Octavia III i Superb II FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raffaluus
    Drive
    • 2012
    • 40

    Zamieszczone przez BiDi01
    to łaskawie popatrz jakie linki wysyłasz.wysłałeś audi za 84000 zł!
    jak się udzielasz to udzielaj się logicznie
    Czemu mnie atakujesz ?? Masz jakiś problem ?? Link wysłałem pierwszy z brzegu , w cenniku jest oferta na wersje Premiere. Jak nie widzisz różnicy, że cena zaczyna się od, a oferta jest na 84 tyś i obejmuje 4 letni okres serwisowy,metalik to gdzie jest brak logiki ??
    Nikomu nie sugeruję kupna A3 ( zasugerowałem że można kupić premium w cenie Golfa ), pisałem w temacie Golfa Varianta, a to już auto które poszukuje Majowy.

    Bidi , Tobie to się już w dupie od dobrobytu poprzewracało. Golas to auto z ksenonami,niezłym audio, czujnikami parkowania itp...dobra, może być. Chyba jeszcze jesteś za młody i za bogaty że wypowiadasz takie kwestie. Poza tym to forum Octavii ( dużego samochodu jak napisałeś ), ale wolne forum ( masa użytkowników posiadająca w chwili obecnej inne auta ). Strzał z hotelem i izbą...matko,większej głupoty na tym forum nie przeczytałem. Dobra, jak to mawiają w pewnym radiu...przechodzę na odbiór.

    Komentarz

    • OrsonTSI
      Rider
      • 2010
      • 716
      • Volkswagen
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez raffaluus
      to są PRAWIE ksenony..... takie tez juz sa w Rapidzie Spaceback

      wszystko ładnie i pieknie tylko czy kolega sprawdził ubezpieczenie VW i koszty serwisu.....
      Światła bi-ksenonowe Basic (światła mijania i drogowe)
      - spryskiwacze reflektorów
      - kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy
      - statyczne doświetlanie zakrętów i dynamiczna regulacja zasięgu

      To są prawie ksenony ?? to niech dają je do Skody za 1300 zł ,biorę !!
      Tak kolego sprawdzałem, myślę że nawet nie byłeś w salonie VW zapytać się ile kosztuje serwis Golfa -pewnie tam pracują sami nawiedzeni ludzie,którzy nie wiedzą jak robić interesy.




      byłem i to kilka razy, mam znajomego kierownika serwisu i czasem dostaje auta na weekend do testowanie i wiem ile kosztuje serwis, ubezpieczenie wiem takze co to za ksenony, jaka maja barwe swiatła i to ze nawet nie potrzebuja spryskiwaczy i samopoziomowania.... sa dostepne w RAPID za 1900 zł - Pakiet XENON (reflektory ksenonowe oraz przednie reflektory przeciwmgłowe z funkcją CORNER
      OII 1,4 TSI Elegance

      KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

      Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

      Komentarz

      • BiDi01
        Rider
        • 2013
        • 460

        Zamieszczone przez raffaluus
        Czemu mnie atakujesz ?? Masz jakiś problem ??
        proponujesz coś abstrakyjnego niedopasowanego w żaden sposób do potrzeb osoby dzielącej się swoimi wątpliwościami. Rekomendujesz rozwiązanie nielogiczne i niepotrzebne użytkownikowi. Osoba szukającego rodzinnego auta jest namawiane na małe a3 w wersji 3 drzwiowej (spróbuj kilka razy dziennie wsadzać i wyciągać dzieci bez tylnych drzwi) z małym bagażnikiem.
        Mi się poprzewracało? Niekompetentne i nielogiczne propozycje rekomendujesz koledze szukającemu rady. Wciskaj staruszce Hummera bo jest fajne i fajnie mu świecą felgi (na marginesie zarąbiście fajne auto). Co z tego że przedstawiasz super auto jeżeli nie spełni w najmniejszym stopniu oczekiwać potencjalnego użytkownika????? Mi od dobrobytu odwaliło że proponuje tańszy samochód użytkownikowi? lol. wciskasz komuś audi i to mi dobrobyt do głowy uderzył. yyyyyy jasne.

        [ Dodano: Czw 29 Sie, 13 13:03 ]
        Zamieszczone przez raffaluus
        matko,większej głupoty na tym forum nie przeczytałem
        to przeczytaj sobie to:
        Zamieszczone przez raffaluus
        Szczególnie warto zajrzeć do Audi, dają niezłe pakiety wyposażenia w rozsądnych cenach, dodatkowo obecna promocja na A3 to też kosmos ( Audi w cenie Golfa ).

        no to znalazłem Ci od ręki większą głupotę :shock:
        O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
        Błękit RACE
        Beżowa Alcantara
        Columbus
        Webasto

        Komentarz

        • blackpw
          Ambiente
          • 2011
          • 131

          Zamieszczone przez OrsonTSI
          wszystko ładnie i pieknie tylko czy kolega sprawdził ubezpieczenie VW i koszty serwisu.....
          A mógłbyś sprecyzować?
          Ja jestem już po pierwszym serwisie mojej O2, wiem ile mniej więcej będzie kosztował kolejny, itp.
          Mając tą wiedzę - byłem w salonie VW (ten największy... we Wrocławiu) i pytałem się na serwisie o ceny 1, 2 i 3ciego przeglądu dla Golfa i Tiguana.

          Wniosek - od 50zł do 100zł taniej jest w serwisie VW.
          Pytanie zatem, o jakich kosztach serwisu piszesz?
          Rozważam zakup G7, więc wszelkie informacje na ten temat będą przydatne.

          Ubezpieczenie to juz inny temat, i pamiętam, że w ofercie najczęściej są standardowo pakiety za np 2,99% wartości auta, itp. więc wszystko to jest porównywalne.
          Największy problem widzę tutaj w zwiększonym ryzyku kradzieży, no ale na to nic juz poradzić nie możemy...
          Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
          Jest: starszy diesel na B.

          Komentarz

          • raffaluus
            Drive
            • 2012
            • 40

            no to znalazłem Ci od ręki większą głupotę :shock:[/quote]

            Wyrwane z kontekstu ,tak błysnąłeś geniuszu
            Pełna wersja :
            Witam,
            Trochę koledzy naciągacie rzeczywistość jeśli chodzi o Golfa kombi.Highlane ma w wyposażeniu seryjnym( w porównaniu do Elegance ) sportowe fotele skóra+alcantara , XDS , system wykrywający zmęczenie,czujnik deszczu i zmierzchu, trójramienna kierownica,oświetlenie ambiente ( nie ma go w Skodzie ) i parę innych bajerów.Dodatkowo tylko Golfie dostaniecie biksenon za 1300 zł, DCC , kamerę cofania,elektryczny ręczny ( brakuje na naszym rynku foteli ErgoActive i Dynaudio) i wielowahaczowe zawieszenie.Jest też wersja 4x4.Cenowo po zrównaniu wyposażenia Golf będzie droższy o niecałe 2000 zł ( 1,4 tsi 140 ).
            Kolego Majowy marki premium da się kupić w rozsądnych pieniądzach i z gwarancją ( np Premium Selection w BMW, Audi itp. ) Szczególnie warto zajrzeć do Audi, dają niezłe pakiety wyposażenia w rozsądnych cenach, dodatkowo obecna promocja na A3 to też kosmos ( Audi w cenie Golfa ).

            Gdzie masz napisane ,że namawiam do zakupu A3. Napisałem,że da się go kupić obecnie w cenie Golfa. Nieważne ,dyskusja staje się bezsensowna. Chyba jesteś pijany, albo ostro Cię wykorzystali na izbie. Nara

            Komentarz

            • OrsonTSI
              Rider
              • 2010
              • 716
              • Volkswagen
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez blackpw
              Zamieszczone przez OrsonTSI
              wszystko ładnie i pieknie tylko czy kolega sprawdził ubezpieczenie VW i koszty serwisu.....
              A mógłbyś sprecyzować?
              Ja jestem już po pierwszym serwisie mojej O2, wiem ile mniej więcej będzie kosztował kolejny, itp.
              Mając tą wiedzę - byłem w salonie VW (ten największy... we Wrocławiu) i pytałem się na serwisie o ceny 1, 2 i 3ciego przeglądu dla Golfa i Tiguana.

              Wniosek - od 50zł do 100zł taniej jest w serwisie VW.
              Pytanie zatem, o jakich kosztach serwisu piszesz?
              Rozważam zakup G7, więc wszelkie informacje na ten temat będą przydatne.

              Ubezpieczenie to juz inny temat, i pamiętam, że w ofercie najczęściej są standardowo pakiety za np 2,99% wartości auta, itp. więc wszystko to jest porównywalne.
              Największy problem widzę tutaj w zwiększonym ryzyku kradzieży, no ale na to nic juz
              poradzić nie możemy...
              kiedy kupilem auto i zrobilem przglad po roku za 339 zł to taki sam w VW miał kosztowac 600 - 700 zł a ubezpieczenie skody 1990 zł a VW 4200 zł teraz sie troche zmieniło ale pamietajmy ze wartosi ubezpieczenia sa promocyjne przy zakupie pozniej nie jest juz tak tanio
              OII 1,4 TSI Elegance

              KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

              Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

              Komentarz

              • BiDi01
                Rider
                • 2013
                • 460

                Zamieszczone przez raffaluus
                Chyba jesteś pijany, albo ostro Cię wykorzystali na izbie. Nara
                :lol :los

                błysnięciem nazwać można rekomendacje a3 3 drzwiowego osobie z dziećmi. Jakbym tylko ja Ci pisał że głupoty rekomendujesz. Wielki fachowiec się znalazł.
                Pozwolisz że do twojego poziomu dna nie będę się schylał. I tak nie sięgnę.

                [ Dodano: Czw 29 Sie, 13 13:31 ]
                Zamieszczone przez OrsonTSI
                kiedy kupilem auto i zrobilem przglad po roku za 339 zł to taki sam w VW miał kosztowac 600 - 700 zł a ubezpieczenie skody 1990 zł a VW 4200 zł teraz sie troche zmieniło ale pamietajmy ze wartosi ubezpieczenia sa promocyjne przy zakupie pozniej nie jest juz tak tanio
                co do tego to racja. Ubezpieczenie na starcie jest dużo tańsze w Skodzie. Późniejsze ubezpieczenie również będzie tańsze w Skodzie ale tak dużych różnic już na pewno nie będzie.
                Co do serwisu to nie znam się na skodowskim ale VW faktycznie nie jest tani
                O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                Błękit RACE
                Beżowa Alcantara
                Columbus
                Webasto

                Komentarz

                • blackpw
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 131

                  Zamieszczone przez OrsonTSI
                  Zamieszczone przez blackpw
                  Zamieszczone przez OrsonTSI
                  wszystko ładnie i pieknie tylko czy kolega sprawdził ubezpieczenie VW i koszty serwisu.....
                  A mógłbyś sprecyzować?
                  Ja jestem już po pierwszym serwisie mojej O2, wiem ile mniej więcej będzie kosztował kolejny, itp.
                  Mając tą wiedzę - byłem w salonie VW (ten największy... we Wrocławiu) i pytałem się na serwisie o ceny 1, 2 i 3ciego przeglądu dla Golfa i Tiguana.

                  Wniosek - od 50zł do 100zł taniej jest w serwisie VW.
                  Pytanie zatem, o jakich kosztach serwisu piszesz?
                  Rozważam zakup G7, więc wszelkie informacje na ten temat będą przydatne.

                  Ubezpieczenie to juz inny temat, i pamiętam, że w ofercie najczęściej są standardowo pakiety za np 2,99% wartości auta, itp. więc wszystko to jest porównywalne.
                  Największy problem widzę tutaj w zwiększonym ryzyku kradzieży, no ale na to nic juz
                  poradzić nie możemy...
                  kiedy kupilem auto i zrobilem przglad po roku za 339 zł to taki sam w VW miał kosztowac 600 - 700 zł a ubezpieczenie skody 1990 zł a VW 4200 zł teraz sie troche zmieniło ale pamietajmy ze wartosi ubezpieczenia sa promocyjne przy zakupie pozniej nie jest juz tak tanio
                  Czyli wniosek jest taki - idź i zapytaj o ceny.
                  Ja się zdziwiłem tym, że taniej (lub podobnie) kosztowały przeglądy w VW.
                  Ubezpieczenie płacę już 3ci rok, kontynuuję to samo, i cena raczej maleje, np.
                  1. ~2500zł
                  2. ~1700zł
                  3. ~1700zł
                  4. Nie wiem ile będzie wynosić, ale raczej podobnie albo taniej.
                  Czy w przypadku G7 wartego około 85tys zł miałbym ianczej, myslę, że proporcjonalnie więcej (moja O2 kosztowała poniżej 60k żł) na początku i nadal nie widzę tu jakiegoś "przekrętu", czy też strasznie zawyżonych kwot.
                  Może ktoś z doświadczeniem w tym temacie napisać jak to faktycznie wygląda w przypadku VW?
                  Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                  Jest: starszy diesel na B.

                  Komentarz

                  • Majowy
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 215

                    Panowie spokojnie, widzę że poziom dyskusji dyktuje adrenalina, a powinna chłodna kalkulacja.

                    Czemu wszyscy uwzięli się na motor 1,4 TSI. Dla mnie ten silnik jest zupełnie nie do przyjęcia. Nie wiem, może nie umiem nim jeździć, ale mój styl jazdy powoduje zużycie paliwa na poziomie 8,5-9l/100km - sprawdzone w G7 1,4 140KM i nie chciało być mniej. Dodam, że O2 2,0TDI pali mi średnio 6,5-6,8l/100, więc nie należę do ludzi jeżdżących o kropelce. Jak już mam te 140 koni, to niech się bujają. Pewnie w 1,8TSI różnica byłaby jeszcze większa, co przy moich przebiegach (40 tys. rocznie) czyni zakup benzyny ekononicznie nieracjonalnym.

                    G7 w Kombi fajne auto, tylko niech mi ktoś wyjaśni, dlaczego opcje wyposażenia są tak poobcinane w stosunku do niemieckich. Połowy wyposażenia nie ma na naszym rynku.

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez Majowy
                      Pewnie w 1,8TSI różnica byłaby jeszcze większa, co przy moich przebiegach (40 tys. rocznie) czyni zakup benzyny ekononicznie nieracjonalnym.
                      też tyle jeżdżę i przy ok. 4 letnim planie eksploatacji to diesel jest mało racjonalny.
                      Zamieszczone przez Majowy
                      ale mój styl jazdy powoduje zużycie paliwa na poziomie 8,5-9l/100km - sprawdzone w G7 1,4 140KM i nie chciało być mniej
                      bardzo dużo Ci pali. Też nie jeżdżę o kropelce, a zużycie jak w podpisie na dodatek 4x4. S2 to też "nieco większe" autko niż G7

                      Komentarz

                      • Wojtas_Poznań
                        RS
                        • 2010
                        • 2822

                        Zamieszczone przez rezon
                        bardzo dużo Ci pali
                        oj tam zaraz dużo :roll: zawsze może więcej :lol: jak się nie sugeruje podpowiadaczem zmiany biegów, jeździ mocno dynamicznie ale po drogach jednopasmowych a nie tylko po ekspresówkach z jedną i tą samą prędkością to tak wychodzi :diabelski_usmiech
                        ja tam Kolegę Majowego rozumiem
                        SPOT Poznań:
                        .....
                        ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                        Error 503 Wojtas Unavailable :P

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Zamieszczone przez blackpw
                          Majowy napisał/a:
                          ale mój styl jazdy powoduje zużycie paliwa na poziomie 8,5-9l/100km - sprawdzone w G7 1,4 140KM i nie chciało być mniej
                          bardzo dużo Ci pali. Też nie jeżdżę o kropelce, a zużycie jak w podpisie na dodatek 4x4. S2 to też "nieco większe" autko niż G7
                          _________________
                          Bo to wlasnie tak jest, ze jednemu ten nowy eko 1.4TSI pali 9l a innemu 4l i nie da sobie wytlumaczyc ze to sa skrajnosci, a nie codziennosc.

                          A czy to 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 to moga palic dokladnie tyle samo. Kwestia jak i gdzie sie jezdzi.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Rok z Bagien
                            L&K
                            • 2010
                            • 1172

                            Zamieszczone przez raffaluus
                            Jest też wersja 4x4.
                            Gdzie ? :roll:

                            Bo jak rozumiem mówimy o G7 i Polsce ??

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                              jak się nie sugeruje podpowiadaczem zmiany biegów, jeździ mocno dynamicznie ale po drogach jednopasmowych a nie tylko po ekspresówkach z jedną i tą samą prędkością to tak wychodzi
                              a ja myślisz to przy ekspresówce mieszkam? DO najbliższej autostrady o długości większej niż 5km to mam 80km, do ekspresówki 200km, a jeżdżę też na słuch, a nie komputer Fakt, że większość przebiegu to trasy - ale głównie właśnie jednopasmowe Dlatego dziwię się średniemu zużyciu w G7 1,4TSI - i dużo mniejszy/lżejszy samochód, i silnik mniejszy, i ośka a nie czterołap. Ja to Panie "miendzy niedźwiedziami, a nie bogatej w autostrady i ekspresówki Pyrlandii" . Do cywilizacji najpierw trzeba dojechać
                              Ja tam też rozumieć Majowego rozumiem, ale zużycie paliwa porównywalne do S2 1,8TSI 4x4 jest dla mnie pewnym zaskoczeniem. Widocznie, aby się 1,4TSI jakoś odpychało, trzeba dużo mocniej deptać :twisted: Czyli oszczędności są, ale wyłącznie przy spokojnej jeździe.

                              [ Dodano: Czw 29 Sie, 13 15:59 ]
                              Zamieszczone przez Rok z Bagien
                              Gdzie ? Bo jak rozumiem mówimy o G7 i Polsce ??
                              A tu jak słusznie zauważyłeś 4Motion nie ma w G7 nawet w opcjach. W Pasku też chyba tylko do diesla można dobrać za wyjątkiem Alltracka.

                              Komentarz

                              • micrus
                                Classic
                                • 2013
                                • 17

                                Jak ktoś potrafi jeździć płynnie i ekonomicznie to przy dynamicznej jeździe zrobi niskie spalanie. A ktoś inny mając taką samą średnią prędkość z trasy spali 2 litry/100 więcej. Nic nowego.
                                Micrus alias Zuber

                                Komentarz

                                • marlej108
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 4976
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  Boze, tyle pisania o tym ile kosztuje, czy ile nie kosztuje Audi A3... a nie prosciej sobie wejsc na strone Audi i sprawdzic...?

                                  Big jak zawsze fantazjuje, ze nie ma dobrych cen na Audi A3 i ze sa slabo wyposazone... Akurat sa teraz w promocji i sa dobrze (bardzo dobrze prawde mowiac) wyposazone. Wystarczy przeciez sprawdzic na stronie Audi...

                                  Najtansze 5-drzwiowe Audi w tej wersji specjalnej (bardzo przyzwoicie wyposazonej) z silnikiem 1.2 tsi kosztuje 82.000 zl (i pewnie cos od dealera mozna jeszcze urwac), za 1.4 tsi chca 83.700 zl. To sa wersje Premiere Edition.



                                  Oczywiscie dla mnie cena za O3, Golfa VI czy VII albo Audi A3 wynoszaca ok. 80.000 zl to prawde mowiac absurd, ale co kto lubi... w kazdym razie jak ktos chce Audi A3 to teraz akurat ma promocje.
                                  Aha, w VW sa promocje dla wybranych grup zawodowych 10%, trzeba pokazac dyplom ukonczenia studiow (wg dealera w Gdansku). W Audi prawnik tez dostaje 10% od reki - przynajmniej w 3miescie.

                                  ps. w Gdansku jest teraz reklama na salonie Audi, ze Audi Q5 2.0 TDI 150KM jest za 129.000 zl. brutto..
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  • Majowy
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 215

                                    Zamieszczone przez micrus
                                    Jak ktoś potrafi jeździć płynnie i ekonomicznie to przy dynamicznej jeździe zrobi niskie spalanie. A ktoś inny mając taką samą średnią prędkość z trasy spali 2 litry/100 więcej. Nic nowego.
                                    Ale ja jeżdżę płynnie, ekonomicznie jak widać nie, ale nie startuję pierwszy spod świateł, nie piszczę oponami, nie robię slalomu giganta w mieście. Spod świateł bez napinki, ale nie powoduję korka za sobą. Miasto 70-90 od świateł do świateł, S6 wokół Trójmiasta 120-150 zależy kiedy ile można pojechać. Korków w Trójmieście za dużo nie ma, a spalanie wychodzi jak już pisałem. A G7 miałem na cały dzień i postanowiłem jeździć dokładnie tak samo jak O2, żeby mieć porównanie. I o ile osiągi są super, auto zbiera się bardzo fajnie z niskich obrotów i ciągnie równo, a przede wszystkim jest ciche, to nijak nie chciało mało palić. I tak dziwię się jak niektórzy piszą, że O2 1,4 im pali 5,4 w trasie. Jak kiedyś jechałem z wiekim tortem weselnym do Elbląga i muskałem tylko pedał gazu i hamulca, to mi Octa spaliła 5,2. A już delikatniej chyba nie da się jechać. Jakbym miał tak codziennie, to chyba bym sobie w łeb strzelił, albo inni kierowcy by mnie zatłukli.

                                    A różnica przy przebiegu 40 tys km/rok i zużyciu paliwa większym o 2 litry to przy tej samej cenie paliwa (zalożyłem 5,6 zł/l) 4500 zł rocznie, więc po czterech latach różnica wynosi 18 tysi. Jak dla mnie warto dołożyć do diesla.

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Różnica jest na poziomie 1,1-1,8l - Outlandera miałem 2,0TDI 140KM/165KM (po chipie palił mniej) ze średnią 8,16ON teraz mam S2 1,8TSI 9,25l. Wagowo podobnie, S2 jest niższy, ale jeżdżę nieco szybciej niż Outkiem bo tam przy 140 to było głośno to ciężko było - trzeba było jechać albo do 120, albo od 160 . Różnica w realu wychodzi mniej niż 10zł/100km . Przy oszczędnej jeździe rekord Outkiem 5,22, S2 - 7l stąd można spokojnie przyjąć 10zł.
                                      Różnica w cenie 11kzł, więc trzeba przejechać najpierw min. 110kkm a dopiero później zarabiać de facto od czwartego roku eksploatacji. Planuję jeździć 4 lata - gdzie tu biznes - wyłożyć kasę już, dostawać ją z powrotem przez 3 lata i zarabiać później przez rok? Oczywiście nie biorę pod uwagę żadnych ew. kosztów napraw wychodząc z założenia, że i w TDI, i TSI zawsze może coś się zepsuć. U mnie wymiana sprzęgła i dwumasy przy 82kkm za jedyne 6,5kzł mocno zaburzyła oszczędność ON. Jak będzie z TSI jeszcze nie wiem. Przy 60kkm rocznie ON miałby sens, 40kkm IMHO to właściwie teraz taki przebieg graniczny bez jednoznacznego wskazania na silnik, kupowanie przy 20kkm diesla to ekonomiczny absurd. Benzyna jest znacznie wygodniejsza w eksploatacji co miałem okazję sobie ostatniej zimy przypomnieć
                                      Z zestawień spritmonitor.de średnia dla TDI170KM 6,54l/100km (496 samochodów) , dla 1,8TSI wychodzi 8,2 (274 autka) - 10zł/100km będzie OK, chociaż wychodzi nie całe 9zł
                                      Sam sobie możesz pożonglować http://www.spritmonitor.de/de/uebers...70&powerunit=2 - niestety na motostacie nie ma takich fajnych zestawień

                                      Komentarz

                                      • mac_aaron
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 984
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                        Wtrącę swoje 3 grosze, na dniach zamawiam O3, po długim porównywaniu do innych marek, po okresie zwątpienia i nawet zaniechaniu kupowania samochodu na jakiś czas jednak decyzja zapadła. Porównywałem O3 z segmentem D, bo tak ją się podobno teraz pozycjonuje. Marki premium typu Audi, BMW czy Mercedes nie były rozważane.
                                        Zamawiana wersja: O3 Elegnace 1.8TSI DSG, pakiet amazing, aktywny tempomat, webasto, canton, skóra + pierdoły (drive set up, grzane spryskiwacze, wycieraczka, grzane stołki, 3-ramienna kiera bez łopatek, elektryczne lusterka, grzana szyba, sunset). Do tego Life Plus na 4 lata.
                                        Teraz + i -
                                        +rozmiar w sam raz: na 2 osoby i jeden wyjazd w roku z 4 osobami na pokładzie nie potrzebuję kolubryny pokroju Superba, C5 czy Mazdy 6. Problemy związane z mieszkaniem w bloku a nie w domu = brak garażu i parkowanie za blokiem (mniejszy = lepszy)
                                        +bagażnik większy niż w/w auta segmentu D (w sam raz na ten 1 wyjazd wakacyjny w roku )
                                        +wyposażenie: chyba każdy z w/w z pełnym wypasem jak ta O3 byłby sporo droższy, dodatkowo nie każdy oferuje takie rozwiązania, jakie znamy z VAG. Weźmy choćby mondka (w nawiasach cena w skodzie): aktywny tempomat kosztuje ponad 7000 (2800), skóra 8000 (6000), TPM 1500! (200...), webasto 5700 (4000), nawet w najwyższej wersji dopłaty 2300 wymaga radio CD/MP3+BT+USB (Bolero 0zł), nie mówiąc o systemie audio ala Canton za 8600 (1900). Proszę więc nie mówcie, że O3 jest droga - po doposażeniu we wszystko, kosztuje tyle co znośne wersje segmentu D ale bez bajerów.
                                        +silnik mocny i elastyczny, w połączeniu z DSG i gwarancją na 4 lata liczę na bezproblemową jazdę, dostarczającą sporo frajdy, ale jednocześnie możliwość uzyskania niskiego spalania przy łagodnym poruszaniu się z A do B

                                        - prestiż: jeśli ktoś się wstydzi jeździć Skodą, przeszkadza mu znaczek czy obecność wielu innych użytkowników tej marki na drogach - zapraszamy do konkurencji. Wybór spory, każdy znajdzie coś dla siebie.
                                        - cena mogłaby być jednak trochę niższa

                                        Aha często porównujecie O3 do G7 kombi - nie wszyscy chcą jeździć kombi, a O3 liftback wygrywa praktycznością z G7.

                                        A na koniec pytanie - jest sens brać podgrzewaną przednią szybę przy webasto?

                                        EDIT: nie wspomniałem o sentymencie - przez rodzinę przewinęły się Skoda 100, Skoda 120L i Octavia 2FL Stara miłość nie rdzewieje!

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          Zamieszczone przez mac_aaron
                                          A na koniec pytanie - jest sens brać podgrzewaną przednią szybę przy webasto?
                                          moim zdaniem nie ma sensu
                                          w aucie bez webasto mam "elektrykę" i sie sprawdza
                                          w aucie z webasto nie mam i w żaden sposób mi jej nie brakuje

                                          elektryka działa bardziej "na żądanie" tj. po włączeniu efekt na szybie jest bardzo szybko
                                          webasto "fabryczne" to system mokry czyli najpierw musi nagrzać płyn w silniku po czym dopiero otwiera sobie przepływ na nagrzewnice i zaczyna grzać wnętrze
                                          przy ok. -5 st C jest to jakieś 5 minut opóźnienia w stosunku do szyby elektrycznej
                                          ale webasto można programować ;-) (lub odpalać zdalnie)

                                          Komentarz

                                          • yogi_at_pozen
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 418

                                            Zamieszczone przez mac_aaron
                                            A na koniec pytanie - jest sens brać podgrzewaną przednią szybę przy webasto?
                                            jedno i drugie rozwiazanie uznaje za bardzo pomocne - no dobra, tylko szybe bo o webasto nic nie wiem ale wewnetrzna logika podpowiada mi ze webassto rowniez moze byc fajne.
                                            szybe grzana mam w fordzie i uznaje to za jeden z wazniejszych dodatkow w samochodzie - nigdy nie nazwal bym tego "bajerem" - przydatne jak cholera, przede wszystkim nie skrobiesz szyby zima (jak piszesz nie masz garazu) co powoduje ze szyba bardzo dlugo pozostaje nie porysowana - co za tym idzie komfort jazdy w mocno naslonecznione dni, kiedy w samochodzie bez grzanej szyby, na tych wszystkich ryskach swiatlo odbija sie jak cholera, jest giganttycznie na plus, poza tym przy zestawie jaki zlozyles dorzucenie szyb za ca.750 chyba nie stanowi problemu

                                            co do webasto - nigdy nie mialem wiecc nie bede wymyslal, czy tez hipotetyzowal

                                            Komentarz

                                            • blackpw
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 131

                                              Zamieszczone przez mac_aaron
                                              - prestiż: jeśli ktoś się wstydzi jeździć Skodą, przeszkadza mu znaczek czy obecność wielu innych użytkowników tej marki na drogach - zapraszamy do konkurencji. Wybór spory, każdy znajdzie coś dla siebie.
                                              - cena mogłaby być jednak trochę niższa
                                              Wszystko rozważasz w kwestiach materialnych, co się jak najbardziej zgadza. Ponadto nie biorąc pod uwagę wersji Kombi - nie ma co porównywać G7 z O3 jeśłi chodzi o bagażnik.
                                              Nie bierzesz jednak w ogóle pod uwagę komfortu jazdy. Jeśli wybrałeś silnik 1.8TSI, to myślę, że zamierzasz jeździć szybkie trasy, itp. i tu właśnie pojawia się problem O3. W środku jest po prostu za głośno przy większych prędkościach. Przy takiej wypasionej wersji i jej cenie, nie byłoby to dla mnie akceptowalne.
                                              Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                              Jest: starszy diesel na B.

                                              Komentarz

                                              • BADYL
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2396
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                blackpw, nie wiem jak jest w G7, ale jadąc (wiem mało ) parę km GVI kombi mojego kolegi z całym szacunkiem jednakże nie zauważyłem większego komfortu w stosunku do OII :roll: G7 na serio oiękne auto ale dla mnie tylko w hatchbacku gdybym kupował nowe auto i miało by byc to kombi rozważałbym inną ewentualność niż G& :wink: nawet nie dlatego że G7 brzydki czy coś poprostu dla mnie golf to golf czyli hatchback
                                                nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  Zamieszczone przez marlej108
                                                  Big jak zawsze fantazjuje
                                                  Jak zwykle zachowania z pod budki z piwem. Znowu zaczynasz kolego? Jak byś nie zauwazył sporo osób udzielajacych sie w tym watku "fantazjuje" tak samo jak ja, ale oczywiście to ty musisz mieć rację.Naprawdę już więcej nie wciagniesz mnie w swoje głupie wojenki.
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  • blackpw
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 131

                                                    Zamieszczone przez BADYL
                                                    blackpw, nie wiem jak jest w G7, ale jadąc (wiem mało ) parę km GVI kombi mojego kolegi z całym szacunkiem jednakże nie zauważyłem większego komfortu w stosunku do OII :roll: G7 na serio oiękne auto ale dla mnie tylko w hatchbacku gdybym kupował nowe auto i miało by byc to kombi rozważałbym inną ewentualność niż G& :wink: nawet nie dlatego że G7 brzydki czy coś poprostu dla mnie golf to golf czyli hatchback
                                                    No właśnie nie jeździłem G6, może tam jest inaczej, ale porównywałem ze sobą bezpośrednio po sobie O3 i G7 (oba z 1.4TSI). Jak dla mnie komfort jazdy jest o wiele lepszy w G7, jest przede wszystkim dużo lepiej wyciszony od O3. Generalnie każdemu polecam przed zakupem przejechać się O3 i G7, najlepiej jeden po drugim. Jak dla mnie różnica w komforcie jest kolosalna.
                                                    Co do Golfa kombi, no to już co komu się podoba itp. Na szczęście dla mnie Golf kombi to nadal Golf i to praktyczniejszy, z większym bagażnikiem
                                                    Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                                    Jest: starszy diesel na B.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...