i właśnie tak trzeba bedzie robic i powinno sie robic....a i za samą próbe sprzedaży kręconego auta i nie poinformowaniu o tym kupującego jest kara...ja sie już z nikim nie bede patyczkował w przyszłości :!: :!: :!:
gówno im tam zrobisz, zawsze to jest drugi właściciel (ale pierwszy w Polsce :lol: ) i on nie wie nic o aucie co się z nim wcześniej działo
Witajcie,
kupiłem chińską podróbę RNSa 510 (zależało mi na AutoMapie i DivXach) w miejsce fabrycznego Swinga. Wiem, że radio nie będzie działać z CANem (na "szczęście" nie mam sterowania w kierownicy, ani Maxi-DOTa). Radio posiada "+" do podtrzymania i "+" do podłączenia "po stacyjce".
Znawcy tematu twierdzą, że kiedy zmostkuję po stronie radia oba plusy, wyłączone radio będzie pobierać spory prąd, rozładowujący mi akumulator. Nie jest dla mnie problemem, że radio nie będzie się samo włączać i wyłączać, nie mogę za to pogodzić się z faktem, że przy podłączeniu "+" "po stacyjce", musiałbym mieć włączony zapłon z "choinką" na desce, włączoną klimą i innymi "pierdołami", aby móc obejrzeć film na parkingu (kiedy czekam, aż druga połowa skończy zakupy).
Tu rodzi się pytanie do wszystkich, którzy w O2 (FL) podłączali niefabryczne radia. Rozwiązaliście jakoś ten problem, czy nie słuchacie radia na postoju, a może nie przeszkadza Wam "choinka" na desce?
Zastanawiam się gdzie (pewnie do CANa ) podłączony jest czujnik włożonego kluczyka do stacyjki (IMO musi taki być, skoro fabryczne radio nie wyłącza się po wyłączeniu zapłonu, a dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki).
Mam jeszcze jedno pytanie, jako że to podróba dedykowana do VW (VAG) i posiada w komplecie przejściówkę antenową z DINa na Fakrę, jest jakaś szansa, że radio podaje napięcie do wzmacniacza (da się to prosto sprawdzić miernikiem?), czy od razu kupować separator antenowy (może warto, bo widziałem takie, które oprócz zasilania z 1DINa > 2xFakra, zdaje się że mam dwie anteny).
Tu rodzi się pytanie do wszystkich, którzy w O2 (FL) podłączali niefabryczne radia. Rozwiązaliście jakoś ten problem, czy nie słuchacie radia na postoju, a może nie przeszkadza Wam "choinka" na desce?
Mam tak zrobione, na początku było jak piszesz, a potem zostało zrobione tak, że radio ssobie, auto sobie, tylko przy rozruchu się wyłącza na chwilę. Niestety nie wiem jak to podłączyć bo nie robiłem tego sobie sam. Jeśli nikt się nie wypowie, to w poniedziałek sie spytam gościa, który mi montował audio.
w poniedziałek sie spytam gościa, który mi montował audio
pkacz Będę Ci wdzięczny.
Zamieszczone przez Nexus6
Andys, są adapatery wpinane w sieć CAN i sterujące zasilaniem radia
Nexus6 dzięki za informację, szukałem adapterów, ale jakoś do tej pory znajdowałem działające w drugą stronę, tzn. umożliwiające podłączenie nowego radia do aut bez CANa. Możesz mi przesłać jakikolwiek przykład?
1. Jeszcze nie zamontowałem
2. Nie V&S tylko Qubec VR 931P, wygląda hardware`owo i software`owo identycznie jak te: AS-7301 / MT-6501 / WD6050.
Dziś wyciągnąłem ramkę i Swinga (tak żeby nie odpiąć mu zasilania, gdyż ASO ciagle robi mi problemy z otrzymaniem kodu do radia :x ).
Muszę dokupić separator antenowy, znalazłem nawet takie 1DIN > 2Fakra .
Ponieważ to chińskie "cudo" ma tuner TV (analogowy), zastanawiałem się jaka byłaby szansa aby podłączyć jedną z anten radiowych do tego tunera :roll:
Dziś wyciągnąłem ramkę i Swinga (tak żeby nie odpiąć mu zasilania, gdyż ASO ciagle robi mi problemy z otrzymaniem kodu do radia :x ).
Możesz śmiało odpinać. Radio jest nauczone w jakim aucie było.
[ Dodano: Nie 08 Lis, 09 16:01 ]
A tak na prawdę to jakby zapomniało to by było lepiej dla Ciebie. ASO ściągnęło by PIN od Skody i po sprawie. Potem już by go dali bez problemów. :szeroki_usmiech
A tak na prawdę to jakby zapomniało to by było lepiej dla Ciebie. ASO ściągnęło by PIN od Skody i po sprawie. Potem już by go dali bez problemów.
Hmm, pewnie jestem naiwny, ale spytać warto. Posiadając VAGa, mam szansę odczytać z radia cokolwiek, co umożliwiłoby mi wydostanie kodu poza ASO?
Rozumiem, że mnie nie będzie potrzebny, ale wkrótce będę chciał Swinga sprzedać, wypadałoby mieć ten kod do sprzedaży :roll:
Jedyne co odczytasz to numer seryjny radia. Mając ten numer musisz się chyba zalogować do bazy Skody i stamtąd ściągnąć PIN. Tak czy inaczej może to zrobić tylko ASO. Jeśli nie to, to inne...
Kod ze Swinga sczytali mi w ASO, przy okazji ustawili automatyczne ryglowanie zamka i cornery, za "drobną" opłatą. Ale nie o tym chciałem ... .
Dopiero dziś znalazłem czas aby zamontować swoją navi. No i prawie się udało. Radio idealnie pasuje do ramki od RNSa, musiałem wyciąć trochę plastiku w aucie aby zmieścić wszystkie wtyczki. Podłączyłem separator antenowy, jedną z anten w samochodzie podłączyłem do tunera TV, włączyłem radio i zadziałało, niestety na początku podświetlenie klawiszy zaczęło dziwnie migać, przy włączeniu świateł zapaliło się normalnie, po wyłączeniu znów migało. Po jakimś czasie zgasło i przestało reagować na cokolwiek :? . Wkurzył mnie również fakt, że radio niestety da się włączyć tylko przy włączonym zapłonie!. Niby CAN steruje włączeniem i wyłączeniem, gdyż jeśli wyłączę zapłon na włączonym radio, po włączeniu zapłonu radio włączy się samoczynnie. Już prawie zapomniałem o podświetleniu słuchając komunikatów z AutoMapy i oglądając kolejny odcinek "Naznaczonego", gdy nagle oświetlenie w trakcie jazdy zapaliło się .
W swej naiwności pomyślałem, pewnie się w końcu radio dogadało z canem , moja radość jednak prysła gdy dojechałem do domu, zgasiłem auto, wyłączyłem silnik, a podświetlenie radia zostało włączone :x i nie udało mi się go wyłączyć, skończyło się zdjęciem klemy z aku, gdyż po ciemku nie chciałem już wszystkiego demontować. Szczerze mówiąc, przez moment pomyślałem "trzeba było kupić RNSa, byłby święty spokój z montażem w FLce". Nie wiem co teraz zrobić z fantem oświetlenia, chyba pozostanie mi jedynie odcięcie dwóch przewodów z opisem CAN w przejściówce dołączonej do radia i podłączenie przewodu ACC pod stacyjkę. Pozostaje jeszcze jeden problem, szukałem miernikiem na panelu od climatica 12V pojawiających się na którejś z linii przy włączonych światłach i nie znalazłem takiej linii , czy podświetlenie guzików na desce nie jest zasilane 12V? :roll:
...
Pozostaje jeszcze jeden problem, szukałem miernikiem na panelu od climatica 12V pojawiających się na którejś z linii przy włączonych światłach i nie znalazłem takiej linii , czy podświetlenie guzików na desce nie jest zasilane 12V? :roll:
Zasilanie podświetlenia jest impulsowe ( PWM ) i nie nada się do sterowania radiem. Generalnie na panelu Climatica musi pojawiać się 12V po przekręceniu kluczyka, bo potrzebne jest ono m. in. do zasilania wentylatora nawiewu.
Można też spróbować podpiąć się ( tym przewodem, który normalnie podłącza się po stacyjce ) do lampki oświetlenia schowka ( do wtyczki zasilającej a nie samej żarówki ) tam 12V pojawia się po otwarciu auta z pilota/kluczyka i znika po zamknięciu ( z pilota/kluczyka ). Zaletą było by to, że radio działałoby także bez kluczyka w stacyjce i wyłączało się automatycznie w momencie zamknięcia auta. Niestety wadą tego rozwiązania jest to, że od razu po otwarciu auta, startowało by radio ( jeszcze przed przekręceniem kluczyka w stacyjce ). Oczywiście drugi przewód zasilający radia musi być cały czas podłaczony do 12V ( by radio nie traciło ostatnich ustawień ).
Zasilanie podświetlenia jest impulsowe ( PWM ) i nie nada się do sterowania radiem.
Zamieszałem, poruszając dwa problemy na raz:
1. to znalezienie 12V do zasilenia radia po stacyjce, dzięki za pomysł z podświetleniem schowka
2. znalezienie sygnału do podłączenia podświetlenia (z radia wychodzi przewód illum, którego teraz nie podłączyłem, liczyłem że CAN da sobie radę i prawie mu wyszło )
Nie zamierzałem podłączać sterowania radiem do przewodu od podświetlenia.
Zamieszczone przez kowal 2002
Generalnie na panelu Climatica musi pojawiać się 12V po przekręceniu kluczyka, bo potrzebne jest ono m. in. do zasilania wentylatora nawiewu.
Tu szukałem 12V pojawiających się po włączeniu podświetlenia tablicy, aby podłączyć do niego przewód illum z radia, mój błąd polegał na tym, że najprostszym cyfrowym miernikiem (o dużej bezwładności wskazań) szukałem 12V, znalazłem linię, na której miernik pokazywał czasami około 12V, czasami około 6V, myślisz że mogę spróbować podłączyć do niego oświetlenie radia? Wtedy jak rozumiem, miałbym możliwość regulacji no i przede wszystkim wszystko zapalałoby się i gasło razem.
Andys, Podłącz miernik i reguluj natężeniem podświetlenia. Jeśli się zmienia to jest ten przewód i tam możesz teoretycznie podłączyć ILLUM z radia...
Napięcie na podświetleniu schowka nie pojawia się po przekręceniu kluczyka ( zapłon ) tylko od razu po odryglowaniu auta z pilota ( lub otwarciu drzwi z kluczyka ) i jest tam aż do momentu zamknięcia auta. Trzeba by też sprawdzić co się dzieje w sytuacji gdy otworzymy samochód i tak go zostawimy ( bez odpalania ). Podejrzewam, że komp po jakiś 10 min bezczynności odłączy napięcie w schowku tak, jak to robi w przypadku wszystkich lampek gdy zostawisz otwarte drzwi ( bez odpalonego auta ).
W sumie to można by na 2 małych przekaźnikach ( jeden sterowany z napięcia ze schowka a drugi z +12 po kluczyku z panelu klimy ) zrobić prosty układzik, który zapewniałby, że radio włączało by się automatycznie dopiero po przekręceniu kluczyka, ale wyłączało ( też automatycznie ) dopiero przy zamknięciu auta ( zaniku napięcia w schowku ) a nie od razu po wyłączeniu zapłonu.
Dziś przed podłączeniem na stałe akumulatora, podpiąłem go przez Amperomierz i sprawdziłem ile prądu pobiera auto po włączeniu alarmu. Pomiar wyszedł na poziomie niecałych 60mA. Mam nadzieję, że taka wartość jest dopuszczalna. Podświetlenie radia podłączyłem do linii odpowiedzialnej za podświetlenie w przycisku do wyłączania ESP i działa łącznie z dimmerem. Podłączyłem się swoim VAGiem i CAN Gateway wyświetla błąd związany z komunikacją z radiem . Sprawdziłem, radio nie wyłącza się po godzinie czasu, jeśli więc rozwiązałem problem podświetlenia, a radio włącznie z alarmem nie pobiera na postoju więcej niż wspomniane 60mA, mogę to chyba tak pozostawić?
Zakoduj CAN gateway, że auto nie ma radia to błędu też nie będzie
Niestety mój VAG nie potrafi kodować O2FL, nadaje się tylko do czytania i kasowania błędów. Gdyby jednak potrafił, powinienem to robić, zasilanie jest sterowane CANem, w zasadzie tylko podświetlenie podłączyłem oddzielnie?
Na szczęście nie mam sterowania w kierze, ani Maxi-DOTa
Zamieszczone przez shado
Sterowanie podświetleniem też jest poza tym po CANie robione.
Wiem, bo opisywałem już że CAN próbował już włączyć podświetlenie (najpierw migało, później zgasło, żeby wreszcie się zapalić bez możliwości wyłaczenia ).
To jest argument za wykodowaniem radia, ale wtedy pewnie w ogóle przestanie mi radio działać, gdyż zasilaniem cały czas steruje CAN.
Może bym się podłączył do tematu...zainteresowało mnie to co pisaliście o podłączaniu się do podświetlenia schowka - zmieniłem ostatnio radio i mam zasilanie zrobione po stacyjce i nie działa mi ono bez kluczyka...problem w tym że nie mam podświetlanego schowka. czy w takim wypadku kabelek do jego podłączenia gdzieś tam sobie dynda?
[ Dodano: Pon 23 Lis, 09 16:41 ]
Swoją drogą to pisałem przed chwilą do Pioneera (bo tej właśnie firmy kupiłem radio) i dostałem odpowiedź, która rozwiązuje mój problem. Napisali mi że można podłączyć oba kable +12V do stałego zasilania. Z tym że aby nie rozładowało akumulatora należy włączyć w specjalnym menu, które się w moim przypadku uruchamia poprzez dłuższe przytrzymanie guzika którym się włącza radio i uruchomienie w tym menu funkcji oszczędzania energii, która powoduje że po wyłączeniu radia wyłącza się ono całkowicie (obecnie jest np możliwość włożenia płytki gdy radio jest wyłączone - no i oczywiście gdy włączony jest zapłon)
Komentarz