4.2 V8 do O1 i O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bikej78
    Classic
    • 2009
    • 32

    4.2 V8 do O1 i O2

    Oddałem auto rano i myślą
  • Udesky
    RS
    • 2007
    • 1692
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    4.2 V8 do O1 i O2

    Tak się dziś zastanawiałem, że brakuję mi na rynku samochodu pokroju Golfa 4/Octavii z V8 pod maską - przynajmniej żadne takowe nie przychodzi mi do głowy.
    Ciekawy jestem, czy do O1 czy O2 jest w ogóle możliwość włożenia takiego potwora przy rozsądnej rzeźbie i kosztach. :szeroki_usmiech
    Pytanie oczywiście czysto teoretyczne, od tak z ciekawości.
    Wiadomo, że łatwiej włożyć coś typy R4T czy VR6, ale V8 to V8. :diabelski_usmiech
    W Polsce nie ma kryzysu.
    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

    Komentarz

    • Busku
      Rider
      • 2009
      • 655

      #3
      Udesky, wiem dokladnie o co Ci chodzi ale wydaje mi sie ze bedzie mala lipa :wink: Dziasiaj kupel z praxy przyjechal audi a8 4,2 z zrobionym ukladem wydecjowym i poproatu miażdży :wink: PS: Sory jesli robie jakirs bledy ale mam reke w gipsie :wink: strasnie niewygodnie mi sie pisze ake sie staram
      Pozdrawiam
      Mercedes W124 300CE: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=150
      Mercedes W210 290 Turbodiesel
      Renault Laguna II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        Udesky, a kto powiedział że silnik ma być z przodu a jakby go tak centralnie umieścić Busku, :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • arturo_freestyl
          Rider
          • 2010
          • 704

          #5
          Re: 4.2 V8 do O1 i O2

          masz golfa 2 motorownia 4.2 + dołozone Turbo silnik central RWD
          1,4 m - 11.1 jak narazie

          Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
          ET 14,607 - Bemowo 2011
          ET 13,482 - Ryki 2012
          ET 13,014 - Ełk 2013
          ET 12,939 - Ryki 2015
          0-200km/h - 13,2s
          2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

          Komentarz

          • sew1981
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2009
            • 10986
            • Fiat

            #6
            Udesky, oczywiście inna półka cenowa, ale auta w podobnej wielkości co OII i motorownią v8 są na rynku: Lexus IS F, Mercedes C63 AMG czy Audi RS4 B7.
            Jest ich dwóch. Łącznie mają niemal 900 KM mocy. Każdy jest diabelnie szybki i głodny zwycięstwa. Stoją naprzeciwko siebie, oczekując na prawdziwy pojedynek mocy. Siła niemieckiej tradycji przeciwko geniuszowi japońskiej myśli technicznej. Lexus IS F właśnie rzucił wyzwanie Mercedesowi C63 AMG!


            :twisted:

            Komentarz

            • Skfarek
              RS
              • 2010
              • 4795
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Zamieszczone przez Udesky
              Wiadomo, że łatwiej włożyć coś typy R4T czy VR6, ale V8 to V8.
              najłatwiej, idąc w większy litraż i cylindraż to byłoby zrobić przekładkę z IV R32 :P


              Zamieszczone przez Udesky
              możliwość włożenia takiego potwora przy rozsądnej rzeźbie i kosztach.
              w rozsądnych chyba nie :P Ale tak się zastanawiam - przecież A4 ten równorzędny z A3 8l też chyba jest na tej samej płycie co Golf IV więc skoro tam v8 wlazło to i pewnie do octavii powinno się dać pod machę zapakować jakąś "małą" v8kę

              Garść wątków na temat swapów v8 do vagów:

              Tu gość twierdzi że do Bory Iv ósemka wlezie:


              Tu jest wątek o v8 z audi w golfie 2 rallye:


              A tu z naszego podwórka też v8 w golfie II:
              Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
              6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
              Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #8
                arturo_freestyl, dojebali z tym golfem,
                a ta rura, która ma wycięte w drzwiach otwór to wdech czy wydech?

                a tak w temacie
                Polski Fiat 126p 6.3l V8 500hp (z przodu zamontowany bodajże !!!)

                więc na pewno się da...

                Swoją drogą to czy warto psuć octavię, ona i tak sportowa nie będzie, może lepiej kupić coś z myślą o totalnej przeróbce bez kompromisów.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  #9
                  sew1981, ale to nie jest segment C
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • sew1981
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2009
                    • 10986
                    • Fiat

                    #10
                    LUKI, to nic. Gabarytami i wymiarami te auta nie są większe od OII na pewno :wink:

                    [ Dodano: Czw 21 Cze, 12 10:25 ]
                    Skfarek, tak ale w rs4 b5 był 2.7 biturbo v6 (czyli ten odpowiednik gIV), dopiero w rs4 b7 był 4.2 v8, aczkolwiek wątpie,że wymiarowo to większe auto niż b5, może poszerzyli miejsce pod maską, kto wie :wink:

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      #11
                      może taki silniczek z osprzętem za 15tys zł:

                      420 KM, do 8 300 obr/min oraz moment obrotowy 400 Nm przy 3 900 obr/min
                      aż mi ślinka pociekła (wiem wiem nie jest doładowany, więc ciężko będzie zawirusować)
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • Skfarek
                        RS
                        • 2010
                        • 4795
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez sew1981
                        Skfarek, tak ale w rs4 b5 był 2.7 biturbo v6 (czyli ten odpowiednik gIV),
                        a kto mówi o serii:
                        Forget about GT!!! http://www.rs-quattro.de/forumupload/Forumbilder/micha1.jpg http://www.rs-quattro.de/forumupload/Forumbilder/micha2.jpg http://www.rs-quattro.de/forumupload/Forumbilder/micha3.jpg http://www.rs-quattro.de/forumupload/Forumbilder/micha4.jpg



                        :twisted:
                        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Zamieszczone przez Zorr
                          może taki silniczek z osprzętem za 15tys zł:

                          420 KM, do 8 300 obr/min oraz moment obrotowy 400 Nm przy 3 900 obr/min
                          aż mi ślinka pociekła (wiem wiem nie jest doładowany, więc ciężko będzie zawirusować)
                          zawsze można kompresor dołożyć :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Skfarek
                            RS
                            • 2010
                            • 4795
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Zorr
                            może taki silniczek z osprzętem za 15tys zł:

                            420 KM, do 8 300 obr/min oraz moment obrotowy 400 Nm przy 3 900 obr/min
                            aż mi ślinka pociekła (wiem wiem nie jest doładowany, więc ciężko będzie zawirusować)
                            w sumie w dzisiejszej dobie mieszania silników i bud z różnych marek (patrz driftowozy jak S14 z silnikami bmw, bmw z silnikami z corvetty, z innej beczki mini z silnikiem z type`ra) to czemu nie :wink: Kwestia wyboru najbardziej "kompaktowego" pod względem wymiarów silnika i przystępnego cenowo

                            Zamieszczone przez Zorr
                            Swoją drogą to czy warto psuć octavię, ona i tak sportowa nie będzie, może lepiej kupić coś z myślą o totalnej przeróbce bez kompromisów.
                            nie może być sportowa? Zobacz jak to zapie...... i to bez v8ki :twisted: :
                            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              #15
                              Zamieszczone przez piramida
                              Zamieszczone przez Zorr
                              może taki silniczek z osprzętem za 15tys zł:

                              420 KM, do 8 300 obr/min oraz moment obrotowy 400 Nm przy 3 900 obr/min
                              aż mi ślinka pociekła (wiem wiem nie jest doładowany, więc ciężko będzie zawirusować)
                              zawsze można kompresor dołożyć :wink:
                              to już lepiej szukać z M5 o parametrach 412kW (560KM) / 6,000-7,000 i 680Nm / 1,500-5,750
                              tyle że wtedy trzeba by chyba "połówkę" BMW kupować.

                              W temacie mieszania silników z różnych marek ja tylko unikałbym miksów japończyk - europejczyk - amerykaniec z tego względu, że każdy obszar stosuje jakieś swoje "tricki", patenty, typowe wymiary (ilości ząbków), wielkości otworów i będzie trudniej zrobić taki przeszczep.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • 4x4BKF
                                L&K
                                • 2010
                                • 1279

                                #16
                                Udesky, nie pieprz się w V8/V6 itp dziwne silniki.
                                Poszukaj jakiejś solidnej rzędowej czwórki.
                                Mam pewien typ dla ciebie, co prawda trochę rzeźby będzie żeby to upchnąć pod maską, ale moc i moment nieosiągalny dla V8 a nawet V12.

                                Od ok. 50sekundy gaz wciskał DJ Tiesto

                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q_0xifuTqVA&feature=related[/youtube]
                                4x4

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  #17
                                  Skfarek
                                  pod pojęciem sportowa, chodzi mi o rozłożenie masy, prowadzenie, wygląd itp... oczywiście można ją radykalnie wybebeszyć, usztywnić obniżyć współczynnik oporu powietrza itp. ale to też są spore koszty i nadal będzie to Skoda (trzeba po prostu bardzo kochać Octavie )

                                  Z V8 z przodu dochodzi problem rozłożenia masy, może się okazać, iż auto będzie dobrze jeździć na wprost a już w zakrętach będzie słabo.
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • fernando
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1890

                                    #18
                                    Najprościej to pewnie byłoby pozostać w grupie VW i wepchać W8 od passata B5... :idea:

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2009
                                      • 10986
                                      • Fiat

                                      #19
                                      fernando, ale 4.0 w8 ma tylko 275 ps.....

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        #20
                                        sew1981, ale tu nie chodziło wyłącznie o moc chyba, bo 350 KM to z 2.0 TSI to taki lajcik, ale o sound 8 garów chyba...

                                        Komentarz

                                        • Skfarek
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 4795
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez fernando
                                          le o sound 8 garów chyba...
                                          dokładnie, też tak to zrozumiałem, bo jeżeli chodziłoby o moc to nie trzeba aż v8 szukać, i z 1.8T ze 400 kuca i więcej można wykrzesać :wink:

                                          Tak mi przyszło na myśl że jak dźwięk byłby priorytetem i miałoby być w miarę tanio przy przekładce, to 2,3 pięciogarkową można by wrzucić :wink:
                                          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2009
                                            • 10986
                                            • Fiat

                                            #22
                                            Skfarek, ta...2.3 podejdzie bez problemu, bo to było w GIV, ale jak iść tym torem to od razu wpakować 2.8 vr6 - jeszcze lepszy dźwięk i lepiej przy okazji jedzie.
                                            A co do dźwięku to macie racje, ostatnio stara buma "7" z silnikiem 4.0i puściła mnie na przejściu dla pieszych, jak ruszył to dźwięk tego silnika robi wrażenie - szczególnie 8 garów (mimo że jej 286 koni w tej ciężkiej budzie i starym automacie nie robi z tego bolidu) :wink:

                                            Komentarz

                                            • Skfarek
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 4795
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez sew1981
                                              ale jak iść tym torem to od razu wpakować 2.8 vr6 - jeszcze lepszy dźwięk i lepiej przy okazji jedzie.
                                              tu można polemizować, kwestia gustu, jednak dla mnie 5 garów ładniej gra :wink:
                                              Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                              6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                              Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #24
                                                w TVN Turbo mówili że najładniej grają silniki AMG i Maserati
                                                parę razy słyszałem i faktycznie piękne brzmienie, ale też ekspertem nie jestem
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  golf 2 V12 biturbo :diabelski_usmiech

                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...