Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Etapy car detailingu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Etapy car detailingu

    mrfazi, on zmienił auto a nie tam jakieś fotele :diabelski_usmiech

  • #2
    Etapy car detailingu

    Z racji tego, że dopiero od niedawana interesuję się car detailingiem chciałem zapytać o etapy takiej konserwacji.
    Z tego co przeczytałem to powinno wyglądać następująco:
    - mycie
    - przygotowanie powierzchni
    - polerowanie
    - woskowanie
    Czy kolejną czynnością powinno być jeszcze jakaś konserwacja, czy ją już tylko stosować w późniejszym czasie dla zachowania wcześniej uzyskanego efektu.
    Będę korzystał z oferty kosmetyków Meguiar`s.

    Moje pytanie związane jest także z tym, że niedługo odbieram moje pierwsze czarne auto (O3 Kombi) i czy w związku z tym cały ten proces czyszczenia powinienem przeprowadzić jeszcze przed rozpoczęciem użytkowania samochodu?
    www.kawapelnaslonca.pl

    Komentarz


    • #3
      Re: Etapy car detailingu

      Zamieszczone przez trasat23
      - mycie
      - przygotowanie powierzchni
      - polerowanie
      - woskowanie
      Czy kolejną czynnością powinno być jeszcze jakaś konserwacja, czy ją już tylko stosować w późniejszym czasie dla zachowania wcześniej uzyskanego efektu.
      Jeżeli przez określenie "konserwacja" rozumiesz użycie quick detailer'a, to można, choć nie trzeba stosować po/pomiędzy woskowaniami. Quick detailery wzmacniają/uzupełniają efekt woskowania.
      Acha - coś nakręciłeś... Polerowanie wchodzi w skład albo przygotowania powierzchni lakieru (czyli polerka (najczęściej mechaniczna) w celu usunięcia niedoskonałości/zarysowań lakieru), albo w skład woskowania (czyli polerowanie warstwy wosku po jego nałożeniu na lakier)...

      Zamieszczone przez trasat23
      Moje pytanie związane jest także z tym, że niedługo odbieram moje pierwsze czarne auto (O3 Kombi) i czy w związku z tym cały ten proces czyszczenia powinienem przeprowadzić jeszcze przed rozpoczęciem użytkowania samochodu?
      O polerowaniu lakieru jako metodzie usunięcia niedoskonałości/uszkodzeń lakieru zapomnij - w przypadku nowego auta nie ma to większego sensu. Jeżeli już chcesz, możesz auto dobrze umyć, ewentualnie wyglinkować, położyć cleaner, a potem do wyboru: albo dobry wosk (dobry, czyli niemarketowy), albo powłokę (drożej, ale na dłużej) :diabelski_usmiech Kiedyś niektórzy twierdzili, że nie powinno się woskować nowego auta przez ok. miesiąc czasu od zakupu, gdyż lakier "dochodzi do siebie".... Ja - na podstawie własnych spostrzeżeń i doświadczeń - uważam, że o nowy lakier należy zacząć dbać jak najszybciej.
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz


      • #4
        Przed powloka nawe auto tez trzeba przeleciec, oczywiscie bez etapu ciecia, raczej nie bedzie potrzebne, ale to juz wykaze inspekcja.
        Woskowanie nowego lakieru nie jest zalecane o ile bylo malowane w szopie u Tadzia - nie ma nic wspolnego z lakierowaniem wtornym w kabinie, ani tym bardziej fabrycznym.
        Na nowe salonowe auto polecam powloke - dzieki blask bedzie cieszyl przez dlugi czas.
        Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

        Komentarz


        • #5
          staraoctavia - człowiek całe życie się uczy... Byłem święcie przekonany, że w fabrycznie nowym, niejeżdżonym aucie polerka lakieru to fanaberia... A okazuje się, że glinka, cleaner i wosk/powłoka mogą być niewystarczające...
          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
          MOJA FURKA

          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

          Komentarz


          • #6
            czyli, cały proces powinien wyglądać następująco:
            1. mycie - przy użyciu wysokociśnieniowej myjki w celu usunięcia brudu
            2. mycie szamponem z użyciem dwóch wiader
            3. Glinkowanie (czy ten etap w przypadku nowego samochodu jest konieczny?)
            4. Nałożenie wosku
            5. Wypolerowanie nadwozia (czy można to skutecznie zrobić ręcznie)
            6. Naniesienie preparatu nabłyszczającego (Quick detailer) i ewentualne ponowne polerowanie.
            Finito
            A potem wnętrze.
            -

            [ Dodano: Nie 16 Mar, 14 10:45 ]
            Zamieszczone przez staraoctavia
            Przed powloka nawe auto tez trzeba przeleciec, oczywiscie bez etapu ciecia, raczej nie bedzie potrzebne, ale to juz wykaze inspekcja.

            Woskowanie nowego lakieru nie jest zalecane o ile bylo malowane w szopie u Tadzia - nie ma nic wspolnego z lakierowaniem wtornym w kabinie, ani tym bardziej fabrycznym.
            Na nowe salonowe auto polecam powloke - dzieki blask bedzie cieszyl przez dlugi czas.
            Co to jest ten etap cięcia
            Czyli dla nowego samochodu powinienem odpuścić wosk i nanieść powłokę, ale jaką jeśli nie woskową?
            www.kawapelnaslonca.pl

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez trasat23
              Co to jest ten etap cięcia
              Ciecie, to zdejmowanie starej, utlenionej i porysowanej warstwy lakieru bezbarwnego. Robi się to za pomocą maszyny oraz odpowiedniej kombinacji pasty i padów.

              Jesli zaś chodzi o fabrycznie nowy lakier, to jest tak jak pisze staraoctavia, . Bardzo często wymaga on doprowadzenia do porządnego stanu, bo mycie podczas rozkonserwowywania nadwozia oraz wycierania z kurzu, przez pracowników salonu, powoduje powstanie swirli, czyli drobnych kolistych zarysowań, no i te niedoskonałości należy usunąć (zwłaszcza przy położeniu powłoki kwarcowej) aby auto wyglądało tak jak powinno.
              Czarny Elegance

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez trasat23
                1. mycie - przy użyciu wysokociśnieniowej myjki w celu usunięcia brudu
                O ile auto nie jest mega zabłocone to dobrze byloby usunac z lakieru smołe i opiłki metaliczne(prickboart oraz ironx).Nastepnie poczekac ok.5 minut i splukac
                Kondziu

                OCP

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez trasat23
                  Glinkowanie (czy ten etap w przypadku nowego samochodu jest konieczny?)
                  4. Nałożenie wosku
                  Pomiędzy tymi etapami należy jeszcze płożyć podkład pod wosk.

                  [ Dodano: Nie 16 Mar, 14 11:09 ]
                  Zamieszczone przez trasat23
                  Wypolerowanie nadwozia (czy można to skutecznie zrobić ręcznie)
                  Chodzi ci o polerowanie nałożonego wcześniej wosku ? Tylko ręcznie !!
                  Zamieszczone przez trasat23
                  Naniesienie preparatu nabłyszczającego (Quick detailer) i ewentualne ponowne polerowanie.
                  Po nałożeniu wosku nie ma potrzeby stosowania quick detailera. Jest on potrzeby po ok. 3-4 tygodniach od położenia wosku, po to aby odświeżyć i uzupełnić powierzchnię wosku, oraz nadać głębi koloru lakierowi.
                  [ Dodano: Nie 16 Mar, 14 11:12 ]
                  Zamieszczone przez trasat23
                  Czyli dla nowego samochodu powinienem odpuścić wosk i nanieść powłokę, ale jaką jeśli nie woskową?
                  Mylisz pojecia.
                  nie chodzi o powłokę woskową, bo tu mówimy po prostu o wosku i jak najbardziej można go kłaść na fabrycznie nowy lakier.
                  Mówiąc o powłoce mówimy o powłoce kwarcowej lub ceramicznej. Powłoka nałożona na lakier po wyschnięciu tworzy przeźroczyste ciało stałe o grubości do nawet 1 nm. Dlatego własnie jest dużo bardziej trwała i wytrzymała od wosku.
                  Niewątpliwym + powłoki jest to, że w przeciwieństwie do wosku, jest ona odporna na agresywną chemię i spokojnie można ja myć np. agresywną aktywną pianą, czy też szamponami które nie posiadają neutralnego Ph. Takich tortur niestety żaden wosk nie zniesie więcej niż 2 razy.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Big
                    [
                    Mylisz pojecia.
                    nie chodzi o powłokę woskową, bo tu mówimy po prostu o wosku i jak najbardziej można go kłaść na fabrycznie nowy lakier.
                    Mówiąc o powłoce mówimy o powłoce kwarcowej lub ceramicznej. Powłoka nałożona na lakier po wyschnięciu tworzy przeźroczyste ciało stałe o grubości do nawet 1 nm. Dlatego własnie jest dużo bardziej trwała i wytrzymała od wosku.
                    Niewątpliwym + powłoki jest to, że w przeciwieństwie do wosku, jest ona odporna na agresywną chemię i spokojnie można ja myć np. agresywną aktywną pianą, czy też szamponami które nie posiadają neutralnego Ph. Takich tortur niestety żaden wosk nie zniesie więcej niż 2 razy.
                    Czy nałożenie powłoki kwarcowej lub ceramicznej jest możliwe we własnym zakresie. Jeśli tak, to na jaki etapie i co po tym.

                    [ Dodano: Nie 16 Mar, 14 12:00 ]
                    Zamieszczone przez lu5asz
                    Zamieszczone przez trasat23
                    1. mycie - przy użyciu wysokociśnieniowej myjki w celu usunięcia brudu
                    O ile auto nie jest mega zabłocone to dobrze byloby usunac z lakieru smołe i opiłki metaliczne(prickboart oraz ironx).Nastepnie poczekac ok.5 minut i splukac
                    Czy usuwanie odbywa się przy pomocy glinki? Można to robić na "brudnym" samochodzie?
                    nie lepiej najpierw umyć auto, a potem zabrać się za usuwanie tego "twardego" syfu, jeszcze przed szamponem?
                    www.kawapelnaslonca.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez trasat23
                      Czy nałożenie powłoki kwarcowej lub ceramicznej jest możliwe we własnym zakresie. Jeśli tak, to na jaki etapie i co po tym.
                      Jest możliwe, ale , przepraszam, że to powiem, nie w twoim przypadku. Aby nakładać powłoki trzeba mieć już dość sporą wiedzę, więc w twoim przypadku pozostaje tylko i wyłącznie zlecenie tego wyspecjalizowanemu studiu detailingowemu.
                      Zamieszczone przez trasat23
                      Czy usuwanie odbywa się przy pomocy glinki? Można to robić na "brudnym" samochodzie?
                      Myjesz auto. Następnie opryskujesz środkami do dekontaminacji. Odczekujesz parę minut. Spłukujesz i następnie znowu myjesz. Po tym wszystkim wycierasz do sucha i zabierasz się za resztę etapów.
                      Czarny Elegance

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Big
                        Jest możliwe, ale , przepraszam, że to powiem, nie w twoim przypadku. Aby nakładać powłoki trzeba mieć już dość sporą wiedzę, więc w twoim przypadku pozostaje tylko i wyłącznie zlecenie tego wyspecjalizowanemu studiu detailingowemu.

                        Zdaję sobie sprawę, z mojego braku doświadczenia, ale niestety nie mogę pozwolić sobie na wyłożenie 2800zł za nałożenie tej powłoki (pełny car deatiling lakieru), więc próbuję zasięgnąć języka i się czegoś dowiedzieć.
                        Zamieszczone przez trasat23
                        Czy usuwanie odbywa się przy pomocy glinki? Można to robić na "brudnym" samochodzie?
                        Myjesz auto. Następnie opryskujesz środkami do dekontaminacji. Odczekujesz parę minut. Spłukujesz i następnie znowu myjesz. Po tym wszystkim wycierasz do sucha i zabierasz się za resztę etapów.
                        A kiedy i do czego w takim razie używa się glinki?
                        www.kawapelnaslonca.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez trasat23
                          A kiedy i do czego w takim razie używa się glinki?
                          Glinki uzywa sie tuż po tym co napisałem powyżej, a ma ona za zadanie oczyszczenie lakieru z przyspojonych do niego nieczystości w postaci pozostałości po ptasim guanie, pyłach przemysłowych, soków z drzew, tyłów z klocków hamulcowych czy smoły.
                          Glinka dzięki odspajaniu nieczystości od lakieru pozostawia go totalnie gładkim i czystym co ma kolosalne znaczenie dla kolejnych etapów.
                          Iron-X odspaja od lakieru metalowe opiłki które do niego się przyczepiły. Niestety glinka takich nieczystości nie zdejmie, ale za to usunie inne których Iron-X nie zdejmie.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz


                          • #14
                            trasat23,

                            Są na tym forum trzy wątki....
                            1) Jak dbać ... długi wiem nie chce sie czytać
                            2) Efekty czasu... Forum - Octavia Club Polska
                            3) Hokus Pokus... Forum - Octavia Club Polska

                            Tam bez problemu znajdziesz odp. na większość pytań które tu zadajesz.

                            Mycie auta wg. sztuki
                            1)pre-wasch czyli jak koledzy wyżej pisali usuwanie asfaltów, napylonych różnych innych syfów
                            2)Aktywna piana, nie płuczemy pkt. 1
                            3)mycie wysokim ciśnieniem
                            4)mycie na dwa wiadra szamponem
                            5)w razie konieczności glinkujemy.... wyczujesz to ręką bo lakier nie jest gładki, nie zawsze pkt 1 i 2 usuwają wszystko z lakieru
                            5) po glinkowaniu myjemy raz jeszcze pluczemy i wycieramy

                            Często auta nawet nowe nie przyjeżdżają do ''nas'' prosto z fabryki tylko długo jadą, stoją na placu składu fabrycznego i tam mogą ulec zabrudzeniu wymagającego glinkowania

                            Co do powłoki, patrząc po pytaniach jakie zadajesz niestety widać że zaczynasz sie dopiero poruszać w tej dziedzinie, położyć powłokę pewnie byś dał rade bo nie świeci garki lepia... ale możesz mieć problem z przygotowaniem odpowiednio powłoki lakierniczej, dwa jak cos skopiesz to nie jest wosk ze umyjesz aktywna piana i jeszcze raz, powłokę da sie tylko usunąć mechanicznie. Złe przygotowanie lakieru przed nałożeniem spowoduje że powłoka poleż znacznie krócej niż przewiduje producent.

                            Na twoim miejscu zainwestował bym w dwa wiadra, pianę aktywna, dobry opryskiwacz, rekawicę do mycia, cleaner i dobry wosk i cieszył się blaskiem lakieru. Jeżeli chcsz inwestować w powłokę szukaj ludzi którzy Ci to zrobią ale koszt takiego zabezpieczenia waha sie w okolicach 1000zl
                            http://carsdetailing.blogspot.com/

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez gusiak11
                              trasat23,

                              Są na tym forum trzy wątki....
                              1) Jak dbać ... długi wiem nie chce sie czytać
                              2) Efekty czasu... Forum - Octavia Club Polska
                              3) Hokus Pokus... Forum - Octavia Club Polska

                              Tam bez problemu znajdziesz odp. na większość pytań które tu zadajesz.

                              Mycie auta wg. sztuki
                              1)pre-wasch czyli jak koledzy wyżej pisali usuwanie asfaltów, napylonych różnych innych syfów
                              2)Aktywna piana, nie płuczemy pkt. 1
                              3)mycie wysokim ciśnieniem
                              4)mycie na dwa wiadra szamponem
                              5)w razie konieczności glinkujemy.... wyczujesz to ręką bo lakier nie jest gładki, nie zawsze pkt 1 i 2 usuwają wszystko z lakieru
                              5) po glinkowaniu myjemy raz jeszcze pluczemy i wycieramy

                              Często auta nawet nowe nie przyjeżdżają do ''nas'' prosto z fabryki tylko długo jadą, stoją na placu składu fabrycznego i tam mogą ulec zabrudzeniu wymagającego glinkowania

                              Co do powłoki, patrząc po pytaniach jakie zadajesz niestety widać że zaczynasz sie dopiero poruszać w tej dziedzinie, położyć powłokę pewnie byś dał rade bo nie świeci garki lepia... ale możesz mieć problem z przygotowaniem odpowiednio powłoki lakierniczej, dwa jak cos skopiesz to nie jest wosk ze umyjesz aktywna piana i jeszcze raz, powłokę da sie tylko usunąć mechanicznie. Złe przygotowanie lakieru przed nałożeniem spowoduje że powłoka poleż znacznie krócej niż przewiduje producent.

                              Na twoim miejscu zainwestował bym w dwa wiadra, pianę aktywna, dobry opryskiwacz, rekawicę do mycia, cleaner i dobry wosk i cieszył się blaskiem lakieru. Jeżeli chcsz inwestować w powłokę szukaj ludzi którzy Ci to zrobią ale koszt takiego zabezpieczenia waha sie w okolicach 1000zl
                              Całkiem fajna ta stronka z podpisu, tyle tylko, że po pierwszych czynnościach z dokładnym opisem potem wchodzą już tylko zdjęcia z lakonicznymi uwagami. Dla amatora, któy dopiero zaczyna to trochę mało
                              Co do nałożenia powłoki, to w Krakowie w jednym z salonów powiedzieli mi kwotę 2800zł. Więc jest on odległa od lata świetlne od 1000 zł, o którym piszesz.
                              www.kawapelnaslonca.pl

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez trasat23
                                Co do nałożenia powłoki, to w Krakowie w jednym z salonów powiedzieli mi kwotę 2800zł. Więc jest on odległa od lata świetlne od 1000 zł, o którym piszesz.
                                Nie wiem w którym to salonie byłeś że otrzymałeś taką kwotę, niestety położenie powłoki kwarcowej czy ceramicznej nie jest aż tak łatwe bo jak koledzy wyżej Ci napisali powrotu z tego etapu łatwego niema i tu trzeba mieć doświadczenie już. W Krakowie masz pełno firm detailingowych np. MAVAND gdzie zabezpieczenie nowego auta wychodzi około 1500zł brutto, jeżeli nie chcesz tyle płacić możesz sobie zakupić produkty czyli wosk i reszta do tego wiadra i spokojnie pielęgnować samochód. Od czegoś trzeba zacząć zawsze.
                                Mastershine - Auto Detailing Studio

                                Komentarz


                                • #17
                                  Całkiem fajna ta stronka z podpisu, tyle tylko, że po pierwszych czynnościach z dokładnym opisem potem wchodzą już tylko zdjęcia z lakonicznymi uwagami. Dla amatora, któy dopiero zaczyna to trochę mało
                                  Co do nałożenia powłoki, to w Krakowie w jednym z salonów powiedzieli mi kwotę 2800zł. Więc jest on odległa od lata świetlne od 1000 zł, o którym piszesz.
                                  _________________
                                  Dzięki za uwagi, strona powstała kilkanaście godzin temu i cały czas sie rozwija będę nad nią pracował na ile czas pozwoli

                                  Co do powłoki... i kwoty wiesz składników cenotwórczych wpływających na cene usługi jest kilkanaście więc rozbieżnosc cenowa jest duża. Najlepiej jak byś znalazł kogoś np. z forum kto hobbystycznie zajmuje sie takimi rzeczami a nie od razu CarSPA . Oni maja duże koszty utrzymania a nie koniecznie z tego powodu ze bedzie ''marmurowa'' podłoga usługa będzie lepiej wykonana.
                                  Zapraszamy do Lublina pewnie sie dogadamy taniej
                                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    [quote="gusiak11"]
                                    Zapraszamy do Lublina pewnie sie dogadamy taniej

                                    Lublin w sumie blisko Krakowa
                                    www.kawapelnaslonca.pl

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez trasat23
                                      Lublin w sumie blisko Krakowa
                                      260 km i 3 godziny jazdy. Zapraszamy
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Big byl "u nas" w sobote i tak mu sie spodobalo, ze najblizszy piatek tez wpada.

                                        trasat23 wezmiesz swoja Druga Polowe i zrobisz sobie wycieczke z Grodu Kraka do Koziego Grody - jest co zwiedzac
                                        Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez staraoctavia
                                          Big byl "u nas" w sobote i tak mu sie spodobalo, ze najblizszy piatek tez wpada.
                                          Oj wpadam, wpadam i będzie się działo :diabelski_usmiech
                                          Czarny Elegance

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Big
                                            Zamieszczone przez staraoctavia
                                            Big byl "u nas" w sobote i tak mu sie spodobalo, ze najblizszy piatek tez wpada.
                                            Oj wpadam, wpadam i będzie się działo :diabelski_usmiech
                                            Zaproszenie przyjęte. Jak tylko zrobi się cieplej to wpadniemy, tym bardziej, że nigdy w Lublinie nie byłem.
                                            Ale pojawię się albo sam, albo z moimi dwiema kobietami, żoną i córeczką. Taki los
                                            Za chwilę mój kumpel zaczyna robotę w Lublinie, więc i w weekend przekimać będzie się gdzie.
                                            www.kawapelnaslonca.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              dodam od siebie, że gdybym ja odbierał samochody (jako klient) to 90% NOWYCH samochodów została by na palcu z powodu stanu czystości oraz rys na lakieru jakie posiadają

                                              dodam iż robię w aso i widzę co się sprzedaję

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez abstinent
                                                dodam od siebie, że gdybym ja odbierał samochody (jako klient) to 90% NOWYCH samochodów została by na palcu z powodu stanu czystości oraz rys na lakieru jakie posiadają
                                                to też dla tego jak pisze staraoctavia, samochody nawet wydawało by sie nowe z salonu wymagaja korekty lakieru przed nałożeniem powłoki
                                                http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Dokładnie jak pisze gusiak11 i staraoctavia, są zmęczone mniej lub bardziej, ale jednak wszystkie mają piętno złego dotyku :?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X