Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zakup Octavii II FL - dobór silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    farow, nie patrz na spalanie które piszą tutaj userzy, każdy piszę ile JEMU pali a to może się mieć nijak do Twoich wyników.
    Tutaj można wyrobić sobie bardziej wiarygodną opinie:
    Suche - Spritmonitor.de
    Raporty spalania, zużycie paliwa przez samochody • AutoCentrum.pl
    Ostatnio edytowany przez Tomek000; 27662.
    Kodiaq 1.5 DSG Style

    Komentarz


    • #27
      Witam.

      Ja mam obecnie 1,6 TDI. Auto sobie chwalę za wyjątkiem jednej rzeczy - skrzyni, a dokładnie mówiąć przełożeń skrzyni, które są bardzo długie. Tym samym nie jest to motor elastyczny.
      Nauczyłem się poprostu używać tej skrzyni, czytaj np nie wrzucać "5" przy 80km/h, tylko przy 100km/h.
      Jeśli chodzi o DPF. Jeżdżę od dwóch lat. Auto ma prawie 250 kkm. Przez te dwa lata ani razu nie miałem problemu z DPF, a wypala mi się co około 700km.
      Jeśli, jeżdze więcej w mieście, to wypalania mam co około 500-600km, chodź w mój styl jazdy to 70trasa/30miasto.
      Obecnie, gdybym szukał auta, szukałbym 2.0TDI ze względu na skrzynię i moc. Na początki 105KM było ok, teraz nie raz brakuje (apetyt rośnie).
      Jedynie w przypadki CR (czy 1,6 bądź 2,0) istotne jest paliwo jakie się tankuje, gdyż to są już wrażliwe układy, zwłaszcza 1,6 TDI.
      Ale moim zdanim VERVA nie jest do końca dobra, gdyż jest "suchym" paliwem.

      Pozdrawiam
      Eryk

      Komentarz


      • #28
        Tak, wysokooktanowe paliwa ,,suche'' nie smarują właściwie układów common rail i stała jazda na nich, zdaniem pompiarzy, nie służy CR-om. Ponoć szczególnie podatne są układy CR continentala ( montowane w 1,6 TDI) tam np. dochodzi przy większych przelotach do łuszczenia się wnętrz pomp wtryskowych. To tylko opinia, nie są to moje doświadczenia.
        Ja mam CFHC i sobie bardzo chwalę to auto. Żona miała 1,6 i też było niezłe. Choć dynamiki dzieli przepaść, a spalanie niewiele wyższe mam w 2.0 ( ale ja lubię docisnąć i poniżej 5 l to mój kom ani razu nie odnotował


        Nie szukaj dziury w całym, ,,bo każdy się popsuje''. Tak - każdy jeden. To eksploatacja i tak już jest. Znajdź potencjalnie porządną sztukę, a jestem przekonany, że będziesz zadowolony. Miałem sporo diesli, ale 140 konny CR pasuje mi bardzo. Nie brakuje mi w nim mocy ( nie hamowałem go, ale myślę, że mam mały gift od fabryki) a latał już wiele razy obładowany rodzinnie (po dach) po Europie. Ja nie lubię jechać autostradą 110 więc często na blacie gościło 150-160 km i nie były to szczyty możliwości samochodu załadowanego na maksa bagażami i domownikami. A zapas mocy do wyprzedzania dla mnie jest bardzo ważnym aspektem. Przy tym fajna kultura pracy, naprawdę faaaajna skrzynia i spalanie rozsądne.
        Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

        Komentarz


        • #29
          No własnie tez lubie mieć zapas mocy w autku. Ogolnie wiem, że najtanszy w eksploatacji bylby 1,6 MPI + LPG ale nie wyobrazam sobie 102 konie wolnossace w takim autku.
          A powiedzcie mi jeszcze tak z doswiadczenia, fotele w Octavii nie mecza na dlugiej trasie? Ja mam dosc szerokie plecy i przymierzajac sie do tych autek, mam wrazenie ze wychodze poza zaglebienie i te boczki jakos tak mnie uwieraja. Ulozy mi sie to, czy bedzie dokuczliwe?

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis
            farow, nie patrz na spalanie które piszą tutaj userzy, każdy piszę ile JEMU pali a to może się mieć nijak do Twoich wyników.
            Tutaj można wyrobić sobie bardziej wiarygodną opinie:
            Suche - Spritmonitor.de
            Raporty spalania, zużycie paliwa przez samochody • AutoCentrum.pl

            Jak ja lubie rozsądnie myslacych uzytkownikow
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #31
              Mnie fotele nie męczą, ale mieszczę się w obrysie Serio to sprawa indywidualna, one mają lekki profil więc nie jestem pewien, czy się ułożą. W VW mam teraz prostsze oparcia i ....wolę te z octavii.

              Komentarz


              • #32
                Fotele w Octavii są bardzo wygodne
                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                Komentarz


                • #33
                  Przód wygodny. Na tylną kanapę narzekają moi pasażerowie na długich trasach. To może być kwestia profilu siedzenia, kąta, długości siedziska etc - po prostu, a nie samej kanapy. Ale syn 175 cm, cierpi na trasie do Cro na przykład.

                  Komentarz


                  • #34
                    1.4TSI nie ma się co tak bać. Ja swoją przejechałem już 255 tyś km (O II FL z 2010) i poza rozrządem nic się nie dzieje (zmieniałem go już dwa razy, ostatnio przy przebiegu 240 tyś). Pali też rozsądnie (u mnie średnia 7.0) ale przy tym typie silnika to zależy od stylu jazdy i warunków (u mnie mało jeżdżenia w korkach).

                    Jak kupowałem ją jako nową to też się zastanawiałem między 1.4TSI a 2.0 TDI i raczej dobrze zrobiłem wybierając benzynę (chociaż część osób twierdziło ze to głupota przy przebiegach ok 40 tyś rocznie)

                    Teraz czekam na odbiór nowej skody i też będzie to 1.4 TSI (tyle ze w wersji 150KM) - obecna skoda będzie do sprzedania jakoś pod koniec marca / początek kwietnia.

                    Pzdr,
                    Piotrek


                    Komentarz


                    • #35
                      Z tyłu cholernie nie wygodnie jest na środku. Podłokietnik odciska piętno na plecach.
                      Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                      Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                      Komentarz


                      • #36
                        Kurcze łamie się strasznie, myslalem wlasnie zeby isc w benzyne ale nie przekonuja mnie te silniki w OII montowane. Jeszcze najbardziej ten 1,4 TSi do mnie przemawia. Jaki jest koszt wymiany rozrzadu poza ASO na rozsadnych częsciach?

                        Komentarz


                        • #37
                          Octavia 2, to taki nowoczesny Polonez, dobra baza, kiepskie silniki, i reszta która tyłka nie urywa... mnie najbardziej irytował silnik (1,6MPI, 2 metry mułu) oraz fotele (drugich tak niewygodnych nie kojarzę) całe szczęście trochę samozaparcia i mam oba problemy za sobą, i teraz dopiero jestem zadowolony z mojej Octavki...


                          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                          Komentarz


                          • #38
                            Bez przesady. Są kiepskie silniki i dobre. Z lepszych na pewno 1.6 MPI i 2.0 TDI CR. Fotele jak dla mnie są wygodne jak na ta klase samochodu. Moge bez przerwy jechać 600-800 km i nie czuje sie zmeczony, plecy tez nie bolą.
                            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                            Komentarz


                            • #39
                              No właśnie najchętniej bym kupił 1,6 MPI jako prosty silniczek, ale mysle ze bym się cholernie meczyl z ta mulowatoscia :/

                              Komentarz


                              • #40
                                Zależy jak jesteś usposobiony. 1.6 całkiem dobrze spisuje się do tych 130 - 140 km/h. Utrzymywanie tej prędkosci jest bezproblemowe na autostradzie. Do miasta też ok bo jedziesz sobie na spokojnie. Ale na krajówki czy inne gorsze drogi gdzie czasem trzeba cos wyprzedzić to 100 KM jest za mało
                                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                Komentarz


                                • #41
                                  1,6mpi jeździ jak Polonez, pali jak Polonez, a przy 130-140km/h trzeba mieć stoopery w uszach..


                                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    No takie wlasnie mialem obawy. Narazie upatrzylem sobie jedna 2,0 110km, chce sie wybrac ja ogladnac. Na ile mozna bezpiecznie podkrecic ten silniczek i jakie są tego koszty?

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      140 KM będzie na 100% bezpieczne bo jak już koledzy wyżej pisali miedzy wersja CFHC a CFHF nie ma za dużych różnic. Kluczowe części są takie same
                                      Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                      Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        To by mnie juz satysfakcjonowało

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
                                          140 KM będzie na 100% bezpieczne bo jak już koledzy wyżej pisali miedzy wersja CFHC a CFHF nie ma za dużych różnic. Kluczowe części są takie same
                                          Tylko soft silnika inny, reszta taka sama.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Panowie podpowiedzcie cos o tym autku: Ogłoszenia - Sprzedam, kupię na OLX.pl

                                            Jest co prawda golas, ale maly przebieg, serwisowany, a nie sprzedaje sie juz chyba od listopada?! Chcialem wlasnie podjechac go ogladnac, ale zdziwilo mnie ze tak dlugo stoi. co prawda na poczatku byl za 36 900 wystawiony, moze za duzo chcieli?

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              To że auto długo stoi to nie wiele znaczy. Na allegro, otomoto, olx itd jest tyle dziadostwa że to co lepsze ginie w całej masie dziadostwa i nie może się sprzedać. Passata 2.0 TDI z 2013 mam wystawionego 3 miesiąc i jeszcze się nie sprzedał. A jakbyś go zobaczył na miejscu to autko idealne. Podobnie może być z tą Skodą co wrzuciłeś link
                                              Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                              Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                No ale jakis powod musi byc: albo niechodliwy model, albo wyswirowana cena, albo autko po przejsciach itd

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Wg mnie powód jest jeden: golas całkowity i wersja 110 koni. To powód dlaczego stoi. Tak goła wersja wymaga albo olania deficytów, albo dosprzętowienia. Mi brakowałoby podłokietnika, schowka górnego i choć radia typu swing. Ale to się da wszystko ogarnąć. Cena jest niska więc jeśli wystarczy ci 110 koni, albo dasz tysiala na chipa to będziesz miał przyjemność z jazdy.

                                                  Pytanie co miał robione do 150 tkm w serwisie. Bo to też ważne. Jeśli nic to trzeba przewidzieć co nieco na pakiet startowy i dokładnie go sprawdzić.Co się może odzywać? DPF, EGR, wrtryski. Pierwsze na checkliście wg mnie. Turbo powinno śmigać jeśli był dobrze eksploatowany. Pewnie latał dużo tras bo 150 tysi w 4 lata to nie miasto. Prawie 40 tysi na rok. Przeglądy obawiam się, że LL niestety.

                                                  Te 110 konne mają też skrzynię 6 biegów LHD?
                                                  Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    6 biegow maja, ale co rozumiesz jako LHD to nie wiem?!

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X