Witam, tak używałem opcji "SZUKAJ" i przejrzałem wiele wątków olejowych ale i tak musze zapytać. Otóż zakupiłem Octacie 2 r.2006 z potwierdzonym przebiegiem 125tys KM, ostatni właściciel nie wiedział dokładnie jaki olej był wlany, nie było żadnej kartki z informacją. Skontaktowałem się z serwisem którym był wymieniani rozrząd i olej ostatnim razem i gościu powiedział mi że wlał tam olej syntetyczny MPM 20w50 żeby auto go nie piło. I tu moje pytanie skoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Olej 20w50 do Octavi 1.6MPI BES
Zwiń
X
-
No gościu w warsztacie powiedział, że może pić olej ale nie podał mi żadnej konkretnej przyczyny. Mówił że z silnikiem wszystko jest ok, przebieg jest mały i potwierdzony nie wiem co robi z autem pierwszy właściciel ale z papierów wynika ze nie jeździł nim jakoś mega dużo. Zastanawiam sie czy nie wlać tam oleju zalecanego przez producenta 5w30 albo 5w40 tak jak w instrukcji i samemu sprawdzić ile oleju bierze, ale też nie chciał bym żeby silnik mi stanął przez złe smarowanie. Na koniec lipca będę w Polsce i mam już umówiony przegląd u znajomego mechanika i on mi wszystko powie co z tym silnikiem. I nie wiem czy lać do tego czasu ten 20w50 czy wrócić na zalecany olej .
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisMoże ten samochód wcześniej jeździł w Arabi Saudyjskiej i dlatego 20w50
Komentarz
-
Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpisskoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
Komentarz
-
Zamieszczone przez georgg Zobacz wpisSkoro producent zaleca takie oleje to na takie zmień.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpisNie no spokojnie samochód jeździł tylko po Holandii, przynajmniej mam taka nadzieje xD
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisTaki 5w30 szybko zweryfikuje stan silnika i te niby 125 tys km ...
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisNie żebym wątpił ale jeśli warsztat wlał 20w50 to nie zrobił tego bez przyczyny . Z drugiej strony jeśli ktoś miał ciężką nogę i zbyt często nie kontrolował stanu oliwy to 125 tys km wystarczy aby pierścienie się zużyły .
Komentarz
-
Zalej 5W40 / 0W40. Jeżeli będziesz cisnął z prędkościami autostradowymi, to w tym silniku olej będzie znikał. Przy normalnej jeździe (tak do 4 tys. obr.) jeżeli silnik jest zdrowy, to ubytek nie powinien być widoczny.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisDobry 5w40 i po pierwszym 1kkm zobaczysz ile Ci będzie wciągał. Z tym 20w50 to jakiś cyrk...
Komentarz
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisPoprostu wlał jaki miał na warsztacie z" gęściejszych". MPM i Kron Oil to najczęsciej stosowane oleje z beczek na warsztatach. Jak chcesz coś "lepszego" to wciskają Castrola. Zalej normalny olej poprzedzając płukanką i będzie dobrze.
Komentarz
-
Schell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?
Komentarz
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisSchell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?
Komentarz
-
Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpis
Zalany jest Shell Helix Titanium 5w40, sam go kupiłem wiec mam raczej pewność i też właśnie myślałem, że następną wymianę będę musiał zrobić wcześniej.
Komentarz
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
Nie słyszałem o takim oleju, tzn z końcówką Titanium. Szkoda, że nie zrobili Ci tej płukanki, szybciej pozbyłbyś się tego starego gluta z silnika.
Komentarz
Komentarz