Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaka polerka?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaka polerka?

    Mam kilka krytycznych uwag, Niemce już przetestowały:
    Link
    Link

    W skrócie, nowy model:
    -więcej miejsca z przodu, mniej z tyłu
    -gorsza widoczność do tyłu (w lusterkach też)
    -bagażnik taki sam 285-290 l
    -komfort resorowania, fotele takie same, z lekkim wskazaniem na stary model
    -hałas taki sam
    -silnika nie komentuję, bo różne moce
    -gorsze prowadzenie w zakrętach, ukł. kierowniczy, hamulce o 1,6 m (dziwne, bo w nowym opony 215, w starym 195, może wielkość tarcz miała znaczenie - 288 mm w starym i 252 mm w nowym)
    -spalanie w nowym lepsze o ok. 0,7 l/100, ale przewaga widoczna tylko w mieście i na autostradzie
    -masa nowej tylko 25 kg mniejsza

    Jedyne plusy to: ładniejsza, bezpieczniejsza, multimedia, silnik. Pod spodem siedzi podwozie sprzed 15 lat, w dodatku prowadzi się nieco gorzej niż model sprzed 9 lat, odczucia w testach będą pozytywne, bo F2 prowadziła się naprawdę dobrze. Jak czytałem testy w stylu "gumowy układ kierowniczy" to nóż mi się w kieszeni otwierał, nawet w tak wychwalanej Fieście jest gorszy (minimalnie), nie mylić z zachowaniem w zakrętach, gumowy to jest np. w Colcie, w Civicu VIII trochę też. Swoją drogą ten z Civica mógł być zjechany po dużym przebiegu - 40 tys. km, wtedy do wymiany poszły klocki i wytarte tarcze .

    Jeśli masz i jesteś zadowolony z FII - nie kupuj, nie jesteś zadowolony z FII - też nie kupuj. Jeśli liczycie się z pieniędzmi to warto rozważyć najtańsze TSI za 40-42 tys., wyższe konfiguracje do przemyślenia, bo za 59 tys. macie Golfa, Octavię jeszcze taniej - to już poważny skok jakościowy i polski prestiż, taki przez małe p.

  • #2
    Jaka polerka?

    Witam,

    Postanowiłem kupić polerkę pomagającą mi we woskowaniu auta. Niestety nie mam zielonego pojęcia o tego typu sprzęcie - wiem że różne pojawiają się na promocjach w marketach - jednak jakoś mnie nie przekonują.
    Ogólnie raczej ciężko tam znaleźć coś z regulacją obrotów - a z tego co zdążyłem doczytać jest to istotne.
    Znalazłem coś takiego: Link (SCHWARZBAU s1p-180) podaje firmę aby przydało sie komuś po wygaśnięciu linku...

    Osobiście jednak wolałbym coś z mniejszą mocą/lżejszego (choć powiem szczerze że nie znam optimum.)

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Polerka wyżej nie ma stabilizacji obrotów, więc nic nią nie zdziałasz. Poza tym wosk nakłada się ręcznie - maszyna to tylko do cleaneru lub pasty polerskiej.

      Link <- to jest najtańsza polerka ze stabilizacją jaką można polecić.

      Komentarz


      • #4
        Mickul, właśnie takie było założenie co do zastosowania - nakładanie ręczne - ściąganie maszyną...

        1. co daje stabilizacja? pytam bo poprzednią wybrałem zakładając że istotna jest regulacja obrotów od poziomu 0
        i 2. czy 600obr/min to nie za dużo?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez noswer
          Mickul, właśnie takie było założenie co do zastosowania - nakładanie ręczne - ściąganie maszyną...
          a mogę Cię zapytać jaki Ty wosk stosujesz iż chcesz go maszyną ściągać ??? :lol:
          Mastershine - Auto Detailing Studio

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez noswer
            ściąganie maszyną...
            Ale co chcesz siągać maszyną, wosk ? :shock: Wosk spokojnie możesz ściągnąć glinką.

            Co d maszyny. Przede wszystkim musisz mieć regulację obrotów, bo bez tego nie d rady.
            Poleciał bym ci Makitę, ale ona trochę kosztuje.
            Czarny Elegance

            Komentarz


            • #7
              a wlasnie mam do sprzedania makite
              Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

              Komentarz


              • #8
                Big, regulacja od 500obr jako minimum wystarczy?
                diablo228, wosk może nie taki straszny ale trochę to czasu zajmuje - a wszelkie usprawnienie procesu jest mile widziane.

                Komentarz


                • #9
                  Zmien wosk, kupno polerki do tego celu jest bez sensu totalnie.
                  Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez noswer
                    Big, regulacja od 500obr jako minimum wystarczy?
                    Powinno wystarczyć, aczkolwiek lepiej byłoby gdyby miała do 600 obr.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz


                    • #11
                      Wydaje mi się, że koledze noswer może chodzić o polerowanie karoserii po nałożeniu wosku... Choć mogę się mylić... A właśnie - czy polerowanie lakieru polerką po nałożeniu wosku aplikatorem ma sens ? Chodzi mi o to, czy zamiast ręcznego polerowania mikrofibrą można wykonać to samo polerką ?
                      I drugie pytanie: Meguiar's Ultimate Compound lepiej stosować ręcznie (np. przy użyciu takich aplikatorów: NAT ZESTAW APLIKATORÓW 3-PACK - ShowCarShine), czy też maszynowo (np. wspomnianą wyżej polerką K2 i gąbką polerską np. ABW) ? Sorki za głupie pytanie, ale powoli przymierzam się do zakupu maszyny polerskiej - od kilku lat wykonuję regularnie proces detailingu w swoich autach, ale robię to ręcznie (siłą mięśni, a czasem siłą woli) :diabelski_usmiech i najwyższy czas wspomóc się maszynką...
                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                      MOJA FURKA

                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                      Komentarz


                      • #12
                        he he ściaganie polerką nałożonego wosku idziesz ostro, poszukaj sobie lepiej jakieś używki w dobrej cenie. Polerkę stosujemy do korekt lakieru głównie, a nakładanie wosku i potem jego polerowanie to sama przyjemność
                        Mastershine - Auto Detailing Studio

                        Komentarz


                        • #13
                          Megs UC jest specjalnie opracowany do pracy recznej, do maszynowej sa lepsze pasty, ale oczywiscie nic sie nie stanie jak z glowa podejdziesz do tematu z maszyna i UC.
                          Powiem raz jeszcze polerowanie nalozonego wosku to ZLE rozwiazanie, w najlepszym razie sciagnie wosk i tyle w temacie :evil:
                          Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez staraoctavia
                            Powiem raz jeszcze polerowanie nalozonego wosku to ZLE rozwiazanie, w najlepszym razie sciagnie wosk i tyle w temacie :evil:
                            a tam nie znasz się :evil: Myślisz że takie K2 łatwo się ściąga jak to nawet ciężko nałożyć
                            Jaśniej się nie da wosku po nałożeniu nie ściągamy maszynowo tylko ręcznie chyba że tonę się na karoserie nałoży to potem trzeba machać
                            Mastershine - Auto Detailing Studio

                            Komentarz


                            • #15
                              Ok - w takim razie polerowanie po nałożeniu wosku nadal będę wykonywał ręcznie, mikrofibrą :szeroki_usmiech A kupno maszyny polerskiej odłożę do maja/czerwca - na razie chcę tylko lekko spolerować dwie niewielkie skazy na lakierze Megsem, a skoro wystarczy robota ręczna (bez maszynki) -
                              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                              MOJA FURKA

                              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                              Komentarz


                              • #16
                                ja trochę rys mam... poprzedni właściciel średnio przejmował się wyglądem auta i chyba auto wosku zaznało dopiero u mnie

                                tak jak napisał Eidos71, chce wosk ściągać polerką - powiem szczerze że nie wiem za wiele o woskowaniu samochodów i założyłem że będzie to dość dobre rozwiązanie - po tym jak ostatnio nakładałem ręcznie wosk (bodajże jakiś k2) odmachałem się jak dzieciak z karate kid

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez noswer
                                  1. co daje stabilizacja? pytam bo poprzednią wybrałem zakładając że istotna jest regulacja obrotów od poziomu 0
                                  Niezależnie od nacisku gąbki na karoserię maszyna pracuje na tych samych obrotach.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nie radz wiecej jak sam nie wiesz :lol:
                                    Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez staraoctavia
                                      Nie radz wiecej jak sam nie wiesz :lol:
                                      To może mnie popraw zamiast pisać takie durne posty?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Po pierwsze nie masz pojecia wiec po co sie wypowiadasz?
                                        Po drugie zle piszesz, wiec napisalem, zebys nie pisal bo innych nie znajacych sie wprowadzasz w blad i to wedlug Ciebie jest durne...
                                        Po trzecie brak stabilizacji obrotow utrudnia mocno prace ale nie ma zwiazku ze spaleniem lakieru.
                                        Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez staraoctavia
                                          Po pierwsze nie masz pojecia wiec po co sie wypowiadasz?.
                                          Co napisałem źle?
                                          Zamieszczone przez staraoctavia
                                          Po drugie zle piszesz, wiec napisalem, zebys nie pisal bo innych nie znajacych sie wprowadzasz w blad i to wedlug Ciebie jest durne...
                                          Durne jest to, że piszesz dalej bez wyjaśnienia mojej niewiedzi. Jakbyś mnie od razu poprawił to bym przeprosił za swoją gafę.
                                          Zamieszczone przez staraoctavia
                                          Po trzecie brak stabilizacji obrotow utrudnia mocno prace ale nie ma zwiazku ze spaleniem lakieru.
                                          Bardziej miałem na myśli to, że jak osoba początkująca dorwie się do maszyny polerskiej bez stabilizacji obrotu i zobaczy, że podczas przyłożenia gąbki do lakieru obroty spadają to włączy większą moc, lekko zmniejszy nacisk i maszyna zacznie pracować z pełnymi obrotami. Jeżeli jednak nie spowoduje to nie spowoduje uszkodzenia lakieru to przepraszam i kasuję tą treść w poprzednim poście.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            jaka polerka ??? taki był temat.... kurde musiałem smignąć do góry postu bo sie zgubiłem

                                            więc.................
                                            Zamieszczone przez noswer
                                            Ogólnie raczej ciężko tam znaleźć coś z regulacją obrotów - a z tego co zdążyłem doczytać jest to istotne.
                                            Znalazłem coś takiego: Link (SCHWARZBAU s1p-180) podaje firmę aby przydało sie komuś po wygaśnięciu linku...
                                            Nie zagłębiając się w temat... ty chcesz polerować lakier czy wosk?? bo jak lakier to maszyna słaba miałem więc wiem o czym mówię
                                            jak do polerownia wosku.... hmy... dojdź do wprawy 3gr na auto i nie bedziesz potrzebował maszyny do polerowania wosku za dużo kładziesz go na lakier a skutek jest taki ze 90% zabiera fibra
                                            Zamieszczone przez Mickul
                                            Polerka wyżej nie ma stabilizacji obrotów, więc nic nią nie zdziałasz. Poza tym wosk nakłada się ręcznie - maszyna to tylko do cleaneru lub pasty polerskiej.

                                            Link <- to jest najtańsza polerka ze stabilizacją jaką można polecić.
                                            Generalnie polecasz coś czego chyba nigdy nie miełeś w rękach

                                            Zamieszczone przez noswer
                                            co daje stabilizacja? pytam bo poprzednią wybrałem zakładając że istotna jest regulacja obrotów od poziomu 0
                                            stabilizacja daje to, że jak naciskasz na maszynę lub nie ona nie zwalnia kręci się 1600 to 1600 a nie 600-1800 bo taki nacisk przyłożyłem

                                            Zamieszczone przez diablo228
                                            a mogę Cię zapytać jaki Ty wosk stosujesz iż chcesz go maszyną ściągać
                                            No Comment!!!!

                                            Zamieszczone przez noswer
                                            Big, regulacja od 500obr jako minimum wystarczy?
                                            diablo228, wosk może nie taki straszny ale trochę to czasu zajmuje - a wszelkie usprawnienie procesu jest mile widziane.
                                            Sorry chłopaki ale nie bardzo wiem co wy piszecie .... jeden chce rozrowadzać pastę poleską a drugi piszę o jakimś strasznym wosku

                                            Zamieszczone przez Eidos71
                                            Wydaje mi się, że koledze noswer może chodzić o polerowanie karoserii po nałożeniu wosku... Choć mogę się mylić... A właśnie - czy polerowanie lakieru polerką po nałożeniu wosku aplikatorem ma sens ? Chodzi mi o to, czy zamiast ręcznego polerowania mikrofibrą można wykonać to samo polerką ?
                                            jak nie nawalisz 1000g/m2 to zwykłą fibra starczy, przeciętne auto dobrym woskiem sie woskuję 4-5gr ale...

                                            Zamieszczone przez diablo228
                                            Jaśniej się nie da wosku po nałożeniu nie ściągamy maszynowo tylko ręcznie chyba że tonę się na karoserie nałoży to potem trzeba machać
                                            Dobrze gada polać mu

                                            Zamieszczone przez noswer
                                            ja trochę rys mam... poprzedni właściciel średnio przejmował się wyglądem auta i chyba auto wosku zaznało dopiero u mnie

                                            tak jak napisał Eidos71, chce wosk ściągać polerką - powiem szczerze że nie wiem za wiele o woskowaniu samochodów i założyłem że będzie to dość dobre rozwiązanie - po tym jak ostatnio nakładałem ręcznie wosk (bodajże jakiś k2) odmachałem się jak dzieciak z karate kid
                                            1) uważasz ze wosk usunie Ci te rys...Tak/Nie.... Tak- zpacha / Nie - nie usunie
                                            BTW za dużo wosku nałożyłeś, wyschną i miąłeś problem z polerowaniem... ja dziś na auto położyłem ze 4-6gr wosku i nawet po 30 min polerował się pięknie relacja w Forum - Octavia Club Polska



                                            Zamieszczone przez Mickul
                                            Niezależnie od nacisku gąbki na karoserię maszyna pracuje na tych samych obrotach.
                                            no masz rację, ale co z tego wynika maszyn jest 1000000 rodzajów

                                            Zamieszczone przez Mickul
                                            Jeżeli jednak nie spowoduje to nie spowoduje uszkodzenia lakieru to przepraszam i kasuję tą treść w poprzednim poście.
                                            uszkodzenia lakieru raczej nie spowoduje ale może spowodować spore HOLOGRAMY a to już duży problem
                                            http://carsdetailing.blogspot.com/

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez gusiak11
                                              diablo228 napisał/a:
                                              a mogę Cię zapytać jaki Ty wosk stosujesz iż chcesz go maszyną ściągać


                                              No Comment!!!!
                                              Gusiak chodziło mi oto aby napisał co to za fajny produkt kładzie na auto że musi maszyną ściągać zapewnie jest to tani marketowy produkt który kolega kładzie w dużej ilości na auto sądząc iż w ten sposób auto będzie będzie lepiej się świeciło i będzie bardziej zabezpieczone na dłuższy czas, ale dając tego tone nie potrafi potem tego spolerować mikrofibrą lub też inną szmatką bo różnie ludzie robią i po to zapewnie mu jest potrzebna polerka. :twisted:
                                              Mastershine - Auto Detailing Studio

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Dobra Panowie - ostatnie pytanie: czy warto zakupić taką polerkę "dla początkującego" ?

                                                403 Forbidden

                                                Czy nie będą to "pieniądze wywalone w błoto" ? Zaznaczam, że chodzi o polerkę orbitalno-rotacyjną do użytku typowo amatorskiego (jeden właściciel - jedna polerka - jedno auto) :diabelski_usmiech
                                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                                MOJA FURKA

                                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Eidos71
                                                  Dobra Panowie - ostatnie pytanie: czy warto zakupić taką polerkę "dla początkującego" ?

                                                  Link
                                                  Może lepiej coś z Lare lub Kraussa kupić, polerki droższe o około 200zł niż tą co Ty dałeś ale za to są to sprawdzone już maszyny.
                                                  Mastershine - Auto Detailing Studio

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X