Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy przesłaniacie chłodnice????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy przesłaniacie chłodnice????

    kristophe, ty to napisałeś :cry:

  • #2
    Czy przesłaniacie chłodnice????

    Zauważylem iż moja octa teraz kiedy nadeszly mrozy słabo mi grzeje w środku i wogóle wskaznik tem staje na 1/3 skali i niekce dalej iść. Czy teżmacie takie problemy przy mrozach i czy przeslonienie chłodnicy zaradzi temu??????
    AUTO JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, WYŚCIGI ZABAWA A DRIFT TO PODSTAWA

    Komentarz


    • #3
      LuKaS łomża, to nie jest z powodu że jest za zimną jakiś problem jest w układzie może nagrzewnica jest nie sprawna lub któryś z czujników ewentualnie termostat a i główne pytanie czym jest zalany układ chłodzenia bo mógł sie odłożyć kamień w układzie

      Komentarz


      • #4
        Ja nie przesłaniam chłodnicy. W tym roku największy mróz u nas 21,5 stopnia i nagrzała się tak jak zawsze po 7 - 8 km w lecie trochę szybciej

        Komentarz


        • #5
          temat był poruszany parokrotnie, i w zasadzie staneło na ty mże nie ma sensu.

          Komentarz


          • #6
            Sigma_74, ale kolega ma benzyne a nie disla i tu sie szybciej nagrzewa auto i nie ma problemów jak układ jest sprawny

            Komentarz


            • #7
              wiem ,czytałem dokładnie Staszku

              Komentarz


              • #8
                popieram zdanie Staszka - sprawdz układ chlodzenia - mija benzynka grzeje się rewelacyjnie - przy mrozach w zeszłą zime nagrzewał sie po przejechaniu 3 km - nie potrzeba żadnej przysłony na chłodnicę
                Silnik BFQ + sekwencja KME
                CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                Kenwood KDC-BT92SD
                Hertz HSK 165
                Hertz DBX 250
                KICX Kap 45
                KICKER ZX 200.2
                Kable - Dietz, Caliber
                Kondzio 1F
                wygłuszenie drzwi

                Komentarz


                • #9
                  Najczęściej przyczyna jest zawieszajacy sie termostat a zawiesza się on w tedy gdy kruciec w którym on jest peka w srodku. Jak rano zapalisz sprawdz czy jak sie auto zaczyna sie nagrzewać i wskazówka juz drgnie od temperat do góry otwórz maske i sprawdz dolny wąz chłodnicy jesli jest cieply znaczy to że obieg cieczy chłodzacej jest cały czas otwarty i autko sie ci nigdzy nie zagrzeje i ze termostat wisi(no chyba ze bedzie lato ). termostat powinien otwozyc sie i zarazem puscić ciecz chłodząca na duży obieg przy temperatuże 87- 90 stopni cencjusza. PZDR
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz


                  • #10
                    notaK ALE JAK DZIS JEST 2 STOPNIE TO GRZEJE SIĘ DOBRZE I W ŚRODKU CIEPŁO
                    AUTO JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, WYŚCIGI ZABAWA A DRIFT TO PODSTAWA

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeśli chłodnica jest "odcięta" (bo termostat jest zamknięty), to jaki sens ma wkładanie czegoś przed "nieczynną" chłodnicę? Pewnie trochę mniej zimnego powietrza wpłynie pod maskę i minimalnie mniej shchłodzi silnik - ale to rozważania czysto teoretyczne.
                      90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Dyskutowaliśmy na ten temat rok temu, jak zima była prawdziwa, a nie taka oszukana :szeroki_usmiech
                        Przy mrozie rzędu -15° moja O2 potrzebowała nawet 10 km po mieście aby wskazówka dotarła w końcu do 90°. Po zasłonięciu chłodnicy na 3/4 czas ten skrócił się o połowę.
                        Poza tym przypomnę, bo może nie wiecie, że w TDI od chyba 04.2006 wprowadzono funkcję INDEPENDENT HEATING. Moim zdaniem było to konieczne, bo TDI w porządną zimę grzeje się bardzo wolno :cry:
                        Perfee
                        149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja z doświadczenia Brata w innym wozie nie polecam zasłaniać chłodnicy. Grzał szybciej owszem , stanął w korku nie spojrzał na wskaźnik tempeatury i bach !. Poszła pompa a raczej bezpieczniki w pompie inczej mówiąc nie wytrzymała temperatury. Resztę domyśl się sam z czym jest to związane.
                          ----- Złota L&K by MASTERS ---
                          __uuufffff cóż to była za maszyna____

                          Komentarz


                          • #14
                            Jeśli ktoś jednorazowo pokonuje niezbyt dużo kilometrów, to przysłonięcie chłodnicy nie zaszkodzi. Przy np. całodziennej jeździe bilans cieplny silnika może zostać zakłócony. Dużo zależy też od wielkości tektuty-kartonu użytego do zasłonięcia powierzchni chłodnicy. I tu należało by się skupić najbardziej, jak i na jego umiejscowieniu. Osobiście wyznaję zasadę, aby nie zakrywać więkcej niż 40% powierzchni chłodnicy. Wkładkę umiejscowić tak, aby jak najmniej pokrywała się z wiatrakiem chłodnicy. Tu nawet można użyć dwóch mniejszych wkładek. Najlepiej zakryć część chłodnicy, gdzie jest połączenie od strony termostatu- najszybciej nagrzewająca się strona.


                            P.S. nie przysłaniam chłodnicy w swojej Octavii.
                            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                            O III czarna liftback - reaktywacja

                            Komentarz


                            • #15
                              ja zakrywałem chłodnice naprzykład bo autko sie nie dogrzewalo na krótkich dystansach do pracy 7 km . I to było naprawde OK.

                              notaK ALE JAK DZIS JEST 2 STOPNIE TO GRZEJE SIĘ DOBRZE I W ŚRODKU CIEPŁO
                              sprawdz to co pisałem wczesniej czy napewno masz obiek zamknięty. bo miałem bardzo podobnie .
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz


                              • #16
                                W octavii grzeje mi sie przynajmniej 2 razy szybciej niz w cienkolu.Tam to dopiero trzeba przejechac przynajmniej z 8-10km.Sprobuj z odpowietrzeniem układu to tez moze byc przyczyna.
                                Jaro

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja zasłaniam tę strone silnikową przed chłodnicą, ale zawsze zostawiam 10 cm wolnego dla ewentualnego niezagrzania.
                                  Osłaniam w ten sposób silnik a nie chłodnicę.
                                  Mój nagrzewa sie bardzo wolno, jesli chce przyspieszyć to musze wyłączyć ciepły nawiew do LO i wtedy temperature łapie bardzo szybko, przy włączonej na HI trwa to ze 4 razy dłużej podczas jazdy miejskiej oczywiście.Przy nagrzanym do 90 i właczonym nawiewie na HI pod światłami potrafi zbić temperature do 70.
                                  Nie porywnywujcie tunagrzewania sie aut diesla do benzy bo to zupełnie inna bajka. Jeździłem 2.0 benz 4x4 to prblem ten w ogóle nie występował nawet przy dużych mrozach.
                                  Pozdr
                                  dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Perfee
                                    bo może nie wiecie, że w TDI od chyba 04.2006 wprowadzono funkcję INDEPENDENT HEATING.
                                    mozesz cos wiecej napisac o tym.
                                    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A czy używa ktoś takiej osłony i czy to coś daje?
                                      Link
                                      Link
                                      Pozdrawiam, Dezet

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Kolega Kristo o ile dobrze ostatnio dojrzałem :szeroki_usmiech
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Starszy specjalista górnik do usług (nie widzę innego, nowszego tematu w O1...). Wrzucę to samo co na FB:
                                          1.9 tdi axr, pomiar temp. wody bez osłony zimowej, i z osłoną. Starałem się, aby oba pomiary były w miarę podobnych warunkach (1vs3 stopni, zimny silnik).
                                          Różnice znikome (wynikające raczej z aktualnej prędkości/warunków na drodze). Może w mróz, temp. poniżej zera, różnica byłaby większa? Możliwe, że samochód wolniej się wychładza, ale tego już nie sprawdzę.
                                          Zamieszczam zdjęcie osłony (nie moje).
                                          Przechwytywanie.PNG
                                          0_0_productGfx_0b4122972a2819440c2685143ddc4b4c.jpg

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Super test. Ciekaw jestem pomiarów zasłonięcia całej chłodnicy. Mnie to nie dotyczy ale cześć ludzi jeździ na krótkich odcinkach do 10km w mieście. Do testów można użyć kartonu. Docelowo można by zastosować prostostokatne tworzywo z sieci Ikea do ochrony podłogi.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez krzysiekr1 Zobacz wpis
                                              Starszy specjalista górnik do usług (nie widzę innego, nowszego tematu w O1...). Wrzucę to samo co na FB:
                                              1.9 tdi axr, pomiar temp. wody bez osłony zimowej, i z osłoną. Starałem się, aby oba pomiary były w miarę podobnych warunkach (1vs3 stopni, zimny silnik).
                                              Różnice znikome (wynikające raczej z aktualnej prędkości/warunków na drodze). Może w mróz, temp. poniżej zera, różnica byłaby większa? Możliwe, że samochód wolniej się wychładza, ale tego już nie sprawdzę.
                                              Zamieszczam zdjęcie osłony (nie moje).
                                              Przechwytywanie.PNG
                                              0_0_productGfx_0b4122972a2819440c2685143ddc4b4c.jpg
                                              Gdybym miał obstawić w ciemno nie obstawił bym tego wykresu . Ale jak widać jeśli jest sprawny termostat to osłona nic nie daje.
                                              Ciekaw jestem jak wyglądały by wykresy z dolną osłoną i bez osłon miski olejowej, jaki one mają wpływ na wychładzanie komory silnika.
                                              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                              Spalanie - Motostat.pl
                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Można pójść na całość i roletę jak w ZIŁach, KRAZach założyć. ;-)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  W żukach i nysach też była rotela. Nawet można było zmieniać skąd ma pobierać powietrze do filtra powietrza. Lato/ zima.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X