Zamieszczone przez ArekBinek
Honda CRV 2013
Zwiń
X
-
Honda CRV 2013
Od bodaj 5 listopada rozpocznie się oficjalnie sprzedaż tego modelu na rynku polskim.
Dużo ciekawych spostrzeżeń, zdjęć i cen jest w poniższym artykule:
Po tym, jak czwarta generacja europejskiej odmiany Hondy CR-V zaliczyła oficjalny debiut w Genewie, wreszcie trafia do sprzedaży. Kompaktowy japoński SUV w stos...
Najprawdopodobniej na polski rynek trafi w tym roku 300 takich pojazdów (choć spotkałem się też z informacją, że 650 :roll: ).
Jako, że promocje są na stary model (i to baardzo zacne), to na nowy, na razie na upusty nie ma co liczyć.
Jedyna szansa, że trochę ich zostanie na 2013 r. z roku bieżącego i przez to będą o rok starsze. I być może tu pojawią się rocznikowe upusty.
Ale, to tylko gdybanie.
Benzyna zyskała 5 km, a cały pojazd o 6,5 % mniejsze opory dla powietrza. Wynika to z niższej wysokości i mniejszego kąta pochylenia przedniej szyby (poprzednikowi zdarzały się kłopoty z kamieniami i pęknięcia).
Po raz pierwszy CRV będzie miał napęd 2WD. Nie bardzo wiem po co? Bo kupowanie takiego kloca bez 4 WD jest - wg mnie - pozbawione sensu.
Nie pozostaje nic innego jak udać się na początku listopada do salonu i zobaczyć na żywca.
Mnie się nowa CRV podoba.
A Wam ? :wink:
-
-
A bo to zupełnie inny rodzaj samochodu. Jedziesz sobie, proszę ja Ciebie :wink: , z wysoko umiejscowioną klepsydrą, dziecko z tyłu ogląda bajki/śpi, żona się maluje używając lusterka w osłonie p-słonecznej, zapinasz tempomat (jak masz gdzie), opierasz rączkę na podłokietniku i suniesz.
Tak właśnie suniesz, mając głęboko w nosie, dziury, wyboje, zaspy śniegowe, podjazd do Bukowiny Tatrzańskiej od strony Poronina w zimę i krawężniki.
Z wyższością przynależną wiekowi i usytuowaniu za kółkiem, pogardliwie spoglądasz na tych co Cię wyprzedzają. Wszak i tak staną na tym podjeździe do Bukowiny.... :wink: :diabelski_usmiech
Innymi słowy, co komu potrzebne..
pzdr
[ Dodano: Pią 26 Paź, 12 09:30 ]
Zamieszczone przez hotrainZe zdjęć słabo wygląda tył jak dla mnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienA bo to zupełnie inny rodzaj samochodu. Jedziesz sobie, proszę ja Ciebie , z wysoko umiejscowioną klepsydrą, dziecko z tyłu ogląda bajki/śpi, żona się maluje używając lusterka w osłonie p-słonecznej, zapinasz tempomat (jak masz gdzie), opierasz rączkę na podłokietniku i suniesz.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodano właśnie muszę jeszcze dorosnąć
Rozumiem, że jak dziecko wyfrunie z chałupy, żona przestanie używać tego lusterka w osłonie (bo i tak już nic jej nie pomoże), to będę się rozglądał za kabrioletem > 200 km ??
Dziwna ta motoryzacja. :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rok z BagienMnie się nowa CRV podoba.
Muszę zrobić jazdę próbną, ciekawe czy napęd AWD wciąż działa jakby chciał, a nie mógł...
PS no i ta polityka cenowa - sensownie wyposażony dizel (bynajmniej nie jest to najdroższa wersja) z automatem to jakieś 150.000zł
[ Dodano: Pią 26 Paź, 12 10:27 ]
Zamieszczone przez BigNie lubię SUV-ów, bo to dla mnie takie niewiadomo co, ani to osobówka ani terenówka.
Polecam przejażdżkę Foresterem.
Zamieszczone przez BigZa te ceny wolałbym kupić sobie Accorda z analogiocznym silnikiem.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Yarekciekawe czy napęd AWD wciąż działa jakby chciał, a nie mógł...
Otóż ruszamy ZAWSZE z 4 łap i napęd tylny jest odłączany, gdy trakcja na to pozwala. Załącza się ponownie, kiedy pojawią kłopoty z uślizgiem kół przednich.
Podobno ma tym procesem zarządzać elektronika, tańsza w użytkowaniu i szybsza.
Jak będzie ? Pożyjom uwidzim, test w zimie by się przydał. :roll:
Komentarz
-
-
Tak właśnie suniesz, mając głęboko w nosie, dziury, wyboje, zaspy śniegowe, podjazd do Bukowiny Tatrzańskiej od strony Poronina w zimę i krawężniki.
http://superauto24.se.pl/testy/nowa-honda-cr-v-czwartej-generacji-test-cena-dane-techniczne-wymiary-silnik-bezpieczenstwo-zdjecia-w_287094.html
Komentarz
-
-
tomekjmopl,
Jeśli dobrze pamiętam to 16,5 cm (poprzednio bodaj 17,5 cm), a to mniej więcej tyle samo, ile mam obecnie w swojej O II.
Obecnie jeżdżę pod tym względem dość bezstresowo, ale nie zapędzam się - rzecz jasna - w duże zaspy.
Szału ni ma. Ale to nie LC, Patrol czy Pajero.
Według danych producenta benzyna ma osiągać 100 km/h w tym samym czasie co obecny model:
10,2 s
Ma spaść spalanie:
z 10,5 w mieście do 9,3 l (jeśli to chyba tylko dzięki start/stop)
z 6,9 w trasie do 6,3 l (tu chyba trochę pomoże niższy wsp. Cx)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigNie lubię SUV-ów, bo to dla mnie takie niewiadomo co, ani to osobówka ani terenówka. Także i ten SUV w postaci Hondy CRV do mnie nie przemawia. Za te ceny wolałbym kupić sobie Accorda z analogiocznym silnikiem.
- lepsze osiągi- przyspieszenie, vmax, prowadzenie w zakrętach, zużycie paliwa- niższa masa, mniejszy opór powietrza, niżej srodek cieżkosci
-brak przewag w lekkim terenie - podobny prześwit, rodzaj napędu, brak przewag w pojemnosci wnętrza i bagażnika (no z wyjatkiem opcji pakowania pod dach)
a siedzieć wysoko nie lubię- zawsze mam siedzenie max nisko ustawione :wink:
w prawdziwy teren to i tak żadnym takim autem się nie wjedzie, tu nie ma jak Patrol, Wrangler, Grand Cherekee, LJ czy.. Suzuki Jimny- więc jako drugie autko do zabawy w terenie to jeden powyzszych mi się marzy :wink:
Z SUV-ów Honda CRV jest myślę fajnym wyborem na tle konkurencji zwłaszcza w relacji cena/wielkosc auta (benzyna), ale napęd 4x4 od poprzedniej generacji był jednym ze słabszych (jeśli nie najsłabszym) w segmencie, najnowsza generacja nie będzie przełomem z tego co czytałemGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Garretnajbardziej odpowiada mi podniesione kombi z napędem 4x4- typu outback, XC60/70, allroad czy też.. scout
Subaru Outback ok. `150 kPLN (u brokera ok. 120 kPLN, ale potrafią w ASO powiedzieć, żeby sobie serwisować, tam gdzie się kupiło, a do Łotwy mi się nie widzi jeździć), a do tego gumowata skrzynia biegów i dość dyskusyjny design.
Volvo i Audi poza zasięgiem finansowym.
A Scouta ni ma i nie budu !! :wink:
Zapowiadają Golfa Alltracka, ale jakoś tak nie bardzo to widzę....
Za ok. 100 kPLN wybór jest dość mały.
pzdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YarekA zrobili Accorda z napędem AWD?
Zamieszczone przez YarekPopatrz na to z drugiej strony, są SUVy które łączą zalety osobówek i terenówek
Auto klasy sredniej, lepiej sie prowadzi. Ma obszerniejsze wnętrze, wykonane z lepszych materiałów. Wygodniej się w nim siedzi i czesto ma także większy (!!) bagażnik.
Jedyna zaleta SUV-a to podniesiony prześwit - niewiele ale jednak, który pozwala, głównie kobietom, walić w krawężniki bez obaw o miskę olejową. Ale już np. opony do SUV-a są droższe od opon do osobówki klasy średniej.
O napędzie 4x4 nie spominam, bo w SUV-ach nie daje on żadnych terenowych własciwości.
Szczerze mówiąc zgodzam się z tym oto stwierdzeniem:Zamieszczone przez Garretale doszedłęm do wniosku, że do uzytkowania na codzień najbardziej odpowiada mi podniesione kombi z napędem 4x4- typu outback, XC60/70, allroad czy też.. scoutCzarny Elegance
Komentarz
-
-
Big,
To czemu tyle SUVów jeździ po polskich - i nie tylko - drogach ?
Uogólniasz i powtarzasz bezrefleksyjnie hasła przeciwników tych pojazdów.
Prawdziwie terenowe samochody to nisza. Ceny zakupu i serwisu zabijają, a do tego często są one trudne w codziennym użytkowaniu, serwisowaniu i naprawach.
Stąd pojawiła się grupa "łatwiejszych" pojazdów, które są namiastką prawdziwej terenówki, poprawiają bezp. jazdy w trudnych warunkach i są "idiotoodporne".
Dlatego zyskały/ują dużą popularność.
Jeśli uważasz, że dołączany napęd albo stały (bo taki Forester to też SUV) nic nie daje, to sorry, ale masz kiepskie rozeznanie.
Obecna Honda CRV ma 4570 mm długości, czyli mniej więcej tyle co O II.
Siedzi się w niej wygodnie, z tyłu na nogi jest więcej miejsca, bagażnik jest nieco mniejszy, ale wyjęcie rolety niweluje różnice.
Honda przy tym zapewnia zdecydowanie wyższy komfort jazdy, lepiej resoruje, jest cichsza (przynajmniej do ok. 100 km/h - więcej nie jechałem), daje lepszą widoczność w każdym kierunku, ma wyższe zawieszenie (nie porównuję do Scouta) i jest podobnie bezp. w prowadzeniu.
Z samochodami kat. D nie ma co porównywać, przynajmniej CRV, bo to nie te wielkości. Ale gwarantuję Ci, że Accord nijak ma się przestronnością kabiny i funkcjonalnością do CRV.
Nie są to pojazdy idealne. Generalnie w mojej ocenie są zbyt drogie do tego co sobą prezentują i co dają w zamian.
Ale w tej chwili można zakupić obecną CRV w wersji komfort za 91.900 zł. (to już z metalikiem i często dołożonym alarmem przez dealera- czyli cena do wyjechania).
Są więc wyjątki, przy odpowiedniej polityce cenowej importera, być może i nowy model da się w przyszłym roku wyrwać po dobrych pieniądzach. A dealerzy Hondy naprawdę umieją zachęcić i handlować. I to nie gorzej niż Inter-Auto. :wink:
Przejedź się Hondą, może zmienisz zdanie.:wink:
[ Dodano: Sro 07 Lis, 12 14:51 ]
Edit
W ramach moich poszukiwań i drążenia tematu Suvów poznałem bliżej Outlandera III.
No jest kawał samochodu, ponad 4,7 widać to szczególnie przy jasnych kolorach min. tyn nowym rdzawym :roll:
Czarny nie wydaje się być już tak wielki.
Wygląd zewnętrzny;
No nie porywa, ot grubo ciosany kloc z reflektorami z przodu. W zasadzie nie ma co opisywać. Oczu nie przykuwa, obrzydzenia nie budzi.
Po prostu SUV.
Środek:
Wersja Intense+, robi sympatyczne wrażenie, a wyposażenie jest kompletne. Tapicerka siedzeń, no trochę taka ala wersalka późny Gierek, nie przekonuje. Siedzenia dość miękkie i jak na wymiary pojazdu wielkością nie porywają. Z tyłu małe fotele o krótkich siedziskach - chyba po to, by było miejsce na 3 rząd. ??!!
Kiepski pomysł, bo koniec końców żaden dorosły z tyłu nie będzie miał solidnego stołka pod zadkiem. Miejsca na kolana jest sporo, tak samo jak i nad głową.
Brak schowków i jakoś tak mało przytulnie.
Duży schowek przed pasażerem w samochodzie za 130 kPLN ma goły plastik...hm....,że się czepiam ? Pierdoła, ale za tą kwotę ??
Jadymy !! :roll: :wink:
2.0 benzin i CVT.
Skrzynia jest dziwna w działaniu (nigdy nie jeździłem bezstopniówką), wyje, podnosi obroty i nie jedzie. To znaczy jedzie, ale jakoś tak drętwo. Ostre (mega semantyczne nadużycie) przyspieszanie to nie jest to co, ten tandem lubi.
Robi się głośno, mało intuicyjnie, niebezpiecznie przy manewrach.
12,6 s. do setki (katalogowo - w realu wydaje się, że gorzej).
Generalnie jak poza miastem napotkasz tira to należy....zjechać na kawę/wodę mineralną. Będzie bezpieczniej, a w tym czasie może TIR skręci w swoją stronę i problem zniknie... :?
Natomiast CVT jest w mieście boski..
Telepiesz się 50-80 km/h, o zmianę biegów się nie martwisz, rusza to powoli, ale płynnie, nie gaśnie :wink: , nie dławi i w ogóle relaks.
Spalanie (start na zimno, kilkanaście km. trochę z kllimą, trochę dziur, trochę trasy i sprawdzianów przyspieszeń, trochę toczenia na światłach) wyszło 9,1 l. Z komputera rzecz jasna, ile w rzeczywistości tego nie wiem.
Generalnie jestem na NIE. Samochód (w tej specyfikacji i z tym silnikiem) nie nadaje się na polskie trasy. Po mieście OK. Na autostrady też w miarę - wydawał mi się cichszy niż poprzednia CRV - ot jak się już rozpędzisz to jakoś jedziesz.
pzdr
Komentarz
-
Komentarz