Zabezpieczenie lakieru folią bezbarwną

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Langusta
    RS
    • 2010
    • 1864
    • Seat

    Zabezpieczenie lakieru folią bezbarwną

    Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Świetna sprawa :-)

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • potrek
      Drive
      • 2017
      • 67
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      No za 4 tys to już wogule rewelacja.

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        no jak ktoś ma nowe auto i planuje je mieć powiedzmy 5-10 lat to uważam Spoko.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • gusiak11
          L&K
          • 2013
          • 1362
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
          mieć powiedzmy 5-10
          Pytanie tylko jak ta folia będzie sie zachowywałą po takim czasie, w 7dmio letniej octavii wywalilem te okleiny na tylnym błotniku chroniące niby przed kamykami bo sie utleniły i pożółkły
          W obecnym fordzie mondeo mam oklejona listwę tylnego zderzaka folia firmy 3M mimo że po zamknięciu klapy praktycznie jej nie widać po 5 ciu latach sie także utleniła i pożółkła, po 6ciu latach czyli w tym toku poleciała do śmieci. Rozklejenie zderzaka nie było wcale proste a co dopiero całego auta, a co z większymi uszkodzeniami.... z którymi folia sobie nie poradzi... rysa jak rysa da sie z nią życ jak nie ma tendenzji do korodowania, a nacięta folia prawdopodonie na brzegach będzie zbierała brud, mycie wysokim cisnieniem będzie ją powoli odklejało...
          Są zwolennicy co nawet pokazuje TVN Turbo w jednym ze swoich programów... sa przeciwnicy wg mnie za podane tu kwoty nie poszedł bym w to ale to moja opinia.
          Auto po wypolerowaniu i nałożeniu powłoki wygląda bardzo ładnie, nie mówię ze wszystkie ale dużo samochodów obecnie jest dość ładnie pomalowane prawie bez mory, natomiast niedawno pokazano mi zdjęcie z bardzo bliska oklejonego profesionalnie samochodu, mora jak po bardzo przeciętnym malowaniu... no mnie to nie przekonuje
          http://carsdetailing.blogspot.com/

          Komentarz

          • DetailerShopP-ń
            Rider
            • 2014
            • 284
            • Octavia III combi (5E5)
            • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            To prawda, ale aspekty wizualne jednak schodzą w tym miejscu na drugi plan. Podstawowa funkcja takiej folii to ochrona nadwozia przed odpryskami i zarysowaniami (w miejscach newralgicznych jak miejsca pod klamkami, raczej nie na całych panelach). I z tej funkcji folie ochronne wywiązują się póki co najlepiej.
            Natomiast oczywiście żadna folia nie dorównuje wizualnie czystemu lakierowi, zwłaszcza wypolerowanemu i np zabezpieczonemu dobrym woskiem. Nawet ta przeznaczona do zmiany koloru (a ochronne wyglądają gorzej, są np dużo grubsze).
            Dobra folia teoretycznie nie powinna znacząco zżółknąć ale w praktyce niestety czasem po kilku latach tak się dzieje. Moim zdaniem ogromne znaczenie ma to jak eksploatujemy samochód, głównie jak i czym go myjemy oraz czy w jakiś sposób tą folię zabezpieczamy np przed promieniami UV.
            Największą wadą oczywiście jest cena, każdy musi sam policzyć czy to mu się opłaca. Z tego co się orientuję cena oklejenia Octavii dobrej klasy folią bezbarwną (mam tu na myśli duuuży pakiet: zderzak, reflektory, halogeny, maska, przednie błotniki, słupki A, lusterka, przednia krawędź dachu, wnęki klamek, ranty drzwi x4, parapet bagażnika) raczej przekroczy 5kpln brutto. To niemało. Największy wpływ ma powierzchnia (materiał jest b. drogi) i kształt samochodu.
            DetailerShop.pl Poznań - Profesjonalne kosmetyki samochodowe
            https://www.facebook.com/DetailingShopPoznan
            http://allegro.pl/my_page.php?uid=36933472

            Komentarz

            Pracuję...