Diesle dobre, póki nowe?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • r719
    Classic
    • 2011
    • 17

    Diesle dobre, póki nowe?

    Zamykamy ten wątek ??

    Zamieszczone przez qu_bek
    Nadwornego moderatora uprasza się o dodanie niniejszych linków na główną stronę :!: :twisted:
    To może tylko Administrator - jedyny czynny Administrator :wink:
  • mrfazi
    • 2010
    • 3103
    • Superb III (3V3)
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    Diesle dobre, póki nowe?

    No jak czytam takie artykuły to człowieka krew zalewa, totalny brak profesjonalizmu i rzetelności.
    Kupno używanego auta z dieslem to ryzyko, tym bardziej że handlarze cofają liczniki. Jednak nie wszystkie silniki są równie awaryjne i drogie w naprawach. Podpowiadamy, czego się po nich spodziewać


    A potem czyta się takie wypociny w postach pod takimi artykułami jak:
    Np. silnik VW 1.9 TDI przez lata uchodził za niezniszczalny, w przeciwieństwie do nowszej jednostki 2.0 TDI.

    Choć zdarzają się wpisy całkiem rozsądne:
    Największym problemem każdego silnika, nie tylko diesla jest element znajdujący się pomiędzy siedzeniem a kierownicą. :-)

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      mrfazi, ciekawe od kiedy 1.9 tdi jest niezniszczalne patrząc np na BXE, natomiast o 2.0tdi złego słowa nie moge powiedzieć, chodzi mi np o BKD
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • RABIN
        Rider
        • 2009
        • 450
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        piramida, wiesz ile w historii wyprodukowano 1,9 TDI?? i ile z tego było BXE ??
        promil całej wieloletniej produkcji :wink:

        Komentarz

        • himi
          L&K
          • 2013
          • 1115
          • Octavia II (1Z3)
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Umówmy się - ten artykuł wcale nie jest taki idiotyczny. Pomijając notoryczną manierę motopismaków pomijającą istnienie 2.0 TDI common rail to nie znalazłem w teście wcale jakiś bzdur. Przecież nie jest nieprawdą, że lepiej mieć nowego diesla niż starego :diabelski_usmiech
          A już zupełnie na marginesie to....która benzyna grupy VW (no może poza niszową już MPI ) to solidny samochód bez (zawartej w tezie tego artykułu) analogii do diesla? Ba - wręcz tej analogii nie wytrzymujący,bo 200.000 km dieslem grupy vw to nie jest dzisiaj w zasadzie żaden wyczyn, a 200tkm takim TSI to już idzie na rekord guinessa :evil:

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #6
            himi, moje 1.4 tsi ma już 120 Kom i noe zanosi się na jakieś awarie poważniejsze (pompę wody tylko wymieniłem). Do 200 kkm na pewno dobije ....

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8030
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              loyd, na pewno to umrzesz i do tego momentu podatki będziesz płacił :szeroki_usmiech
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • himi
                L&K
                • 2013
                • 1115
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Ja Ci życzę, żebyś pół miliona zrobił (Ty wraz ze swoim rozrządem ekhm). Ale dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane :diabelski_usmiech

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  a tam...., wiele starych dieslów to dopracowane konstrukcje i dużo lepsze niż nowe, poza jednym - spalaniem na 100. np. 1.9 td z PSA, który użytkowałem nawet w duże mrozy odpalał bez zająknięcia, od pierwszego strzała. A obojętnie co tam zalałeś, czy opał czy ON, czy olej do frytek. :lol: :lol: (oczywiście nie testowałem), ale jak kupiłem auto nie miało nawet filtra paliwa w obudowie włożonego. A dzisiejszy nowoczesny diesel co by na to zrobił? srylion czujników i delikatne wtryskiwacze nie pozwoliłby na dalszą jazdę, a nawet odpalenie auta :P

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #10
                    Zamieszczone przez himi
                    Ja Ci życzę, żebyś pół miliona zrobił (Ty wraz ze swoim rozrządem ekhm).
                    Myślę, że ja i mój rozrząd spokojnie dociągniemy do 300 kkm.

                    Komentarz

                    • mrfazi
                      • 2010
                      • 3103
                      • Superb III (3V3)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Dziś oglądałem pewną klementynkę, która jest na zbyciu i chce ją wziąć mój przyjaciel. Rocznik 2007, przebieg 213 tysięcy, i tak, ori turbina, ori sprzęgło, poza naturalnymi elementami które się zużywają auto nie zaliczyło absolutnie żadnej awarii, dodam iż jest to BKD z DSG. Więc ... co by tu nie mówić, jak masz fartowny egzemplarz i z głową użytkujesz to nie masz problemów. A te pismaki z pseudo motoryzacyjnych magazynów powinny zająć się celebrytami i politykami, a nie motoryzacją.

                      Na naszym forum już milion razy temat ten się przewija, ale nie potrafię zrozumieć i przemilczeć po co owe czasopisma robią wodę z mózgu.

                      Zamieszczone przez himi
                      Przecież nie jest nieprawdą, że lepiej mieć nowego diesla niż starego
                      To, że żywotność nowych i rzekomo lepszych technologicznie aut jest krótsza to sprawa nazbyt oczywista. Samochody mają się sprzedawać a nie stać w salonach.

                      Komentarz

                      • Angel
                        Rider
                        • 2008
                        • 503
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Przykład z mojego podwórka.
                        Auto od pierwszego właściciela który go użytkował 3 lata i 37 000 km których przejechał on. Resztę zrobiłem ja...
                        Zalewany olejem motula.
                        Wymieniłem silnik w swoim roomsterze
                        bardzo stukał i zaczął wpieprzać olej. Dodam tylko że to trzeci taki przypadek jaki znam.
                        Rozebrałem silnik i oto co znalazłem
                        miłego oglądania

                        Głowica





                        Tłoki





                        Cylindry









                        Sumując.
                        Drugi tłok przytarty jest najgorzej, na nim też jest największy nagar z oleju który nie został zgarnięty przez pierścienie. Analogicznie drugi cylinder nosi największe ślady uszkodzeń w postaci zatarć.
                        Także wychodzi na to że ten silnik wcześniej czy później ulegnie takim samym uszkodzeniom czego oczywiście nikomu nie życzę.
                        Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                        Komentarz

                        • perfex
                          L&K
                          • 2005
                          • 1117

                          #13
                          Zamieszczone przez piramida
                          mrfazi, ciekawe od kiedy 1.9 tdi jest niezniszczalne patrząc np na BXE, natomiast o 2.0tdi złego słowa nie moge powiedzieć, chodzi mi np o BKD
                          U nas podniecenie dieslami ma korzenie w latach 80tych kiedy tylko "ropa" była bez kartek, więc Każdy, jakikolwiek, diesel był Maybachem
                          W Europie diesle stały się popularne w latach 90tych i 2tysiecznych gdy dzięki bezpośredniemu wtryskowi+turbo zaczęły momentem dawać kopa w plecy jednocześnie mało paląc. A ówczesne benzyniaki 1.6-2.0 były mocno takie sobie.
                          Teraz gdy i benzyniaki mają turbo i też dają "kopa" w nerki a paląc nieco więcej od diesli kosztują mniej nie ma sensu diesel. W Skodzie nie ma żadnego sensu 1.6tdi vs. 1.4tsi. I tyle.
                          Pozdrawiam
                          perfex

                          Octavia HTP

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Zamieszczone przez perfex
                            W Skodzie nie ma żadnego sensu 1.6tdi vs. 1.4tsi.
                            Zobaczymy jak w O3, ale w O2 posiadacze 1.6TDI jezdza, a 1.4TSI zyja w napieciu zgodnym z wyciagnieciem lancucha i pracy jego napinacza. Nie wszyscy, ale jest ich sporo.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • himi
                              L&K
                              • 2013
                              • 1115
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Zamieszczone przez perfex
                              W Skodzie nie ma żadnego sensu 1.6tdi vs. 1.4tsi.
                              Zobaczymy jak w O3, ale w O2 posiadacze 1.6TDI jezdza, a 1.4TSI zyja w napieciu zgodnym z wyciagnieciem lancucha i pracy jego napinacza. Nie wszyscy, ale jest ich sporo.
                              Nic dodać nic ująć. Silniki benzynowe doładowane VW są po prostu nie godne zaufania. Stąd wiele wyborów kierowanych ku dieslom. Z konieczności.

                              Komentarz

                              • mrfazi
                                • 2010
                                • 3103
                                • Superb III (3V3)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                W sumie nie ma co porównywać PB z ON, bo to inne światy. Faktycznie dzisiejsze turbo benzyny dają dużo satysfakcji podczas startu zapewniając zdecydowanie bardziej "kulturalną" pracę, choć ON CR też zbytnio już nie hałasuje. Nikt mi tu nie da głowy za to, że dzisiejsze wysilone benzyny są idealne i pozbawione wad. Tytuł przytoczonego artykułu idealnie pasuje do wadliwego 1,8 TSI. Najlepsze były stare TDI i wolnossące PB.

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  Rzeczywiście coś z tymi silnikami benzynowymi grupy VW jest nie tak, ostatnio leciałem autostradą i spotkałem dwa przypadki gdzie Tsi dosłownie puszczało bąki w postaci piasku, dziwnej chmurki z drobinkami coś ale piasku które waliły mi po szybie :shock: :!:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Northeusz
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1677
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    piramida, to nie był piasek, tylko albo trafiłeś na zrzut nagaru, albo opiłki metalu z cylindrów
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8030
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez perfex
                                      W Skodzie nie ma żadnego sensu 1.6tdi vs. 1.4tsi. I tyle.
                                      A skąd to stwierdzenie??
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      Pracuję...