Witam, niedawno kupiłem swoją Skodę z check engine na desce - sprzedający poinformował mnie, że jest problem z EGR. Podczas zakupu podpiąłem kabel i wyskoczyły błędy:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKD.clb
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 TC HW: 03G 906 021 AN
Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 2048
Weryfikacja: --H11--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 20700 456 178168
VCID: 73E569CD12B52FDC2C-8026
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
001026 - Układ recyrkulacji spalin
P0402 - 000 - natężenie przepływu za duże
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 8
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 412012 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.02.20
Czas: 09:54:18
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2016 /min
Prędkość: 69.0 km/h
Obciążenie: 25.9 %
Cykl pracy: 79.7 %
Cykl pracy: 100.2 %
Ilość powietrza/Obr.: 345.0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw
000257 - Miernik masy powietrza (G70)
P0101 - 000 - niewiarygodny sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 412018 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.02.20
Czas: 10:04:16
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1554 /min
Prędkość: 41.0 km/h
Temperatura: 22.5*C
Ciśnienie rzecz.: 1193.4 mbar
Masowe n.przepływu: 0.00 g/s
(bez jednostek): 2.52
Temperatura: 85.5*C
000258 - Miernik masy powietrza (G70)
P0102 - 000 - sygnał za mały
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 798 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Cykl pracy: 95.1 %
Bity binarnie: 00101100
Ilość powietrza/Obr.: 825.0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw
Kody gotowości: 1 3 0 0 0
Wyjaśnienia wydały mi się wiarygodne. Auto kupiłem, błędy skasowałem, ale od razu pojawił się check engine. Ze względu na to, że poza kontrolką z autem było wszystko ok, a okres Świąt nie sprzyjał naprawom auta nie zająłem się wcześniej problemem.
Teraz wróciłem do sprawy podpiąłem kabel ponownie - okazało się, że mimo zrobienia 2 tyś. km jest tylko 1 błąd i to dotyczący przepływomierza, a nie EGR:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.clb
Control Module Part Number: 03G 906 021 TC HW: 03G 906 021 AN
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 2048
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 20700 456 178168
VCID: 73E569CD11B52FD2D8-515A
1 Fault Found:
000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 000 - Signal too Low
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 418554 km
Time Indication: 0
Date: 2046.14.19
Time: 17:36:59
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Duty Cycle: 79.7 %
Bin. Bits: 00101100
Mass Air / Rev.: 350.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Readiness: 0 0 0 0 1
Monday,30,December,2019,18:33:49:00007
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8.1 x64
VCDS Version: 18.9.0.2
Data version: 20180927 DS296.0
www.Ross-Tech.com
Wszystko to było robione na szybko, a obecnie nie mam kabla, żeby zrobić logi (był pożyczony). Zacząłem więc od najprostszych rzeczy - bezpieczników. Znalazłem, że za przepływomierz odpowiada m.in. bezpiecznik nr 29 pod kierownicą - po otworzeniu skrzynki okazuje się, że w polu 29 nie ma bezpiecznika , ale za to jest w 30 (załączam zdjęcie).
Wg instrukcji znalezionej w internecie:
- 29 - Sterownik silnika, grzałka odpowietrzenia skrzyni korbowej
- 30 - Sterownik automatycznej skrzyni biegów, Haldex - ja mam skrzynię manualną
Zastanawiam się, czy jeśli włożę bezpiecznik w gniazdo nr 29 (a okazało by się, że tego bezpiecznika tam nie powinno być) to czy stanie się coś złego?
Widzę, że zarówno z EGR jak i przepływówką było coś grzebane i biorę po uwagę, że ktoś wyciągnął bezpiecznik i włożył go w gniazdo obok, ale nie chcę narobić sobie dodatkowego problemu.
Co Wy na to?
Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKD.clb
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 TC HW: 03G 906 021 AN
Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 2048
Weryfikacja: --H11--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 20700 456 178168
VCID: 73E569CD12B52FDC2C-8026
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
001026 - Układ recyrkulacji spalin
P0402 - 000 - natężenie przepływu za duże
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 8
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 412012 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.02.20
Czas: 09:54:18
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2016 /min
Prędkość: 69.0 km/h
Obciążenie: 25.9 %
Cykl pracy: 79.7 %
Cykl pracy: 100.2 %
Ilość powietrza/Obr.: 345.0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw
000257 - Miernik masy powietrza (G70)
P0101 - 000 - niewiarygodny sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 412018 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.02.20
Czas: 10:04:16
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1554 /min
Prędkość: 41.0 km/h
Temperatura: 22.5*C
Ciśnienie rzecz.: 1193.4 mbar
Masowe n.przepływu: 0.00 g/s
(bez jednostek): 2.52
Temperatura: 85.5*C
000258 - Miernik masy powietrza (G70)
P0102 - 000 - sygnał za mały
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 798 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Cykl pracy: 95.1 %
Bity binarnie: 00101100
Ilość powietrza/Obr.: 825.0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw
Kody gotowości: 1 3 0 0 0
Wyjaśnienia wydały mi się wiarygodne. Auto kupiłem, błędy skasowałem, ale od razu pojawił się check engine. Ze względu na to, że poza kontrolką z autem było wszystko ok, a okres Świąt nie sprzyjał naprawom auta nie zająłem się wcześniej problemem.
Teraz wróciłem do sprawy podpiąłem kabel ponownie - okazało się, że mimo zrobienia 2 tyś. km jest tylko 1 błąd i to dotyczący przepływomierza, a nie EGR:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.clb
Control Module Part Number: 03G 906 021 TC HW: 03G 906 021 AN
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 2048
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 20700 456 178168
VCID: 73E569CD11B52FD2D8-515A
1 Fault Found:
000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 000 - Signal too Low
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 418554 km
Time Indication: 0
Date: 2046.14.19
Time: 17:36:59
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Duty Cycle: 79.7 %
Bin. Bits: 00101100
Mass Air / Rev.: 350.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Readiness: 0 0 0 0 1
Monday,30,December,2019,18:33:49:00007
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 8.1 x64
VCDS Version: 18.9.0.2
Data version: 20180927 DS296.0
www.Ross-Tech.com
Wszystko to było robione na szybko, a obecnie nie mam kabla, żeby zrobić logi (był pożyczony). Zacząłem więc od najprostszych rzeczy - bezpieczników. Znalazłem, że za przepływomierz odpowiada m.in. bezpiecznik nr 29 pod kierownicą - po otworzeniu skrzynki okazuje się, że w polu 29 nie ma bezpiecznika , ale za to jest w 30 (załączam zdjęcie).
Wg instrukcji znalezionej w internecie:
- 29 - Sterownik silnika, grzałka odpowietrzenia skrzyni korbowej
- 30 - Sterownik automatycznej skrzyni biegów, Haldex - ja mam skrzynię manualną
Zastanawiam się, czy jeśli włożę bezpiecznik w gniazdo nr 29 (a okazało by się, że tego bezpiecznika tam nie powinno być) to czy stanie się coś złego?
Widzę, że zarówno z EGR jak i przepływówką było coś grzebane i biorę po uwagę, że ktoś wyciągnął bezpiecznik i włożył go w gniazdo obok, ale nie chcę narobić sobie dodatkowego problemu.
Co Wy na to?
Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.
Komentarz