Proponuje Ci C1, przerobilem wiekszosc powlok dostepnych na rynku i poki co C1 wg mnie wygrywa.
Ogólnie o detailingu.
Zwiń
X
-
W sumie to mam chyba ostatnie pytanie - wręcz bardzo amatorskie. Dzisiaj woskując swoje Clio chciałem iść w minimalne ilości (na kosmetyceaut czyta się o 2g, a czasem nawet 1g). Ja nałożyłem Natty's Red i poszło mi 5g (chyba dobry wynik). Robiąc auto przechodził mi przez myśl proces wypacania wosku i trochę się zamotałem.
Nakładam cienką warstwę naturalnego wosku i... tutaj właśnie mam dylemat. Jak to jest z tym wypacaniem? Zostawiamy tą cienką warstwę na słońcu/w ciepłym miejscu czy przecieramy mikrofibrą i dopiero dajemy na słońce/do ciepłego miejsca i potem jeszcze jeszcze jedno przetarcie szmatką? Czy cleaner również się może wypacać?
Komentarz
-
-
Mickul - nakładasz wosk - po podeschnięciu polerujesz MF - zostawiasz na słonku/pod lampami - po kilku godzinach znowu przecierasz MF. Dotyczy to wosków - sealanty się "nie pocą". Nie wiem, jak jest z hybrydami - ja traktuję je tak, jak sealanty. A cleanery się nie wypacają. Nie wiem też, czy AIO z carnaubą się "pocą" - za rzadko je stosuję... :wink:Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Mickul,
też nie każdy naturalny wosk sie poci, nattys red sie nie poci lub praktycznie nie zauważalnie, to samo carbon zymola nie zauważyłem żeby sie pocił, poci to sie np. zymol atlantique
Co do 1-2gr itd... na samochód nattys nie jest aż tak ''tłusty'' jak jego droźsi konkurenci, na pewno 5gr na całe auto to juz dobry wynik :szeroki_usmiech bardzo duży wpływ na ilość zużywanego wosku ma uprzednie przygotowanie lakieru i czym to zostało zrobione
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gusiak11Mickul,
też nie każdy naturalny wosk sie poci, nattys red sie nie poci lub praktycznie nie zauważalnie, to samo carbon zymola nie zauważyłem żeby sie pocił, poci to sie np. zymol atlantique
Co do 1-2gr itd... na samochód nattys nie jest aż tak ''tłusty'' jak jego droźsi konkurenci, na pewno 5gr na całe auto to juz dobry wynik :szeroki_usmiech bardzo duży wpływ na ilość zużywanego wosku ma uprzednie przygotowanie lakieru i czym to zostało zrobionePorazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MickulMi tez pewna powloka skrystalizowala :P lubie 4Nano LP3D wlasnie ze względu na te komponenty. Niestety aplikacja mi trochę nie odpowiada - tutaj wole Gyeona :P
Komentarz
-
-
Mam problem z glinkowaniem ! Mam gline Valetpro niebieską.
Lubrykant: do 0,5l wody pol nakretki szamponu Sudzz + troche Ludwika
Glina zostawia mi mikro smugi na lakierze. Pracujac z lakierem przed korekta, na tle swirli tego nie wiadac. Natomiast na aucie ktore mialo korekte, glinkujac przed odswierzeniem wosku sa widoczne takie smugi na lakierze. Na calej powierzchni karoserii.
Generalnie nie jest to problem, bo wystarczy doslownie jeden przejazd cleanerem by to wyprowadzic.
Ale w przypadku gdybym chcial bezposrednio po glinowaniu polozyc wosk, bez cleanerowania maszyną, niestety kosztem oczyszczenia lakieru strace troche szajnu
Zauwazylem ze trzymanie glinki w cieplej wodzie powoduje ze te smugi sa mniej widoczne, ale nadal cos pozostaje.
Wiec, da sie glinkowac lakier po korekcie tak by po glinkowaniu byl on nie gorszy niz przed ??
Mial ktos kontakt z Clayblock Professional ?
dzieki i pozdro :-]Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Expert radzi
- po pierwsze (zadlugo w tym siedzisz, zebys nie wiedzial) przed woskiem cleaner praktycznie zawsze a po glince to juz wiecej niz obowiazek
- po drugie musi byc miekki lakier wiec do tego miekka glinka, jak sam slusznie zauwazyles potrzymanie jej w cieplej wodzie powoduje jej zmiekczenie
- po trzecie glownie sa to "pozostalosci" rozmazanej glinki na lakierze niz same uszkodzenia powloki lakierniczej - stad szybko usuwa sie je cleaneremPorazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-
-
Pany, chcialbym poruszyc watek stosowania miernika lakieru w detalingu.
Mianowicie zastanawia mnie jak interpretowac wskazania miernika.
Sprawa bylaby prosta i oczywista gdyby miec wiedze na temat danego auta jaka mialo grubosc fabryczna, jakie sa w tym wymiarze proporcie miedzy warstwami.
A skoro wielkosci te sa zmienne, niemozliwe do przewidzenia, dodatkowo elementy moga byc malowane, poprostu nie wiemy ile jest bezbarwnego pod padem. A skoro nie wiemy, wiec stosowanie miernika i tak nie zagwarantuje ze nie wpadniemy pietro nizej... :shock:
Spece, wykazcie sie :lol:Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
staraoctavia, to jest bardzo konkretne pytanie. Skrobnalbys cos na temat wlasnie pracy z miernikiem.
Jeszcze chcialbym wydrążyć kwestie quick detailerow.
Czy ma sens stosowanie tego na skorygowany, pokryrty woskiem lakier ?
Np stosowanie do osuszania. Po przeleceniu recznikiem zostaje taki drobny film wodny. Czy uwazasz ze psikanie detailerem i przelecenie natychmiast drugim recznikiem uchroni przed mini waterspotami ??
Jak kwestia kompatybilnosci z woskami ? ja ma QD FK 425 EXTRA SLICK FINAL BODY SHINE. Lakier po tym jest sliski, kropluje jak po wosku. Trzyma sie kilka myc wiec uwazam ze niezle.
Gdzies na forum widzialem test, gostek psiknal QD na jakis wosk, szybko sie rozpuscil ... :?
Ja zalalem moim FK1000 oraz DODO. Oba przetrwaly. Czy uwazasz ze moge ten QD na zabezpieczony lakier stosowac ??
thx 8)Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Miernik lakieru
- najprostsza sprawa zakup profi miernika, ktory mierzy i pokazuje bezbarwny, baze, podklad itp - jest o tyle wskazany, ze mierzy rowniez na elementach plastikowych czy carbonowych.
- standardowy miernik (koniecznie o powtarzalnych wartosciach pomiarow i to w rzeczywostosci a nie wg producenta) Wykonujemy pomiar standardowo typu dach, maska, drzwi itp dla porownania mniej wiecej wartosci graniczne lapiemy na wewnetrznej stronie progow, pod maska i przede wszystkim podloga bagaznika.
- kwestia lakierowanych elementow wtornie - sorry, cos musze zostawic dla siebie
QD apropo poruszonych aspektow. Hmm to juz w sumie temat na dosc obszerny elaborat. Przede wszystkim, trzeba zdac sobie sprawe, ze wiekszosc moich wypowiedzi np. o woskach, ich podzialach, zastosowaniach i polecanych wyborach to wielkie uproszczenia traktujace tylko kilka kategorii lsp.
Sama nazwa Quick detailer mowi dosc wiele o rodzaju produktu i pokazuje jak szerokie moze byc jego zastosowanie.
Czy stosowanie lsp na lakier po korekcie i wosku ma sens? Ma sens.
QD moze spelnic kilka zadan i to za jednym razem.
- pomoze usunac water spoty powstale podczas mycia
- moze zabezpieczyc/wzmocnic wosk (o ile bedzie wspolgral z lsp)
- nada nieco polysku, moze dodac glebi, nadac sliskosci.
Na rynku jest wilele QD bardzo rozniacych sie od siebie wezmy np z jednej strony naturala jakim jest Zymol Field Glaze z carnauba - siwetny QD do woskow naturalnych i powiedzmy Sonaxa BSD, ktory jest koxem i rozni sie bardzo od naturalnego Zymola.
Roznice miedzy nimi powoduja, ze maja nieco odmienne zastosowania i zadania, ale ciagle mieszcza sie w gamie produktow QD - warto wiec znac dany produkt, jego sklad i co za tym idzie jego mozliwosci, zalety i ewentualne wady.Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-
-
A jestes na podstawie swojej bogatej wiedzy wspartej doswiadczeniem okreslic, czy moge bez obaw o wyzej wymienione woski stosowac na nie wyzej wspomniany QD ?
Moglbys wskazac pare przykladowych polecanych miernikow 1 i 2 typu ?
thxSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
Komentarz