Sorry Tom że dubluje fotki, ale to nieświadomie.
Co do zagadki arrcussa to kształt atrapy jest podobny do tego jaki stosowała marka Veritas. Wiem że do napędu niektórych modeli używali silników Opla, co by tłumaczyło logo Opla na masce. Dobrze kombinuje ?
kiedyś mieszkałem 100 metrów od stacjonowania tego pojazdu, nie da się ukryć że wykonawca togo cudaka to niezły artysta. Od kilku lat już nie ma go na parkingu, ciekawe jak skończył.....
Sorki za OT.
Z Oplem współpracowała mała niemiecka marka Bitter ale jeśli mnie pamięć nie myli to powstała dopiero w latach 60 a samochód z fotki szacuje na lata 50-te.
Mała wskazówka- radzę poszukac nie tylko w Dojczlandzie... :diabelski_usmiech
[ Dodano: Wto 29 Cze, 10 11:31 ]
Pora na podpowiedź bardziej konkretną:
Podwozie, zawieszenie i silnik tego autka pochodziły z samochodu Opel Olympia Caravan, zmodyfikowana skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu.
Całość po zastosowaniu aluminiowej karoserii ważyła jedynie 500 kg, samochód rozwijał prędkość ponad 170 km/h na seryjnym silniku jw.!
W 1955 r auto zajęło w dość wyścigu II miejsce w swojej klasie (wówczas- B1).
Nazwa jest akronimem od nazwiska konstruktora- właściciela. Samochodzik po dziś dzień stoi w jednym z muzeów motoryzacji w stałej ekspozycji....
Może teraz będzie łatwiej ... Podałem dość dużo informacji. Powodzenia!
[ Dodano: Sob 03 Lip, 10 09:59 ]
Teraz podam już namiar prawie "na wprost", bo widzę- brak odzewu.
Samochód pochodzi z Półwyspu Iberyjskiego :idea:
Myślę, że to już powinno Wam baardzo pomóc... :szeroki_usmiech
jakies 5 tyg temu jadac do krakowa po drodze spotkałem piekną starą skode a oto jej fotka niestety nie wiem co to za model. może ktoś wie? zrobiłem jej fotke jadac za nia
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Co do zalegającej zagadki mirro z poprzedniej strony to jest to auto made in france o przydługiej nazwie Turbot Rhino1 Turbotraction 1. Samochód jest napędzany turbiną gazową stąd tak dziwny kształt atrapy. Ale miałeś chłopie szczęście spotkać tak rzadkie auto.Z tego co wiem to wyprodukowano dosłownie kilka egzemplarzy. Bliskim krewnym tego auta był inny francuz,też z napędem turbinowym, który nazywał się Socema Gregoire z 1952 roku. W tym okresie konstruktorom znudził się już klasyczny silnik spalinowy i próbowali zastąpić go czymś nowszym. Co wyszło z ich starań wszyscy wiemy.
Brawo piernik .Pełna nazwa samochodu to Innocenti spider dante 950. Firma która w latach 50 i 60 produkowała skutery Lambretta,szczyt marzeń ówczesnej młodzieży
Komentarz