Witam, tak używałem opcji "SZUKAJ" i przejrzałem wiele wątków olejowych ale i tak musze zapytać. Otóż zakupiłem Octacie 2 r.2006 z potwierdzonym przebiegiem 125tys KM, ostatni właściciel nie wiedział dokładnie jaki olej był wlany, nie było żadnej kartki z informacją. Skontaktowałem się z serwisem którym był wymieniani rozrząd i olej ostatnim razem i gościu powiedział mi że wlał tam olej syntetyczny MPM 20w50 żeby auto go nie piło. I tu moje pytanie skoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
Olej 20w50 do Octavi 1.6MPI BES
Zwiń
X
-
No gościu w warsztacie powiedział, że może pić olej ale nie podał mi żadnej konkretnej przyczyny. Mówił że z silnikiem wszystko jest ok, przebieg jest mały i potwierdzony nie wiem co robi z autem pierwszy właściciel ale z papierów wynika ze nie jeździł nim jakoś mega dużo. Zastanawiam sie czy nie wlać tam oleju zalecanego przez producenta 5w30 albo 5w40 tak jak w instrukcji i samemu sprawdzić ile oleju bierze, ale też nie chciał bym żeby silnik mi stanął przez złe smarowanie. Na koniec lipca będę w Polsce i mam już umówiony przegląd u znajomego mechanika i on mi wszystko powie co z tym silnikiem. I nie wiem czy lać do tego czasu ten 20w50 czy wrócić na zalecany olej .
Komentarz
-
-
Nie no spokojnie samochód jeździł tylko po Holandii, przynajmniej mam taka nadzieje xDZamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisMoże ten samochód wcześniej jeździł w Arabi Saudyjskiej i dlatego 20w50
Komentarz
-
-
Skoro producent zaleca takie oleje to na takie zmień.Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpisskoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
Komentarz
-
-
No to kupuje Shell helix 5w30 syntetyk na forum wyczytałem ze jest równie dobry co Castrol Magnatec.Zamieszczone przez georgg Zobacz wpisSkoro producent zaleca takie oleje to na takie zmień.
Komentarz
-
-
Zdziwił byś się ile samochód z tej małej Holandii może mieć nakulane setek tysięcy kilometrów.Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpisNie no spokojnie samochód jeździł tylko po Holandii, przynajmniej mam taka nadzieje xD
Komentarz
-
-
Dobra olej zamówiony, najwyżej zamówię jeszcze jedną bańke, ten przebieg niby jest potwierdzony przez holenderskie RDW i NAP wiec nie powinien kręcony bo wtedy nie uzyskał bym pozytywnego zatwierdzenia z urzędu. no ale zobaczymy jak bedzie na nowym oleju.Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisTaki 5w30 szybko zweryfikuje stan silnika i te niby 125 tys km ...
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o warsztat to tutaj niestety jeśli nie przywieziesz swojego dobranego oleju na wymiane to wleją to co maja u siebie w beczce i możliwe ze leją te MPM 20w50 wo wszystkiego co im podstawią, gościu mówił ze do VW Golf GTI też to leje, ale nie wiem czemu miała służyć ta informacja. No nie pozostaje nic innego jak zalać rekomendowany i sprawdzić samemu co bedzie sie działo.Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisNie żebym wątpił ale jeśli warsztat wlał 20w50 to nie zrobił tego bez przyczyny . Z drugiej strony jeśli ktoś miał ciężką nogę i zbyt często nie kontrolował stanu oliwy to 125 tys km wystarczy aby pierścienie się zużyły .
Komentarz
-
-
Zalej 5W40 / 0W40. Jeżeli będziesz cisnął z prędkościami autostradowymi, to w tym silniku olej będzie znikał. Przy normalnej jeździe (tak do 4 tys. obr.) jeżeli silnik jest zdrowy, to ubytek nie powinien być widoczny.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
No też tak uważam, no ale jak mówiłem tu jest możliwe ze po prostu mają jedną wielka beczkę z olejem i leją go do każdego auta, trochę to nie profesjonalne wg. mnie, no ale cóż...Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisDobry 5w40 i po pierwszym 1kkm zobaczysz ile Ci będzie wciągał. Z tym 20w50 to jakiś cyrk...
Komentarz
-
-
byłem na warsztacie już wymienił olej na Shell Helix , ale nie wiem czy zrobił płukankę, jak jej nie zrobił to mam się spodziewać jakichś nieprzyjemności ?Zamieszczone przez shok Zobacz wpisPoprostu wlał jaki miał na warsztacie z" gęściejszych". MPM i Kron Oil to najczęsciej stosowane oleje z beczek na warsztatach. Jak chcesz coś "lepszego" to wciskają Castrola. Zalej normalny olej poprzedzając płukanką i będzie dobrze.
Komentarz
-
-
Schell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?
Komentarz
-
-
Zalany jest Shell Helix Titanium 5w40, sam go kupiłem wiec mam raczej pewność i też właśnie myślałem, że następną wymianę będę musiał zrobić wcześniej.Zamieszczone przez shok Zobacz wpisSchell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?
Komentarz
-
-
Nie słyszałem o takim oleju, tzn z końcówką Titanium. Szkoda, że nie zrobili Ci tej płukanki, szybciej pozbyłbyś się tego starego gluta z silnika.Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpis
Zalany jest Shell Helix Titanium 5w40, sam go kupiłem wiec mam raczej pewność i też właśnie myślałem, że następną wymianę będę musiał zrobić wcześniej.
Komentarz
-
-
Sorki za zamieszanie masz racje co do oleju no sie pomylilem, zerknalem na butle z resztka co mi zostala to jeat ultera nie titanium, Shell helix ultra 5w4. Dobrze ze kujawskiego nie zalalem.Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
Nie słyszałem o takim oleju, tzn z końcówką Titanium. Szkoda, że nie zrobili Ci tej płukanki, szybciej pozbyłbyś się tego starego gluta z silnika.
Komentarz
-

Komentarz