Witam, w moim 1.6 brakuje wyciszenia maski, które jest montowane w dizelkach i (chyba) wyższych wersjach wyposażeniowych z silnikami FSI. Chodzi o tę matę pod maską. Warto coś takiego zakładać? Faktycznie wyciszy mi trochę auto? Generalnie koszt jest niewielki, bo w ASO za wyciszenie krzyknęli ~150zł (mata 106, spinki 12zł, montaż 30zł) ale jeśli to nic nie daje to wolę te 150zł dać bezdomnym
gosmo, ja sobie taka mate zamontowalem do 1.8T, akustycznie to raczej nic nie dalo (no moze troszeczke, ale bez szalu), natomiast w koncu przestala mi maska sie tak intensywnie podgrzewac. Montaz przeprowadzisz sobie sam (trywialne).
gosmo, ja sobie taka mate zamontowalem do 1.8T, akustycznie to raczej nic nie dalo (no moze troszeczke, ale bez szalu), natomiast w koncu przestala mi maska sie tak intensywnie podgrzewac. Montaz przeprowadzisz sobie sam (trywialne).
Naprawdę jest to proste? Ile czasu?
Wystarczy podnieść maskę, czy trzeba ją demntować?
Jakieś śruby, uchwyty, klej, taśmy - jaka jest metoda?
I czy ewentualne mcoowania (wtyczki, śruby) są w zestawie?
I może głupie: czy maska 'domyka' się z matą nad każdym silnikiem? Któryś z silników nie wystaje wyżej w komorze?
Witam , przed zakupem O2 jeździłem właśnie z takim silnikiem i odniosłem wrażenie ze jest głośniej niż w 1.9 , ale czy to jest tylko zależne od maty pod maską chyba nie , bo silnik TDI jest jeszcze przykryty pokrywą i jest obłożony gąbkami . W testach ten sam silnik 1,6 zamontowany w różnych samochodach ( A3, Leon , Golf ) generuje różny poziom hałasu skoda lokuje się pośrodku , wyniki przy 100km\h 66-69-68-67 ta ostatnia wartość dotyczy O2 , a 1,9 ma 66 db .
Kiedyś miałem ten sam dylemat w innym samochodzie i po zamontowaniu tej maty hałas docierający z pod maski stał się bardziej basowy choć minimalnie .
satoot, mate sie przyklada w odpowiednie miejsce i wtyka zapinki w odpowiednie otworki (sa w macie i sa w masce), zajeli mi to moze 2-3 minuty. Maska sie domyka bez zadnego problemu. Czy zapinki sa w komplecie to nie pamietam, ale ich komplet z pewnoscia dostaniesz w ASO gdzie zamowisz sobie mate.
Mata jest sprzedawan w komplecie ze spinkami. Mażna to zamontowac samemu trzeba podniesc maskę do góry przyłożyć matę (ewentualnie jesli jest druga osoba to bedzie łatwiej ) i powciskać spinki POzdrawiam
aby 1,6 był cichszy oprócz samego wyciszenia maski?
kluczowe wydaje mnie się wyciszenie przegrody komora silnikowa - kabina od strony silnika, ale jak zobaczyłem co trzeba byłoby demontować to dałem sobie spokój.
Zamieszczone przez pimor
przed zakupem O2 jeździłem właśnie z takim silnikiem i odniosłem wrażenie ze jest głośniej niż w 1.9
to chyba raczej trudne do osiągnięcia. Na pewno dźwięk jest inny.
Zamieszczone przez Piotr_T
natomiast w koncu przestala mi maska sie tak intensywnie podgrzewac
zimą silnik dużo dłużej trzyma ciepło bo nie ucieka przez maskę. A latem to i tak chłodnica chłodzi
Ja u siebie na silniku mam pokrywę plastikową wyłożoną gąbką od spodu + obicie pod maską. I jest cicho. Dodam że ta pokrywa plastikowa pod silnikiem miałem od razu ory jak auto było kupowane a obicie pod maskę musiałem sobie sam kupić Nie kupowałem w ASO już nie pamiętam ile dałem ale obicie było od razu z zapinkami i wsio elegancko do siebie pasuje. Jedynie co bardziej słyszę niż silnik to ten w kur... filtr od odprowadzania oparów od baku. Jak się podniesie maskę to po lewej stronie jest przy zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodzącego.
Oczywiście mówię o OI z silnikiem 1.6 BFQ 102KM
Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Prawdopodobnie zdecyduję się na zakup tej maty. Nie liczę na wyciszenie ale czy jest szansa na nieco szybsze osiąganie temperatury przez silnik oraz potem utrzymywanie temperatury ? Raczej pokonuję tylko krótkie odcinki i te dwie sprawy związane z temperaturą w warunkach jesienno zimowych mogą mieć wpływ na zużycie paliwa. Dzwoniłem do ASO i koszt maty wynosi 107PLN ale nie potrafiono mi powiedzieć czy spinki są w komplecie czy trzeba zamawiać.. jak zamówię to chyba trzeba będzie brać. Znalazłem takie oto numery katalogowe - wygłuszenie 1Z0863831 i spinki 1H5863849A..gdyby ktoś ostatnio kupował a nie wywalił metki to proszę o potwierdzenie.
Zapytaj ich może, czy to jest "wytłumienie nietłumiące", czyli mata "wygłuszająca-nic-nie-wygłuszająca"?
Coś mi się zdaje, że nie mają racji. Mata jest w każdym dieslu.
Ciekawe czy można by połączyć jednoczesnie matę wyciszającą/wytłumienie z takim BRA ?
Funkcje spełniane jednoczesnie: wyciszenie, utrzymanie ciepła silnika/komory, ochrona lakieru. Tylko czy da się na raz, i czy ma sens?
Funkcje spełniane jednoczesnie: wyciszenie, utrzymanie ciepła silnika/komory, ochrona lakieru. Tylko czy da się na raz, i czy ma sens?
To BRA wyglada tragicznie... Jak skorzana nakladka na plastikowa kierownice... Cel szczytny (ochrona przed uszkodzeniami), ale efekt wizualny beznadziejny.
ARobert, podziel sie potem wrazeniami.
Tez myslalem o tej macie ale ASO mi odradzilo z uwagi na brak efektow wygluszania...
..dzisiaj zadzwoniłem do ASO i poprosiłem o zamówienie wygłuszenia. Jako ze byłem już u nich zarejestrowany jako nabywca akcesoriów to wydaje się, że zrealizują mi to zamówienie "na telefon" bez zaliczek i osobistych wizyt. Dzisiaj było u mnie 2,5 st C i jak ruszałem do pracy a mam około 6km przez miasto to w zasadzie około 3-4km silnik się nagrzewał zanim osiągnął swoje 90st C. Za około godzinę znowu wsiadałem do samochodu i znowu jechałem kilka kilometrów i odstawiłem samochód na około 30 minut a silnik choć o wiele szybciej się nagrzewał to jednak dość szybko traci temperaturę, Tak więc główny cel mojego zakupu to utrzymanie temperatury a jeżeli będzie troszkę ciszej to tez będzie dobrze... Zapewne będzie ciszej na zewnątrz bo wiadomo że pokrywa silnika co nieco przenosi a czy w kabinie to zobaczymy.
[ Dodano: Pon 17 Lis, 08 13:51 ] satoot Według ETKI mata do OII nazywa się "Wygłuszenie pokrywy komory silnika" a czy jest to wygłuszenie-wygłuszające to mam nadzieję sprawdzić. Koszt nie jest ogromny... paliwo tanieje to za zaoszczędzone pieniądze można poeksperymentować.
Czyli mam też inny powód do zakupu. Dla mnie, gazownika, to wygłuszenie też może się przydać, bardziej niż pozostałym.
Też mam zagazowane auto, i poza (być może) zyskiem na ciszy wewnątrz auta* liczę na wyciszenie choć odrobinę słyszalengo przed maską odgłosu pracy wtryskiwaczy od gazu.
* - jednak czym większy zysk wewnątrz wozu, czyli czym większa cisza, tym będę szczęśliwszy.
zobacz na temat nexusa dor. wygluszenia auta dodatkowo wyglusz sobie przestrzen grodziowa i bedziesz mial cisze ale taki zabieg wyniesie kilka tys pln jezeli uzyc chcesz dobrych materialow, ktore na pewno przyniosa zamierzony efekt, wygluszenie maski niewiele da jezeli chodzi o dzwiek wewnatrz auta ...
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz