kristophe, ty to napisałeś :cry:
Czy przesłaniacie chłodnice????
Zwiń
X
-
Czy przesłaniacie chłodnice????
Zauważylem iż moja octa teraz kiedy nadeszly mrozy słabo mi grzeje w środku i wogóle wskaznik tem staje na 1/3 skali i niekce dalej iść. Czy teżmacie takie problemy przy mrozach i czy przeslonienie chłodnicy zaradzi temu??????AUTO JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, WYŚCIGI ZABAWA A DRIFT TO PODSTAWA
-
-
Sigma_74
-
Sigma_74
-
popieram zdanie Staszka - sprawdz układ chlodzenia - mija benzynka grzeje się rewelacyjnie - przy mrozach w zeszłą zime nagrzewał sie po przejechaniu 3 km - nie potrzeba żadnej przysłony na chłodnicęSilnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
Kenwood KDC-BT92SD
Hertz HSK 165
Hertz DBX 250
KICX Kap 45
KICKER ZX 200.2
Kable - Dietz, Caliber
Kondzio 1F
wygłuszenie drzwi
Komentarz
-
-
Najczęściej przyczyna jest zawieszajacy sie termostat a zawiesza się on w tedy gdy kruciec w którym on jest peka w srodku. Jak rano zapalisz sprawdz czy jak sie auto zaczyna sie nagrzewać i wskazówka juz drgnie od temperat do góry otwórz maske i sprawdz dolny wąz chłodnicy jesli jest cieply znaczy to że obieg cieczy chłodzacej jest cały czas otwarty i autko sie ci nigdzy nie zagrzeje i ze termostat wisi(no chyba ze bedzie lato ). termostat powinien otwozyc sie i zarazem puscić ciecz chłodząca na duży obieg przy temperatuże 87- 90 stopni cencjusza. PZDR[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Jeśli chłodnica jest "odcięta" (bo termostat jest zamknięty), to jaki sens ma wkładanie czegoś przed "nieczynną" chłodnicę? Pewnie trochę mniej zimnego powietrza wpłynie pod maskę i minimalnie mniej shchłodzi silnik - ale to rozważania czysto teoretyczne.90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
Komentarz
-
-
Dyskutowaliśmy na ten temat rok temu, jak zima była prawdziwa, a nie taka oszukana :szeroki_usmiech
Przy mrozie rzędu -15° moja O2 potrzebowała nawet 10 km po mieście aby wskazówka dotarła w końcu do 90°. Po zasłonięciu chłodnicy na 3/4 czas ten skrócił się o połowę.
Poza tym przypomnę, bo może nie wiecie, że w TDI od chyba 04.2006 wprowadzono funkcję INDEPENDENT HEATING. Moim zdaniem było to konieczne, bo TDI w porządną zimę grzeje się bardzo wolno :cry:Perfee
149 KM / 313 Nm by Masters Tuning
Komentarz
-
-
Ja z doświadczenia Brata w innym wozie nie polecam zasłaniać chłodnicy. Grzał szybciej owszem , stanął w korku nie spojrzał na wskaźnik tempeatury i bach !. Poszła pompa a raczej bezpieczniki w pompie inczej mówiąc nie wytrzymała temperatury. Resztę domyśl się sam z czym jest to związane.----- Złota L&K by MASTERS ---
__uuufffff cóż to była za maszyna____
Komentarz
-
-
Jeśli ktoś jednorazowo pokonuje niezbyt dużo kilometrów, to przysłonięcie chłodnicy nie zaszkodzi. Przy np. całodziennej jeździe bilans cieplny silnika może zostać zakłócony. Dużo zależy też od wielkości tektuty-kartonu użytego do zasłonięcia powierzchni chłodnicy. I tu należało by się skupić najbardziej, jak i na jego umiejscowieniu. Osobiście wyznaję zasadę, aby nie zakrywać więkcej niż 40% powierzchni chłodnicy. Wkładkę umiejscowić tak, aby jak najmniej pokrywała się z wiatrakiem chłodnicy. Tu nawet można użyć dwóch mniejszych wkładek. Najlepiej zakryć część chłodnicy, gdzie jest połączenie od strony termostatu- najszybciej nagrzewająca się strona.
P.S. nie przysłaniam chłodnicy w swojej Octavii.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
ja zakrywałem chłodnice naprzykład bo autko sie nie dogrzewalo na krótkich dystansach do pracy 7 km . I to było naprawde OK.
notaK ALE JAK DZIS JEST 2 STOPNIE TO GRZEJE SIĘ DOBRZE I W ŚRODKU CIEPŁO[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Ja zasłaniam tę strone silnikową przed chłodnicą, ale zawsze zostawiam 10 cm wolnego dla ewentualnego niezagrzania.
Osłaniam w ten sposób silnik a nie chłodnicę.
Mój nagrzewa sie bardzo wolno, jesli chce przyspieszyć to musze wyłączyć ciepły nawiew do LO i wtedy temperature łapie bardzo szybko, przy włączonej na HI trwa to ze 4 razy dłużej podczas jazdy miejskiej oczywiście.Przy nagrzanym do 90 i właczonym nawiewie na HI pod światłami potrafi zbić temperature do 70.
Nie porywnywujcie tunagrzewania sie aut diesla do benzy bo to zupełnie inna bajka. Jeździłem 2.0 benz 4x4 to prblem ten w ogóle nie występował nawet przy dużych mrozach.
Pozdrdużo KM/i jeszcze więcej Nm
Komentarz
-
-
Starszy specjalista górnik do usług (nie widzę innego, nowszego tematu w O1...). Wrzucę to samo co na FB:
1.9 tdi axr, pomiar temp. wody bez osłony zimowej, i z osłoną. Starałem się, aby oba pomiary były w miarę podobnych warunkach (1vs3 stopni, zimny silnik).
Różnice znikome (wynikające raczej z aktualnej prędkości/warunków na drodze). Może w mróz, temp. poniżej zera, różnica byłaby większa? Możliwe, że samochód wolniej się wychładza, ale tego już nie sprawdzę.
Zamieszczam zdjęcie osłony (nie moje).
Przechwytywanie.PNG
0_0_productGfx_0b4122972a2819440c2685143ddc4b4c.jpg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiekr1 Zobacz wpisStarszy specjalista górnik do usług (nie widzę innego, nowszego tematu w O1...). Wrzucę to samo co na FB:
1.9 tdi axr, pomiar temp. wody bez osłony zimowej, i z osłoną. Starałem się, aby oba pomiary były w miarę podobnych warunkach (1vs3 stopni, zimny silnik).
Różnice znikome (wynikające raczej z aktualnej prędkości/warunków na drodze). Może w mróz, temp. poniżej zera, różnica byłaby większa? Możliwe, że samochód wolniej się wychładza, ale tego już nie sprawdzę.
Zamieszczam zdjęcie osłony (nie moje).
Przechwytywanie.PNG
0_0_productGfx_0b4122972a2819440c2685143ddc4b4c.jpg
Ciekaw jestem jak wyglądały by wykresy z dolną osłoną i bez osłon miski olejowej, jaki one mają wpływ na wychładzanie komory silnika.
Komentarz
-
Komentarz