Bo to jest odpowiednik mniej więcej zielony/zółty/niebieski korek 3M, owszem sa inne biały czarny itd... ale to jest taki zestaw podstawowy więc dla tego 400/2500/4000 są inne 500/3000 itd... ale to nazwał bym pasty do zadań specjalnych można je mieć w zestawie ale na pewno nie polecił bym ich komuś kto zaczyna.
Bo to jest odpowiednik mniej więcej zielony/zółty/niebieski korek 3M, owszem sa inne biały czarny itd... ale to jest taki zestaw podstawowy więc dla tego 400/2500/4000 są inne 500/3000 itd... ale to nazwał bym pasty do zadań specjalnych można je mieć w zestawie ale na pewno nie polecił bym ich komuś kto zaczyna.
Do jakiego lakieru należy stosować te pasty, chodzi mi o poziom zużycia. Czy one stosowane są do nowych samochodów?
Do jakiego lakieru należy stosować te pasty, chodzi mi o poziom zużycia. Czy one stosowane są do nowych samochodów?
Ponownie moim skromnym zdaniem fabrykę można zawsze poprawić - zwłaszcza morkę, która niestety występuje chyba zawsze na fabrycznym lakierze. Ale do nowego auta wolałbym raczej taki zestaw:
I etap: Scholl Concept S17+ i Monster Shine Lite Polishing Pad (Żółty), lub żółty 3M
II etap: Menzerna 4500 i Monster Shine Finishing Pad (Czarny), lub niebieski 3M
(tutaj przyznaję się bez bicia, że skład zestawu zapożyczony od doświadczonych detailistów).
Jednak, jeżeli chcesz zrobić "lustro" na nowym aucie - zestawik Menzerny też się sprawdzi - a na pewno sprawdzi się na zmęczonym lakierze. Chociaż może na początku (jeśli chodzi o lakier nowego auta) darowałbym sobie 400 (być może byłaby zbędna na nowym lakierze).
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Do jakiego lakieru należy stosować te pasty, chodzi mi o poziom zużycia. Czy one stosowane są do nowych samochodów?
Tu zaczepiłeś o kluczowe pytanie tej zabawy KNOW HOW
Zamieszczone przez Eidos71
Ponownie moim skromnym zdaniem fabrykę można zawsze poprawić - zwłaszcza morkę, która niestety występuje chyba zawsze na fabrycznym lakierze. Ale do nowego auta wolałbym raczej taki zestaw:
I etap: Scholl Concept S17+ i Monster Shine Lite Polishing Pad (Żółty), lub żółty 3M
II etap: Menzerna 4500 i Monster Shine Finishing Pad (Czarny), lub niebieski 3M
nie da sie tego uogólnić na jednych samochodach ten zestaw zrobi bałagan na innych nic nie zrobi, nawet nowe auta z salonu przed nałożeniem powłoki wymagają korekty mniejszej większej ale zawsze. Bardzo duże znaczenie w doborze past i padów ma rodzaj maszyny, pad i pasta na rotacji da zupelnie inny efekt niż ten sam zestaw na DA
Zamieszczone przez Eidos71
Jednak, jeżeli chcesz zrobić "lustro" na nowym aucie - zestawik Menzerny też się sprawdzi - a na pewno sprawdzi się na zmęczonym lakierze. Chociaż może na początku (jeśli chodzi o lakier nowego auta) darowałbym sobie 400 (być może byłaby zbędna na nowym lakierze).
jak to japniec/koerańczyk pewnie tak, jeżeli czarna perła z VAG-a nawet 400 nie wiele jest w stanie zdziałać nie cierpię tego koloru :evil: :evil: :evil: :evil:
I etap: Scholl Concept S17+ i Monster Shine Lite Polishing Pad (Żółty), lub żółty 3M
II etap: Menzerna 4500 i Monster Shine Finishing Pad (Czarny), lub niebieski 3M
MRC i korekta czarnego Porsche.
Ja jak zaczynałem polerować to bałem się włączać obrotów większych niż 1200 na moich pierwszych dwóch autach. Miałem też element testowy na którym ćwiczyłem i sprawdzałem ścieralność past na obrotach 1-2-3-4-5 itp itd. To Ty sam musisz pooglądać auto, potestować, a potem wybrać najlepszy zestaw past i padów - do każdego auta inny. W tej kwestii my nie możemy pomóc.
Prosty przykład - ostatnio pracowałem nad Octavią O2FL i Hondą. Oba mają "miękki" lakier. Z tym, że Octavia mało miękki, a Honda bardzo miękki. Octavię czasami traktowałem futrem, a na Hondzie najmniejsza gradacja pasty jaką użyłem to 2100.
Pamiętaj też, żeby korektę zaczynać od najdelikatniejszych past i padów, stopniowo brać agresywniejsze i obserwować efekty. Ten etap zajmie Ci nawet godzinę lub dwie, ale potem będziesz mógł bezpiecznie pracować na całym aucie.
Domyślam sie że chodziło o " co to jest czana perła VAG? "
Jest to lakier grupy VW czarny perłowy/metalic kod lakieru lc9.. czy jakos tak, koszmarny do polerowania, nawet futro nie bardzo chce go ciąć natomiast paradoksalnie rysuje sie od przecierania fibra, taki paradoks tak jak by sie utrwardzal w momencie pechanicznej obróbki
Zolty pad 3M jest za miekki do S17+ pewnie mozna stosowac, ale to tak jakby do autobusu wstawic kubelki. S17+ to wieloelementowa pasta, ktorej wlasciwosci w pelni nie da sie wykorzystac na miekkim padzie. Zasadniczo pasty Scholla nieco roznia sie od konkurencji.
Jednak tak jak powiedzial gusiak11 nie ma idealnej recepty czasem dobor past i padow jednego producenta nawet dedykowanych do siebie nie daje efektu i tu przydaje sie wiedza i doswiadczenie.
Tak, jak napisaliście powyżej: najlepsza jest metoda prób, oparta na wcześniejszych "sondowaniach" w opiniach innych użytkowników. Używałem w ubiegłym roku S17+ z żółtym 3M i wyszło całkiem fajnie (na lakierze granatowej Fiesty - niestety nie mam fotek, gdyż "lepsza połowa" pousuwała mi je z ówcześnie używanego telefonu). Co prawda była to delikatna korekta (a właściwie "głaskanie") maski, ale wyszło Potem poszedł tylko (z braku innego produktu) Meg's SwirlX na żółtym Flexi i naprawdę (dla mnie - amatora) było
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Panowie polećcie jakiś uniwersalny i bezpieczny dla wosku środek do usuwania smoły i wszelkich zanieczyszczeń lakieru, chodzi o spryskanie przed myciem i rozpuszczenie przyspojonych zanieczyszczeń. Polecane tutaj Prickort MAC, Tenzi Prix potrzebne oba tz. jeden na karoserię a drugi na felgi czy może jest jakiś inny i skuteczny uniwersalny środek.
Testowałeś ten produkt ?, ciekawa propozycja tym bardziej przyjemny zapach, Dotychczas korzystałem chyba z Nelsena.Można dostać gdzieś w lepszej cenie jak na allegro?
Na pewno PRIX nie ma konkurencji jesli chodzi o cene/jakość (podobno w testach wypada słabiej ale bije ich cenowo )
T&G ja osobiście używam od Tenzi ale oni maja tylko 5L i cena nie jest atrakcyjna, ale za Litr juz tak
Miałem od VP różnicy w cenie....?, jakości....?, nie ma.... może w zapachu ten od tenzi wali rozpuszczalnikiem ale jest dobry, ja ma dobry układ w tenzi i sie ich trzymam a jeśli chodzi o T&G to wszystkie ktore do tej pory testowalem sa OK
Dzięki wielkie coś wybiorę z tych polecanych.
Jaki ręcznik do osuszania polecicie obecnie stosuję taki niebieski z czerwonym obszyciem wydaje się być ok. ale może są lepsze bardziej chłonne i bezpieczne dla lakieru.
Komentarz