Zamiana CARK-91 na CK-7W

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aqq
    Drive
    • 2011
    • 60

    Zamiana CARK-91 na CK-7W

    Co do akcji "Prawy Pas" zobaczcie jak to się robi w HAMERYCE:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EU7ytCDwStI&feature=player_embedded[/youtube]
  • mirper
    Drive
    • 2010
    • 87

    #2
    Zamiana CARK-91 na CK-7W

    Witam,
    przeszukiwałem nasze forum oraz inne żródła danych i dokońca nie mam pewności.

    W samochodzie mam instalację zestawu głośnomówiącego CARK-91 (do nokii 6310i) po poprzednim właścicielu.
    Uchwyt na komórkę usunąłem a kabelki schowałem za radiem.

    Ostatanio zastanawiałam sie nad modernizacją instalacji do CK-7W, tak abym mógł korzystać z zestawu głośnomówiącego łaczac się przez BT :idea:

    Czy ktoś z Was dokonywał podobnej zamiany lub wie jak to zrobić domowym sposobem :?:
    (mam CK-7W z innego samochdu

    pomoc mile widziana
    pozdro

    Komentarz

    • WIELKIBONGO
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1594
      • Superb II (3T4)

      #3
      ja ostatnio zdecydowałem się na taki zabieg
      niestety ze starego zestawu pasował tylko mikrofon i ewentualnie pasowałby głośnik
      NajtFukinPatrol North-West

      UNIDEN 510 XL + ML145

      BYŁ ASZ
      PÓŹNIEJ BYŁ BKD
      BYŁA TEŻ CEGA
      A TERAZ JEST SUPERB CBBB
      MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

      Komentarz

      • mirper
        Drive
        • 2010
        • 87

        #4
        Zamieszczone przez WIELKIBONGO
        ze starego zestawu pasował tylko mikrofon i ewentualnie pasowałby głośnik
        to już coś, bo mikrofon jest przy lusterku podejrzewam, ze to największy problem z podciągnięciem/schowaniem kabli


        a jak wygląda sprawa z zasilaniem, można w jakiś łatwy sposób zmapować kable (np. po kolorach) :?:
        pozdro

        Komentarz

        • WIELKIBONGO
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1594
          • Superb II (3T4)

          #5
          Nie chcę Cie wprowadzić w błąd bo montował to facet u którego kupiłem zestaw
          wiem,że zasilanie brał z zasilania klimatronika (pokrętła)
          a zamiast głośnika wpiął się w głośniki radiowe
          NajtFukinPatrol North-West

          UNIDEN 510 XL + ML145

          BYŁ ASZ
          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
          BYŁA TEŻ CEGA
          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

          Komentarz

          • mirper
            Drive
            • 2010
            • 87

            #6
            Zamieszczone przez WIELKIBONGO
            zasilanie brał z zasilania klimatronika
            ja chciałbym wykorzystać okablowanie zasilania jakie była do CARK'a,
            wiem, że gniazdo zasilania było 6 pinowe, ale w rysunku w instrukcji wykazane sa 4 kable idące do tego gniazda.

            jak dla mnie 4 kable tam i 4 kable tu to, to samo, pytanie czy na pewno
            pozdro

            Komentarz

            • Jacek Wo.
              Ambiente
              • 2010
              • 221

              #7
              Zamieszczone przez mirper
              Zamieszczone przez WIELKIBONGO
              zasilanie brał z zasilania klimatronika
              ja chciałbym wykorzystać okablowanie zasilania jakie była do CARK'a,
              wiem, że gniazdo zasilania było 6 pinowe, ale w rysunku w instrukcji wykazane sa 4 kable idące do tego gniazda.

              jak dla mnie 4 kable tam i 4 kable tu to, to samo, pytanie czy na pewno
              O ile pamiętam, to zasilanie jest takie samo ... też miałem kiedyć CARK-91, teraz CK-7W ale w innym aucie, więc pewności nie mam. Tyle, ze pudełkoz kabelkami i instrukcaj była bardzo podobna ...
              Nie mam ulotki juz od 91, od CK-7W mamy:
              1) niebieski - przez bezpiecznik 1A zasilanie "po stacyjce"
              2) żółty - car radio mute (wyciszanie radia)
              3) czerwony - przez bezpiecznik 2A +12V
              4) czarny - masa


              w 91 jest

              Power Cable PCH–4J
              1) The red wire must be connected to the + voltage on
              the vehicle’s power supply via the supplied fused connector.
              2) The black wire must be attached to a good negative GND connection.
              3) The blue ignition sense (IGNS) wire is connected to +12 V voltage controlled
              by the vehicle’s ignition key via the supplied fused connector.
              4) The yellow wire is used for car radio muting (XCRM). The line goes down
              to 0 volts during a call. See section ”Car Radio Muting”.
              czyli to samo
              +
              5) The green wire is used for motor antenna (AMC). The voltage in this output
              is +12 V whenever the phone is on. See section ”Antenna Motor Control
              i
              wszystko gra

              Komentarz

              • laurin
                Rider
                • 2009
                • 727

                #8
                W kostce C możesz podpiąć kabel do głośnika

                środkowa część umożliwia podłączenie zestawu głośnomówiącego.
                Pin 12 - masa z głośnika zestawu
                Pin 11 - sygnał z głośnika zestawu


                Link

                Komentarz

                • mirper
                  Drive
                  • 2010
                  • 87

                  #9
                  Jacek Wo., i laurin, wielkie dzięki za cenne uwagi
                  jak śnieg i mróz odpuści to zabieram się za wymianę
                  pozdro

                  Komentarz

                  • Chris_M
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 108
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Podepnę się ponieważ akurat też jestem przy temacie zestawu głośnomówiącego CK-7W.
                    Niedawno w serwisie zainstalowałem do swojej Octavii 2 FL taki zestaw i wszystko działa OK, poza jednym wyjątkiem: po wyłączeniu zapłonu zestaw natychmiast przerywa połączenie bluetooth z telefonem komórkowym.
                    Jest to szczególnie wkurzające, że gdy czasem specjalnie zatrzymuję się żeby przeprowadzić rozmowę telefoniczną, to wtedy zestaw rozłącza się natychmiast po zgaszeniu silnika.
                    Właściwie to już się z tym pogodziłem, ale gdy kilka dni temu zamontowałem taki sam zestaw mojej żonie w Hyundaiu, to zauważyłem, że tam połączenie BT jest przerywane dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a nie w momencie wyłączenia zapłonu!
                    Zastanawiając się, jak ten problem rozwiązać zauważyłem, że w Octavii radio zachowuje się identycznie jak w Hyundaiu, czyli jest włączane w momencie włączenia zapłonu, ale z kolei po wyłączeniu zapłonu radio działa w dalszym ciągu, aż do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki.
                    W związku z powyższym przypuszczam, że do radia oprócz sygnału ze stacyjki jest doprowadzony jeszcze jakiś inny sygnał, np. informujący o tym, że kluczyk jest w stacyjce i akcesoria są zasilane.
                    Pytanie, na którym przewodzie radiowego złącza ISO znajduje się ten sygnał?
                    Pozdrowienia,
                    Krzysztof

                    Komentarz

                    • Jacek Wo.
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 221

                      #11
                      Zamieszczone przez Chris_M
                      Niedawno w serwisie zainstalowałem do swojej Octavii 2 FL taki zestaw i wszystko działa OK, poza jednym wyjątkiem: po wyłączeniu zapłonu zestaw natychmiast przerywa połączenie bluetooth z telefonem komórkowym.
                      Jest to szczególnie wkurzające, że gdy czasem specjalnie zatrzymuję się żeby przeprowadzić rozmowę telefoniczną, to wtedy zestaw rozłącza się natychmiast po zgaszeniu silnika.
                      Właściwie to już się z tym pogodziłem, ale gdy kilka dni temu zamontowałem taki sam zestaw mojej żonie w Hyundaiu, to zauważyłem, że tam połączenie BT jest przerywane dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a nie w momencie wyłączenia zapłonu!
                      U mnie jest jak w Twoim Hyundaiu ...

                      A co do kabelków - było wyżej, le powtrzę link

                      czyli

                      Kostka ISO
                      część A
                      pin 4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,

                      Komentarz

                      • Chris_M
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 108
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Zestaw głośnomówiący Nokia CK-7W w Octavii 2

                        Zamieszczone przez Jacek Wo.
                        U mnie jest jak w Twoim Hyundaiu ...
                        Ciekawe!
                        A może miałeś zestaw podłączony za pośrednictwem tzw. "modułu"?
                        Bo w Hyundaiu właśnie trzeba było zastosować taki moduł (firmowy, Nokii), gdyż zamontowane oryginalne radio nie miało wejścia Mute.

                        A co do kabelków - było wyżej, le powtrzę link

                        czyli

                        Kostka ISO
                        część A
                        pin 4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,
                        Ale przy podłączeniu do tego przewodu zestaw będzie się wyłączał bezpośrednio po wyłączeniu silnika, tak jak to jest teraz u mnie!
                        Ja przypuszczam, że oprócz tego przewodu na pinie 4. jest jeszcze jakiś inny, dodatkowy, informujący o obecności kluczyka w stacyjce.
                        Może na ten temat wypowie się ktoś, kto ma taki sam (lub podobny) zestaw głośnomówiący w Octavii 2?
                        Pozdrowienia,
                        Krzysztof

                        Komentarz

                        • Jacek Wo.
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 221

                          #13
                          Zamieszczone przez Chris_M
                          Zamieszczone przez Jacek Wo.
                          U mnie jest jak w Twoim Hyundaiu ...
                          Ciekawe!
                          A może miałeś zestaw podłączony za pośrednictwem tzw. "modułu"?
                          Bo w Hyundaiu właśnie trzeba było zastosować taki moduł (firmowy, Nokii), gdyż zamontowane oryginalne radio nie miało wejścia Mute.

                          A co do kabelków - było wyżej, le powtrzę link

                          czyli

                          Kostka ISO
                          część A
                          pin 4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,
                          Ale przy podłączeniu do tego przewodu zestaw będzie się wyłączał bezpośrednio po wyłączeniu silnika, tak jak to jest teraz u mnie!
                          A może wypowie się ktoś, kto ma taki sam zestaw głośnomówiący w Octavii 2?

                          Nie, nie miałem modułu - tylko CW-7, podpięty do kostki ISO, radio fabryczne Skoda Symphony CD
                          zestaw jest inteligentny, wyłączy się razem z wyjęciem kluczyka, ale jak się rozmawia to trzyma rozmowę ...

                          Komentarz

                          • Chris_M
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 108
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Jacek Wo.
                            zestaw jest inteligentny, wyłączy się razem z wyjęciem kluczyka, ale jak się rozmawia to trzyma rozmowę ...
                            Ale sama inteligencja nie wystarczy, żeby stwierdzić, czy kluczyk jest w stacyjce, czy nie.
                            Musi być sygnał informujący o tym!
                            A mój zestaw rozłącza się, gdy tylko zostanie wyłączony zapłon, chociaż kluczyk wciąż jest w stacyjce!
                            Pozdrowienia,
                            Krzysztof

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Chris_M, może oba przewody zasilające zestaw podłączyli pod plus po stacyjce. U mnie CK-15W trzyma rozmowę nawet jak wyjmę podczas niej kluczyk.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • Chris_M
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 108
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                Chris_M, może oba przewody zasilające zestaw podłączyli pod plus po stacyjce.
                                Raczej nie, bo przy wyłączonym zapłonie jestem w stanie połączyć komórkę z CK-7W przy pomocy przycisku przyklejonego na pulpicie.

                                U mnie CK-15W trzyma rozmowę nawet jak wyjmę podczas niej kluczyk.
                                Będę musiał sprawdzić mój zestaw na tę okoliczność.
                                A czy w stanie stand-by Twój zestaw utrzymuje połączenie BT z komórką gdy wyłączysz zapłon pozostawiając kluczyk w stacyjce?

                                [ Dodano: Wto 14 Gru, 10 23:48 ]
                                Sprawdziłem.
                                U mnie podczas rozmowy jest tak samo jak w CK-15W, czyli jeśli przez komórkę rozmawiam, to pomimo wyłączenia zapłonu, a nawet wyjęcia kluczyka ze stacyjki, połączenie jest wciąż podtrzymywane.
                                Jednak jeśli rozmowy nie ma, to po wyłączeniu zapłonu (wciąż z kluczykiem w stacyjce!) połączenie Bluetooth jest przerywane i LED na przycisku gaśnie.
                                Pozdrowienia,
                                Krzysztof

                                Komentarz

                                Pracuję...