Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zakup Octavii II FL - dobór silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
    Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz posta
    zazwyczaj usterki pojawiają się parami w dowolnych zestawieniach lub krótko po sobie.



    To jakieś nowe prawo stanowione, czy obliczenia statystyczne?
    Tak stanowione z autopsji.
    Przypadek padniętych wtrysków 2.0 TDI 170 KM w superbie. Wtryski poszły do regeneracji po 2 dniach kolega dostał telefon z warsztatu, że trzeba sprawdzić resztę elementów układu zasilania a przede wszystkim pompę bo uszkodzenia wtrysków wskazują na "złotą mąkę" w paliwie lub też złej jakości paliwo. Bez sprawdzenia pompy i listwy w ich warsztacie mogą wtryski naprawić jednak w przypadku kolejnego uszkodzenia wtrysków w ten sam sposób gwarancji nie uznają. A chodziło o to, że zrobili badania części składowych wtryskiwacza pod mikroskopem i wyszło że są rysy wskazujące na powyższe. Dlatego powiedzieli co powiedzieli. Koszty diagnostyki całego układu i ewentualnej naprawy, poszczególnych elementów oszacowali z grubsza na 5.5k PLN. Doliczając wcześniejsze mecyje z filtrem DPF jakie ten kolega miał wcześniej (nie znam kosztów) też coś naprawiał bo świeciła się kontrolka. Auto ma prawie 300 kkm już i ciągle cos w nim kuleje, za regenerację turbinki też coś lekko ponad 2 k PLN zapłacił ze dwa lata temu. Także co rok to prorok.

    Drugi przypadek fabia 1.6 TDI 2010r także problemy z DPF właściciel się wystraszył kosztów i po zabawach z czyszczącymi dodatkami do paliwa udało mu się chwilowo "ugasić" i czym prędzej auto sprzedał.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #77
      Może czas przesiąść się na rowery...serwis o wiele tańszy.

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis

        Tak stanowione z autopsji.
        Przypadek padniętych wtrysków 2.0 TDI 170 KM w superbie. Wtryski poszły do regeneracji po 2 dniach kolega dostał telefon z warsztatu, że trzeba sprawdzić resztę elementów układu zasilania a przede wszystkim pompę bo uszkodzenia wtrysków wskazują na "złotą mąkę" w paliwie lub też złej jakości paliwo. .
        Regeneracja wtrysków w CR 2.0 TDI? Brawo. Jak ktoś jest na tyle naiwny, że oddaje i płaci za coś, czego się nie robi ( piezo się nie regeneruje).. Na marginesie - W CR wystarczy wypiąć mały zawór na pompie wtryskowej i wprawne oko już wie, czy układ jest opiłkowany ( maź w gnieździe). Ale jak laik przyjeżdża to serwis wtryskowy szaleje z cenami i zakresem ,,prac''. Wiem,bo dawałem auto w Krk do znanego serwisu wtryskowego i tam tam delikatnie mówiąc mocno ,,poszerzają'' konieczny zakres prac,nie bez powodu. Chodzi o kasę. Golą za wszystko, część usług po prostu na siłę wciskając klientowi, nie wszystkie są konieczne do wykonania np wymiany wtryskiwacza. O czasie pracy nie wspomnę. 1 dzień na wymianę wtrysków to ,,za mało''. No comments.


        Ale nie chce mi się tutaj obalać jakiś mitów - usterki/awarie zwykle są kosztowne. W każdym samochodzie. Czy to w TSI, czy np w 1,8 TSI. Tu nie ma żadnej reguły. DPF owszem jest problemem jeśli ktoś rżnie diesla w mieście i po 200 tkm się nagle budzi, bo mu DPF szaleje. Nie jestem fanem tego badziewia, żeby było jasne. Diesla trzeba kupić w miarę świadomie licząc zyski i straty. BTW kumplowi właśnie padł katalizator w legendarnie już niemal bezawaryjnym i chwalonym benzyniaku 2.0 ivtec w Acco. Też ,,mało'' nie zapłacił,a na blacie 220 tkm od nowości,bo brał z salonu. Więc heloł!
        Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

        Komentarz


        • #79
          Akurat do 2.0 TSI nowe wtryski Bosch(numer seryjny identyczny z tym z pierwszego montażu) kosztują 120zł/szt. więc nie jest to tragedia.
          Octavia 2 RS-R 350hp

          Komentarz


          • #80
            Pisząc o kosztach miałem na myśli np. kompleksową naprawę fakapu w 1,8 TSI - okolice 5-7 koła poza ASO. Ale nie ma sensu się licytować. Jeden woli diesla , inny tylko benzyny. Sam wpakowałem w mojego diesla prawie dyszkę ( wtryski, dwumas, rozrząd, zawieszenie) . Ale nie płaczę. Teraz mam równolegle 1,4 TSI i zobaczymy jak będzie różowo. Jeszcze dwa lata gwarancji,ale planuję pojeździć nim z 5.
            Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

            Komentarz


            • #81
              Wyliczełem sobie pod siebie, dla przebiegu 20 tys km, w dieslu zaoszczedze na paliwie okolo 1500 zł, czyli do benzyniaka co miesiac dokladam 120 zl. Ale kazda naprawa dla benzynki bedzie tansza. Jade wiec ogladnac 1,4 TSi z malym przebiegiem i jak bedzie ok to ją zabiore
              Jakos tak latwiej dokladac ta stowke co miesiac niz potem jednorazowo wylozyc np 2 tys, tym bardziej ze to zazwyczaj przychodzi w najmniej odpowiednim momencie

              Komentarz


              • #82
                Widzisz himi przyznałeś się sam, że wpakowałeś w swoje auto prawie dyszkę. Cenię sobie taką szczerość w dyskusjach bo większość jednak koloruje swoje wydatki na utrzymanie auta. Za tę dyszkę masz auto w stanie jakim powinieneś je mieć a nie grata, który jest nawoskowany a w środku szrot i to jest właśnie coś co się nazywa utrzymaniem auta w odróżnieniu od jego tylko posiadania.

                Teraz pytanie czy kolega jak chce nabyć auto w stanie super wizualnym za 30 kPLN z silnikiem diesla jest gotów dołożyć do niego potencjalnie dyszkę - do tego właśnie zmierzałem w tej dyskusji, żeby ktoś powiedział jak jest naprawdę bez licytowania się czy to jest dyszka czy siódemka. Każde używane wymaga pewnego doinwestowania nikt raczej dobrych aut nie sprzedaje.

                Ja w swoją skodę po zakupie też wpakowałem prawie piątkę fakt, że to stara benzyna ale mam za tą piątkę stare auto w stanie technicznym jak dla mnie niemalże fabrycznym. Mogę dziś po pracy wsiąść i objechać nim Europę jak mi taka fanaberia wpadnie do łba.

                Nie zrozumcie mnie, że chcę walczyć z dieslami nie dyskutuję o wyższości świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia.

                Dla mnie jednak liczą się na pierwszym miejscu niezawodność. Na drugim koszty eksploatacji a tu diesel w porównaniu z benzyną wg mnie stwarza większe ryzyko.

                P.S. Czy wtrysków piezo się nie regeneruje? Nie będę się upierał, ale czy na pewno nie?
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
                  Opiłkowanie to domena CR na osprzęcie Continental ( np 1.6 TDI właśnie) i mechanik pitoli. Pompy Boscha nie mają tych problemów. CR nie przepada za paliwami wysokooktanowymi i jeżdżąc od nowości na vervach można faktycznie doprowadzić do problemów z pompami wysokiego ciśnienia. Ale jak mówię, na te paliwa szybciej reagują popy Conti.
                  No super teoria. Zwłaszcza o tym, że Verva ON (bo chyba ON służy do zasilania silników z Common Rail) jest paliwem "wysokooktanowym".



                  666 4U

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                    Widzisz himi przyznałeś się sam, że wpakowałeś w swoje auto prawie dyszkę. Cenię sobie taką szczerość w dyskusjach bo większość jednak koloruje swoje wydatki na utrzymanie auta. Za tę dyszkę masz auto w stanie jakim powinieneś je mieć a nie grata, który jest nawoskowany a w środku szrot i to jest właśnie coś co się nazywa utrzymaniem auta w odróżnieniu od jego tylko posiadania.
                    Dyszkę to łatwo wydać. Swoją O2 1.9TDI mam od nowości (teraz 125 tys. km, mało jeździ i głównie po mieście) i przez ostatnie 2 lata w samochód władowałem właśnie dyszkę. Po to, żeby był sprawny mechanicznie i starczył mi jak najdłużej. W tym roku pęknie kolejne 4-5 tysięcy, w większości na gruntowny remont zawieszenia - bez sprężyn i amortyzatorów, ale już wahacze tak. Oryginały starczyły mi do teraz (tragedii jeszcze wcale nie ma, ale nie lubię dorzynania do upadłego), zatem nowe części też będą oryginalne, bo auto obliczam jeszcze na 10 lat po 10 tys. km rocznie.
                    Za dyszkę zrobiłem rozrząd, panewki (prewencja w BXE), parę usterek, które wyszły, potem sprzęgło kpl. z dwumasą, wszelkie uszczelniacze przy okazji, hamulce, plus sprawy typowe wykonywane co rok/dwa. A i jeszcze oba komplety opon wymieniłem, ale to już poza tą dyszką Auto kosztuje.
                    Gdybym miał ją sprzedać 2 lata temu, to nowy właściciel cieszyłby się z auta krajowego ze 100 tys. ori przebiegu, pewnie cena sprzedaży nie byłaby niska, ale w ciągu kolejnych 3 lat musiałby doliczyć jeszcze min. 15 tys. na serwisowanie. Tak jak ja wydałem te 10 tys. na duże serwisy plus 2 tys. na opony i teraz jeszcze na zawieszenie (powiedzmy 3 tys. na zamiennikach). Trzy lata i 15 tys. zł do auta kupionego za ok. 30 tys. zł. No chyba, że ktoś chce upodlić maszynę i zarżnąć ją na amen.

                    M.
                    666 4U

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez beaviso Zobacz wpis
                      Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz posta
                      Widzisz himi przyznałeś się sam, że wpakowałeś w swoje auto prawie dyszkę. Cenię sobie taką szczerość w dyskusjach bo większość jednak koloruje swoje wydatki na utrzymanie auta. Za tę dyszkę masz auto w stanie jakim powinieneś je mieć a nie grata, który jest nawoskowany a w środku szrot i to jest właśnie coś co się nazywa utrzymaniem auta w odróżnieniu od jego tylko posiadania.



                      Dyszkę to łatwo wydać. Swoją O2 1.9TDI mam od nowości (teraz 125 tys. km, mało jeździ i głównie po mieście) i przez ostatnie 2 lata w samochód władowałem właśnie dyszkę. Po to, żeby był sprawny mechanicznie i starczył mi jak najdłużej. W tym roku pęknie kolejne 4-5 tysięcy, w większości na gruntowny remont zawieszenia - bez sprężyn i amortyzatorów, ale już wahacze tak. Oryginały starczyły mi do teraz (tragedii jeszcze wcale nie ma, ale nie lubię dorzynania do upadłego), zatem nowe części też będą oryginalne, bo auto obliczam jeszcze na 10 lat po 10 tys. km rocznie.
                      Za dyszkę zrobiłem rozrząd, panewki (prewencja w BXE), parę usterek, które wyszły, potem sprzęgło kpl. z dwumasą, wszelkie uszczelniacze przy okazji, hamulce, plus sprawy typowe wykonywane co rok/dwa. A i jeszcze oba komplety opon wymieniłem, ale to już poza tą dyszką Auto kosztuje.
                      Gdybym miał ją sprzedać 2 lata temu, to nowy właściciel cieszyłby się z auta krajowego ze 100 tys. ori przebiegu, pewnie cena sprzedaży nie byłaby niska, ale w ciągu kolejnych 3 lat musiałby doliczyć jeszcze min. 15 tys. na serwisowanie. Tak jak ja wydałem te 10 tys. na duże serwisy plus 2 tys. na opony i teraz jeszcze na zawieszenie (powiedzmy 3 tys. na zamiennikach). Trzy lata i 15 tys. zł do auta kupionego za ok. 30 tys. zł. No chyba, że ktoś chce upodlić maszynę i zarżnąć ją na amen.

                      M.
                      Aaaa widzisz... a może chciałbyś sprzedać swoje auto po niezbyt wygórowanej cenie rynkowej?

                      Ja w grudniu 2016r na przeglądzie miałem wyliczone: prawa końcówka drążka, prawa końcówka wahacza, zobaczyłem też, że manszeta przegubu się już kwalifikuje bo zaczyna delikatnie pękać i tylko patrzeć jak smar wywali, silentbloki sanek oba i delikatnie szumi łożysko. Diagnosta mówi spokojnie można jeszcze z tym jeździć. Można to można...
                      Tydzień później wszystko ogarnąłem za niecałe 600zł i dalej kulam spokojnie. Czy ja chcę swoje auto sprzedać za cenę rynkową? Chyba nie bo na lato już czekają nówki trampki Continental 5.
                      Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                      Spalanie - Motostat.pl
                      Spalanie - Motostat.pl

                      Komentarz


                      • #86
                        Nie chcę go sprzedawać, miałem taki plan 3 miesiące temu, ale poukładałem budżet i kupiłem Jettę 1,4 TSI nie pozbywając się octavii. Za niską cenę rynkową odddać takie auto można tylko z nożem na gardle.

                        Wpakowałem dychę (jednak mniej) - około 8-9 koła) bo:

                        - profilaktycznie wymieniłem rozrząd (przy 130) - 80 tysięcy przed zalecanym przez producenta 210 tkm (!)

                        - wymieniłem (też profilaktycznie) wszystkie wtryski - gdy wystarczyło zrobić jeden - a na upartego nie robić nic i olać jak wielu kierowców - wtrysk działał (nie trzymał parametrów i czasem sobie stuknął na zimnym) - inny by jeździł, ja zrobiłem. Samochód dużo lata tras po Polsce i nie lubię nie być pewnym samochodu

                        - całkiem profilaktycznie i niestety niepotrzebnie, ale cóż - wymieniłem też dwumasę ze sprzęgłem. Nasłuchałem się, że CFHC ma wadliwe sprzęgła Sachsa (przy przelotach większych pęka słoneczko docisku i szlifuje obudowę skrzyni = fakap skrzyni. Na forum jest o tym wątek z konkretnymi ofiarami). Sam znam też 2 takie przypadki ( dziurawych skrzyń w CFHC). Tymczasem.... w moim CFHC siedział ....zdrowy i pozbawiony wady LUK. Nadgorliwy mechanik nie sprawdził tylko od razu zamówił i zapakował mi nowego LUK-a i w ten sposób dwa tyśki wydałem na wyrost

                        - już nie profilaktycznie wymieniłem przednie amory i tylne sprężyny, tarcze i kilka dupereli.

                        Jestem więc ,,rozrzutnym'' właścicielem, wcale nie musiałem robić 3 z 4 rzeczy na które wydałem kasę. Co za to mam? Pewne auto, które polata jeszcze długo mam nadzieję.


                        Wtrysków piezo Bosch nie regeneruje nikt w Polsce, ci który biorą kasę i zapewniają, że to robią - naciągają.


                        beavisto A co do Vervy to czytaj ze zrozumieniem - paliwa wysokooktanowe NIE SĄ dobre dla układów common rail. Z racji składu są ,,za suche'' i stała jazda na nich może ( nie musi) rodzić problem.


                        Autorze wątku, o wyborze dobrego 1,4 TSI masz tutaj 1.2 TSI/ 1.4 TSI: polecane i odradzane
                        Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                        Komentarz


                        • #87
                          beavisto chodzilo chyba o to, ze ON nie ma liczby oktanowej, a cetanową Oktanowa to dla benzyny

                          Komentarz


                          • #88
                            A to mój błąd, rzeczywiście. Posypuję głowę popiołem.
                            Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                            Komentarz


                            • #89
                              Veni, vidi, vici... Przybyłem, zobaczyłem, zwy... zakupiłem A dokładniej jutro odbieram
                              Dzieki wszystkim za dyskusje i pomoc, postawilem jednak na 1,4 TSi z malym przebiegiem i mam nadzieje, że ze 3 lata pojezdzi ze mna
                              w miare bezawaryjnie. Przewazylo szale to, ze benzynke mozna bylo kupic z duzo mniejszym przebiegiem wiec wieksza szansa ze omina mnie duze awarie
                              Za 3 latka pojdzie w swiat i bedziemy szukali, mam nadzieje, Octavii 3 bo to będzie znaczyło że dwójka mnie nie zawiodła

                              Komentarz


                              • #90
                                Gratulacje, Zainteresować się tylko sprawą rozrządu i będzie pan zadowolony !

                                Komentarz


                                • #91
                                  Wersja 122 konna na łańcuchu czy już nowa na pasku?

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    W O2FL nie było żadnego TSI z paskiem.
                                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis
                                      W O2FL nie było żadnego TSI z paskiem.
                                      Zaiste.

                                      Z paskiem to już był chyba 140 KM?

                                      Niech Ci kolego służy jak najlepiej i najdłużej.

                                      Znajomy ma 1.4 TSI 122KM w golfie V. Po wymianie rozrządu na ten rzekomo poprawiony po około 2kkm zaczęło znów jazgotać na zimnym jednak ASO dało mu zapewnienie i gwarancję, że wszystko jest ok i tak jeździ na razie.
                                      Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                                      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                      Spalanie - Motostat.pl
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Autko ma przejechane 70 tys w oryginale i nie slyszalem nic niepokojacego jak narazie. Po zakupie odstawie do mechanika, niech poslucha co i jak.
                                        Jak czesto producent przewidywal wymiane rozrzadu w tym silniczku?

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Producent wcale nie przewidywał a realia - jak zaczynało hałasować.

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            OK, czyli dopoki nie halasuje to mozna jezdzic i profilaktycznie nie wymieniac?! To czekamy az zacznie sie odzywac

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Jak na zimnym silniku będzie pracować jak diesel to łańcuch sie skończony na amen. Jak tylko będzie słychać metaliczne stuki z rorządu to należałoby się zainteresować wymianą
                                              Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                              Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
                                                Producent wcale nie przewidywał a realia - jak zaczynało hałasować.
                                                ASO zaleca wymianę łańcuchów co 230.000km

                                                Jak na zimnym silniku będzie pracować jak diesel to łańcuch sie skończony na amen. Jak tylko będzie słychać metaliczne stuki z rorządu to należałoby się zainteresować wymianą
                                                Każdy TSI chodzi na zimnym jak diesel. Nawet po wymianie rozrządu.
                                                Octavia 2 RS-R 350hp

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Hmm... to chyba musze otworzyc maske i odpalic, bo przy zamknietej klapie nie slysze rano zadnego klekotania A jakie obroty utrzymywac w TSI zeby jezdzic w miare oszczednie i nie zajechac silnika i turbinki?!

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez 1bizkit Zobacz wpis
                                                    Każdy TSI chodzi na zimnym jak diesel. Nawet po wymianie rozrządu.
                                                    To ciekawe, mój nie.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X