Moim podstawowym problemem jest garaz - niski, antenka moze miec max 50cm z podstawa a wolalbym by byla jakas 1m :roll:
Triflex spełni Twoje warunki - jest dłuższy o ok. 3 cm od oryginału. Jeden minus - oryginał ma wzmacniacz, a Triflex nie i mniej stacji łapię, ale wystarczy mi
Zamieszczone przez eR_
Jest jakas roznica miedzy np. 0.5m na dachu a 1m na klapie?
Miałem w Nubirze 1.2m na klapie i teraz w Skodzie 0.5 na dachu, z tym samym radyjkiem. Nie wiem jak z zasięgiem nadawania (nie miałem i nie mam problemów) ale odbiór... lepszy jest przy krótkiej na dachu :shock:
Zamieszczone przez eR_
Pomyslalem rowniez o mocowaniu na stale (moze przy takiej krotkiej 0.5m antence ma to sens) w miejscu gdzie mozna fabrycznie zamontowac bagaznik (drzwi za kierowca) -
Pogadalbym z kolegami mechanikami i moze by mi "jakis uchwyt" zrobili.
Nie musisz - poszukaj na forum. Ktoś opracował i nawet wykonywał na zamówienie - koszt 100zł. Wyglądał solidnie
Zamieszczone przez eR_
Czy da sie schowac CB w tej plastikowej szufladzie pod fotelem pasazera?
Moze dalbym rzepy obok konsoli srodkowej pasazera i tam radio sobie umieszczal.
Pod fotelem zapomnij. Są jednak magicy, co umieszczają radio głęboko i wyprowadzają pokrętła i wyświetlacze na deskę. Nie z każdym radiem się tak da.
Rzepy już brzmią rozsądniej.
Ja wrzuciłem w półeczkę pod radio i mam "maskowanie".
Maicroft - co z moim pytaniem o załącznik? Ma 2.5MB i zawiera pełen opis montażu Triflex'a i radia w półeczce ze zdjęciami. Ja pewnie nie będę mógł wkleić, ale Ty chyba możesz nawet tak duży.
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Nie musisz - poszukaj na forum. Ktoś opracował i nawet wykonywał na zamówienie - koszt 100zł. Wyglądał solidnie
ale to dotyczylo chyba o1
[ Dodano: Nie 22 Paź, 06 14:03 ]
taka 0.5m by mi sie podobala -jakby podlaczenie na stale (wspolna masa z autem) mialo podobne osiagi co 1m na magnesie
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Ostatnio zamieniłem Unidena 520 na President'a Johny II.
ogladam ceny na allegro i jak sie trafi uniden to cena 360zl, presidenty chodza po 440zl - roznica 80zl wiec jak jak nie bedzie unidenow albo beda za nie za duzo chcieli to bym tego presidenta kupiowal :roll: czy wymiary sa takie same?
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Unidenow 520XL juz na Allegro nie uswiadczysz, bo widocznie konkurencja poczula sie dotknieta i wyweszyli, ze niby to radio ma za duze szumy miedzykanalowe. Byl link na forum o tym.
Ale jak tak jezdze, to dochodze do wniosku ze ludzie to maja takie szumofony, ze przy tym moj Uniden to jest jak zlotko
i nie wiem co zrobic, kupic, czekac :?
temat anteny mnie meczy :|
[ Dodano: Nie 22 Paź, 06 15:17 ]
ps. napisalem do kolesia, czy skoro nie daje zadnej faktury to da jakis paragon albo co, ale mnie olal :cry: pewnie boi sie zaplacic 100.000zl za sprzedawanie sprzetu nie dopuszczonego w UE :!:
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Maicroft - masz rację - niektórym radyjka szumią jak głupie. Mój Presidencik Taylor III ASC nic nie szumi, dopóki go nie "rozkręcę". Zdarza mi się to tylko jak mi strasznie zależy, by słyszeć całość w dużych miastach (do tej pory 3 lub 4 razy). Normalnie mam włączony i bardzo ładnie tnie szumy i zakłócenia. Triflex łapie jakby więcej niż PC-4 na klapie - mam czysty odbiór sygnałów z drogi krajowej, odległej o jakieś 8km w linii prostej, przy włączonym ASC. Na PC-4 miałem chyba tylko z 5km. A karmiono mnie informacjami, że odbiór nie zależy od mojej anteny, tylko tego kto nadaje :?
Ślę plik
[ Dodano: Nie 22 Paź, 06 15:26 ]
Zamieszczone przez eR_
temat anteny mnie meczy :|
Nie męcz się jeżeli możesz wydać te 250zł - załóż sobie Triflex-a Tylko pamiętaj, że będziesz nie do rozpoznania i wielu nie będzie wiedziało, że można Cię wywyołać. Może warto sobie zrobić odblask na tył i przód ze swoim nickiem i "CB".
Spróbuj znaleźć kogoś kto ma Triflex'a, żeby go "posłuchać". Ja w najbliższym czasie nie jedę w Twoje okolice.
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Nie męcz się jeżeli możesz wydać te 250zł - załóż sobie Triflex-a
zdecydowanie przed zakupem zalecam przetestowanie triflexa i jakiejs innej (dluzszej) anteny, wnioski wyciagniesz sam w zaleznosci od tego jakie masz wymagania :twisted:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Miałem triflexa... i jest to bardzo dobra antena, na swoją długość ma też niezłe osiągi i wyglad oryginalnej...
Ma też i swoje wady...
1. bardzo ścina FM... wstawienie wzmacniacza jest obowiązkowe
2. łatwo ja spalić, szczególnie jak jest źle zestrojona, rozmawia się długo na kanałach w okolcy 40 i 1.
Naprawa polega najczęściej na rozebraniu anteny i ponownym przylutowaniu miedzianego drucika łączącego gwint gdzie nakręcamy bat z małą płytką w mocowaniu nateny.
zdecydowanie przed zakupem zalecam przetestowanie triflexa i jakiejs innej (dluzszej) anteny, wnioski wyciagniesz sam w zaleznosci od tego jakie masz wymagania
tylko jak i gdzie?
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
zdecydowanie przed zakupem zalecam przetestowanie triflexa i jakiejs innej (dluzszej) anteny, wnioski wyciagniesz sam w zaleznosci od tego jakie masz wymagania :twisted:
Dlatego zalecałem wejście w kontakt z kimś kto takową ma
Nie złość się Męczyłem chłopaków i tutaj i na cb-radio.pl, bo bałem się o zasięg. Myślałem dziurawić dach, żeby mieć większy zasięg na noce i weekend, kiedy jest mniejszy ruch. Jakoś nie dowierzałem Rudiemu, że wystarczy. Na szczęście zaginęła uszczelka od PC-4 i dziura nie została zrobiona Boję się, że przy braku RF-gain'a miałbym za dużo mobilków słyszalnych. No chyba że ten ASC potrafi tak dostosować filtrowanie, że wtedy wymaga znacznie mocniejszych sygnałów, żeby puścić na głośnik.
[ Dodano: Nie 22 Paź, 06 21:08 ]
Zamieszczone przez bezduszny
1. bardzo ścina FM... wstawienie wzmacniacza jest obowiązkowe
Zgadzam się, że obcina. Troszkę mnie to osłabiło, ale ... mam w sumie nie mniej stacji niż w poprzednim autku, więc nie boli aż tak bardzo :wink: No i nie mam czasu na zabawy w kupowanie i montowanie wzmaka. Na razie nie mam :wink:
Zamieszczone przez bezduszny
2. łatwo ja spalić, szczególnie jak jest źle zestrojona, rozmawia się długo na kanałach w okolcy 40 i 1.
Naprawa polega najczęściej na rozebraniu anteny i ponownym przylutowaniu miedzianego drucika łączącego gwint gdzie nakręcamy bat z małą płytką w mocowaniu nateny.
Dzięki za info. Może kiedyś się przydać. Na szczęście podobnie jak eR_ używam antymiśkowo (99% czasu na "19") i przerzucając się na naprowadzenie zwykle poruszam się między 15 a 26, bo nikomu nie chce się iść zbyt daleko od "19"
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Zgadzam się, że obcina. Troszkę mnie to osłabiło, ale ... mam w sumie nie mniej stacji niż w poprzednim autku, więc nie boli aż tak bardzo No i nie mam czasu na zabawy w kupowanie i montowanie wzmaka. Na razie nie mam
Wydatek około 15-20 pln. Montuje się go za radiem i w 95% problem z głowy.
Zamieszczone przez Sigma_74
bezduszny napisał/a:
rozmawia się długo na kanałach w okolcy 40 i 1.
dlaczego ..?
SWR jest dość wyskoki... no i cały układ w antence mocno sie grzeje. Jeżeli na 19 ustawisz około 1.3 to na 40 masz już czerwone pole.
[ Dodano: Nie 22 Paź, 06 22:10 ]
Zamieszczone przez eR_
Krokiet, a dziurka pasowala, czy musiales rozwiercac by ta antene zamontowac?
Dziurka pasuje idealnie. Zawsze można powrócić do oryginalnej anteny. Nie usuwac oryginalnego kabla antenowego tylko dolozyc nowy.
Krokiet, a jak montowales ta antene, trzeba sciagac podsufitke? kabelek leci slupkami? serwis to robil, czy sam?
Pewnie sie jakies zaczepy pourywaja jak zaczne przy tym grzebac i do tego auto na gwarancji
[ Dodano: Pon 23 Paź, 06 10:21 ] NICO, bezduszny, jak i kto wam to montowal?
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Krokiet, a jak montowales ta antene, trzeba sciagac podsufitke? kabelek leci slupkami? serwis to robil, czy sam?
Pewnie sie jakies zaczepy pourywaja jak zaczne przy tym grzebac i do tego auto na gwarancji
Tak jak kolega pisał - otwór pasował.
Podsufitkę odchylaliśmy. Nie robiło mi ASO, więc trwało 2h. Zresztą kaliskie ASO chciało to robić też 2h (po 120zł netto) :evil: Instrukcję ma Maicroft i będzie wlepiał. Jeżeli chcesz, to podeślę - 2.5MB DOC ze zdjęciami. Zaczepy są wredne w listwie na tyle podsufitki, ale chłopacy nieźle dali sobie radę - ułamali tylko jeden z pięciu. Moje autko miało 2 tygodnie, ale co tam, wolałem urwany zaczep niż mandat 500zł, albo brak prawka :diabelski_usmiech
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
Zgadza się.
W ASO mają takie dziwne narzędzie specjalnie do oczepiania właśnie tych zatrzasków... ale też im się zdarza powyginać je. Z tego co wiem są metalowe i z plastiku. Jak są plastikowe to w ASO nie pierdzielą sie i łamią je... potem wstawiają nowe. Zatrzaski kosztują dosłownie grosze.
Ja mam liftbacka i są tam metalowe w kształcie literki A, ale siedzą w plastiku i potrafią go połamać Dodatkowo mamy 5 zatrzasków kołkowych
Takich zatrzasków jest 5, ale ułożone w różnych kierunkach
[ Dodano: Pon 23 Paź, 06 15:41 ]
Te skrzydełka (u dołu zatrzasku) wchodzą w ten plastik. Te białe plamk to ślady po wyginaniu prowadnicy przez zatrzask. U mnie wszystkie zatrzaski, zamiast wyjść z plastikiem, pozostały w dachu. Jeden plastik się złamał No ale jak się nie ma narzędzia i nie wie się dokładnie jak to wygląda, to tak się dzieje
Kiedyś OI Liftback
Potem OII Kombi Elegance 1.4 TSI DSG
Potem OII 1.9 TDI
Wkrótce OIII Liftback
bezduszny, Krokiet, a jak z bezpieczestwem takiej all in one? uzywanie CB (kolesie w sklepie w ktorym dzis bylem mowili mi o 4W :shock: ) nie spowoduje wyindukowania napiecia i spalenia radia - glupio by bylo zjarac oryginalne.
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
Komentarz