Wymiana świec w AZJ 2.0 benzyna+lpg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcinusek
    Ambiente
    • 2011
    • 114
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    Wymiana świec w AZJ 2.0 benzyna+lpg

    Pytanko,
    Octa przejechała już 90 tys km i postanowiłem wreszcie wymienić świece na NGK.
    Czy da się wymienić świece bez dostępu z kanału. Zrobiłem wstępne ogledziny i problem dotyczy kolektora ssącego, który trzeba rozpołowić i do tego jeszcze może przeszkodzić w tym bagnet od oleju. Ta plastikowa pomarańczowa rura stawia opór chcąc ją wymontować od góry. Ma ktoś doświadczenie i sposób lub radę na to ?
    Pozdrawiam
    M
  • Bambek1
    Elegance
    • 2015
    • 963
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Jeszcze tego nie robiłem u siebie ale też mnie to czeka.
    Z tego co zgłębiałem temat to trzeba rozpołowić kolektor ssący tu musisz się koniecznie zaopatrzyć wcześniej w nowe uszczelki. Podobno można to zrobić bez zdejmowania kolektora stosując klucz z przegubem ale jakoś nie bardzo widzę osobiście tą gimnastykę.
    Jakbyś się do tego zabrał to wrzuć jakiś opis jak Ci się to udało.

    Wrzucam opis z forum golfa:

    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Nigdy nie zdejmowałem kolektora do tej czynności.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • marcinusek
        Ambiente
        • 2011
        • 114
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        robekcool, możesz rozwinąć myśl jak to robiłeś?

        Komentarz

        • marcinusek
          Ambiente
          • 2011
          • 114
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Mam wątpliwość co do ustawienia szczeliny świecy PZFR5D-11. Na allegro i podają 0,7mm a w książce haynes'a 1,0mm.
          Która wartość jest prawdziwa?

          Komentarz

          • marcinusek
            Ambiente
            • 2011
            • 114
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Jakby ktoś udostępnił dane momentów dokręcania śrub kolektora i różnych gratów to byłbym wdzięczny.

            Komentarz

            • ahmed799
              RS
              • 2009
              • 6871
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez marcinusek Zobacz wpis
              Mam wątpliwość co do ustawienia szczeliny świecy PZFR5D-11. Na allegro i podają 0,7mm a w książce haynes'a 1,0mm.
              Która wartość jest prawdziwa?
              Dokładnie di silnika AZJ dedykowana jest świeca NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.A i jeszcze jedno jeżeli będzie Cię ktoś namawiał na świece 3 elektrodowe to do LPG one nie podchodzą.



              филип
              Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

              Komentarz

              • marcinusek
                Ambiente
                • 2011
                • 114
                • Octavia I combi (1U5)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Mam już kupione te świece tylko nie mam pewności co do szczeliny. Na iparts podają 0,7mm więc tak ustawię.

                Komentarz

                • ahmed799
                  RS
                  • 2009
                  • 6871
                  • Ford

                  #9
                  Z tego co się się orientuję w moim AQY jest 0,8 a w AZJ 1,07 więc może lepiej zostawić jak masz teraz.

                  филип
                  Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                  Komentarz

                  • utek
                    Elegance
                    • 2007
                    • 867
                    • Superb II combi (3T5)
                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz wpis
                    Dokładnie di silnika AZJ dedykowana jest świeca NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.A i jeszcze jedno jeżeli będzie Cię ktoś namawiał na świece 3 elektrodowe to do LPG one nie podchodzą.

                    Nie wiem jak w AZJ, ale w APK z LPG tylko 3 elektrodowe się sprawdziły.

                    Komentarz

                    • sampler
                      Classic
                      • 2014
                      • 36
                      • Octavia I (1U2)
                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Jeśli chodzi o demontaż kolektora ssącego nie wiem jak jest w Octavii, świece wymieniałem kiedyś w A3 1.6 (tak tak wiem mniejsza pojemność i co za tym idzie silnik), mechanik przy mnie bez demontażu kolektora wykręcił stare i zamontował nowe. Jeśli przyjdzie mi wymienić z pewnością podjadę do tego samego mechanika co wtedy. Ale oczywiście być może tutaj jest inaczej i trzeba demontować kolektor.
                      "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                      Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                      pieniądze.

                      Komentarz

                      • marcinusek
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 114
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Wymiana świec kabli WN i modułu cewki NGK wykonana.

                        Czas jaki spędziłem w garażu to 6h. Coś katastrofalnego że tyle czasu mi to zajęło. Kiedyś miałem bmw 525i M20B25 i czas wymiany świec kabli kopułki i palca to 1,5h.
                        Po krótce:
                        Trzeba zdemontować dmuchawe powietrza wtórnego (chyba tak się to nazywa), zdemontować pasek wielorowkowy napędzający alternator i kompresor klimy, odkręcić 3 śruby aby zdemontować blachę zasłaniającą śruby kolektora ssącego na 1 cylindrze, porozłączać rurki od podciśnienia, porozłączać wtyczki elektrozaworków, odkręcić 8 śrub kolektora ssącego (klucz 13 i imbus rozmiar nie pamiętam), zdemontować blachę od dmuchawy powietrza wtórnego, wymontować dwie spinki z lewej i prawej strony kolektora, rozchylić dwa zatrzaski gdzie były te spinki i rozłączyć dwie części kolektora. Otrzymujemy to co na fotkach poniżej. image_35982.jpg
                        image_35983.jpg
                        image_35984.jpg
                        image_35985.jpg






                        Miałem zapieczone świece więc użyłem środka do penetracji rdzy, popsikałem odczekałem 0,5h i z czuciem odkręciłem świece.
                        Po ich wymontowaniu sprawdziłem ich wygląd i szczelinę elektrod. Mogłem włożyć dwie blaszki szczelinomierza 1 i 0,3 mm, 1,3mm! (przejechałem na nich 90tyś.km)
                        1 cylinder wyglądał najgorzej, foto poniżej: 05.jpg



                        W nowych świecach ustawiłem szczelinę 0,7mm, posmarowałem olejem silnikowym gwinty i zamontowałem (nasadka 16 i moment 22Nm).
                        Nie obyło się bez problemów z kablami WN NGK. Kabel od 1 cylindra (ten najdłuższy) był krótszy od oryginalnego o 6-7cm. Niestety nie mogłem go ułożyć w takich drabinkach tylko puściłem go najkrócej jak się dało. Mimo to po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika wszystko działa.
                        Czas pokaże jak długo.
                        Adios...
                        Ostatnio edytowany przez marcinusek; 21536.

                        Komentarz

                        • marcinusek
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 114
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Zapomniałem, uszczelki koletora ssącego też wymieniłem.

                          Komentarz

                          • Bambek1
                            Elegance
                            • 2015
                            • 963
                            • Octavia I (1U2)
                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Szacun i wielkie dzięki za opis i fotki.

                            Mam tylko wątpliwość (nie neguję tego jednak ja zawsze od czasów motorynki wkręcam świece na sucho) co do zasadności smarowania gwintów świec zapłonowych olejem silnikowym. Co do tego czy smarować gwint czy nie jest co najmniej kilka zdań. Jedni mówią wkręcać na sucho w żadnym razie nie smarować olejem bo grozi to zapieczeniem się gwintu. Inni mówią nie szkodzi można smarować olejem. Jeszcze inni piszą o smarze miedziowym, graficie, paście do smarowania gwintów świec żarowych. Generalnie nie ma jasnej zasady kto wie może każdy sposób jest dobry.

                            A jak praca silnika poprawiła się na nowych świeczkach?
                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                            Spalanie - Motostat.pl
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • marcinusek
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 114
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Po przejechaniu 1000km mogę stwierdzić, że wymiana tych gratów dała zdecydowaną poprawę. Silnik pracuje o niebo "aksamitniej" i co najważniejsze nie mam już żadnych problemów z odpaleniem na dworzu w deszczowy dzień. Poprzednio odmawiał pracy 1 i chyba 2 cylinder. Szkoda tylko że te graty tyle kosztują. Sama tylko cewka to wydatek 360pln kupując w znanym wszystkim serwisie aukcjyjnym.

                              Komentarz

                              • sampler
                                Classic
                                • 2014
                                • 36
                                • Octavia I (1U2)
                                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                #16
                                Witam, odgrzeję kotleta. Wczoraj dokonałem wymiany świec w swoim AZJ świece jak Pan Bóg przykazał jedno elektrodowe. Poprzednie były totalnie wypalone przez co samochód mega kangurzył czy to na gazie czy benzynie. Świece oczywiście wymienione bez odkręcania kolektora dolotowego czas wymiany 20 min Co do świec to zamontowałem z zaleceniem producenta NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.
                                "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                                Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                                pieniądze.

                                Komentarz

                                • KonradWroclaw
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 60
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  Czy 2.0 AZJ tak bardzo różni się od 2.0 AQY? Bo ja w AQY świece czy przewody wymieniam bez odkręcania kolektora. Nawet listwę wtryskową zmieniałem bez zdejmowania kolektora.

                                  Komentarz

                                  • kamij
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 9

                                    #18
                                    Zamieszczone przez sampler Zobacz wpis
                                    Witam, odgrzeję kotleta. Wczoraj dokonałem wymiany świec w swoim AZJ świece jak Pan Bóg przykazał jedno elektrodowe. Poprzednie były totalnie wypalone przez co samochód mega kangurzył czy to na gazie czy benzynie. Świece oczywiście wymienione bez odkręcania kolektora dolotowego czas wymiany 20 min Co do świec to zamontowałem z zaleceniem producenta NGK V-LINE 34 PZFR5D-11.
                                    Cześć, podziel się proszę tą wiedzą, jak wymieniłeś te świece bez zdejmowania kolektora krok po kroku? jakich narzędzi potrzebowałeś?
                                    Ile to 2+2*2=?

                                    Komentarz

                                    • sampler
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 36
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                      #19
                                      Przepraszam, że długo nie pisałem ale natłok obowiązków. Specjalny klucz który mój mechanik go ma tak jak napisałem wcześniej wymiana 20 min trwała. Ktoś spyta jaki to klucz głupia sprawa ale nie wiem, poprostu nie interesowałem się tym i nie patrzyłem mu na ręce jak robił to.
                                      "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                                      Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                                      pieniądze.

                                      Komentarz

                                      • icemerc
                                        Rider
                                        • 2017
                                        • 304
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                        #20
                                        A czy kolega marcinusek mógłby podać nr cewki jaki zakładał i jakiej firmy? Ogółem też mnie to chyba czeka... Bedę wdzięczny

                                        Komentarz

                                        • marcinusek
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 114
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                          #21
                                          Cewka wn ngk U2011.

                                          Komentarz

                                          • carlos617
                                            Classic
                                            • 2017
                                            • 33
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                            #22
                                            Wymiana świec krok po kroku:
                                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...