Kondensator....?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Kondensator....?

    Zamieszczone przez Andrzej Z.
    szkoda, ja mam caly czas te same co mialem i jest kilka osób które znalazly sposób na udane wlepienie ich na szkodnika... :diabelski_usmiech
    kurde, moje wszystki 4 były nienalepialne niestety, ale chętnie jeszcze spróbuję
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Kondensator....?

    Mam zalozonego kedziorka Helix Smart Power Cap. Ostatnio jakos przypadkiem zauwazylem ze wyswietlacz Voltow nie pracuje kiedy gra sobie muzyka na zgaszonym silniku.
    Po odpaleniu silnika wyswietlacz zaczyna dzialac i pokazuje ponad 14Voltow.
    Po zgaszeniu silnika wartosc spada do 12V z kawalkiem i wyswietlacz gasnie, a sprzet nadal sobie gra.
    Po wylaczeniu sprzetu, sprawdzilem sobie ile na nim jest voltow(bylo 12 z kawalkiem). Odpiolem kedziora od aku, sprawdzilem ponownie napiecie, pokazal tez ponad 12V, ale wartosci ida caly czas w dol, po 1h od odlaczenia mam juz tylko 5V i caly czas idzie napiecie w dol.
    Czy po odpieciu od aku, kondensator powinien trzymac napiecie(~12V), czy tak jak opisalem powinno ono spadac? :roll:
    Jezeli powinien trzymac, to znaczy ze ten moj sie juz wyekspluatowal? :roll:
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • bubuDE
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 763
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Kazdy kondensator ma tzw. uplywnosc tzn. ze nagromadzony ladunek na jego okladkach z czasem zanika. Przy pojemnosci 1Farada (najczesciej do aut) jego napiecie bedzie zanikac ale bardzo powoli. Gdy przylozysz do jego koncowek woltomierz , przez miernik poplynie czesc energi i w ten sposob rozladujesz go jeszcze predzej . Jego strat zwiazanych ze starzeniem sie (wysychanie elektrolitu) nie zauwazysz w tym wypadku. Nawet polowa jego pojemnosci wystarczy dla dobrego kopa w glosnik. To ze nie wyswietla napiecia po wylaczeniu zaplonu, to zabezpieczenie przed rozladowaniem Twojego aku przez wyswietlacze. Ostroznie ze zwarciem jego koncowek gdy jest naladowany, nawet odpiety od auta da goraca iskre.
      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez bubuDE
        Kazdy kondensator ma tzw. uplywnosc tzn. ze nagromadzony ladunek na jego okladkach z czasem zanika. Przy pojemnosci 1Farada (najczesciej do aut) jego napiecie bedzie zanikac ale bardzo powoli. Gdy przylozysz do jego koncowek woltomierz , przez miernik poplynie czesc energi i w ten sposob rozladujesz go jeszcze predzej .
        No tak ale sprawdzalem go miernikiem kilka razy a napiecie powiedzmy po 30min juz bylo 8-9V :roll:
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • bubuDE
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 763
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Jesli nie ma na nim wgniecen lub nie jest napuchniety uzywaj go dalej. Do pomiaru pojemnosci kondensatorow istnieja mierniki ale do takich bykow- nie sadze.
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez bubuDE
            Jesli nie ma na nim wgniecen lub nie jest napuchniety uzywaj go dalej. Do pomiaru pojemnosci kondensatorow istnieja mierniki ale do takich bykow- nie sadze.
            Ogolnie wgniota ma, ale juz go takiego kupilem

            [ Dodano: Pią 25 Kwi, 08 17:41 ]
            Po 3h napiecie spadlo do ~1,5V, dalej mi sie nie chcialo sprawdzac. Po podpieciu zasilania na wyswietlaczu pojawilo sie 12,30V, po chwili pyknal(taki dziwek) i wyswietlacz zgasl.
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • luky8
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 623

              #7
              Samiec, Wydaje mi sie ze nie masz sie czym przejmować, u mnie działa podobnie. Przekręcisz stacyjke lub włączysz zapłon to jest 12-14v a po wyjęciu kluczyka pomału spada. Wyświetlacz też mi gaśnie po jakimś czasie.
              Zapraszam na www.rebel-tuning.com

              Komentarz

              • ziutsane
                RS
                • 2007
                • 2376

                #8
                po zapaleniu auta napiecie wzrosnie bo alternator zaczyna ladowac
                nie boj sie mam 2 kondensatory i taki "pyk" slysze za kazdym razem po prostu kondensator wylacza sie sam jak nic nie pobiera od niego mocy jak mi to Adamu napisal : "dlatego nazywa sie smart cap"
                nie przejmuj sie wszystko w porzadku o ile nie puchnie
                Radio: C90r+XDP210EQ
                Kable:Opt,Skyline,50 mm
                Wzm:XES M1+FP 1.800
                Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Ogolnie chyba macie racje, ze jest wszystko w porzadku. Teraz tak po obserwowalem i nie widze jakis anomali. Po prostu zmylil mnie brak wyswietlanych cyferek. Ale teraz sobie przypominam, ze przewaznie je widzialem na zapalonym silniku lub zaraz po zgaszeniu.
                  A po zgaszeniu cyferki sie pala, az do momentu kiedy napicie zrowna sie z tym z akumulatora i w tedy gasna.
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • arci9
                    RS
                    • 2004
                    • 2007

                    #10
                    Mariusz, coś czuję,że szukałeś dziury w całym Poprostu chciałeś sobie coś zmienić :lol:

                    A masz niebieską diodę, która sygnalizuje działanie/włączanie kondzia? I działa jak dasz czadu?

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez arci9
                      Mariusz, coś czuję,że szukałeś dziury w całym Poprostu chciałeś sobie coś zmienić :lol:

                      A masz niebieską diodę, która sygnalizuje działanie/włączanie kondzia? I działa jak dasz czadu?
                      Jak bym chcial sobie cos zmienic to zaczal bym od glosnikow :wink:
                      Ja to nie wiem czy mam taka diode :roll: Ale jezeli mam to moze mi sie nie zapalac, bo nie mam suba :szeroki_usmiech
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      Pracuję...