Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pierścienie 1.6 MPI bse

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Z tego co tam oglądałem na yt, majster mówił, że do BSE są lepsze pierścienie z BSF. Wpisz na yt: autochallenge AUDI A3 SWAP BSE BFQ. Nawet pokazuje opakowanie żółte takie pierścienie i mówi dlaczego. Możesz jemu nie ufać oczywiście

    Komentarz


    • #27
      Pierścienie do BSE będą pasować do BFQ ? Podobno sprawę rozwiązują pierścienie od FSI - był gdzieś o tym post na forum, ale nie mogę go odnaleźć

      Komentarz


      • #28
        Poza tym pierścienie pierścienie pokazane przez majstra figurują jako 3 częściowe, a o ile zdążyłem się zorientować lekarstwem są pierścienie 2 częściowe....

        Komentarz


        • #29
          Alison na YT jeszcze miał na warszatacie inny majster ProfesorChris i miał na filmie O2 z 2012 bo też paliła olej. Nie wiem tylko czy podawał nazwe pierścieni, ale pokazywał dlaczego aktualne są złe.

          Komentarz


          • #30
            To jest ten film smajler

            Komentarz


            • #31
              Tak ten.

              Komentarz


              • #32
                Alison daj znać jakie kupiłeś do tego BSE aby problem oleju znikł.

                Komentarz


                • #33
                  Ja mam BFQ i chcę mieć pewność, że będą pasować

                  Komentarz


                  • #34
                    Film na YT na kanale Auto CHALLENGE



                    pokazuje te pierścienie i mówi o BSF

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #35
                      Śledze majstra z auto challenge i uważam, że ma dużą wiedzę i jak nagrał taki filmik i wskazuje akurat te pierścienie to coś jest na rzeczy. Ja bym pewnie założył

                      Komentarz


                      • #36
                        Będą zakładane Goetze. Mechanik termin znalazł dopiero w październiku, więc póki co kompletuję uszczelki ( Ajusa, Erling ), filtry, olej, płyn itd. Myślę jeszcze o wymianie termostatu na nowy i włożeniu do niego kuleczki.

                        Komentarz


                        • #37
                          Alison a co to za patent z kuleczką w termostacie? Te pierścienie to finalnie jakie kupiłeś?

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                            o to za patent z kuleczką w termostacie?
                            Jest na forum wątek o przegrzewaniu silnika bfq. Pierścieni jeszcze nie kupiłem, ale kupię Goetze.

                            Komentarz


                            • #39
                              A czy wiecie może czy jest jakieś auto, w którym fabrycznie występował BSF z tymi pierścieniami olejowymi dwuczęściowymi? Tak, że jak kupie dawcę, to będę wiedział, że jak kupię z tego auta i z tego rocznika to będzie ok?

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
                                To jest ten film smajler YouTube
                                Tu na filmie to Moja głowica , pierścienie wymienione na takie jak wyjechały z fabryki czyli trzy częściowe nie pamiętam jakiej firmy. Zalecenia po remoncie : lać dobry jakościowo olej i wymieniać na czas. Na chwilę obecną przejechane po remoncie 15000km pierwsza wymiana oleju po tysiącu km następna po 10 tys. (Mam zamiar zmieniać olej i filtr co 10 tys) ubytek oleju po pierwszych 10 tys. Około 1 minimetra na bagnecie 30%miasto 70%trasa przy prędkości 120-130km/h. Oliwka motul x-cess 8100 5w40.
                                Ostatnio edytowany przez marc.zalu; [ARG:4 UNDEFINED].

                                Komentarz


                                • #41
                                  Mój motor padł przy 228k km, byłem już umówiony na robotę silnika, bo co tankowanie gazu (czyli 350km) brakowało litra oleju. Niestety rozrząd firmy INA który założyłem 15k km temu, miał wadę w postaci zbyt długiej szpilki napinacza, co spowodowało, że rolka napinacza byłą przesunięta o 1mm i sukcesywnie uszkadzała pasek, który finalnie przeskoczył i zgięło 3 zawory. Na moje nieszczęście stało się to 400km od domu i 7dni przed planowaną naprawą. Wczoraj odebrałem już samochód zrobiony, z założonymi pierścieniami MAHLE dedykowanymi do silnika BSF (pierścień olejowy 2 częściowy), mam dopiero zrobione ze 30km po naprawie i wiadomo jest jeszcze na dotarciu, ale jeżeli jest wielu chętnych, to o ile będę pamiętał i temat jeszcze będzie na "topie" mogę napisać jaki jest wynik tej naprawy. Niestety rzetelna opinia po tej naprawie (z uwagi na liczbę kilometrów przejeżdżanych w ciągu roku) może pojawić się dopiero za rok.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez skit Zobacz wpis
                                    ale jeżeli jest wielu chętnych, to o ile będę pamiętał i temat jeszcze będzie na "topie" mogę napisać jaki jest wynik tej naprawy. Niestety rzetelna opinia po tej naprawie (z uwagi na liczbę kilometrów przejeżdżanych w ciągu roku) może pojawić się dopiero za rok.
                                    pisz Kolego na bieżąco
                                    będzie widać już po 3-5 Twoich tankowaniach do pełna LPG. Wyjdzie 1500 km i zobaczymy ile oleju będzie silnik pobierał.

                                    Trzymam kciuki.

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Ja jestem po remoncie, założone pierścienie to zdaje mi sie Mahle.
                                      Przejechałem po naprawie 40 tys km. Wymieniam oliwę co 15 tys., dolewam około 1 litr między wymianami.
                                      Co ciekawe, autostradowa jazda nie zmienia znacząco zużycia oleju.
                                      Pozdr.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                                        Co ciekawe, autostradowa jazda nie zmienia znacząco zużycia oleju.
                                        Czyli super

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                          pisz Kolego na bieżąco
                                          będzie widać już po 3-5 Twoich tankowaniach do pełna LPG. Wyjdzie 1500 km i zobaczymy ile oleju będzie silnik pobierał.

                                          Trzymam kciuki.
                                          Zrobione 1,3k km i pierwsza zmiana oleju, ubyło chyba 1mm na miarce, ale nie jestem pewien (raczej taki naciągany). Wcześniej 1l po mieście co 3k km, na trasie 1l na 1k km, w ostatnim stadium tuż przed remontem 1l co 360km.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez skit Zobacz wpis
                                            Zrobione 1,3k km i pierwsza zmiana oleju, ubyło chyba 1mm na miarce, ale nie jestem pewien (raczej taki naciągany). Wcześniej 1l po mieście co 3k km, na trasie 1l na 1k km, w ostatnim stadium tuż przed remontem 1l co 360km.
                                            Gratuluje udanego remontu i cieszę się razem z Tobą

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez skit Zobacz wpis

                                              Zrobione 1,3k km i pierwsza zmiana oleju, ubyło chyba 1mm na miarce, ale nie jestem pewien (raczej taki naciągany). Wcześniej 1l po mieście co 3k km, na trasie 1l na 1k km, w ostatnim stadium tuż przed remontem 1l co 360km.
                                              Jaki koszt remontu i co robiłeś poza wymiana pierścieni?
                                              Problem z brakiem oleju został wyeliminowany ?

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                                                Ja jestem po remoncie, założone pierścienie to zdaje mi sie Mahle.
                                                Przejechałem po naprawie 40 tys km. Wymieniam oliwę co 15 tys., dolewam około 1 litr między wymianami.
                                                Co ciekawe, autostradowa jazda nie zmienia znacząco zużycia oleju.
                                                Pozdr.
                                                Jaki koszt remontu i co robiłeś oprócz wymiany pierścieni?
                                                Problem zwiększonym zużyciem oleju został rozwiązany?

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Remont wyniósł mnie 2k, z dodatkowych rzeczy które nie zawsze są robione przy takiej naprawie to doszło tylko honowanie cylindrów (ręcznie). Poza tym to klasyczna naprawa, uszczelka pod głowicą, rozrząd, wymiana pierścieni na komplet w którym olejowy jest dwuczęściowy (od silnika BSF), panewki nie wymagały wymiany (230k przebiegu), wymiana 3 zaworów oraz kompleksowa regeneracja głowicy (sprawdzenie szczelności, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy zaworowych, itp.) olej filtr i jakieś inne pierdoły.
                                                  Na razie wygląda na to że już nie konsumuje oleju, pierwsze 1,3k km bez zauważalnego ubytku, teraz mam może w sumie ze 3tyś. zrobione od naprawy, ale nie wiem jak to wygląda (nie sprawdzam ).
                                                  Walczę na razie z gazem, bo po 2 miesiącach nieużywania (docieranie robiłem tylko na benzynie) chyba reduktor się kończy a dokładniej zawór reduktora, bo pierwsze przełączenie po dłuższym postoju jest zawsze problemem. Wtryski gazowe wymieniałem z 5 miesięcy temu na AC W02 więc one raczej odpadają, ale z tym gazem u mnie to historia długa i zawiła, robię to sam w wolnych chwilach więc ciągnie się to w nieskończoność, ale znalazłem ostatnio ciekawą rzecz, wychodzi na to że od 7lat (mam go 2lata i w tym czasie na pewno nie było nic zamienione ) samochód jeździł z odwrotnie podłączonymi wtryskami gazowymi 4 jako 1, 2 jako 3 itd. i jeździło to całkiem nieźle. Także życzę powodzenia w walce z samochodem i jeżeli wahasz się czy robić remont, to myślę że warto jeżeli chcesz jeszcze swoim egzemplarzem trochę pojeździć.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez skit Zobacz wpis
                                                    Remont wyniósł mnie 2k ......
                                                    Dziękuję za odpowiedź.

                                                    Cena 2000 zł wg mnie dobra jak na taki zakres prac wykonanych.

                                                    Ważne że po naprawie silnik nie zużywa już większych ilość i oleju.

                                                    W ciągu trzech dni przejechałem ponad 800 km głównie w trasie.
                                                    Prędkość 110 do 120 km/h, obroty 3500 do 3800.

                                                    Zużycie oleju cały zakres pomiarowe bagnetu od nas do min. Silnik wydaje mi się mokry w okolicy korka wlewu oleju.

                                                    Szukam warsztatu żeby sprawdzić silnik, co i za ile trzeba zrobić.

                                                    Później będzie decyzja czy naprawiać czy sprzedać.
                                                    Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X