Tablice zjazdowe - żółtki z DE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaluzas
    Classic
    • 2014
    • 30

    Tablice zjazdowe - żółtki z DE

    Panowie moja teoria jest taka - to nie poprzedni, a pierwsi właściciele, czyli koncesjoner Reń Uni-Car pewnie tak "dbał" o auto. W książce są wpisy wprawdzie, ale zrobione jakby jednego dnia, przez jedną osobę w tym uni-carze. Może nie był cofany (choć kto wie), ale pewnie był butowany na trasie Bydgoszcz-Chojnice przez nich. Oni pewnie zrobili naprawę silnika już, teraz dopiero zauważyliśmy ten nowy tłok, przy kupnie też był oglądany, ale tego nie przyuważyliśmy, dopiero teraz po zastosowaniu płukanki, przy wymianie oleju (oczywiście o to chodziło Maicroft, my mistake, pardon. kamera weszła od świecy od góry).

    Zrobiłem prawie 40 tkm przez trochę ponad rok, więc to też się dokłada przy okazji wiekowego dość auta na pewno.
    Zastanawia mnie sporo oleju w dolocie, za filtrem powietrza, albo przez uszczelkę pokrywy zaworów, albo przez odmę, albo coś grubszego.
    Generalnie jak auto miałoby zostać, to chce pożądnie zrobić górę, żeby auto miało dożywocie (jeśli mechanik od Reń stwierdzi, że to się opłaca przy stanie motoru takim etc., niech sam tam zajrzy, np. skąd ten olej może się brać) - Dziś wstępnie policzyłem, licząc wszystkie koszta wychodzi coś circa 1300 same części (kompressor używka, wąż, łącznik wydechu etc., komplet zaworów - jak robić to wszystkie myślę, uszczelniaczy, uszczelek wszelkiej maści etc.), jeśli. Do tego robota - planowanie głowicy, składanie tego wszystkiego. Moim zdaniem pyknie 3 koła jak nic, jak ma być pożądnie zrobione na kolejne 100/150 tkm przynajmniej. W piątek po konsultacjach będę wiedział, niech znawca Renault zajrzy i się wypowie.
    Sebastian
  • Jacho
    Ambiente
    • 2012
    • 106

    #2
    Tablice zjazdowe - żółtki z DE

    Słuchajcie koledzy i koleżanki, mam już upatrzoną RSkę z DE, i teraz mam taki o to problem... Słyszałem, że aby wykupić tablice wraz z ubezpieczeniem ( na 5 dni ) trzeba być zameldowany w DE, to prawda ? Bo coś tam niby się zmieniło w 2015 roku. Pomóżcie ops:
    Było:
    Octavia 1 1.6 AEE
    Octavia 2 1.9 TDI BLS
    Fiat Doblo 1.9 mJTD
    Jest:
    Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
    Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      Jacho, nie tyle trzeba być zameldowanym w DE, co auto musi mieć ważny TUV i żółte tablice pozwalają obecnie na poruszanie się tylko po terenie Landu, w którym zostały wydane. Jazda do Polski na tych tablicach to na własne ryzyko. Takie przepisy obowiązują od kwietnia.
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Anisz
        Classic
        • 2015
        • 17

        #4
        Panowie,

        pozwolę sobie włączyć się do tematu z racji tego, że w ubiegłym tygodniu sprowadziłem swoją Octavię z Niemiec na żółtych tablicach.

        Tak więc, według aktualnego stanu prawnego w Niemczech (i mojego własnego doświadczenia) nadal można korzystać z żółtych tablic (Kurzzeitkennzeichen) przy sprowadzeniu pojazdu na kołach do Polski. Ograniczenia, które doszły, są takie, że obecnie tablice te wydawane są dla jednego, konkretnego pojazdu, a przy ich uzyskaniu dostajemy tymczasowy dowód rejestracyjny na nasze dane (stąd przy ich uzyskaniu wymagany jest dowód osobisty lub paszport).

        Ograniczenie, które zapewne ma na myśli rafiki dotyczy sytuacji, gdy "nasze" auto nie ma ważnego przeglądu i/lub uszkodzenia - wtedy w celu uzyskania przeglądu/dopuszczenia do ruchu możemy na żółtych tablicach udać się jedynie do najbliższej stacji kontroli pojazdów w okręgu (Bezirk), w którym znajduje się wydział komunikacji (Zulassungstelle), który wydał nam żółte tablice lub do okręgu sąsiadującego.

        Jeżeli jednak auto w pełni spełnia wymagania do wydania żółtych tablic (typ samochodu znany jest urzędowi komunikacyjnemu, auto posiada ważny przegląd, mamy ważny dowód rejestracyjny dla danego samochodu + potwierdzenie zawarcia OC, tzw. eVB), to bez problemu dostaniemy w Niemczech żółte tablice, na których wrócimy do Polski.

        Ważne, żeby nie dać się naciągnąć naganiaczom i pośrednikom zlokalizowanym zazwyczaj w okolicach Zulassungstelle na tablice czerwone (koszt 200 euro), bo w Polsce - z tego co się orientuję - w okresie swojej ważności żółte tablice są honorowane (w innych krajach europejskich sytuacja może wyglądać odmiennie).

        Poniżej link do strony Federalnego Ministerstwa Transportu zawierający informacje o żółtych tablicach: link

        Pozdrawiam
        Anisz
        Pozdrawiam
        Anisz

        Komentarz

        • Jacho
          Ambiente
          • 2012
          • 106

          #5
          rafiki, Anisz, Dzięki wielkie za informację !

          Anisz, Czyli ja jako Polak, z ważnym dowodem osobistym normalnie i bez problemu zakupie tymczasowe 5 dniowe blachy z ubezpieczeniem ?
          Było:
          Octavia 1 1.6 AEE
          Octavia 2 1.9 TDI BLS
          Fiat Doblo 1.9 mJTD
          Jest:
          Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
          Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA

          Komentarz

          • Anisz
            Classic
            • 2015
            • 17

            #6
            Jacho - moim zdaniem tak, potrzebujesz oba Briefy z ważnym przeglądem, umowę sprzedaży w języku niemieckim, dowód tożsamości i ubezpieczenie (ja brałem z tej strony ).

            Spotkałem się jednakowoż z opiniami na necie, że niemieccy urzędnicy w różnych landach w różnym stopniu znają obowiązujące aktualne przepisy i czasami nie chcą rejestrować aut dla osób spoza danego Bezirku itp. Dlatego wedle mojej opinii, to najbezpieczniej będzie jeszcze przedzwonić do danego Zualassungstelle i się dopytać, albo w razie problemów wykłócić na miejscu (bo mówimy o zmianie prawa w randze rozporządzenia, a więc obowiązującego na terenie całych Niemiec - link ).

            Powodzenia!
            Pozdrawiam
            Anisz

            Komentarz

            • hubert78
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1576

              #7
              Jacho,

              Wypożycz auto-lawetę w Polsce, jedziesz na miejsce, ładujesz i wracasz.
              Koszt auto-lawety to około 300 zł za dobę (+ kaucja zwrotna), paliwa spalisz tyle samo a czasu i ew. nerwów sobie zaoszczędzisz.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Na paliwo to trzeba dac 2x tyle... Na pusto moze w 8l sie zmiesci, ale pelna 12-14l wezmie. Zalezy jakie auto. Wiec gdzie tam do osobowki ktora 6-7l wezmie

                A tak to pociag, albo samolot i pociag czy autobus na miejsce i wraca sie autem. Problem jak auto na miejscu to nie jest jednak to i trzeba szukac, czegos innego na miejscu, zeby bylo czym wrocic.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Jacho
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 106

                  #9
                  Akurat na miejsce mam transport, kumpel pracuje w DE i raz na miecha jest w PL, tak więc jechałbym z nim, co z tego wyjdzie nie wiem :P
                  Było:
                  Octavia 1 1.6 AEE
                  Octavia 2 1.9 TDI BLS
                  Fiat Doblo 1.9 mJTD
                  Jest:
                  Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
                  Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA

                  Komentarz

                  • hubert78
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1576

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Na paliwo to trzeba dac 2x tyle... Na pusto moze w 8l sie zmiesci, ale pelna 12-14l wezmie. Zalezy jakie auto. Wiec gdzie tam do osobowki ktora 6-7l wezmie
                    Nie brałem pod uwagę środków komunikacji publicznej , kalkulowałem podróż tam - jednym autem, powrót - dwoma, wtedy wachy wyjdzie tyle samo.


                    PS Jakoś nie chce mi się wierzyć w 6l/100 w "nowej" RS na auto bahmie :twisted:

                    [ Dodano: Wto 16 Cze, 15 23:08 ]
                    Zamieszczone przez Jacho
                    Akurat na miejsce mam transport, kumpel pracuje w DE i raz na miecha jest w PL
                    Jeśli jest tak jak piszesz i dodatkowo pomoże załatwić formalności to nie było tematu, jeśli "wyrzuci" Ciebie na miejscu i zostawi w samopas, to lepiej bujnij się auto lawetą.
                    Podjeżdżasz, płacisz , pospisujesz umowę i w drogę bez biegania po urzędach i innych

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez hubert78
                      PS Jakoś nie chce mi się wierzyć w 6l/100 w "nowej" RS na auto bahmie
                      Przeciez one produkuja paliwo - poczytaj co koledzy pisza 8)

                      Jak kolega ma transport po kosztach w jedna strone i ewentualnie dach nad glowa na noc czy dwie gdyby trzeba bylo szukac nowej fury to czemu nie.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • bzyq_74
                        RS
                        • 2008
                        • 3467
                        • Volkswagen
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez hubert78
                        PS Jakoś nie chce mi się wierzyć w 6l/100 w "nowej" RS na auto bahmie :twisted:
                        max 120 poleci bo musi się dotrzeć :diabelski_usmiech
                        MARCIN
                        Mój szkodnik

                        Komentarz

                        Pracuję...