2.0-16v Michał, to tak jak Ryśka1
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
DSG vs. powershift
Zwiń
X
-
DSG vs. powershift
Cześć tubylcy.
Kulając się w korkach co chwila mnie bierze refleksja, że przy następnych "zakupach" pora na automata.
Pytanie dotyczy tych dwóch rozwiązań w kompakcie. Silnik diesel lub turbobenzyna min 150KM .
Temat na razie w fazie luźnych rozważań i macania tematu bo realizacja to najwcześniej za 1-2 lata.
Czy ktoś z Szanownych Kolegów/Koleżanek ma doświadczenie z tymi dwoma rozwiązaniami i może coś więcej napisać?
Generalnie idzie o dość żwawe, stosunkowo nieduże auto, z dość szybką/sprawną skrzynią do w miarę radosnego pomykania.
Temat dotyczyć będzie auta używanego 3-4 letniego.
Sam w najbliższym czasie planuję sobie testowe jazdy zapodać. Ale nie mam z "szybkostrzelnymi" ASB doświadczenia a próbna jazda nie odda zalet i wad tego w różnych sytuacjach w codziennej jeździe.
Czekam na Wasze doświadczenia i refleksje.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
-
od siebie mogę napisać o DSG mam juz prawie dwa lata i bardzo mi ta skrzynia odpowiada swoją pracą. czasem nie czuje nawet zmiany biegu. przy sprincie tez bardzo fajnie pracuje co prawda czasem zdarza sie jakies wyczuwalne przełożenie ale nie wpływa to na ogólna ocene uzytkowania. co do powershifta sie nie wypowiem bo nie jeździłemOII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
No czytałem u nas ten temat o przebiegach na DSG i widze, że "siódemki" niedomagają.
Z używanym automatem to zawsze ruletka jest. Jeśli plan bee realizował to raczej będę szukał czegoś z naszego rynku z historią, żadnych okazji z importu. Chociaż może lepiej nie przepłacać za krajówkę a kupić sprowadzane w w razie czego jak będzie pech skrzynie zrobić. Pewnie wyjdzie wtedy tyle samo co za dopieszczoną "krajówkę" też nie do końca pewną.
Powiem Wam, że wspomniałem tu o powershifcie nie bez powodu, bo po głowie chodzi mi ostatni fokus. Na forum forda wyczytałem wpis że niby DSG jednak jest odrobinę wg kogoś tam kto porównywał lepsza. Ale chyba w mieście a le ogólnie skrzynie porównywalne i jak w każdej marce mające zwolenników i przeciwników (którym sie posypały) A fuck-upy i tu i tu potrafią trafić się szybko. Nie ma reguły zdaje się.
Komentarz
-
Ja miałem okazje zrobić trochę km zarówno Powershiftem ( Ford S-MAX 2.0 EcoBoost PowerShift Titanium - autoGALERIA ) jak i DSG ( autoGALERIA.pl | Testy, Nowości, Niezależne Opinie - autoGALERIA ). Ford musi jednak jeszcze trochę popracować nad skrzynią bo obecnie ciężko się z nią "dogadać".
Tutaj opicnia po przesiadce z Octavii z DSG na w/w S-Maxa:
Strony nieznaleziono
Co do Foki to IMHO bardzo fajny samochód pod kątem właściwości jezdnych, natomiast wykończenie i rozwiązania funkcjonalne budzą już pewne zastrzeżenia.
Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium - autoGALERIAAdam
Komentarz
-
Dzięki za odp.
Generalnie użytkownicy są zachwyceni w przeważającej większości czytam tymi szybkimi skrzynkami, choć nie każdemu podchodzi.
Musze samemu poczuć jak to chodzi. Albo może jakiś prawdziwy automat a nie zautomatyzowana skrzynka.
Miałem kiedyś auto ze zwykłym ASB (VC) i jak w mieście było super tat poza miastem i tak zawsze jeździłem na "ręcznej" bo to usilne zbijanie biegów z uporem maniaka przez skrzynie aby jeździć z prędkością obrotową poniżej 2 tyś akurat w tym aucie mnie strasznie irytowało. Raz że jeżdżenie wg mnie na tak niskich obrotach nie sprzyja silnikowi, dwa nie pomaga w szybkich, nagłych wyprzedzankach no i jak tu wypalić DPF-a i nie zabić syfem turbiny tak się kulając?
Taki miałem wówczas spostrzeżenia.
Hmm, zawsze alternatywa w zwykłej ASB i jeżdżeniu sobie j/w :?:
Komentarz
-
uwaga - wlasnie VW przyznal sie, ze dsg montowane w setkach tysiecy (a wlasciwie to wg tego artykulu milion szescset tysiecy aut) pojazdow moze byc wadliwe... cudownie.... Vorsprung durch Technik - nie ma to jak haslo Audi - Przewaga dzieki technice. Tyle ze ta technika coraz bardziej zawodna...
2,6 miliona volkswagenów pojedzie do poprawki - Bankier.pl
"Producent radzi właścicielom pojazdów z tą skrzynią biegów - jest ich ok. 1,6 mln - by z własnej inicjatywy zgłaszali się do stacji obsługi w celu wymiany syntetycznego oleju. Skrzynia DSG może sprawiać kłopoty zwłaszcza w warunkach miejskich, na zatłoczonych ulicach. Były już z nią problemy w metropoliach azjatyckich."
myslalem, ze wlasnie po to jest automat, zeby w miescie sie nie meczyc ciaglym żonglowaniem drazkiem i sprzeglem... ale widac tak jest w skrzyniach automatycznych innych producentow - ale nie w koncernie VAG... tutaj jak kupisz automat to ... nie jezdzij po miescie :diabelski_usmiech
ps. te "metropolie azjatyckie" to Chiny.
Komentarz
-
Akcja odnosnie DSG dotyczy tych nowszych (7 przelozen) i polega na wymianie oleju z syntetycznego na mineralny.
Wiecej tutaj:
Volkswagen Recalling 1.6 Million Cars Globally to Fix DSG Gearboxes - autoevolution
Co ciekawe VW chce wymienic ten olej we wszystkich autach z ta skrzynia.
Komentarz
-
ja sie przyznam niesmialo, ze ... znudzilo mi sie ciagle wachlowanie lewarkiem w miescie i moim wymarzonym autem byloby auto z automatem, ale.... takim ktory spelnia swoje zadania - a wiec ulatwia prowadzenie auta - i wcale to nie musi byc o osiagach sportowych skrzynia, ale taki zwykly automat jaki mozna bylo wczesniej kupic w O2 czy Golfie V, albo w autach z USA - a obecnie to chyba jeszcze w Kia i Hyundai i Chevrolecie - a wiec skrzynia automatyczna bez udziwnien. Nawet niech pali paliwa wiecej to pol czy i caly litr, ale jesli kosztem tego mialbym komfort relaksu za kolkiem bez koniecznosci ciaglego żonglowania drazkiem to bym to wybral. Pod warunkiem ze doplata nie bylaby wieksza niz 1000 euro. Prawde mowiac prowadzilem tylko dwa auta ze skrzynia automatyczna - Fabie II i Chryslera Pacifice - na trasie z Torunia do Gdanska i ... zakochalem sie w tym amerykanskim automacie w Chryslerze... owszem do szybkiej jazdy to sie nie nadaje, do scigania tez nie, ale za to jaka wygoda - do prowadzenia auta praktycznie wystarcza jedna nozka i łapa. Nie dziwie sie Amerykanom, ze ponad 90% skrzyn jest tam automatyczna.
Za to w Europie to ciagle atrakcja i na dodatek jeszcze strasznie zwykle droga (no bo doplata prawie 10.000 zl do tej dsg (o ile dobrze pamietam kwote) to absurd).
Na dodatek jeszcze sie okazuje, ze te skrzynie na dluzsza mete sa do dupy.
Reasumujac - automat dla mnie - powinien: a) zapewniac wygodna jazde, b) byc trwaly i praktycznie niezauwazalny. Tylko tego (albo w obecnych czasach - aż tego) wymagam od automatu. I niestety w VW i Skodzie oraz Seacie zwyklego automatu przeciez nie mozna kupic :-( w Europie.
Komentarz
-
Przegrzewanie tego oleju nie zniknie, jak palic beda sie ciagle sprzegla, bo soft jest do bani.
Ja bym skrocil czas zmiany biegow oraz ustawil minimalne obroty na biegach 5,6,7 na 1400 a nie 1100 jak teraz :idea: I to na poczatek by wystarczylo do wyszukiwania kolejnych problemow.
No to ja na wiosne pojade znow po nowe sprzegla, tym razem z nowym olejem :lol:
Komentarz
-
Zamieszczone przez MaicroftPrzegrzewanie tego oleju nie zniknie, jak palic beda sie ciagle sprzegla, bo soft jest do bani.
Ja bym skrocil czas zmiany biegow oraz ustawil minimalne obroty na biegach 5,6,7 na 1400 a nie 1100 jak teraz :idea: I to na poczatek by wystarczylo do wyszukiwania kolejnych problemow.
No to ja na wiosne pojade znow po nowe sprzegla, tym razem z nowym olejem :lol:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
Zamieszczone przez Tony065Zamieszczone przez MaicroftPrzegrzewanie tego oleju nie zniknie, jak palic beda sie ciagle sprzegla, bo soft jest do bani.
Ja bym skrocil czas zmiany biegow oraz ustawil minimalne obroty na biegach 5,6,7 na 1400 a nie 1100 jak teraz :idea: I to na poczatek by wystarczylo do wyszukiwania kolejnych problemow.
No to ja na wiosne pojade znow po nowe sprzegla, tym razem z nowym olejem :lol:
Swoją drogą wymieniając olej też powinni zrobić nowe badania.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Co do wymiany oleju w DSG znalazłem takie tłumaczenie na gazeta.pl:
"Dodatkowo niemiecki koncern wezwie do warsztatów właścicieli aut Tiguan wyposażonych w skrzynię biegów o 7 przełożeniach, z podwójnym sprzęgłem.
W tych samochodach niemiecki koncern wymieni olej syntetyczny na zwykły olej mineralny. Dlaczego? Bo według VW w gorącym i wilgotnym klimacie olej syntetyczny w tych skrzyniach biegów może doprowadzić do awarii elektronicznych układów."
Czyli u nas jest wszystko git :szeroki_usmiech .
Fajne, podoba mi się to , co ma wilgotny klimat do elementów hermetycznie zamkniętych pracujących w oleju ? :idea:
Oj szkopy, boki zrywać.
A u nas napiszą że nie trzeba zmieniać bo to nie przez olej tylko nastroje antyniemieckie...
źródło
Wyborcza.pl
Komentarz
Komentarz