Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Błąd przepływomierza - brak bezpiecznika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błąd przepływomierza - brak bezpiecznika?

    Witam, niedawno kupiłem swoją Skodę z check engine na desce - sprzedający poinformował mnie, że jest problem z EGR. Podczas zakupu podpiąłem kabel i wyskoczyły błędy:

    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKD.clb
    Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 TC HW: 03G 906 021 AN
    Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 2048
    Weryfikacja: --H11--- Numer seryjny:
    Kodowanie: 0000072
    Kod serwisu: WSC 20700 456 178168
    VCID: 73E569CD12B52FDC2C-8026

    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    001026 - Układ recyrkulacji spalin
    P0402 - 000 - natężenie przepływu za duże
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01110000
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 8
    Link błędów: 255
    Przebieg: 412012 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2014.02.20
    Czas: 09:54:18

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2016 /min
    Prędkość: 69.0 km/h
    Obciążenie: 25.9 %
    Cykl pracy: 79.7 %
    Cykl pracy: 100.2 %
    Ilość powietrza/Obr.: 345.0 mg/suw
    Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

    000257 - Miernik masy powietrza (G70)
    P0101 - 000 - niewiarygodny sygnał
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01110000
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Link błędów: 255
    Przebieg: 412018 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2014.02.20
    Czas: 10:04:16

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 1554 /min
    Prędkość: 41.0 km/h
    Temperatura: 22.5*C
    Ciśnienie rzecz.: 1193.4 mbar
    Masowe n.przepływu: 0.00 g/s
    (bez jednostek): 2.52
    Temperatura: 85.5*C

    000258 - Miernik masy powietrza (G70)
    P0102 - 000 - sygnał za mały
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100000
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Link błędów: 255
    Przebieg: 0 km
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 798 /min
    Prędkość: 0.0 km/h
    Obciążenie: 0.0 %
    Cykl pracy: 95.1 %
    Bity binarnie: 00101100
    Ilość powietrza/Obr.: 825.0 mg/suw
    Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

    Kody gotowości: 1 3 0 0 0

    Wyjaśnienia wydały mi się wiarygodne. Auto kupiłem, błędy skasowałem, ale od razu pojawił się check engine. Ze względu na to, że poza kontrolką z autem było wszystko ok, a okres Świąt nie sprzyjał naprawom auta nie zająłem się wcześniej problemem.
    Teraz wróciłem do sprawy podpiąłem kabel ponownie - okazało się, że mimo zrobienia 2 tyś. km jest tylko 1 błąd i to dotyczący przepływomierza, a nie EGR:

    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.clb
    Control Module Part Number: 03G 906 021 TC HW: 03G 906 021 AN
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 2048
    Software Coding: 0000072
    Work Shop Code: WSC 20700 456 178168
    VCID: 73E569CD11B52FD2D8-515A
    1 Fault Found:

    000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0102 - 000 - Signal too Low
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 418554 km
    Time Indication: 0
    Date: 2046.14.19
    Time: 17:36:59

    Freeze Frame:
    RPM: 882 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Duty Cycle: 79.7 %
    Bin. Bits: 00101100
    Mass Air / Rev.: 350.0 mg/str
    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str


    Readiness: 0 0 0 0 1
    Monday,30,December,2019,18:33:49:00007
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8.1 x64
    VCDS Version: 18.9.0.2
    Data version: 20180927 DS296.0
    Ross-Tech: Home

    Wszystko to było robione na szybko, a obecnie nie mam kabla, żeby zrobić logi (był pożyczony). Zacząłem więc od najprostszych rzeczy - bezpieczników. Znalazłem, że za przepływomierz odpowiada m.in. bezpiecznik nr 29 pod kierownicą - po otworzeniu skrzynki okazuje się, że w polu 29 nie ma bezpiecznika , ale za to jest w 30 (załączam zdjęcie).

    Wg instrukcji znalezionej w internecie:
    - 29 - Sterownik silnika, grzałka odpowietrzenia skrzyni korbowej
    - 30 - Sterownik automatycznej skrzyni biegów, Haldex - ja mam skrzynię manualną
    Zastanawiam się, czy jeśli włożę bezpiecznik w gniazdo nr 29 (a okazało by się, że tego bezpiecznika tam nie powinno być) to czy stanie się coś złego?
    Widzę, że zarówno z EGR jak i przepływówką było coś grzebane i biorę po uwagę, że ktoś wyciągnął bezpiecznik i włożył go w gniazdo obok, ale nie chcę narobić sobie dodatkowego problemu.
    Co Wy na to?
    Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez Ploplus; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Ja bym przełożył bezpiecznik jeśli jest źle włożony. A czy będzie dodatkowy problem to nikt Ci nie napisze no bo skąd mam to wiedzieć?
    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

    Komentarz


    • #3
      Właśnie piszę niejako z pytaniem czy faktycznie wychodzi na to, że bezpiecznik jest źle włożony?
      Może ktoś ma podobne auto (O2 po lifcie z silnikiem BKD 2.0 i manualną skrzynią) i mógłby zerknąć u siebie czy ma bezpieczniki w polach 29 i 30?

      Komentarz


      • #4
        przełóż, bo jest źle obsadzony, jeśli nie masz DSG
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->O2FL DSG Elegance+
        ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

        Komentarz


        • #5
          Włożyłem i może autosugestia, ale silnik na biegu jałowym ma minimalnie wyższe obroty (to dobrze, bo wcześniej zdarzało się, że nim telepało - wyraźnie brakowało mu klika obrotów na minutę) - biorę jednak pod uwagę czynnik losowości. Kontrolka "check engine" nie zniknęła, ale do przyszłej soboty nie mam czym się podpiąć, żeby wykasować błąd i sprawdzić czy nie wraca. Za tydzień powinienem mieć więcej czasu i kabel, więc sprawdzę czy wyjęcie i włożenie tego bezpiecznika coś zmienia w logach.

          Komentarz


          • #6
            Witam ponownie. Okazuje się, że bezpiecznik niczego nie zmienił.
            Obecnie miałem następujące błędy:

            Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.clb
            Control Module Part Number: 03G 906 021 TC HW: 03G 906 021 AN
            Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 2048
            Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 20700 456 178168
            VCID: 73E569CD12B52FD2D8-8026

            2 Faults Found:

            001026 - EGR System
            P0402 - 000 - Excessive Flow
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01110000
            Fault Priority: 2
            Fault Frequency: 9
            Reset counter: 255
            Mileage: 418937 km
            Time Indication: 0
            Date: 2046.14.24
            Time: 09:59:37

            Freeze Frame:
            RPM: 1428 /min
            Speed: 12.0 km/h
            Load: 20.0 %
            Duty Cycle: 79.7 %
            Duty Cycle: 100.2 %
            Mass Air / Rev.: 360.0 mg/str
            Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

            000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
            P0101 - 000 - Implausible Signal
            Freeze Frame:
            Fault Status: 01110000
            Fault Priority: 2
            Fault Frequency: 1
            Reset counter: 255
            Mileage: 418941 km
            Time Indication: 0
            Date: 2046.14.24
            Time: 11:33:42

            Freeze Frame:
            RPM: 1512 /min
            Speed: 52.0 km/h
            Temperature: 6.3°C
            Absolute Pres.: 1081.2 mbar
            Mass Flow: 0.00 g/s
            (no units): 2.52
            Temperature: 53.1°C

            Tutaj logi:
            BS EGR:
            Show log - VAGLOGI

            A tu statyczno-dynamiczne grupy 003, 010 i 011
            Show log - VAGLOGI

            Z logów wychodzi mi na to, że EGR jest zaślepiony całkowicie - czy możecie potwierdzić? Czy może błąd EGR wynika z tego, że przepływówka wariuje?
            No i czy turbina przeładowuje czy jest to wynik zaślepionego EGR lub zrypanej przepływówki? Dodam, że błędu związanego z turbo nigdy nie widziałem.
            P.S. Czy jeśli VCDS pokazuje zmiany w poziomie otwarcia zaworu (np. w BS zmiany z 35 na 65) to jest to równoznaczne z tym, że zawór fizycznie się otwiera i przymyka?

            W sobotę planuję posprawdzać napięcia na przepływomierzu.
            Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
            Ostatnio edytowany przez Ploplus; [ARG:4 UNDEFINED].

            Komentarz


            • #7
              Ja posiadam wprawdzie inny motor, ale u mnie było bardzo podobnie: VCDS pokazywał błędy przepływomierza, a ostatecznie problemy zakończyły się po wyminie EGR. Tutaj mój temat 1,6 TDI CR - szarpie podczas przyspieszania - Octavia Club Polska

              Komentarz


              • #8
                U mnie różnica jest jednak taka, że poza kontrolką "check" nic złego się nie dzieje - przyśpieszenie ma super, nic nie szarpie, dlatego po tych logach podejrzewałbym nawet, że EGR został zaślepiony. Moje auto ma nalatane ponad 418 tyś. km, więc pewnie EGR nie raz był jakoś robiony.
                Jedynie co mi nie pasuje to czasem na wolnych obrotach rzuca delikatnie silnikiem - trochę za niskie obroty. Boję się jedynie, że nie podbiją mi badań technicznych przez tą kontrolkę.

                Nie zamieściłeś swoich logów - ciekawi mnie, czy u Ciebie również w BS dla EGR pokazywało 0.

                Z uwagi na duży przebieg i łatwiejszy dostęp zacznę od wykluczenia przepływówki (pada rzadziej, ale jednak pada) - pomierzę napięcia. Odepnę też wtyczkę zgodnie z rekomendacją z Twojego tematu. Logi 011 sugerują raczej za wysokie ciśnienie, więc dziurę w dolocie wykluczam.

                Jak nic nie znajdę, to postaram się podmienić przepływówkę.
                Jak to nic nie da to wymienię EGR, ale to już zlecę mechanikowi, bo ja się nie czuję na siłach żeby robić to samemu.

                Byłbym wdzięczny gdyby ktoś bardziej doświadczony zerkną jeszcze na logi i ewentualnie powiedział, czy coś więcej poszukać.

                Dzięki za wskazówki.
                Ostatnio edytowany przez Ploplus; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Witam ponownie, zmierzyłem napięcia na kostce i wydają się OK.
                  Zwróciłem jednak uwagę na jeszcze jedną sprawę, która mi totalnie umknęła - w logach grupy 010 w kolumnie Mass Air Flow (actual) są same zera. Czy to nie świadczy wprost o problemie z przepływomierzem? W bloku 003 w pozycji Exhaust Gas Recirculat.(actual) też są same zera - to widziałem wcześniej, ale uznałem, że świadczy to o zaślepionym EGR.

                  Zrobiłem jeszcze BS dla turbo i tu wydaje się wszystko OK:
                  http://vaglogi.pl/log-011_A3suP.html

                  Znalazłem logi tego samego silnika z forum O2 i wyglądają we wspomnianych wyżej miejscach inaczej - nie ma tam zer....
                  Analiza działania silnika bkd 2.0 TDI (logi statyczne i dynamiczne) - Octavia Club Polska

                  Co Wy na to?

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam ponownie.
                    Wymieniłem przepływomierz na używany ze szrotu i jest lepiej (stary na pewno był padnięty), ale chyba ten też jest uszkodzony.
                    Tak wyglądają aktualne logi:
                    Statyczno/dynamiczne:
                    003 Show log - VAGLOGI
                    010 Show log - VAGLOGI
                    011 http://vaglogi.pl/log-011_UqyNf1.html

                    BS:
                    003 Show log - VAGLOGI
                    011 Show log - VAGLOGI

                    Nie ma już zer w grupach 003 i 010, ale dalej wartości nieprawidłowe..

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X