Witam, tak używałem opcji "SZUKAJ" i przejrzałem wiele wątków olejowych ale i tak musze zapytać. Otóż zakupiłem Octacie 2 r.2006 z potwierdzonym przebiegiem 125tys KM, ostatni właściciel nie wiedział dokładnie jaki olej był wlany, nie było żadnej kartki z informacją. Skontaktowałem się z serwisem którym był wymieniani rozrząd i olej ostatnim razem i gościu powiedział mi że wlał tam olej syntetyczny MPM 20w50 żeby auto go nie piło. I tu moje pytanie skoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
Olej 20w50 do Octavi 1.6MPI BES
Zwiń
X
-
No gościu w warsztacie powiedział, że może pić olej ale nie podał mi żadnej konkretnej przyczyny. Mówił że z silnikiem wszystko jest ok, przebieg jest mały i potwierdzony nie wiem co robi z autem pierwszy właściciel ale z papierów wynika ze nie jeździł nim jakoś mega dużo. Zastanawiam sie czy nie wlać tam oleju zalecanego przez producenta 5w30 albo 5w40 tak jak w instrukcji i samemu sprawdzić ile oleju bierze, ale też nie chciał bym żeby silnik mi stanął przez złe smarowanie. Na koniec lipca będę w Polsce i mam już umówiony przegląd u znajomego mechanika i on mi wszystko powie co z tym silnikiem. I nie wiem czy lać do tego czasu ten 20w50 czy wrócić na zalecany olej .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisMoże ten samochód wcześniej jeździł w Arabi Saudyjskiej i dlatego 20w50
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpisskoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez georgg Zobacz wpisSkoro producent zaleca takie oleje to na takie zmień.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpisNie no spokojnie samochód jeździł tylko po Holandii, przynajmniej mam taka nadzieje xD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisTaki 5w30 szybko zweryfikuje stan silnika i te niby 125 tys km ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisNie żebym wątpił ale jeśli warsztat wlał 20w50 to nie zrobił tego bez przyczyny . Z drugiej strony jeśli ktoś miał ciężką nogę i zbyt często nie kontrolował stanu oliwy to 125 tys km wystarczy aby pierścienie się zużyły .
Komentarz
-
-
Zalej 5W40 / 0W40. Jeżeli będziesz cisnął z prędkościami autostradowymi, to w tym silniku olej będzie znikał. Przy normalnej jeździe (tak do 4 tys. obr.) jeżeli silnik jest zdrowy, to ubytek nie powinien być widoczny.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisDobry 5w40 i po pierwszym 1kkm zobaczysz ile Ci będzie wciągał. Z tym 20w50 to jakiś cyrk...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisPoprostu wlał jaki miał na warsztacie z" gęściejszych". MPM i Kron Oil to najczęsciej stosowane oleje z beczek na warsztatach. Jak chcesz coś "lepszego" to wciskają Castrola. Zalej normalny olej poprzedzając płukanką i będzie dobrze.
Komentarz
-
-
Schell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisSchell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpis
Zalany jest Shell Helix Titanium 5w40, sam go kupiłem wiec mam raczej pewność i też właśnie myślałem, że następną wymianę będę musiał zrobić wcześniej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
Nie słyszałem o takim oleju, tzn z końcówką Titanium. Szkoda, że nie zrobili Ci tej płukanki, szybciej pozbyłbyś się tego starego gluta z silnika.
Komentarz
-
Komentarz