Zamieszczone przez Andrzej Z.
Kondensator....?
Zwiń
X
-
Kondensator....?
Mam zalozonego kedziorka Helix Smart Power Cap. Ostatnio jakos przypadkiem zauwazylem ze wyswietlacz Voltow nie pracuje kiedy gra sobie muzyka na zgaszonym silniku.
Po odpaleniu silnika wyswietlacz zaczyna dzialac i pokazuje ponad 14Voltow.
Po zgaszeniu silnika wartosc spada do 12V z kawalkiem i wyswietlacz gasnie, a sprzet nadal sobie gra.
Po wylaczeniu sprzetu, sprawdzilem sobie ile na nim jest voltow(bylo 12 z kawalkiem). Odpiolem kedziora od aku, sprawdzilem ponownie napiecie, pokazal tez ponad 12V, ale wartosci ida caly czas w dol, po 1h od odlaczenia mam juz tylko 5V i caly czas idzie napiecie w dol.
Czy po odpieciu od aku, kondensator powinien trzymac napiecie(~12V), czy tak jak opisalem powinno ono spadac? :roll:
Jezeli powinien trzymac, to znaczy ze ten moj sie juz wyekspluatowal? :roll:
-
-
Kazdy kondensator ma tzw. uplywnosc tzn. ze nagromadzony ladunek na jego okladkach z czasem zanika. Przy pojemnosci 1Farada (najczesciej do aut) jego napiecie bedzie zanikac ale bardzo powoli. Gdy przylozysz do jego koncowek woltomierz , przez miernik poplynie czesc energi i w ten sposob rozladujesz go jeszcze predzej . Jego strat zwiazanych ze starzeniem sie (wysychanie elektrolitu) nie zauwazysz w tym wypadku. Nawet polowa jego pojemnosci wystarczy dla dobrego kopa w glosnik. To ze nie wyswietla napiecia po wylaczeniu zaplonu, to zabezpieczenie przed rozladowaniem Twojego aku przez wyswietlacze. Ostroznie ze zwarciem jego koncowek gdy jest naladowany, nawet odpiety od auta da goraca iskre.PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bubuDEKazdy kondensator ma tzw. uplywnosc tzn. ze nagromadzony ladunek na jego okladkach z czasem zanika. Przy pojemnosci 1Farada (najczesciej do aut) jego napiecie bedzie zanikac ale bardzo powoli. Gdy przylozysz do jego koncowek woltomierz , przez miernik poplynie czesc energi i w ten sposob rozladujesz go jeszcze predzej .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bubuDEJesli nie ma na nim wgniecen lub nie jest napuchniety uzywaj go dalej. Do pomiaru pojemnosci kondensatorow istnieja mierniki ale do takich bykow- nie sadze.
[ Dodano: Pią 25 Kwi, 08 17:41 ]
Po 3h napiecie spadlo do ~1,5V, dalej mi sie nie chcialo sprawdzac. Po podpieciu zasilania na wyswietlaczu pojawilo sie 12,30V, po chwili pyknal(taki dziwek) i wyswietlacz zgasl.
Komentarz
-
-
Samiec, Wydaje mi sie ze nie masz sie czym przejmować, u mnie działa podobnie. Przekręcisz stacyjke lub włączysz zapłon to jest 12-14v a po wyjęciu kluczyka pomału spada. Wyświetlacz też mi gaśnie po jakimś czasie.Zapraszam na www.rebel-tuning.com
Komentarz
-
-
po zapaleniu auta napiecie wzrosnie bo alternator zaczyna ladowac
nie boj sie mam 2 kondensatory i taki "pyk" slysze za kazdym razem po prostu kondensator wylacza sie sam jak nic nie pobiera od niego mocy jak mi to Adamu napisal : "dlatego nazywa sie smart cap"
nie przejmuj sie wszystko w porzadku o ile nie puchnieRadio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
Ogolnie chyba macie racje, ze jest wszystko w porzadku. Teraz tak po obserwowalem i nie widze jakis anomali. Po prostu zmylil mnie brak wyswietlanych cyferek. Ale teraz sobie przypominam, ze przewaznie je widzialem na zapalonym silniku lub zaraz po zgaszeniu.
A po zgaszeniu cyferki sie pala, az do momentu kiedy napicie zrowna sie z tym z akumulatora i w tedy gasna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arci9Mariusz, coś czuję,że szukałeś dziury w całym Poprostu chciałeś sobie coś zmienić :lol:
A masz niebieską diodę, która sygnalizuje działanie/włączanie kondzia? I działa jak dasz czadu?
Ja to nie wiem czy mam taka diode :roll: Ale jezeli mam to moze mi sie nie zapalac, bo nie mam suba :szeroki_usmiech
Komentarz
-
Komentarz