Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Emulator drugiej sondy lambda REGULOWANY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Emulator drugiej sondy lambda REGULOWANY

    Czy ktoś to montował, czy spełnis to zadanie?
    Piszą że mając LPG żeby się nie świecił chek, to trzeba to odpowiednio wyregulować. U mnie się świeci i mam błąd snondy na LPG. Są tacy fachowcy którzy proponują wymianę sondy i tacy którzy mówią że taki objaw to normalka. Może ktoś się podzielić wiedzą?
    Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

  • #2
    BFQ i LPG Landi R.. od nowego, nie słyszałem o takim czymś, kontrolka mi się nie świeci. Świeciła się jak pierwsza sonda padła zarówno na Pb jak i LPG. A jakiś nr błędu masz?

    Komentarz


    • #3
      Tych co proponują emulatory omijał bym z daleka. Jeśli zależy Ci na bezproblemowej eksploatacji i chociaż trochę na silniku to znajdź przyczynę takiego stanu rzeczy.
      Mam swój 2.0 AZJ i żony 1.4 BXW 16V i check nie świeci od gazu. A jak świecił to był problem z mieszanką w azj albo padnietą sondą w BXW za pierwszym razem i padnietymi dwoma wtryskami lpg za drugim razem co skończyło się wypalonymi zaworami, regeneracją 16 zaworowej głowicy i chudszym pularesem o 2.5 kafla. Taki psikus.
      Dlatego jak coś mi zaczyna nie grać z lpg to jadę do fachowca i szuka przyczyny. A najważniejsza od tamtego czasu jest profilaktyka raz na rok czy półtora jadę na sprawdzenie nastaw instalacji i kondycji wtrysków za jedyne 50 złociszy.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        U mnie jest nietypowa sprawa z błędem sondy lambda przed katalizatorem:
        1. Błąd wyskakuje tylko na gazie (STAG).
        2. W starej sondzie VCDS (grupa 41) nie wskazywał rezystancji, wymieniłem wczoraj na używkę i dalej brak rezystancji choć jeszcze nie wiem jak z błędem (będę testował).

        Komentarz


        • #5
          Majkool jaki błąd masz na LPG? Z rezystancją to mierzyłem nawet odpiętą sondę od dołu wg serwisówki, bylo ok, a i tak był błąd grzałki 16514, wymiana na nową pomogła, zginęły też błędy mieszanki 16555, 16556.

          Komentarz


          • #6
            Czyli nie kombinować, tylko wymiana i to na Bosch? Po takiej wymianie jest konieczna jakaś adaptacja czy autko odpali bez niej?
            Ostatnio edytowany przez fazy2; [ARG:4 UNDEFINED].
            Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

            Komentarz


            • #7
              Sonda adaptacji nie wymaga. Po wymianie skasowałem błędy i pojeździłem z 3 dni tylko na Pb. Sprawdziłem brak błędów. Potem włączyłem LPG, wyszła za bogata/uboga mieszanka, no to do gaziarza na wymianę filtrów ciekły/lotny i korektę dawki LPG, błędy teraz nie wracają. Wg mnie na 16514 pomaga tylko wymiana na nówkę Bosch, takie mam doświadczenie na swojej octaviance. Interes drogi, ale mi się udało.

              Komentarz


              • #8
                Jest to pozytywną wiadomość. Będę zatem mógł sam wymienić. Czy dawno skręcenie starej nastręcza jakość trudności jak z dostępem? Jakieś specjalne klucze?
                Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                Komentarz


                • #9
                  Fazy2 czy nr błędu masz? To dotyczy błędu 16514, opis z kluczami:

                  Link

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam instalację STAG. Wyskakuje mi błąd obu sond lambda. Jak skasuję błędy, to wywala je dopiero po przełączeniu z benzyny na gaz i szybszej jeździe. Czasem jak skończy mi się gaz i jadę dłużej na benzynie na większych obrotach to błędy same znikają. Gazownik mówi, że to wina sond lambda. Mechanik mówi, że to źle zestrojona instalacja gazowa. Co mogę z tym zrobić?

                    Komentarz


                    • #11
                      Numery błędów masz? Jeśli na Pb błędy się kasują to pomiar z sond na Pb jest ok i sterownik błędy kasuje. Jak byłeś u gaziarza to podłączał kompa korygował dawki, zrobił coś? W przypadku jeśli pomiar na Pb jest ok, to twierdzę że mechanik ma rację, a gaziarz nie wie jak wystroić LPG. Najpierw auto musi być ok na Pb, a potem się robi LPG, taka kolejność.

                      Komentarz


                      • #12
                        Numery miałem gdzieś zapisane, ale to były dwa błędy, jeden pierwszej sondy, drugi drugiej.
                        Generalnie błąd dotyczy zbyt ubogiej mieszanki, więc po przełączeniu na benę podlewa na maksa i jest duże spalanie.
                        Jak się unormuje to błąd znika i spalanie jest normalne.
                        Na gazie jest ok, bo instalacja ma swój czujnik i nie korzysta z sond lambda.
                        Gazownik wie jak stroić, myślę, że to jeden z lepszych fachowców na rejonie, ale coś jest nie w tamburyn i on to zrzuca na sondy lambda, a mechanik mówi że sondy tylko nowe jak coś, a i tak to nic nie zmieni.
                        Na samej benie było zrobione 180 tys., a później na tej instalacji od początku z błędem kolejne ~230 tys.
                        Jak by się miało coś wypalić, to by już dawno poszło. Kompresja jeszcze niezła, może pojeździ do tego pół miliona.
                        Dwaj inni gazownicy nie wnieśli nic nowego, odesłali do autora, bo on naprawdę ma tu renomę, koło się zamyka.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Slawuch Zobacz wpis
                          Mam instalację STAG. Wyskakuje mi błąd obu sond lambda. Jak skasuję błędy, to wywala je dopiero po przełączeniu z benzyny na gaz i szybszej jeździe. Czasem jak skończy mi się gaz i jadę dłużej na benzynie na większych obrotach to błędy same znikają. Gazownik mówi, że to wina sond lambda. Mechanik mówi, że to źle zestrojona instalacja gazowa. Co mogę z tym zrobić?
                          Tego nie próbowałem, spróbuję pojezdzic na benzynie, zobaczę czy mi się same skasują.
                          P0130 02
                          P0172
                          P1250
                          Ostatnio edytowany przez fazy2; [ARG:4 UNDEFINED].
                          Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                          Komentarz


                          • #14
                            Slawuch , szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem Twoich postów . Raz piszesz że na gazie jest o.k. , drugim razem że po przełączeniu wyskakują błędy .... Ustal proszę numery błędów i szczegółowo opisz sytuację w jakiej te błędy się generują . Co było zrobione/ wymienione w silniku i instalacji bo przebieg 230 tys na LPG może już kwalifikować wtryskiwacze do wymiany . Stan kondycji układu wtryskowego Pb można ocenić po resecie nastaw podstawowych i jazdy przez pewien okres czasu ( oraz z realizowaniem różnych trybów jazdy ) na benzynie . Na podstawie tego co napisałeś uważam że pewne elementy instalacji lpg są niesprawne .

                            Komentarz


                            • #15
                              Moje porady:
                              P0130 lambda pierwsza-obwód grzałka, inaczej 16514, ja przy tym wymieniałem sondę przed katem
                              P0172 mieszanka za bogata, inaczej 16556, mi po wymianie sondy i regulacji LPG błąd nie wrócił
                              P1250 czujnik poziomu paliwa w zbiorniku- niski sygnał, inaczej 17658. Rezerwa, luźna kostka na pompie paliwa, uszkodzony czujnik pływak?
                              Zacznij od ostatniego błędu, najłatwiej.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez majkool Zobacz wpis
                                U mnie jest nietypowa sprawa z błędem sondy lambda przed katalizatorem:
                                1. Błąd wyskakuje tylko na gazie (STAG).
                                2. W starej sondzie VCDS (grupa 41) nie wskazywał rezystancji, wymieniłem wczoraj na używkę i dalej brak rezystancji choć jeszcze nie wiem jak z błędem (będę testował).
                                Poprawka dla innych:
                                1. Błąd wywala na benzynie i gazie.
                                2. Po prostu sterownik sinika nie podaje tej wartości bo w innych autach podaje dla tego samego kabla, pc, programu.

                                Ciekawostka! U mnie błąd wywala tylko jak hamuje silnikiem na biegu od 7 do 20s i wywala regularnie. Jeśli jadę nie hamując silnikiem to nic nie wywala a sonda normalnie reguluje.
                                Więcej info tutaj: Link

                                Myślę o wymianie na nową firmy Bosch, ale nie wiem jaki powinien być jej nr (niestety stara została zniszczona przy odkręcaniu i nie da się odczytać nr).

                                Komentarz


                                • #17
                                  Do BFQ/AVU Bosch 0258 007 351

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    @Kot72

                                    Dzięki, jutro zrobię jeszcze pewien test.
                                    Wykręcę świeżą używkę, odepnę od wtyczki a tą starą zniszczoną, gdzie odciąłem kabel przykręcę z powrotem i sprawdzę tym razem jaki błąd wywali.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez majkool Zobacz wpis
                                      @Kot72

                                      Dzięki, jutro zrobię jeszcze pewien test.
                                      Wykręcę świeżą używkę, odepnę od wtyczki a tą starą zniszczoną, gdzie odciąłem kabel przykręcę z powrotem i sprawdzę tym razem jaki błąd wywali.
                                      To tak, przy odłączonej sondzie lambda, wywala błąd "Open Circuit" czyli otwarty obwód, które wiadomo wskazuje na brak sondy lambda.
                                      Zrobiłem test zasilania sondy lambda z wtyczki pod autem w każdych warunkach. Podpiąłem pod miernik i mam ciągły zasilanie 0.47V (według serwisówki 0.40-0.50V).
                                      Tak więc nie ma problemu od strony zasilania więc problem leży po stronie sondy albo od strony sondy albo wtyczki.

                                      Zakupiłem już nową firmy BOSCH 0258007351. Napisze czy dalej wywala błąd.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez majkool Zobacz wpis


                                        Zakupiłem już nową firmy BOSCH 0258007351. Napisze czy dalej wywala błąd.
                                        Gdzie kupiłeś i ile kosztowała?
                                        Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Na Alle za 200zl się trafiła


                                          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X