Było to Mitsubishi Pajero, Rywalizacja zakończyła się zwycięstwem Peugeota (Kankkunen) drugie miejsce Shinozuka w Mitsubishi podczas zawodów skradziono Peugeota lidera rajdu Ari Vatanena reszta miśków przyjechała na dalszych pozycjach. Mogę dalej?
aaa to trzeba było tak odrazu w dakarze takich pojedynków się zabardzo nie rozstrzyga ale zajeb.. jest ujęcie jak ciężarówka wyprzedza puga 405 T16 hahahah Skfarek, jedziesz z pytaniem :P
Skfarek nie Tatra.. mówiąc "tak" pisałem, że chodzi o ciężarówkę a kiedy odpowiadałem nie było jeszcze twojej odpowiedzi...ale nie była to Tatra (Tatra nie miała w ogóle podejścia do tych wozów), zgadujcie dalej... a pytanie było też jak się zakończyła ta rywalizacja... tak dla załogi jak i dla całego teamu. Podpowiedź. Jeden z tych wozów był trzeci w generalce, kiedy drugi wóz....
kiedy drugi wóz miał wypadek przy 180km/h w wyniku, którego zginął pilot ciężarówki. Był to zespół DAFa i po wypadku szef wycofał team z zawodów, a zespół DAFa wycofał się ze sportu. Skfarek, jeśli się nie mylę to nadmuchana Skoda 110R Coupe ?
Dokładnie Daf Turbotwin X1 i X2 - choć nie był to pojazd fabryczny tylko samoróbka Jan De Roy'a z części Dafa. Dwa silniki R6 o poj ok 12L każdy, łącznie sześć turbosprężarek, dwie skrzynie biegów, moc około 1100KM i 4900 Nm momentu obr (dla porównania większość tirów ma moment 1900 -2000 Nm), waga 10 ton (z balastem wyważającym). Na muldzie lub po hopie pękł jeden z amortyzatorów i doszło do wywrócenia. Jeden z foteli wyrwał się z mocowań i z przypiętym pilotem Kees van Loevezijn'em wypadł z kabiny. Pilot zginał na miejscu a dwaj pozostali załoganci odnieśli poważne obrażenia. Po wypadku wycofano klasę prototypów w kategorii ciężarówek i wprowadzono ograniczenia mocy i prędkości max.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
W 1988 roku udział brały też Jelcze i Stary. Nasze Jelcze podróżowały z prędkością max 110-115km/h. Polacy musieli się wycofać po przekroczeniu limitu spóźnień. Na tym odcinku z tego powodu odpadło ponad 100 pojazdów.
prodriveteam jeśli Skfarek potwierdzi to zadajesz.
Didier Auriol i Denis Girardet (Toyota Corolla WRC) wygrali rajd Chin 1999. Oba Focusy WRC teamu Forda zakończyły rywalizację na tym samym odcinku specjalnym (2km pierwszego OS!), na tym samym zakręcie.... po uderzeniu.... w ten sam kamień...
Czemu Carlos Sainz i Luis Moya (Toyota Team Europe) nie zostali rajdowymi mistrzami świata w 1998r choć byli tak blisko tego celu? :?
Jadąc na 2 miejscu w rajdzie (a wystarczyła pierwsza czwórka do tytułu) ich Corolla WRC zepsuła się (awaria silnika) 400m przed metą ostatniego OES-u rajdu tuż przed metą, która było widać w oddali. Najbardziej dramatyczny i pechowy moment w WRC.
Uznajemy. Oprócz tego, że C. Sainz zajmował 4 miejsce reszta się zgadza. Należy nadmienić, że główny pretendent do tytułu T. Makinen odpadł na samym początku rajdu, kiedy to wpadł poślizg na plamie oleju i urwał koło oraz zawieszenie (prawy tył) na betonowym bloku a później Policja uniemożliwiła mu dojazd do serwisu w otwartym ruchu. Awaria Corolli Sainza i wiadomość o tym, że jest mistrzem świata zastała Makinena, kiedy wybierał się już na lotnisko.
Jari-Matti Latvala - w 2008 r. miał 22 lata, gdy wygrał Rajd Szwecji jadąc Fordem Focusem WRC. Wcześniej najmłodszym zwycięzcą rundy rajdowych mistrzostw świata był Henri Toivonen - miał 24 lata, gdy w 1986 r. wygrał Rajd Monte Carlo jadąc Lancią Deltą S4. Myślę, że odpowiedź wyczerpująca :szeroki_usmiech
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Który z polskich kierowców, w jakim rajdzie, w którym roku i jadąc jakim samochodem po raz pierwszy zdobył punkty do klasyfikacji WRC poza granicami Polski ?
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
dokładnie tak
PS. nie duście, że dopiero teraz odpisuje, składam szczera samokrytykę, na usprawiedliwienie napiszę, że mam urwanie w pracy i remont w domu, i w dodatku problemy z netem :roll:
Który z polskich kierowców, w jakim rajdzie, w którym roku i jadąc jakim samochodem po raz pierwszy zdobył punkty do klasyfikacji WRC poza granicami Polski ?
Maciej Stawowiak (z pilotem Ryszardem Żyszkowskim) w samochodzie FSO Polonez 2000 zdobyli 1 punkt za 10 miejsce w Rajdzie Portugalii 1980
Jaki kierowca wygrał najwięcej eliminacji WRC, ile ich było i w jakiej innej dyscyplinie sportów motorowych się udziela(ł)?
A odnośnie pytania - o ile dobrze zrozumiałem pytanie, chodzi chyba o Sebastiena Loeb'a, który odniósł 68 (o ile dobrze policzyłem) zwycięstw w eliminacjach WRC. A poza udziałami w rajdach WRC, Loeb brał udział w wyścigach szosowych (24-godzinny Le Mans, GT Championship i Carrera Cup), a ponadto był też chyba kilka razy kierowcą testowym w F1.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Ok... A więc pytanko krótkie i (mam nadzieję) proste: który z kierowców WRC jest rekordzistą, jeżeli chodzi o ilość wygranych odcinków specjalnych w historii Rajdowych Mistrzostw Świata, oraz ile tych odcinków wygrał ?
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Komentarz