Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    Ferd, dlaczego jeździsz najgorzej wyciszonym autem w klasie? Trzeba było kupić beemkę i nie było by problemu :wink:

    P.S. mimo że porównujesz octavię do daci to mogę się założyć że nadal to będzie nr1 w Polsce
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • Ferd
      Rider
      • 2011
      • 320

      piramida,

      Moja już nie jest najgorzej wyciszona, powiem, że jest bardzo dobrze wyciszona i sprawia mi dużo frajdy. O tym, że Skody są najgorzej wyciszone w swoich klasach to ja się dowiedziałem po fakcie, z własnego doświadczenia. Nie podejrzewałem markowego, europejskiego producenta o takie zagrania. Człowiek uczy się na błędach. Teraz w życiu, właśnie z tych powodów, nie kupiłbym Skody. Gdybym chciał coś z grupy VW to tylko albo VW lub Audi (nawet ze względu na szemraną politykę wyposażeniowo-wykończeniową to i Seata bym nie tknął). Dotyczy to zarówno samochodów nowych jak i używanych.

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        Ferd, niestety skoda musi znać swoje miejsce w szeregu i my klienci nic na to nie poradzimy, musimy się z tym pogodzić albo zmienić stajnię :szeroki_usmiech

        Na szczęście posiadając uźywane auto można poradzić na poprawę akustyki po prostu je wyciszyć, zawsze jest to alternatywa która nie zrujnuję kieszeni a komfort podróżowania się znacznie poprawi.
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Ferd
          Rider
          • 2011
          • 320

          piramida,
          W zupełności się z Tobą zgadzam. Mnie wygłuszenie kosztowało może z 500 złotych, ale poprawa jest zdumiewająca. Nie wyciszałem tylko dachu i szkoda, że nie można czegoś zrobić z szybami np. wymienić na specjalne szyby tłumiące. Ale to jest już do przeżycia. Gdybym kupował nową lub prawie nową Octavię to wybebeszyłbym wszystko i totalnie wyciszył matami STP. Zabawa taka jest już niestety droga i kosztuje około 5000 (materiał + robocizna).

          Czy kolega jest zadowolony ze środka NANO WS2. Bardzo ciekawie jest opisany

          Komentarz

          • BADYL
            RS
            • 2011
            • 2396
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            pytanie: czy golfy IV, V lub VI wyraźnie bardziej były wyciszone od swoich sióstr octavi? tzn posiadały/ją wygłuszenie drzwi itd?Na wiosnę również chcę podjąc się wyciszenia matami drzwi, ale dziwi mnie postawa freda bo mam kolegę który posiadał G5 i też wkładał maty w drzwi...pewnie w GIV byłoby podobnie więc nie rozumiem za bardzo oburzenia :roll:
            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

            Komentarz

            • Ferd
              Rider
              • 2011
              • 320

              Wyciszenie to nie tylko maty. Na cichość w wozie ma wpływ i projekt samochodu, bardziej opływowy, pozbawiony miejsc gdzie może się generować hałas, inne sposoby np łączenia, nitowania, klejenia, inne, lepsze materiały wykończeniowe(nie maty), bardziej tłumiące, mniej podatne na odkształcenia, inne szyby sposoby ich mocowania, inne uszczelki i ich zamontowanie. Reasumując całe mnóstwo czynników. Maty to tylko taki doraźny półśrodek, aby życie było tylko znośne. Daleko jeszcze do komfortu np C5 czy Insigni, nie mówiąc o klasie premium.

              Komentarz

              • blackpw
                Ambiente
                • 2011
                • 131

                Mogę tylko potwierdzić, że wyciszenie to główna przczyna, dla której pod koniec roku albo na początku przyszłego zmienię auto. Niestety nie będzie to Skoda, no chyba, że z jakichś nieznanych mi jeszcze powodów zdecydowałbym się na nieporzebnie dużego Superba Tam ponoć jest już cicho (nie jeździłem, wniosek wyciągnięty z tego co niektórzy opisywali).

                Zastanawiałem się ostatnio nad możliwością wyciszenia swojej O2FL, głównie dlatego, że to auto idealnie pasuje mi pod każdym względem, oprócz... wyciszenia.
                Jadąc powyżej 120km/h jest już gośno i nieprzyjemnie, a jazda testowa G7 pokazała, że może być o wieeeele lepiej pod tym względem.

                Czy ktoś z Was korzystał może z oferty tej firmy: http://sztukawyciszania.pl/oferta/
                Cytuję:
                Wyciszenie uszczelek drzwi, uszlachetnienie ich izolacji akustycznej
                Możliwe jest także wygłuszenie uszczelek drzwi w samochodzie, co znacząco poprawia izolacyjność akustyczną. Jeżeli podczas pokonywania trasy z wyższą prędkością lub podczas większego wiatru słyszysz przedostający się przez uszczelki drzwi hałas, oznacza to prawdopodobnie, że możemy popracować także nad uszczelkami drzwiowymi w twoim samochodzie.
                Czas trwania operacji (cały komplet) to ok. 6-14 godzin. Koszt 350-750 zł/jedne drzwi.


                Powiem szczerze, że poważnie zastanowiłbym się nad ewentualną operacją wyciszania w zależności od kosztów i możliwych do przewidzenia efektów.
                Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                Jest: starszy diesel na B.

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  Zamieszczone przez Ferd
                  Teraz Skoda jest na straconej pozycji, bo ludzie mają już inne potrzeby i wymagania, znacznie znacznie większe, wyższe. Potrzebują więcej komfortu.
                  to sobie kupią VW albo Audi - VAG wciąż zarobi ;-), Skoda znajdzie nabywców na innych rynkach
                  "bogacimy się" i stajemy się wybredni

                  akurat wygłuszenie, jakość wnętrza to słaba strona Skody (tyle, że to zabieg celowy)
                  powinna być taka opcja w cenniku ;-) "wnętrze lepszej jakości - dopłata 5000 pln"

                  Zamieszczone przez Ferd
                  Octavia ma cenę jak nie przymierzając klasa D, a w zamian dostarcza walorów na poziomie Daci
                  dla mnie Dacia też ma swój urok, Duster jest prześliczny - ale ja jestem mało obiektywny gdyż znaczek jest dla zdecydowanie bardziej mniej istotny jak "urok" konkretnego modelu pojazdu

                  Skoda ma swoje miejsce na rynku, właściwe to "projektuje" auta na rynek światowy sprzedając je na paru kontynentach jest własnością VAG-a, mała jego częścią działającą pod jego dyktando co praktycznie uniemożliwia realizacje swoich aspiracji

                  Komentarz

                  • Puchacz
                    Moderator
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 1192
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez ketivv
                    powinna być taka opcja w cenniku ;-) "wnętrze lepszej jakości - dopłata 5000 pln"
                    Ta opcja się nazywa Golf, albo bardziej A3
                    Ja tu tylko sprzątam...

                    Komentarz

                    • blackpw
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 131

                      Zamieszczone przez ketivv
                      akurat wygłuszenie, jakość wnętrza to słaba strona Skody (tyle, że to zabieg celowy) powinna być taka opcja w cenniku "wnętrze lepszej jakości - dopłata 5000 pln"
                      Coś w tym jest, bo ten "prosty" design w Octavii ma swój urok, i zdecydowanie biorąc pod uwagę wygląd - wolałbym taką O3 niż G7. Mając do wyboru O3 z jakością wnętrza i wyciszeniem G7 - to byłoby coś

                      Zamieszczone przez Puchacz
                      Ta opcja się nazywa Golf, albo bardziej A3
                      Niemniej jednak różni się zasadniczo wyglądem
                      Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                      Jest: starszy diesel na B.

                      Komentarz

                      • Ferd
                        Rider
                        • 2011
                        • 320

                        Gdybym dzisiaj kupował nowy samochód z grupy VW (nie jest to raczej możliwe ze względu na silniki TSI) to kupiłbym zamiast Octavii II/III VW Jettę.

                        Superb jest już wygłuszony na przyzwoitym poziomie (czemu nie Octavia), ale nie każdy potrzebuje tak dużego wozu zwłaszcza jak przez 90% czasu jeździ sam. Ponadto ja lubię jak samochód jest dynamiczny, większy samochód, aby był dynamiczny musi mieć większy silnik, więcej palić i... powstaje błędne koło. Mi rozmiarowo najbardziej odpowiada albo Octavia albo Jetta właśnie, Fabia/Rapid za małe, a Superb za duży.

                        Komentarz

                        • Alonzo_
                          RS
                          • 2009
                          • 2460
                          • Hyundai

                          Zamieszczone przez blackpw

                          Czy ktoś z Was korzystał może z oferty tej firmy: http://sztukawyciszania.pl/oferta/
                          Ciekaw jestem efektów ich pracy. Pewnie są wyraźne...tak jak i ceny.

                          Panowie, O2 była/jest słabo wyciszona, nie wiem jak O3.
                          Ale dla tych co mają TSI w sowich O2 i narzekają proponuje się przejechać gdzieś dalej z wykorzystaniem potencjału 1,9 TDI na PD i wtedy zmienicie zdanie o swoichbenzynowych furkach..... :szeroki_usmiech

                          Zamieszczone przez Ferd

                          Superb jest już wygłuszony na przyzwoitym poziomie (czemu nie Octavia), ale nie każdy potrzebuje tak dużego wozu zwłaszcza jak przez 90% czasu jeździ sam.
                          Bo to kompakt i to jakoś tanio widac robiony w wielu miejscach. Ile nad tym jeszcze będziemy sie rozwodzić. Jak potrzeba lepszego "sortu" ale nie przestrzeni atakuje sie (jak sie ma w kieszeni) np w A4/BMW 3/C- klasa...
                          Wielu kolegów nie radzi sobie (Ferd - nie do ciebie to ) jeszcze jak widać z tym co mamy dziś w ofercie i nie przebaczy skodzie takiej "trójki". Ale też argumenty jakieś czasami dziwne i oczekiwania.
                          Ale dlaczego? Lekko dziwne dla mnie jest jak czytam i wnioskuję, ze wielu chciałoby mieć jakość w/w aut za 1/3 jego ceny w nowej skodzie....
                          Lubie samochody ale nie mogę pojąć jak można się zakochać w octavii do takiego stopnia, żeby nie móc powiedzieć bye bye skodo gdy ta w kolejnej odsłonie kompakta nie spełniła naszych oczekiwań. Ludzie jest tyle fajnych aut, design- ok kwestia gustu ale jakością bijących O3 na łeb - po co się zadręczać? A designem też sału nie ma także można wybrać co sie chce. Chyba że TSI i DSG.....ale w "standardowej" konfiguracji...nie ma przymusu.
                          Przecież O2 też cudo nie jest/było. I designem - rzecz gustu ale teraz przy trójce niejeden jak widzimy O2 krytykuje za wygląd
                          I mechanicznie - i ON i PB sie nie jeden piec sypie bardziej lub mniej.
                          A teraz nagle łezka w oku sie kręci niejednemu i sie pisze "jaka to O2 zajebista"
                          Dla mnie nie była. Była poprawnym autem, w którym walory użytkowe vs. cena zachęcały do zakupu. Na tle ówczesnej konkurencji lepiej sie prezentowała wg mnie niż teraz.
                          A jak teraz? Jeśli zakładamy, że jest kompaktem w rozsądnej/cena konfiguracji pozostało tak nadal z małymi mankamentami jakościowymi, ale dziś na tle konkurencji już nie brylująca. Ale wartość użytkowa i jakość nadal OK. Cały czas auto poprawne.
                          Jeśli na siłę wrzucimy ją do średniej.....wtedy zabiliśmy O3. IMO
                          Żeby ta Octa naprawdę jakimś super premium autem była co trudno znaleźć lepsze...
                          Nie rozumiem tego lamentu - dla mnie jak pisałem po macankach za 60-70 tysia w TSI czemu nie i nie płakać "nad boczkami" jak sie auto generalnie podoba ale w 2.0 TDI na wypasie....nigdy w życiu.

                          Aaa jeszcze jedno, zwłaszcza dla "teoretyków" tych co chcą wydac ok 100 koła
                          Czasami argumentujecie "za O3", że średnia klasa za duże.... czy aby rzeczywiście?
                          Przecież wymiarami niejeden ją wciska właśnie w średnią.
                          Czy musi być SuperB? On jest rzeczywiście wyraźnie większy.
                          Pozostając w "rodzinie" porównajcie sobie i spróbujcie O3 choćby do Pasata..."parę" cm w jedną, "parę" cm w drugą na zewnątrz , które wielu nie odczuje specjalnie na minus w codziennym manewrowaniu (czujniki), a już komfort/jakość auta vs. O3 myślę, że tak -in plus. I byłby Vag dla tych co musi być. I ta sama technologia i możliwości wyboru skrzyń/silników.
                          Radze spróbować i porównać. Bo przecież O3 nie jest mała. To jest pewne. I ten argument jakoś do mnie nie trafia. Do miasta to Fabkę albo Citi.
                          To takie wg mnie czasami już upieranie sie na siłe przy O3.
                          Zwłaszcza Ci co nie spróbowali pojeździć średniakami niech spróbują bo myślę, że niejednemu sie to spodoba i wtedy wybór może okazać się prosty przy takiej kasie.
                          Ja osobiście niedługo po zakupie swojej O2 nie mogłem tej własnej decyzji zrozumieć do końca, bo za tą kase co swoją kupiłem - używaną - mogłem kupić wtedy używane lepsze auto, średniej klasy. Dlaczego nie kupiłem tylko wziąłem skodę? Chyba dlatego, że wygrała chęć posiadanie pewnego auta, krajowego, z pewnym przebiegiem.... patrząc jakie trupy kręcone można było pecha mając trafić z importu - wtedy takie kalkulacje wygrały ale jak trochę nią pojeździłem dotarło do mnie , ze to nie był dobry wybór za tę kasę. Zrobiłem to też z tego powodu, ze miałem już dość problemów z 3 letnią VC naprawdę w świetnym stanie ale kapryśną. Sądziłem ze TDI będzie totalnie bezawaryjne, dlatego poświęciłem trochę komfort dla świętego spokoju...a to już nie te czasy i taki święty tenn spokój nie był - choć nie było źle.
                          Ale komfort jazdy VC vs O2 to 2 różne światy...
                          Reazumująć - dotarło to do mnie ale już po zakupie O2 :wink:
                          A ze komfort dla mnie ma znaczenie to teraz mam podobne zdanie w odniesieniu do O3 vs. rynek. I teraz już bym nie zrobił tego samego ruchu za kasę przy której można już powybrzydzać. Ale to zależy kto czego chce.

                          Komentarz

                          • Ferd
                            Rider
                            • 2011
                            • 320

                            blackpw,

                            Wygłuszenie jednych drzwi za 350-750 złotych to bardzo dużo. Nie rozdrabniaj się tak, bo w rezultacie dostaniesz rachunek na 10 000.

                            Lepiej znajdź dobrą firmę, która zrobi ci cały samochód kompleksowo. Dogadasz cenę 2000-5000 złotych (o takich cenach słyszałem i czytałem) i będziesz miał wszystko z głowy. Tak załatwiaj sprawę, a nie w jednej firmie drzwi, w innej podłoga, bagażnik a w innej nadkola.

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              Zamieszczone przez Alonzo_
                              Bo to kompakt i to jakoś tanio widac robiony w wielu miejscach. Ile nad tym jeszcze będziemy sie rozwodzić. Jak potrzeba lepszego "sortu" ale nie przestrzeni atakuje sie (jak sie ma w kieszeni) np w A4/BMW 3/C- klasa...
                              od kiedy to A4/BMW3/C-klasa to kompakty ?

                              chyba chciałeś w takim razie porównać do A3/BMW1/B-klasy

                              Zamieszczone przez Alonzo_
                              Jeśli na siłę wrzucimy ją do średniej.....wtedy zabiliśmy O3. IMO

                              Komentarz

                              • Alonzo_
                                RS
                                • 2009
                                • 2460
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez ketivv
                                Zamieszczone przez Alonzo_
                                Bo to kompakt i to jakoś tanio widac robiony w wielu miejscach. Ile nad tym jeszcze będziemy sie rozwodzić. Jak potrzeba lepszego "sortu" ale nie przestrzeni atakuje sie (jak sie ma w kieszeni) np w A4/BMW 3/C- klasa...
                                od kiedy to A4/BMW3/C-klasa to kompakty ?

                                chyba chciałeś w takim razie porównać do A3/BMW1/B-klasy

                                Zamieszczone przez Alonzo_
                                Jeśli na siłę wrzucimy ją do średniej.....wtedy zabiliśmy O3. IMO
                                Ale nie napisałem że te auta to kompakty. Tylko , że O3 nim jest.
                                Dalej masz napisane - "Jak potrzeba lepszego "sortu" ale nie przestrzeni atakuje sie (jak sie ma w kieszeni) np w A4/BMW 3/C- klasa..."
                                Zero słowa kompakt w odniesieni do tych aut - jedynie porównanie przestrzeni kompakta do tych aut - aż taki słaby w temacie nie jestem :wink:

                                Komentarz

                                • fernando
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1890

                                  Muszę powiedzieć, że zastanawiam się coraz mocniej nad tematem O3 i tym całym larum na forum z nią związanym, i chyba znalazłem już przyczynę takiego stanu rzeczy...
                                  Otóż jak wchodziła O2, to w stosunku do O1 był to skok jakościowy na pewno na plus. Mało osób narzekało, chociaż i tak zawsze pojedyncze głosy "przeciw" się odezwą :wink: Z O3 jest inaczej - coś tam poprawili, ale sporo rzeczy popsuli i jeszcze próbują powiedzieć, że to klasa średnia. Ja widzę to jednak w ten sposób, że zmienił się rynek i rzeczywiście zmieniła się pozycja Octavii. Teraz w marketingu motoryzacyjnym jest moda na systemy i rzeczywiście skoda wpisała się w ten trend. Druga sprawa, to pozycjonowanie tego modelu. Podobno sam prezes skody powiedział coś takiego: "Nowa Octavia spełnia wszelkie warunki, aby zostać bestsellerem na rynku. Jest nowoczesna i ma ponadczasową stylistykę. To nasze najlepsze auto i jedna z recept na kryzys. I właśnie tak sobie pomyślałem, że może to faktycznie auto, które jest kierowane do tych, którzy kupiliby klasę średnią, ale przez ten "kryzys" nie mogą :roll:

                                  Komentarz

                                  • ketivv
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1155

                                    Zamieszczone przez Alonzo_
                                    Jeśli na siłę wrzucimy ją do średniej.....wtedy zabiliśmy O3. IMO
                                    Zamieszczone przez Alonzo_
                                    Zero słowa kompakt w odniesieni do tych aut - jedynie porównanie przestrzeni kompakta do tych aut - aż taki słaby w temacie nie jestem
                                    Bądź konsekwentny jeśli uznajesz kategorycznie OIII za typowego kompakta to porównuj do kompaktów innych marek

                                    Zamieszczone przez Alonzo_
                                    Dalej masz napisane - "Jak potrzeba lepszego "sortu" ale nie przestrzeni atakuje sie (jak sie ma w kieszeni) np w A4/BMW 3/C- klasa..."
                                    "lepszego sortu" a nie przestrzeni i zamiast podać kompakty przeskakujesz o klasę wyżej, jak wcześniej napisałem bądź konsekwentny
                                    skoro OIII to "typowy kompakt" to trzymaj się tej kategorii aut

                                    Długość nadwozia w mm:
                                    BMW 1 5dr - 4324
                                    A3 Sportback - 4310
                                    MB B-klasa - 4359
                                    Ford Focus - 4358
                                    Opel Astra HB- 4419
                                    VW G7 - 4255
                                    Renault Megane III - 4295
                                    Peugeot 308 - 4276
                                    Honda Civic Sedan - 4545
                                    Toyota Auris - 4245

                                    OIII - 4659

                                    Komentarz

                                    • Majowy
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 215

                                      No i co najmniej 5 z wymienionych przez Ciebie aut jest o klasę lepszych jakościowo od O3. Zreszta przejedź się nowym BMW serii 1 i potem porównaj jakość środka i komfort jazdy. Tyle, że porównywanie BMW 1, czy Audi A3 do Skody nie ma najmniejszego sensu. Te auta kierowane są dla odmiennych klientów. Jak ktoś szuka auta premium typu Audi, czy BMW, nawet nie zainteresuje się Skodą i odwrotnie osoba, która kupuje Skodę nie kupi BMW serii 1.

                                      Dajmy już sobie spokój z tymi porównaniami O3 do wszystkiego, to nie ma sensu.

                                      Komentarz

                                      • Ferd
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 320

                                        A Wy dalej z tymi milimetrami. W dodatku, absolutnie nie liczy się długość czy wysokość wozu, a jak już to szerokość wozu, a zwłaszcza szerokość we wnętrzu.

                                        Tak samo , kogo w końcu obchodzi wielkość bagażnika, co worki kartofli czy połówki świniaków w słoikach chcecie tam wozić.

                                        Coraz bardziej liczy się wykonanie, wykończenie (nawet głupie ramki z chromu na oknach maja znaczenie, a Skoda tak je oszczędza, że aż to śmieszne jest), WYGŁUSZENIE !!!!! itp.

                                        Jak ktoś chce mieć coś dużego z wielką przestrzenią bagażową to niech sobie kupi dostawczaka blaszaka. Wtedy będzie miał i coś dużego i pakownego :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez fernando
                                          Z O3 jest inaczej - coś tam poprawili
                                          jezdzilem O2 i O3 - moim zdaniem zmienili wszystko. Duzo lepiej sie prowadzi - juz pisalem o tym - O3 ma nizej srodek ciezkosci polozony i to czuc. nawet z belka prowadzi sie lepiej niz z w.wahaczem. zmienili plyte podlogowa i silniki TSI - to zupelnie inny, lepszy samochod.

                                          My tu gadu gadu a moja O3 juz sie produkuje w tym tyg :lol:
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • Alonzo_
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2460
                                            • Hyundai

                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            Zamieszczone przez Alonzo_
                                            Jeśli na siłę wrzucimy ją do średniej.....wtedy zabiliśmy O3. IMO
                                            Zamieszczone przez Alonzo_
                                            Zero słowa kompakt w odniesieni do tych aut - jedynie porównanie przestrzeni kompakta do tych aut - aż taki słaby w temacie nie jestem
                                            Bądź konsekwentny jeśli uznajesz kategorycznie OIII za typowego kompakta to porównuj do kompaktów innych marek

                                            Zamieszczone przez Alonzo_
                                            Dalej masz napisane - "Jak potrzeba lepszego "sortu" ale nie przestrzeni atakuje sie (jak sie ma w kieszeni) np w A4/BMW 3/C- klasa..."
                                            "lepszego sortu" a nie przestrzeni i zamiast podać kompakty przeskakujesz o klasę wyżej, jak wcześniej napisałem bądź konsekwentny
                                            skoro OIII to "typowy kompakt" to trzymaj się tej kategorii aut
                                            Hmm, nie przekazałem czytelnie tego co chciałem napisać?
                                            To inaczej. Powyżej pisząc to co tu wypominasz mam na myśli to, ze niejeden z kolegów krytykujących O3 nie może przebaczyć skodzie jakości.
                                            O3 jest jaka jest i tym narzekaniem sie nic nie zmieni.
                                            Dlatego pisze, że dla tak wymagających klientów/narzekających na tą jakość w O3, którzy chcą lepszej jakości a nie koniecznie większej przestrzeni ( czyt nie chcą auta klasy i wielkości typowej dla D) pozostaje skoczyć na inną półkę z autami premium wymienionymi przeze mnie, które nie są większe od O3 ale jakościowo na pewno lepsze.... używane albo jak stać to nowe i nie płakać :wink: Olać Skodę
                                            Jeszcze.
                                            Ja w tym poście, z którego to wyciagasz właśnie nie porównuje skody do innych kompaktów...wyjaśniam , skoro tego wywnioskować z tej wypowiedzi powyższej mojej nie można.....
                                            Wręcz przeciwnie, piszę/namawiam aby zamiast marudzić i kląć na Skodę, zamiast przeżywać jakby nic innego w życiu nie zostało , wziąć pod uwagę w zależności od preferencji np A4/BMW 3/C-klasę, lub spróbować jednak przymierzyć sie do średniaka, niekoniecznie takiego jak Superb. Nowe czy używane zależy od portfela i podejścia.

                                            Czy teraz zostałem zrozumiany?

                                            Komentarz

                                            • Ferd
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 320

                                              Zamieszczone przez Alonzo_
                                              Zamieszczone przez Ferd

                                              Superb jest już wygłuszony na przyzwoitym poziomie (czemu nie Octavia), ale nie każdy potrzebuje tak dużego wozu zwłaszcza jak przez 90% czasu jeździ sam.
                                              Bo to kompakt i to jakoś tanio widac robiony w wielu miejscach. Ile nad tym jeszcze będziemy sie rozwodzić. Jak potrzeba lepszego "sortu" ale nie przestrzeni atakuje sie (jak sie ma w kieszeni) np w A4/BMW 3/C- klasa...
                                              Wielu kolegów nie radzi sobie (Ferd - nie do ciebie to ) jeszcze jak widać z tym co mamy dziś w ofercie i nie przebaczy skodzie takiej "trójki". Ale też argumenty jakieś czasami dziwne i oczekiwania.
                                              Ale dlaczego? Lekko dziwne dla mnie jest jak czytam i wnioskuję, ze wielu chciałoby mieć jakość w/w aut za 1/3 jego ceny w nowej skodzie....
                                              Lubie samochody ale nie mogę pojąć jak można się zakochać w octavii do takiego stopnia, żeby nie móc powiedzieć bye bye skodo gdy ta w kolejnej odsłonie kompakta nie spełniła naszych oczekiwań. Ludzie jest tyle fajnych aut, design- ok kwestia gustu ale jakością bijących O3 na łeb - po co się zadręczać? A designem też sału nie ma także można wybrać co sie chce. Chyba że TSI i DSG.....ale w "standardowej" konfiguracji...nie ma przymusu.
                                              Przecież O2 też cudo nie jest/było. I designem - rzecz gustu ale teraz przy trójce niejeden jak widzimy O2 krytykuje za wygląd
                                              I mechanicznie - i ON i PB sie nie jeden piec sypie bardziej lub mniej.
                                              A teraz nagle łezka w oku sie kręci niejednemu i sie pisze "jaka to O2 zajebista"
                                              Dla mnie nie była. Była poprawnym autem, w którym walory użytkowe vs. cena zachęcały do zakupu. Na tle ówczesnej konkurencji lepiej sie prezentowała wg mnie niż teraz.
                                              A jak teraz? Jeśli zakładamy, że jest kompaktem w rozsądnej/cena konfiguracji pozostało tak nadal z małymi mankamentami jakościowymi, ale dziś na tle konkurencji już nie brylująca. Ale wartość użytkowa i jakość nadal OK. Cały czas auto poprawne.
                                              Jeśli na siłę wrzucimy ją do średniej.....wtedy zabiliśmy O3. IMO
                                              Żeby ta Octa naprawdę jakimś super premium autem była co trudno znaleźć lepsze...
                                              Nie rozumiem tego lamentu - dla mnie jak pisałem po macankach za 60-70 tysia w TSI czemu nie i nie płakać "nad boczkami" jak sie auto generalnie podoba ale w 2.0 TDI na wypasie....nigdy w życiu.

                                              Aaa jeszcze jedno, zwłaszcza dla "teoretyków" tych co chcą wydac ok 100 koła
                                              Czasami argumentujecie "za O3", że średnia klasa za duże.... czy aby rzeczywiście?
                                              Przecież wymiarami niejeden ją wciska właśnie w średnią.
                                              Czy musi być SuperB? On jest rzeczywiście wyraźnie większy.
                                              Pozostając w "rodzinie" porównajcie sobie i spróbujcie O3 choćby do Pasata..."parę" cm w jedną, "parę" cm w drugą na zewnątrz , które wielu nie odczuje specjalnie na minus w codziennym manewrowaniu (czujniki), a już komfort/jakość auta vs. O3 myślę, że tak -in plus. I byłby Vag dla tych co musi być. I ta sama technologia i możliwości wyboru skrzyń/silników.
                                              Radze spróbować i porównać. Bo przecież O3 nie jest mała. To jest pewne. I ten argument jakoś do mnie nie trafia. Do miasta to Fabkę albo Citi.
                                              To takie wg mnie czasami już upieranie sie na siłe przy O3.
                                              Zwłaszcza Ci co nie spróbowali pojeździć średniakami niech spróbują bo myślę, że niejednemu sie to spodoba i wtedy wybór może okazać się prosty przy takiej kasie.
                                              Ja osobiście niedługo po zakupie swojej O2 nie mogłem tej własnej decyzji zrozumieć do końca, bo za tą kase co swoją kupiłem - używaną - mogłem kupić wtedy używane lepsze auto, średniej klasy. Dlaczego nie kupiłem tylko wziąłem skodę? Chyba dlatego, że wygrała chęć posiadanie pewnego auta, krajowego, z pewnym przebiegiem.... patrząc jakie trupy kręcone można było pecha mając trafić z importu - wtedy takie kalkulacje wygrały ale jak trochę nią pojeździłem dotarło do mnie , ze to nie był dobry wybór za tę kasę. Zrobiłem to też z tego powodu, ze miałem już dość problemów z 3 letnią VC naprawdę w świetnym stanie ale kapryśną. Sądziłem ze TDI będzie totalnie bezawaryjne, dlatego poświęciłem trochę komfort dla świętego spokoju...a to już nie te czasy i taki święty tenn spokój nie był - choć nie było źle.
                                              Ale komfort jazdy VC vs O2 to 2 różne światy...
                                              Reazumująć - dotarło to do mnie ale już po zakupie O2 :wink:
                                              A ze komfort dla mnie ma znaczenie to teraz mam podobne zdanie w odniesieniu do O3 vs. rynek. I teraz już bym nie zrobił tego samego ruchu za kasę przy której można już powybrzydzać. Ale to zależy kto czego chce.
                                              Alonzo_, jesteś bardzo mądrym i roztropnym człowiekiem. Napisałeś dokładnie to co sobie sam o zjawisku pod tytułem Skoda zwłaszcza Octavia myślę. Cieszę się, że jest trochę ludzi na świecie, którzy myślą tak jak ja. W moim osobistym rankingu jesteś tak samo szanowany i postrzegany jak Marlej108

                                              Komentarz

                                              • fernando
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1890

                                                Zamieszczone przez Seed
                                                fernando napisał/a:
                                                Z O3 jest inaczej - coś tam poprawili


                                                jezdzilem O2 i O3 - moim zdaniem zmienili wszystko.
                                                Zmienili sporo, ale jedno poprawili, co innego - jak widzisz po postach tu zamieszczonych - zepsuli...

                                                Komentarz

                                                • Seed
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 875
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  Zamieszczone przez fernando
                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  fernando napisał/a:
                                                  Z O3 jest inaczej - coś tam poprawili


                                                  jezdzilem O2 i O3 - moim zdaniem zmienili wszystko.
                                                  Zmienili sporo, ale jedno poprawili, co innego - jak widzisz po postach tu zamieszczonych - zepsuli...
                                                  tak ale zepsuli z premedytacja - rownowaga w koncernie musi byc zachowana.
                                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                  Komentarz

                                                  • test15510
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 77

                                                    To co głównie zepsuli to usunięcie Toura z darmowym LPG.
                                                    Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...