJ, ale w APK z LPG tylko 3 elektrodowe się sprawdziły.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeśli chodzi o demontaż kolektora ssącego nie wiem jak jest w Octavii, świece wymieniałem kiedyś w A3 1.6 (tak tak wiem mniejsza pojemność i co za tym idzie silnik), mechanik przy mnie bez demontażu kolektora wykręcił stare i zamontował nowe. Jeśli przyjdzie mi wymienić z pewnością podjadę do tego samego mechanika co wtedy. Ale oczywiście być może tutaj jest inaczej i trzeba demontować kolektor.
                      "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                      Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                      pieniądze.

                      Komentarz


                      • #12
                        Wymiana świec kabli WN i modułu cewki NGK wykonana.

                        Czas jaki spędziłem w garażu to 6h. Coś katastrofalnego że tyle czasu mi to zajęło. Kiedyś miałem bmw 525i M20B25 i czas wymiany świec kabli kopułki i palca to 1,5h.
                        Po krótce:
                        Trzeba zdemontować dmuchawe powietrza wtórnego (chyba tak się to nazywa), zdemontować pasek wielorowkowy napędzający alternator i kompresor klimy, odkręcić 3 śruby aby zdemontować blachę zasłaniającą śruby kolektora ssącego na 1 cylindrze, porozłączać rurki od podciśnienia, porozłączać wtyczki elektrozaworków, odkręcić 8 śrub kolektora ssącego (klucz 13 i imbus rozmiar nie pamiętam), zdemontować blachę od dmuchawy powietrza wtórnego, wymontować dwie spinki z lewej i prawej strony kolektora, rozchylić dwa zatrzaski gdzie były te spinki i rozłączyć dwie części kolektora. Otrzymujemy to co na fotkach poniżej. image_35982.jpg
                        image_35983.jpg
                        image_35984.jpg
                        image_35985.jpg






                        Miałem zapieczone świece więc użyłem środka do penetracji rdzy, popsikałem odczekałem 0,5h i z czuciem odkręciłem świece.
                        Po ich wymontowaniu sprawdziłem ich wygląd i szczelinę elektrod. Mogłem włożyć dwie blaszki szczelinomierza 1 i 0,3 mm, 1,3mm! (przejechałem na nich 90tyś.km)
                        1 cylinder wyglądał najgorzej, foto poniżej: 05.jpg



                        W nowych świecach ustawiłem szczelinę 0,7mm, posmarowałem olejem silnikowym gwinty i zamontowałem (nasadka 16 i moment 22Nm).
                        Nie obyło się bez problemów z kablami WN NGK. Kabel od 1 cylindra (ten najdłuższy) był krótszy od oryginalnego o 6-7cm. Niestety nie mogłem go ułożyć w takich drabinkach tylko puściłem go najkrócej jak się dało. Mimo to po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika wszystko działa.
                        Czas pokaże jak długo.
                        Adios...
                        Ostatnio edytowany przez marcinusek; [ARG:4 UNDEFINED].

                        Komentarz


                        • #13
                          Zapomniałem, uszczelki koletora ssącego też wymieniłem.

                          Komentarz


                          • #14
                            Szacun i wielkie dzięki za opis i fotki.

                            Mam tylko wątpliwość (nie neguję tego jednak ja zawsze od czasów motorynki wkręcam świece na sucho) co do zasadności smarowania gwintów świec zapłonowych olejem silnikowym. Co do tego czy smarować gwint czy nie jest co najmniej kilka zdań. Jedni mówią wkręcać na sucho w żadnym razie nie smarować olejem bo grozi to zapieczeniem się gwintu. Inni mówią nie szkodzi można smarować olejem. Jeszcze inni piszą o smarze miedziowym, graficie, paście do smarowania gwintów świec żarowych. Generalnie nie ma jasnej zasady kto wie może każdy sposób jest dobry.

                            A jak praca silnika poprawiła się na nowych świeczkach?
                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                            Spalanie - Motostat.pl
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              Po przejechaniu 1000km mogę stwierdzić, że wymiana tych gratów dała zdecydowaną poprawę. Silnik pracuje o niebo "aksamitniej" i co najważniejsze nie mam już żadnych problemów z odpaleniem na dworzu w deszczowy dzień. Poprzednio odmawiał pracy 1 i chyba 2 cylinder. Szkoda tylko że te graty tyle kosztują. Sama tylko cewka to wydatek 360pln kupując w znanym wszystkim serwisie aukcjyjnym.

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam, odgrzeję kotleta. Wczoraj dokonałem wymiany świec w swoim AZJ świece jak Pan Bóg przykazał jedno elektrodowe. Poprzednie były totalnie wypalone przez co samochód mega kangurzył czy to na gazie czy benzynie. Świece oczywiście wymienione bez odkręcania kolektora dolotowego czas wymiany 20 min Co do świec to zamontowałem z zaleceniem producenta NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.
                                "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                                Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                                pieniądze.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Czy 2.0 AZJ tak bardzo różni się od 2.0 AQY? Bo ja w AQY świece czy przewody wymieniam bez odkręcania kolektora. Nawet listwę wtryskową zmieniałem bez zdejmowania kolektora.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez sampler Zobacz posta
                                    Witam, odgrzeję kotleta. Wczoraj dokonałem wymiany świec w swoim AZJ świece jak Pan Bóg przykazał jedno elektrodowe. Poprzednie były totalnie wypalone przez co samochód mega kangurzył czy to na gazie czy benzynie. Świece oczywiście wymienione bez odkręcania kolektora dolotowego czas wymiany 20 min Co do świec to zamontowałem z zaleceniem producenta NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.
                                    Cześć, podziel się proszę tą wiedzą, jak wymieniłeś te świece bez zdejmowania kolektora krok po kroku? jakich narzędzi potrzebowałeś?
                                    Ile to 2+2*2=?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Przepraszam, że długo nie pisałem ale natłok obowiązków. Specjalny klucz który mój mechanik go ma tak jak napisałem wcześniej wymiana 20 min trwała. Ktoś spyta jaki to klucz głupia sprawa ale nie wiem, poprostu nie interesowałem się tym i nie patrzyłem mu na ręce jak robił to.
                                      "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                                      Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                                      pieniądze.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A czy kolega marcinusek mógłby podać nr cewki jaki zakładał i jakiej firmy? Ogółem też mnie to chyba czeka... Bedę wdzięczny

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Cewka wn ngk U2011.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Wymiana świec krok po kroku:

                                            Komentarz

                                            Pracuję...
                                            X