Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przekładka anglik - europejczyk.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przekładka anglik - europejczyk.

    Cześć. Za niedługo zamierzam wrócić do Polski z Irlandii swoją Octavią. Ze względu na to w jakim na jest stanie zarówno mechanicznym jak i blacharskim nie opłaca mi się jej tutaj zostawiać i brać kredytu na zakup innego samochodu w Polsce, którego z tego rocznika (2004) w takim stanie raczej nie znajdę.
    Wiąże się to oczywiście z kwestią przekładki. I tutaj rodzi się cała masa pytań jako, że chcę sam się za to zabrać.
    1. Wiem, że lusterka (w całości).
    2. Foteli ruszał nie będę bo nie mają elektryki i przekładać nie trzeba.
    3. Kompletna deska rozdzielcza z nagrzewnicą (będę celował w dołożenie klimatronika - obecnie mam manuala).
    4. Pewnie trzeba będzie wymienić kilka węży pod maską i przewody klimatyzacji z racji zmiany położenia parownika i nagrzewnicy.
    5. Przekładnia kierownicza (kolumnę też trzeba wymienić?)
    6. Grodź - jest uniwersalna i wystarczy zamienić miejscami serwo, pedały, kolumnę kierowniczą i wiązki czy trzeba wiercić/wycinać nowe otwory i zaspawać stare?
    7. Zegary, pająk, tunel, komputer, moduł komfortu i wszystko od słupków B do tyłu zostaje?
    8. Drzwi - wiązki, zamki, obsługa lusterek i tapicerka - do zamiany.

    Jak o czymś zapomniałem to piszcie.
    Ostatnio edytowany przez Kacu; 41570.

  • #2
    Aktualnie po długiej drodze przez mękę jestem na końcowym odcinku przekładki. na stronie Angliki - Serwis informacyjny o samochodach z Wielkiej Brytanii masz tutorial jak przełożyć, ale nie jest on w 100% poprawny bo nie zawiera kilku rzeczy. W odpowiedzi na Twoje pytania:
    1. Nie spotkałem się z tym, że trzeba przekładać, niebawem sprawdzę jak zamontuje fotele
    2. Nie ma potrzeby, są symetryczne. Jedynie czujnik zapięcia pasa trzeba przenieść albo odłączyć
    3. Deska cała i najlepiej jakbyś kupił taką sama z europejczyka, chyba że masz dużą wiedzę z zakresu elektroniki, bo u siebie kupiłem np z polifta i musiałem przerabiać wiązkę sterowania klapami
    4. Klimatyzacja zostaje na miejscu, będziesz musiał przełożyć komputer na drugą stronę (mocowania są) zmienić mechanizm wycieraczek, przenieść przewody od ABS, przewód od pompy sprzęgła do wysprzęglika i przedłużyć kilka przewodów
    5. Przekładnia druga i kolumna też, bo jest krótsza niż europejska
    6. Grodź trzeba przełożyć, jest cholernie mocno zamontowana i prócz odkręcenia śrub trzeba ją wyciąć
    7. Zegary, pająk, tunel, komputer i moduły zostają przenosisz ją w odpowiednie miejsca po drugiej stronie. Musisz dokupić skrzynkę bezpieczników, bo nie przełożysz. Pamiętaj, że stelarz od deski i wszystkie plastiki, mocowania są konieczne
    8. Wiązki przełożysz, ale musisz kupić boczki uzbrojone, do pełni szcześcia musisz przełożyć zamki, ale konieczne to nie jest (musisz roznitować blachy w drzwiach i dopiero uzyskasz dostęp do zamków.

    Jak coś wal na pw, o ile będę mógł pomogę

    EDIT: przez niedopatrzenie napisałem jak to jest w przypadku drugiej generacji, odnośnie pierwszej nie mam wiedzy
    Ostatnio edytowany przez michalkazanice; 24482.

    Komentarz


    • #3
      Kacu przecież można już w Polsce rejestrować i normalnie się poruszać anglikami ,więc po co sobie robić koszty ? wiadomo iż jazda nie będzie ta sama,no i chyba ubezpieczenie jest wyższe .ok
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X